• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • آغاز نگارش فیلمنامه دنباله فیلم توم ریدر – Tomb Raider

آغاز نگارش فیلمنامه دنباله فیلم توم ریدر – Tomb Raider

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
آغاز نگارش فیلمنامه دنباله فیلم توم ریدر - Tomb Raider

طبق گزارش رسمی سایت دِدلاین، شرکت برادران وارنر (Warner Bros) و شرکت مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer)، با انتخاب و معرفی نویسندهٔ دنبالهٔ فیلم اکشن، ماجراجویی و فانتزی توم ریدر – Tomb Raider ، رسماً مراحل تولید و ساخت این پروژه را آغاز کردند. آلیسیا ویکاندر بار دیگر در نقش لارا کرافت ظاهر خواهد شد و نویسندهٔ فیلم جدید این دو شرکت معروف فیلمسازی، اِمی جامپ خواهد بود.

اِمی جامپ همسر بن ویتلی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر و تهیه‌کننده انگلیسی سینمای هالیوود است و در چندین پروژه با همسر خود همکاری داشته است؛ یکی از این فیلم‌ها، فیلم اکشن و کمدی Free Fire (تیراندازی آزاد) بود که کارگردانی آن را بن ویتلی بر عهده داشت و فیلمنامهٔ این فیلم را با همکاری اِمی جامپ به رشتهٔ تحریر در آورده بود. در این فیلم بازیگرانی چون بری لارسن، کیلین مورفی و آرمی همر حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با استقبال نسبتاً خوبی از سوی منتقدان همراه شد، اما در گیشه فروش خوبی نداشت و با بودجهٔ ۷ میلیون دلاری، تنها ۴ میلیون دلار فروخت. این دو نفر در پروژه‌های دیگری چون Kill List (فهرست کشتار)، Sightseers (جهانگردان)،  A Field In England (دشتی در انگلستان) و High-Rise (برج) نیز همکاری مشترکی با یکدیگر داشتند و درواقع اِمی جامپ را بیشتر با نام همسرش می‌شناسند. حال جامپ این فرصت را پیدا کرده است که نویسندگی یک فیلم از یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی که اقتباسی از بازی ویدئویی با همین عنوان است را انجام دهد. ژنوا رابرتسون‌-دوورت، نویسنده فیلم کاپیتان مارول – Captain Marvel و آلاستیر سیدونز، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشتند.

از دست نده:  نقد فیلم سوگلی - The Favourite با بازی الیویا کلمن، اما استون و کارگردانی یورگوس لانتیموس

آغاز نگارش فیلمنامه دنباله فیلم توم ریدر - Tomb Raider

اولین قسمت از بازی‌های اکشن و ماجراجویی Tomb Raider در سال ۱۹۹۶ و توسط استودیو آیدوس ساخته و به بازار منتشر شد و بلافاصله تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های ویدئویی آن زمان شد. در سال ۲۰۱۳ پنجمین قسمت از این بازی محبوب توسط کریستال داینامیکس ساخته شد و اسکوئر انیکس آن را منتشر ساخت. این قسمت از مجموعه بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و امتیازات بسیار خوبی را از سایت‌های نقد بازی دریافت کرد و در مجموع بیش از ۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

فیلم توم ریدر – Tomb Raider که با بودجه‌ای معادل ۹۴ میلیون دلار تولید شد، در گیشه فروشی ۲۷۵ میلیون دلاری داشت و البته مورد پسند طرفداران و منتقدان قرار نگرفت. آلیسیا ویکاندر در نقش لارا کرافت، والتون گوگینس در نقش ماتیاس ووگل،دومینیک وست در نقش لرد ریچارد کرافت (پدر لارا کرافت)، دنیل وو در نقش لو رن، هانا جان کامن در نقش سوفی، نیک فراست در نقش مکس، امیلی کری در نقش ۱۴ سالگی لارا کرافت، کریستین اسکات توماس در نقش آنا میلر، مایکل اوبیورا در نقش بکستر و آنتونیو آکیل در نقش نیتین و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Lara Croft: Tomb Raider (لارا کرافت: مهاجم مقبره) محصول سال ۲۰۰۱ و فیلم Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life (لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره حیات) محصول سال ۲۰۰۳، دو فیلم قبلی مجموعه Tomb Raider بودند که در هر دو فیلم آنجلینا جولی، در نقش لارا کرافت بازی کرده است. منبع: زومجی/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها