معرفی سریال های نوروز ۹۸

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
سریال های نوروز ۹۸

صدا و سیما هر سال در ایام عید نوروز، برنامه‌های متفاوتی نسبت به دیگر ایام سال روی آنتن می‌برد. از جمله‌ی این برنامه‌های می‌توان به مسابقات تلویزیونی، سریال‌های طنز، تکرار مسابقات برجسته فوتبال و پخش فیلم‌های سینمایی دوبله شده اشاره کرد. در سال‌های اخیر همچنین برنامه‌های گفت و گو محوری مانند دورهمی و خندوانه وارد کنداکتور صدا و سیما شده‌اند. در این مطلب به معرفی آنچه که صدا وسیما برای بینندگانش در نوروز ۹۸ تدارک دیده خواهیم پرداخت؛ مواردی چون سریال های نوروز ۹۸ و ویژه برنامه‌های مختلفی که از شبکه‌ها پخش می‌شوند.

سریال ن.خ شبکه یک سیما

سریال «ن.خ»، شبکه یک سیما

شبکه اول سیما امسال میزبان سریال تلویزیونی «ن.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی خواهد بود. بنابر اعلام خود آقاخانی، این سریال فضایی اجتماعی دارد. در محافل مختلف اما از این سریال با نام یک سریال طنز نام برده شده است. طبق گفته‌های سعید آقاخانی «تهران و لوکیشن‌های پایتخت تکراری شده‌اند»، ازاین‌رو سریال «ن.خ» در کردستان جلوی دوربین رفته است. شمار قابل‌توجه‌ای از بازیگران این سریال نیز کرد هستند. نام این سریال تلویزیونی از یکی از شخصیت‌هایش به نام «نورالدین خانزاده» با بازی سعید آقاخانی برداشت شده است.

سریال «ن.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، تهیه کنندگی مهدی فرجی و نویسندگی امیر وفایی جلوی دوربین رفته است. این سریال همچنین سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، علی صادقی، هومن حاج‌عبداللهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، علی صالحی، پاشا جمالی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، صبا ایزدپناه، شیدا یوسفی و وحید قاضی زاهد را به‌عنوان بازیگر دارد. سعید آقاخانی پیش از این سریال‌‌هایی مانند «دزد و پلیس»، «روزهای بد، به‌در» و «خوش نشین‌ها» را ساخته است.

سریال بر سر دوراهی شبکه دوم سیما

سریال «بر سر دوراهی»، شبکه دوم سیما

در نوروز ۹۸ سریال «بر سر دوراهی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقا از شبکه دوم سیما روی آنتن خواهد رفت. حامد عنقا و بهرنگ توفیقی پیش از این سریال «پدر» را ساخته‌اند. سریال جدید عنقا و توفیقی، یعنی «بر سر دوراهی» فضایی رمانتیک خواهد داشت. باتوجه‌به نام این سریال مضمون اعلام شده‌اش، به نظر می‌رسد بینندگان سریال در متن داستان با بر سر دوراهی (Delima) قرار گرفتن کاراکترها روبه‌رو خواهند شد.

سریال «بر سر دوراهی» با بازی بازیگرانی مانند حمید گودرزی، مهراوه شریفی نیا، میترا حجار، عنایت بخشی، بهنوش بختیاری، افسانه چهره آزاد، بهرنگ علوی، مجید مشیری، شهین تسلیمی، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی، یلدا قشقایی، شیرین آقاکاشی، داود بنی اسد، محمد شهرابی، مجید علیزاده ساخته شده است.

از دست نده:  تغییر تاریخ پخش برنامه دورهمی 98 با اجرای مهران مدیری و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی

 

کلاه قرمزی 98

مجموعه کلاه قرمزی، شبکه دوم سیما

بدون شک مجموعه عروسکی کلاه قرمزی یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیون ایران در چندسال اخیر است. مجموعه‌ای که چندسالی است حدود یک ماه به عید، حاشیه‌های زیادی مبنی بر پخش یا عدم پخش پیرامونش را می‌گیرند. امسال اما شرایط کمی متفاوت است، به این دلیل که باوجود ادعای برخی منابع راجع به ساخته نشدن «کلاه قرمزی ۹۸»، مدتی پیش معاون سیما، مرتضی میرباقریدر نشست معرفی برنامه‌های صدا و سیما در نوروز ۹۸ اعلام کرد توافقات برای ساخت یک کلاه قرمزی ۴۰ قسمتی انجام شده‌اند. این یعنی مجموعه «کلاه قرمزی» نه‌تنها در ایام نوروز، که در دیگر مناسبت‌ها نیز پخش خواهد شد. میرباقری همچنین آماده بودن قصه و نهایی شدنِ محل فیلم‌برداری «کلاه قرمزی» جدید را اعلام کرد. موضوع واجد اهمیت اما این است که تا زمان نگارش این مقاله خبر موثقی مبنی بر آغاز ساخت «کلاه قرمزی ۹۸» اعلام نشده است.

مجموعه «کلاه قرمزی» یک مجموعه عروسکی با اجرای ایرج طهماسب است. وی درنقش آقای مجری در طول هر قسمت تعاملاتی با شخصیت‌های عروسکی این مجموعه تجربه می‌کند و در پسِ این تعاملات موقعیت‌های طنزی شکل می‌گیرند. از شخصیت‌های مجموعه «کلاه قرمزی» می‌توان به «پسر خاله»، «کلاه قرمزی»، «فامیل دور»، «بچه فامیل»، «ببعی»، «جیگر»، «عزیزم بخشید»، «آقای همساده»، «پسر عمه‌زا» و «گابی» اشاره کرد.

سریال مر قانون

سریال مر قانون، شبکه سوم سیما

شبکه سه سیما، تقریبا هر سال برای نوروز یک سریال کمدی روی آنتن می‌فرستد. امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. سریال تلویزیونی «مر قانون» به کارگردانی مشترک محمد حسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده به تهیه‌کنندگی مهران مهام در ایام نوروز ۹۸ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این سریال که فضایی کمدی دارد، به احتمال بالا تفاوت زیادی با سریال‌های نوروزی سال‌های اخیر شبکه سوم سیما نداشته باشد. سریال «مر قانون» در ۱۵ قسمت پخش خواهد شد.

سریال «مر قانون» با ترکیب بازیگرانی آشنا برای شبکه سه جلوی دوربین رفته است. در این سریال بازیگرانی مانند هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی به نقش آفرینی پرداخته‌اند. محمدحسین لطیفی از کارگردان‌های نام‌آشنای صدا و سیما است. این کارگردان سریال‌هایی را مانند «دودکش»، «پادری» و «تنهایی لیلا» ساخته است.

از دست نده:  حمید گودرزی و صحبت در مورد مسابقه پنج ستاره

برنامه دورهمی - مهران مدیری

برنامه «دورهمی»، شبکه نسیم

برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، یکی از برنامه‌های موردتوجه و پرمخاطب تلویزیون به شمار می‌رود. این برنامه که براساس اعلام سازندگانش مدتی پیش برای همیشه به پایان رسیده بود، قرار است در نوروز ۹۸ دوباره پخش خود را از سر بگیرد. برنامه «دورهمی» دو بار در هفته (به احتمال بالا پنجشنبه و جمعه) روی آنتن خواهد رفت. میرباقری، معاون سیما رویکرد برنامه «دورهمی» را نقادانه خوانده و سبک مهران مدیری را برای مطرح کردن انتقادات «خلاقانه» شمرده است. تا زمان نگارش این مقاله اطلاعات دقیق‌تری از ویژه برنامه نوروزی «دورهمی» منتشر نشده است اما به احتمال بسیار بالا، این برنامه با روال فصل آخرش تولید خواهد شد.

برنامه «دورهمی» یک برنامه گفت و گو محور با اجرای مهران مدیری است. مهران مدیری در هر قسمت از برنامه به گفت و گو با یک مهمان که غالبا چهره‌ای سرشناس است می‌نشیند و در ادامه برنامه به اجرای آنچه که در ایران استند‌آپ کمدی خوانده می‌شود، می‌پردازد. در بخش‌هایی از برنامه نیز کمدین‌هایی مانند سروش جمشیدی به اجرا مشغول می‌شوند. در فصل‌های متاخر «دورهمی» نیز حضور خوانندگان پاپِ جریان اصلی موسیقی داخل کشور مانند بهنام بانی و حمید هیراد به منظور اجرا پررنگ شده است و احتمال می‌رود فصل جدید «دورهمی» نیز با حضور فعال خوانندگان همراه باشد.

برنامه خندوانه - رامبد جوان - جناب خان

برنامه «خندوانه»، شبکه نسیم

برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان در سال‌های اخیر به پای ثابت بسیاری از شب‌های شبکه نیسم تبدیل شده است. برنامه‌ای که با هدف «تزریق شادی به جامعه» تولید می‌شود. «خندوانه» برنامه‌ای است که در زمان پخش‌اش شاهد رویدادهای مختلفی بوده، رویدادهایی که رنگ و بوی خلاقیت و گرته‌برداری از نمونه‌های موفق دارند. پر‌بیراه نیست اگر ادعا کنم رامبد جوان با برنامه «خندوانه» نوع ایرانی و صدا و سیماییِ «استندآپ کمدی» را به کشور وارد کرد و با دو دوره مسابقه «خنداننده شو» هنرپیشه‌های تازه‌نفسی به سینما و تلویزیون ایران تزیرق کرده است. این برنامه حالا انگار به مراحل پایانی خود رسیده است. بنابر اعلام رامبد جوان برنامه «خندوانه» پس از عید نوروز برای همیشه به پایان خواهد رسید. شنیده‌ها حاکی از پخش برنامه «خندوانه» در پنج شب از شب‌های هفته در نوروز ۹۸ هستند. احتمال می‌رود این برنامه از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن برود.

رامبد جوان در هر قسمت از برنامه «خندوانه» به گفت و گو با مهمان یا مهمان‌های برنامه می‌نشیند. در برخی از قسمت‌ها نیز عروسک محبوب جناب خان با هدف بالابردن سطح طنز برنامه حاضر می‌شود. کمدین‌های مختلفی مانند نیما شعبان نژاد نیز در خلال برنامه به تعامل با رامبد جوان مشغول می‌شوند. در برخی از قسمت‌های این برنامه تلویزیونی کمدین‌های شناخته شده مانند مهران غفوریان و امیر کربلایی  استندآپ کمدی اجرا می‌کنند.

از دست نده:  عقب افتادن اکران فیلم شرلوک هلمز 3 تا سال 2021

برنامه فرمول یک - سید علی ضیا

ویژه برنامه «فرمول یک»، شبکه یک سیما

پخش ویژه برنامه‌های شب عید به یک رسم در تلویزیون ایران تبدیل شده است. این ویژه برنامه‌ها خیلی ساختار و محتوای پیچید‌ای ندارند. کلیت‌شان حکم می‌کند که مجری برنامه در یک یا چند شب، میزبان چهره‌های آشنای سال گذشته باشد. ویژه برنامه شب عید شبکه یک سیما، برنامه «فرمول یک» با اجرا و تهیه سید علی ضیا خواهد بود.

علی ضیا به احتمال بالا در این برنامه به گفت و گو با میهمانان مختلف که احتمال می‌رود بیشتر از آن‌ها از میان چهره‌های مردمی باشند خواهد نشست. میهمان‌های برنامه «فرمول یک» در موارد بسیاری جنجال آفرین بوده‌اند و اصلا بعید نیست که ویژه برنامه شب عید «فرمول یک» درگیر حاشیه‌هایی شود.

برنامه «سه ستاره» یا «بهار نارنج»، شبکه سه - احسان علیخانی

برنامه «سه ستاره» یا «بهار نارنج»، شبکه سه

برنامه «سه ستاره» و احسان علیخانی حالا به پای ثابت تحویل سال شبکه سه تبدیل شده‌اند. البته، تا زمان نگارش این مقاله فقط اجرای علیخانی تایید شده است اما به احتمال بسیار بالا، این مجری باز هم یکی از برنامه‌های «سه ستاره» یا «بهار نارنج» را روی آنتن خواهد داشت. این مجری هرساله در این برنامه طی شب‌های مختلف با افراد مختلف که غالبا بازیگران و چهره‌های مشهور سال گذشته هستند گفت و گو خواهد کرد. به احتمال بالا در خلال این برنامه شاهد حضور و اجرای خوانندگان پاپ نیز باشیم.

۱۲۳ فیلم خارجی دوبله و ۱۷ فیلم ایرانی آماده پخش در نوروز ۹۸

هر سال در عید نوروز صدا و سیما سریال‌‌های ایرانی و فیلم‌های دوبله‌شده‌ی مختلفی پخش می‌کند. امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد. میرباقری، معاونت سیما خبر از آماده‌سازی ۱۴۰ فیلم سینمایی برای نوروز ۹۸ داده است. بین این ۱۴۰ فیلم، ۱۲۳ فیلم خارجی و ۱۷ فیلم ایرانی وجود دارد. میر باقری همچنین خبر از آماده‌سازی هفت شبکه مجازی برای پخش شبانه روزی سریال داده است. در طول عید نوروز همچنین ۱۲ ویژه‌برنامه کودک و ۲۷ انیمیشن از شبکه‌هایی به غیر از شبکه کودک پخش خواهد شد.

منبع: زومجی

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها