بازی Shadow of the Tomb Raider و پشتیبانی از Nvidia RTX

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲ سال قبل
  • ۰
بازی Shadow of the Tomb Raider

یکی از بزرگ‌ترین برگ‌های برنده دواز‌دهمین بازی اصلی سری Tomb Raiderیعنی بازی سایه توم ریدر – Shadow of the Tomb Raider و یکی از مواردی که به واسطه آن مورد توجه منتقدین قرار گرفت، جلوه‌های بصری و گرافیک فوق‌العاده زیبای این بازی است. اما به نظر می‌رسد نسخه پی سی بازی مذکور قرار است بیش از پیش واقع‌گرایانه و تحسین‌بر‌انگیز باشد؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، تازه‌ترین ماجراجویی لارا کرافت از فناوری Nvidia RTX پشتیبانی خواهد کرد.

این خبر به واسطه لیست تغییرات آپدیت جدید بازی Shadow of the Tomb Raider که از طریق صفحه آن در فروشگاه Steam منتشر شده، اطلاع‌رسانی شده است. تمرکز اصلی این بروز‌رسانی روی فناوری‌های Nvidia RTX و DLSS است. برای بهره‌گیری از این دو فناوری در بازی مذکور لازم است سه پیش‌زمینه آپدیت ۱۸۰۹ یا بالاتر ویندوز ۱۰، کارت گرافیک‌های سری RTX 20 و درایور ۴۱۹٫۳۵ یا بالاتر انویدیا را در اختیار داشته باشید. مدتی پیش کمپانی انویدیا ویدیویی از تغییرات ایجاد شده به واسطه فناوری Nvidia RTX منتشر کرده که در زیر قابل مشاهده است:

Ray Tracing که در زبان فارسی به آن رهگیری پرتو گفته می‌شود، تکنیکی گرافیکی است که با استفاده از آن رفتار نور در برابر محیط‌ها و اشیا به صورت مبتنی بر واقعیت شبیه‌سازی می‌شود. با کمک این تکنیک نور به مکان غیر‌قابل دسترس نفوذ نمی‌کند و سایه‌زنی بیش از پیش واقع‌گرایانه خواهد بود. استفاده از این تکنیک به معنای افزایش بار پردازشی است که تنها برخی از سخت‌ افزار‌های قدرتمند از پس آن بر می‌آیند. اما کمپانی انویدیا با استفاده از فناوری Nvidia RTX توانسته است این امر را تسهیل کند. هم‌اکنون کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX و بازی‌های Battlefield V،Control و Metro Exodus از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

اگر با تکنیک‌های گرافیکی آشنا باشید، مسلما نام Super Sampling را شنیده‌اید. این تکنیک موجب می‌شود که لبه‌های اشیا هموار شود و ظاهری شطرنجی نداشته باشد. همانند Ray Tracing، تکنیک ذکر شده بار پردازشی سنگینی تحمیل می‌کند که باعث می‌شود که عملکرد بازی با مشکل همراه باشد. کمپانی انویدیا برای این امر نیز راه‌حلی در نظر گرفته است. این کمپانی با استفاده از فناوری Deep Learning Super Sampling که به صورت مخفف با نام DLSS شناخته می‌شود، Super Sampling را بهتر و سریع‌تر از حالت عادی به اجرا در می‌آورد. در حال حاضر بازی‌های Anthem،Battlefield V و Final Fantasy 15 از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

بازی Shadow of the Tomb Raider به عنوان محصول مشترک استودیو Eidos Montréal (ایداس مونترال) وکمپانی Square Enix (اسکوئر انیکس) در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۳ شهریور ۱۳۹۷) روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان،پلی استیشن ۴ و پی سی در دسترس قرار گرفت. در تاریخ نا‌معلومی از سال جاری بازی مذکور روی لینوکس و مک نیز عرضه خواهد شد. هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های استیم، پلی استیشن و مایکروسافت اقدام به خرید این بازی کنید. علاوه بر این به واسطه خرید اشتراک سرویس Xbox Game Pass (ایکس باکس گیم پس) قادر خواهید بود این بازی را تجربه کنید. منبع: زومجی/

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *