اکران فیلم Doctor Sleep پیش از موعد مقرر

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
اکران فیلم Doctor Sleep پیش از موعد مقرر

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران دنبالهٔ فیلم The Shining (درخشش) که با عنوان Doctor Sleep (دکتر اسلیپ) روی پرده خواهد رفت، چند ماه جلو افتاده است و این خبر خوبی برای طرفداران آثار استفن کینگ خواهد بود.

داستان فیلم Doctor Sleep روایتگر زندگی دنی تورنس، پسر جک تورنس است که اکنون نزدیک به ۴۰ سال سن دارد و هنوز هم تحت تأثیر اتفاقات رخ داده در دوران کودکی خود، در هتلی که اتفاقات فیلم The Shining در آن جریان داشت، است. فشار روحی و روانی زیاد باعث الکلی شدن دنی شده است، اما در نهایت او الکل را ترک می‌کند و قدرت‌های دوران کودکی خود را به دست می‌آورد و ارتباطی روحی و روانی با دختری جوان برقرار می‌کند که آن دختر مورد هدف گروهی از اشخاص با توانایی‌های مشابه دنی تورنس، قرار گرفته است. داستان فیلم Doctor Sleep ارتباط مستقیمی با اتفاقات رخ‌داده در فیلم The Shining خواهد داشت.

اکران فیلم Doctor Sleep پیش از موعد مقرر

طبق خبری جدیدی که از فیلم Doctor Sleep منتشر شده است، این فیلم دیگر در تاریخ ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ (۴ بهمن ماه ۱۳۹۸) اکران نخواهد شد و تاریخ جدید اکران ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸) خواهد بود. فیلم Doctor Sleep قرار است توسط مایک فلاناگان کارگردانی شود. مایک فلاناگان علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه این اثر را هم بر عهده دارد. این اولین اثر اقتباسی مایک فلاناگان نیست که براساس کتاب‌های استفن کینگ ساخته می‌شود. اثر دیگر اقتباسی و تحسین شده‌ٔ او که چندی پیش هم روی پرده‌ٔ سینما رفت، فیلم Gerald’s Game (بازی جرالد) بود.

از دست نده:  تاریخ اکران دنباله فیلم Suicide Squad مشخص شد

این فیلم دیگر در تاریخ ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ (۴ بهمن ماه ۱۳۹۸) اکران نخواهد شد و تاریخ جدید اکران ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸) خواهد بود

رمان «دکتر اسلیپ» درست ۳۶ سال بعد از انتشار کتاب «درخشش» منتشر شد. این کتاب داستان یک فرد بزرگسال به نام دنی تورنس (با نقش‌آفرینی ایوان مک‌گرگور در فیلم) را حکایت می‌کند که در کتاب اصلی هم حضور داشت. با اینکه آسیب‌ها و جراحت‌های مادر دنی یعنی وندی آرام آرام در حال بهبود یافتن است، اما خودِ او همچنان از لحاظ روانی مشکلاتی دارد و آسیب‌های روانی او درمان نشده است. روح‌های عصبانی هتل اوور لوک از جمله یک زن از اتاق ۱۲۷، همچنان قصد دارند که دنی را پیدا و در نهایت قدرت «درخشش» شگفت‌انگیز او را مصرف کنند. دیک هالورن، سرآشپز هتل اوور لوک به دنی آموزش داد تا چگونه جعبه‌های قفل‌داری را در ذهنش ایجاد کند و روح‌ها را درون آنها قرار دهد. دنی که دیگر به سن یک فرد بالغ رسیده، تصمیم می‌گیرد که میراث پدرش یعنی همان خشم و اعتیاد را ادامه دهد. دن سال‌های زیادی را در سرتاسر کشور می‌گذراند، اما در نهایت تصمیم گرفت که به نیو همپشایر برود و اعتیاد خود را ترک کند. او در این شهر کوچک ساکن شد. او در ابتدا به عنوان یک راهنمای توریست کار می‌کرد و بعد از آن در یک بیمارستان مشغول به کار شد. دنی در همین حین هم در جلسات معتادان ناشناس شرکت می‌کرد و با آن‌ها هم‌صحبت می‌شد. توانایی‌های روحی دنی که برای مدت زیادی توسط اعتیادش سرکوب می‌شد، دوباره ظاهر شدند و به او اجازه می‌دادند تا مرگی راحت و آرام را برای بیماران فراهم کند. دستیار او یک گربه بود؛ گربه‌ای که حس می‌کرد فردی در حال مردن است یا خیر. بعد از این جریان، دن نام مستعار «دکتر اسلیپ» را به خود داد. دن با ابرا استون و استعداد فوق‌العاده جالب او ملاقات کرد؛ درخشان‌ترین درخششی که تا به آن روز دیده بود.

از دست نده:  نقد انیمیشن مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی - Spider-Man: Into the Spider-Verse

مایک فلاناگان، کارگردان فیلم Ouija: Origin of Evil (ویجا: خاستگاه شیطان)، که کارگردانی فیلم Doctor Sleep را بر عهده دارد، در مورد ساخت این فیلم چنین گفته بود:

تنها می‌خواهم فیلم Doctor Sleep را با تمام عشق به خانوادهٔ کوبریک تقدیم کنم و ادای احترامی به رمان و نویسندهٔ آن داشته باشم. هنگامی که رمان «دکتر اسلیپ» برای اولین مرتبه منتشر شد و آن را خواندم، بسیار تحت تأثیر شخصیت دنی تورنس قرار گرفتم. این رمان همان تِمی را داشت که همیشه مرا وسوسه می‌کرد؛ ترومای دوران کودکی که به بزرگسالی کشیده می‌شود، اعتیاد، پاشیدن یک خانواده و اتفاقات تلخ پس از آن که تا دهه‌ها بعد ادامه دارد. این‌ها دقیقاً همان موضوعاتی هستند که شدیداً به آن‌ها علاقه دارم؛ از همین رو، بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ام که این امکان را به دست آورده‌ام تا نقشی را در این دنیا بر عهده داشته باشم.

ساخت فیلم Doctor Sleep یکی از سخت‌ترین و ترسناک‌ترین پروژه‌هایی بوده که تا به حال داشته‌ام؛ آن هم به این دلیل که همهٔ ما زیر سایهٔ نام استنلی کوبریک هستیم که می‌توان گفت وی جایگاه مسیح را در سینما دارد. خب فکر کردن به این موضوع بسیار ترسناک است. اما تنها راهی که می‌توان بر این ترس فائق آمد، گفتن این جمله است که من استنلی کوبریک نیستم، کوبریک نخواهم بود و سعی هم نخواهم کرد شبیه او باشم. می‌خواهم فیلم خودم را بسازم و ببینیم مردم چه احساسی در مورد آن دارند. هرگاه فیلم روی پرده رفت و همه‌چیز خوب پیش رفت، می‌خواهم دو ماه اینترنت را کنار بگذارم و نفسی بکشم.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ایوان مک گرگور، بازیگر اسکاتلندی سینمای هالیوود، قرار است نقش شخصیت دنی تورنس را در فیلم Doctor Sleep که دنبالهٔ شاهکار سینمایی The Shining است، ایفا کند. فیلم The Shining محصول سال ۱۹۸۰ به کارگردانی استنلی کوبریک، یکی از بهترین اقتباسات سینمایی از کتاب‌های استفن کینگ، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس معروف ژانر وحشت به شمار می‌رود که روایتگر سفر خانواده‌ای به یک هتل مرموز برای مراقبت از آن در فصل زمستان است. گفتنی است که شخص استفن کینگ برای ایوان مک گرگور جهت حضور در نقش شخصیت دنی تورنس آرزوی موفقیت کرده است.

از دست نده:  نقد فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد - Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

ربکا فرگوسن در نقش رز د هت، مک‌کلارنون، بازیگر سریال Westworld (وست ورلد) و سریال Fargo (فارگو)، کارل لامبلی، بازیگر سریال Supergirl (سوپرگل) و الکس اسو، بازیگر فیلم Midnighters، دیگر بازیگران جدیدی هستند که به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده‌اند. امیلی آلین لیند نیز قرار است نقش اسنیک بایت اندی، یکی از اعضای تیم True Knot را ایفا کند.

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها