• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • محمدحسین مهدویان: برنامه‌ای برای ساخت ماجرای نیمروز۳ ندارم

محمدحسین مهدویان: برنامه‌ای برای ساخت ماجرای نیمروز۳ ندارم

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
محمدحسین مهدویان / سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سه گوش نشست خبری فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، محمد عسگری، بهنوش طباطبایی و هستی مهدوی بازیگران، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده، ابراهیم امینی نویسنده، هادی بهروز مدیر فیلمبرداری، کامران حجازی مجری طرح، ایمان کرمیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی، سینا قویدل طراح جلوه‌های بصری، حبیب خزایی‌فر آهنگساز، شهرام خلج طراح گریم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدحسین مهدویان گفت: ماجرای نیمروز کارکترهای جذابی داشت که طرفداران خود را داشتند، به همین دلیل به دنبال قصه‌هایی جدید برای این شخصیت‌ها بودیم که به داستان عملیات مرصاد رسیدیم، برای این کار بیش از یک سال تحقیق کردیم و بعد مجموع تحقیقات را به نویسندگان سپردیم.

محمود رضوی هم در ادامه این نشست بیان کرد: کار از نظر پروداکشن سخت و سوژه خاص بود و می‌توان این اثر را راه‌رفتن روی لبه تیغ دانست، اما بعد از شروع کار همه چیز روی روال خود قرار گرفت.

هادی حجازی‌فر در ادامه تاکید کرد: یکی از سختی‌های ما در قسمت اول این بود که کارکترهای ما در آن قسمت طرفدارهای بسیاری داشت و مخاطب باید این کارکترها را در این فیلم می پذیرفتند تا بعد وارد چگونگی تغییرات این شخصیت‌ها شویم. سختی کار به غیر از تناقض‌ها و داستان جدید، چگونگی تغییرات شخصیت ها بود.

جواد عزتی نیز بیان کرد: داستان ماجرای نیمروز: رد خون ۷ سال بعداز ماجرای نیمروز یک رخ می دهد و باید بررسی می کردیم هرکدام از این افراد چه تغییراتی کرده اند.

از دست نده:  فیلم های جشنواره فجر؛ ماجرای نیمروز ۲: رد خون

مهدویان درباره ساخت قسمت سوم این فیلم توضیح داد: فعلا برنامه‌ای برای ساخت قسمت سوم ندارم تا ببینم چه پیش می آید.

وی درباره اینکه وی هم مانند ابراهیم حاتمی‌کیا خود را یک فیلمساز وابسته می‌داند، بیان کرد: من مطابق عقاید خودم فیلم می سازم و خود را فیلمساز وابسته نمی‌دانم.

این کارگردان درباره دریافت سیمرغ از جشنواره توضیح داد: در جشنواره فیلم فجر هرچیز امکان دارد حتی دیده نشدن بخش جلوه بصری.

طناز طباطبایی در ادامه بیان کرد: مدت‌ها بود فیلمنامه ای را نمی پذیرفتم و منتظر نقشی متفاوت بودم زمانی که آقای رضوی من را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد به سرعت قبول کردم فیلمنامه را خواندم دیدم که نقش متفاوتی است و کارگردان آن محمدحسین مهدویان بود که هر بازیگری دوست دارد در فیلم وی بازی کند و معتقدم این کارگردان فیلمساز سفارشی از سوی مردم است. چالش عجیبی این نقش برای من داشت چرا که از نقش خودم در سیانو، داشته ای را با خودم آوردم، که البته هرکدام از این نقش‌ها با دیگری کاملا متفاوت بود و چالشی جداگانه داشت.

هستی مهدوی‌فر نیز بیان کرد: نزدیک شدن به این نقش بسیار سخت بود و جذابیت های فیلمنامه من را درگیر خود کرد و از خشونت فیلم بسیار خوشم آمد. نزدیک به یک ماه در شهرک دفاع مقدس تمرین می کردیم.

ابراهیم امینی نیز ادامه داد: به نظر می آمد شیوه درست فیلمنامه همین بود که کار کردیم، این فیلم چند داستان دارد که با هم شروع می شود و با هم ادامه دارد و نسبت به ماجرای نیمروز یک دستمان باز تر بود.

از دست نده:  انتشار دومین تریلر فیلم ترسناک برایت برن - Brightburn

وی درباره سرنوشت عباس زریباف گفت: سرنوشت عباس زریباف در مرصاد کشته می سود اما چگونه کشته شدن وی را خودمان ساخته ایم

کمال ما به ازای واقعی دارد افشین را خودمان ساختیم. پایان کار سرنوشت واقعی کمال نیست.

رضوی هم درباره خشونت نمایش داده شده در این فیلم توضیح داد: خشونت مرصاد بسیار جدی بود واقعیت جنگ و حمله همین خشونت است، فکر می کنم خشونت به تصویر کشیده شده چندان عجیب نیست.

مهدویان در ادامه این نشست گفت: تجربه ۴ فیلم گذشته به من یاد داد که این حضور اولین محک ما با تماشاچیان است و بازخورد آنها را دریافت می کنیم. خوشبختانه تا امروز نتایج خوبی داشتیم و هر ۴ فیلم جزو ۵ فیلم آرای مردمی بود. اگر جایزه دهند که خوشحال می شویم.

جواد عزتی درباره جایزه نگرفتن خود گفت: اگر واکنش بلد بودم جایگاه محکم تری در سینما داشتم

حجازی فر بیان کرد: کار هیات داوران خیلی سخت است، سال های گذشته جریان واحدی در رسانه ها رخ نمی داد اما امسال خط دهی از سوی رسانه ها وجود دارد هر نتیجه ای که بیرون بیاید راضی هستم.

رضوی بیان کرد: ما روزهای سختی داشتیم، این کار برای ما بسیار با اهمیت بود و با محصول خوب طرف هستیم اگر جشنواره جایزه دهد که خوشحال می شویم.

مهدویان درباره حذف بخش هایی از فیلم توضیح داد: در مونتاژ برخی سکانس ها حذف شده است.

وی درباره طراحی صحنه و لوکیشن های بغداد تاکید کرد: بغداد برای ما چالش بود که دهه ۸۰ این شهر را به تصویر کشیم این صحنه ها با ترکیبی از اجرای واقعی صحنه و جلوه های بصری ساخته شد.

از دست نده:  پوستر انگلیسی فیلم جهان با من برقص ساخته سروش صحت

کارگردان «ردخون» درباره حضور نداشتن شخصیت‌های برجسته تاریخی مرتبط با عملیات مرصاد در این پروژه هم بیان کرد: بسیاری از شخصیت ها در این واقعه حضور داشتند، اما داستان فیلم درباره چند شخصیت اطلاعاتی است و مستقیما درباره عملیات مرصاد نیست.

سیدمحمود رضوی درباره اکران نوروزی این فیلم گفت: این فیلم ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند یکی از گزینه های اکران نوروز هم باشد.

هادی حجازی‌فر درباره حواشی مطرح شده درباره عدم حضورش در فیلم رضا میرکریمی هم بیان کرد: از سال گذشته درگیر «قصر شیرین» بودم و قرار بود تیرماه «ماجرای نیمروز» کلید بخورد که تا شهریور ماه به تاخیر افتاد و من کار میرکریمی را از دست دادم در آینده کمی استراحت می کنم نه اینکه دیگران من را مرور کنند بلکه من خودم را مرور کنم.

حسین مهری نیز بیان کرد: زریباف نقش منفی و تیره‌ای است که خوشبختانه  تا امروز بازخورد منفی نداشتم.

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها