• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • انتقاد به فیلم آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel که اخیرا در سینماهای امریکا اکران شد

انتقاد به فیلم آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel که اخیرا در سینماهای امریکا اکران شد

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
فیلم آلیتا: فرشته جنگ - Alita: Battle Angel

 فیلم آلیتا: فرشته جنگAlita: Battle Angel یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، دلهره‌آور و رمانتیک کمپانی فاکس قرن بیستم (۲۰th Century Fox) است که به‌دست رابرت رودریگز، کارگردان فیلم Sin City: A Dame to Kill For (شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم)، فیلم Machete Kills (ماچته می‌کشد)، فیلم Spy Kids: All the Time in the World (بچه‌های جاسوس: همه زمان در جهان)، فیلم Machete (ماچته) و فیلم The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3-D (ماجراهای پسر کوسه‌ای و دختر گدازه‌ای در بعد سوم) ساخته شده است. در فیلم آلیتا: فرشته جنگ، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون رزا سلزار در نقش آلیتا، کریستف والتس در نقش دکتر دایسون ایدو، جنیفر کانلی در نقش چیرن، ماهرشالا علی در نقش وکتور، اد اسکرین در نقش زَپان، جکی ارل هیلی در نقش سایبورگ، کین جانسون در نقش هیوگو، میشل رودریگز در نقش گلدا، ایزا گونزالس در نقش نیسیانا، لانا کاندر در نقش کویومی و خورخه لندبور جی‌آر. در نقش دوست هیوگو و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم آلیتا: فرشته جنگ در تاریخ ۳۱ ژانویه سال جاری (۱۱ بهمن) در سالن Leicester Square Theatre شهر لندن رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۵۳ را از بین ۴۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ (۲۵ بهمن) تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم، نقدهای متفاوت و ترکیبی از سلیقه‌های مختلف را دریافت کرده است. از یک طرف برخی از منتقدان جلوه‌های ویژه، صحنه‌های اکشن و نحوه‌ی ایفای نقش سلزار را تحسین کرده‌اند. از طرف دیگر برخی منتقدان هم به فیلمنامه تلخ و سردرگم کننده‌ی این اثر ایراد گرفتند و اصلا از نحوه‌ی چیدمان سکانس‌ها و صحنه‌های مختلف داستان راضی نبودند.

از دست نده:  معرفی و دانلود بازی موبایل آلیتا فرشته‌ جنگ - Alita: Battle Angel

از آنجا که چند وقتی است که از اکران عمومی فیلم Alita: Battle Angel در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Alita: Battle Angel از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان این فیلم، یک ماجراجویی خاص و حماسی درباره امید و قدرتمند شدن است. زمانی که آلیتا به هوش می‌آید و متوجه می‌شود که در آن آینده‌ای که هیچ شناختی از آن ندارد، خودش را هم به یاد نمی‌آورد و خاطراتش را از دست داده، توسط فردی به نام ایدو تحت حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد. ایدو یک دکتر با محبت و خوش قلب به حساب می‌آید که متوجه می‌شود درون این پوسته سایبورگی رها شده، قلب و روح یک زن جوان با یک گذشته‌ی فوق‌العاده قرار دارد. همانطور که آلیتا یاد می‌گرفت که چگونه زندگی جدید خود را سپری کند و در خیابان‌های ترسناک شهر آیرون سیتی دوام بیاورد، ایدو هم تلاش می‌کرد تا او را از گذشته اسرار‌آمیزش حفظ کند. با این حال، دوست خیابانی و باهوش آلیتا به نام هیوگو به جای کمک کردن، تصمیم گرفت که دلیلی برای بازگرداندن خاطرات او باشد. تنها همین زمان بود که نیروهای فاسد و مرگباری که شهر را اداره می‌کردند به وجود آلیتا پی بردند و به سراغ او رفتند. همینجا بود که آلیتا سرنخی مرتبط با گذشته‌اش پیدا کرد؛ او توانایی‌های مبارزه‌ای منحصربه‌فردی داشت که حتی قدرتمندترین افراد هم نمی‌توانستند او را متوقف یا کنترل کنند. اگر او بتواند از چنگ آنها در امان بماند، می‌تواند کلیدی برای نجات دادن دوستان، خانواده و دنیای که عاشق آن شد، باشد. آلیتا مصمم شده بود تا به داستان گذشته‌ی خود پی ببرد و همین ماجراجویی باعث شد تا او بیشتر از بی‌عدالتی‌های این دنیای تیره و فاسد خبردار شود. او متوجه شد که تنها یک زن جوان می‌تواند دنیایی را که در آن زندگی می‌کند، نجات دهد.

 

از دست نده:  Kim Bodnia در نقش Vesemir در فصل دوم ویچر

فیلم آلیتا: فرشته جنگ - Alita: Battle Angel

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Alita: Battle Angel بیندازیم:

مایکل نوردین | ایندی وایر

۸۳ از ۱۰۰

می‌توان گفت که فیلم Alita: Battle Angel بهترین اثر سینمایی رودریگز به حساب می‌آید؛ زیرا او رمان گرافیکی فرانک میلر را هم به روی پرده سینماها آورده است؛ یک داستان حماسی علمی و تخیلی که در عصر فیلم‌های اقتباسی و همچنین ریبوتی فوق‌العاده زیاد، یک کار جدید و کمیاب انجام داده است.

ویلیام بیبیانی | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

در طی سالهای زیاد، فیلم آلیتا: فرشته جنگ بهترین اثر رابرت رودریگز محسوب می‌شود. این فیلم بسیار بلند پروازانه، تاثیرگذار و دارای صحنه‌های فوق‌العاده تماشایی و زیبا است که بازیگران خوب آن به طرز شگفت انگیزی ایفای نقش می‌کنند؛ به طوری که این دنیای عجیب و غریب و واقعی را تا حد زیادی واقعی کردند.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

آلیتا یک فیلم اکشن خیلی خوب است. مهم‌ترین ویژگی‌ای که این فیلم دارد این است که باعث می‌شود تا ما درباره انسانیت، اینکه دقیقا چیست، چه معنایی دارد و چه اتفاقی ممکن است در آینده برای آن رخ دهد، فکر کنیم.

دامینیک سوزان مایر | کانسیکوئنس آو ساوند

۶۷ از ۱۰۰

در فیلم آلیتا: فرشته جنگ حس قهرمانی موج می‌زند و بی‌انتها است. این فیلم یک اثر عجیب و غریب، منحصربه‌فرد و ویژه است که براساس المان‌های فوق‌العاده و شگفت انگیزی ساخته شده است.

فیلم آلیتا: فرشته جنگ - Alita: Battle Angel

گری تامپسون | فیلادلفیا دیلی نیوز

۶۳ از ۱۰۰

این فیلم دارای داستانی نافذ و تاثیر بسیار زیاد است اما در عین حال متاسفانه باید گفت که نه پیوستگی و انسجامی دارد، نه روایت و خط داستانی آن دارای هدف خاصی است.

استیفن دالتون | هالیوود ریپورتر

۵۰ از ۱۰۰

نمی‌توان گفت که این فیلم یک اثر شکست خورده و افتضاح است. با این حال باید به این موضوع اشاره کرد که تلاش‌های مشترک کامرون و رودریگز، آن قدرت و گرمی‌ای را که کارهای هر کدام از آنها به صورت جداگانه دارد، ندارد.

مت میتوم | توتال فیلم

۴۰ از ۱۰۰

جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌ی این فیلم و همچنین حجم صحنه‌های اکشن آن، این حقیقت را نمی‌پوشاند که این اثر یک شروع گیج کننده و نسبتا بد برای یک مجموعه علمی تخیلی امیدوار کننده به حساب می‌آید.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۲۵ از ۱۰۰

زمانی که این هرج و مرج اقتباسی و مسخره به پایان می‌رسد، شما متوجه می‌شوید که یک گورستان زایدات یا همان آشغال‌دانی دقیقا همان جایی است که پروژه جدید نویسنده-تهیه کننده یعنی جیمز کامرون به آن تعلق دارد.

 

از دست نده:  باکس آفیس: شروع پرقدرت فیلم ترسناک ما - Us در افتتاحیه

میانگین امتیازات فیلم آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel از سایت متاکرایتیک: ۵۳ از ۱۰۰


لازم به ذکر است که فیلم آلیتا: فرشته جنگ توانسته رتبه ۵۵ را در لیست بهترین فیلم‌های سینمایی و رتبه ۲ را در لیست مورد بحث‌ترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Alita: Battle Angel نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد تقریبا بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب سه گوش پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: زومجی

1/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها