• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • بررسی بازی اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered + ویدیو (تریلر) و گالری تصاویر

بررسی بازی اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered + ویدیو (تریلر) و گالری تصاویر

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۲۲
بازی اساسین کرید 3 ریمستر - Assassin’s Creed III Remastered

زمانی که بازی  در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، نسخه‌ای مهم برای این مجموعه دوست‌داشتنی شرکت یوبی‌سافت به‌شمار می‌رفت؛ چرا که پس از چند نسخه که به شخصیت اتزیو عادت کرده بودیم، این بار سازندگان به سراغ شخصیت جدیدی می‌رفتند و خب مهم بود که این نسخه بتواند موفقیت‌های نسخه‌های قبلی را ادامه دهد؛ اتفاقاتی که البته تا حد زیادی رخ داد و شخصیت کانر و کلا داستان و گیم‌پلی اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III، توانست نظر مثبت طرفداران را جلب کند و شاید بهترین نسخه این مجموعه نباشد، اما قطعا تجربه ارزشمندی در بین بازی‌های این سری است. حال یوبی‌سافت پس از گذشت هفت سال، نسخه ریمستر این بازی را منتشر کرده که در ادامه، نگاه دقیق‌تری به آن و کیفیتش خواهیم داشت.

یوبی‌سافت سال پیش همین روز‌ها نسخه ریمستر Assassin’s Creed Rogue را روانه بازار کرده بود که خب بهبود‌هایش نسبت به نسخه اصلی، آنطور که باید و شاید چشم‌گیر و قابل‌توجه نبودند و در بررسی یک ریمستر هم این بهبود‌ها مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند. اما خب خبر خوب برای طرفداران این سری که قبلا شانس تجربه نسخه سوم را نداشتند یا صرفا به دنبال تجدید خاطره با آن هستند، اینکه سازندگان این بار تلاش بیش‌تری برای بهبود جنبه‌های بصری بازی در مقایسه با نسخه اصلی داشته‌اند و با اینکه اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered هنوز هم یک تجربه نسل هشتمی تمام‌عیار و عالی نیست، اما خب از نظر بصری در حد قابل قبولی ظاهر می‌شود و مخصوصا در بُعد هنری، می‌تواند صحنه‌های چشم‌نوازی را مقابل چشمان مخاطبش قرار بدهد. اما پیش از آنکه عمیق‌تر به این مساله و کلا بهبود‌های بازی بپردازیم، اجازه بدهید کمی بیش‌تر با این ریمستر و محتویاتش آشنا شویم.

اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered شامل نسخه اصلی بازی اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III و تمام بسته‌های الحاقی داستانی آن می‌شود و از این حیث، یک تجربه تمام و کمال از این بازی است و اگر قبلا شانس بازی کردن آن را نداشتید، این نسخه کامل‌ترین پکیج موجود از این اثر است و خب اگر هم قبلا صرفا نسخه اصلی را تجربه کرده‌اید، این ریمستر با داشتن بسته‌های الحاقی تجربه کامل‌تری به‌شمار می‌رود. همچنین جدا از نسخه سوم، یوبی‌سافت این ریمستر را در قالب یک باندل به همراه نسخه Liberation منتشر کرده است که در همان شروع بازی می‌توانید بین این نسخه و قسمت سوم یکی را انتخاب کنید. Libeartion برخلاف اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III که روایتگر داستان شخصیت کانر است، به کاراکتر اولین می‌پردازد و راستش را بخواهید، در زمان انتشارش هم خیلی مورد‌توجه مخاطبین و منتقدین قرار نگرفت و قطعا الان هم عاملی مشوق برای خرید این ریمستر نخواهد بود.

اما به اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered برگردیم؛ اثری که داستانی را در دوران انقلاب آمریکا روایت می‌کند و پس از آغاز بازی با شخصیتی که برای اسپویل نشدن داستان اشاره‌ای به وی نداریم، در ادامه با کاراکتری به اسم کانر همراه می‌شویم که باید جا پای اسسین‌های بزرگ قبل از خودش بگذارد و نقش مهمی در به‌ثمر رسیدن انقلاب آمریکا ایفا کند. با اینکه داستان خیلی تاثیری در بررسی یک ریمستر ندارد و درباره چنین آثاری بیش‌تر به مواردی چون بهبود‌ها می‌پردازیم، اما برای آن دست از کاربرانی که قبلا شانس تجربه بازی را نداشتند باید گفت که اسسینز کرید ۳ در مجموع داستان خوبی برای روایت کردن دارد؛ داستانی که بخشی از آن در زمان حال و با محوریت دزموند جریان پیدا می‌کند و بخش مهم‌تر و اصلی‌تر آن هم در دوران انقلاب آمریکا. سازندگان سعی زیادی کرده‌اند تا به مفاهیم مهم و عمیقی چون آزادی در داستان این نسخه بپردازند و در این کار هم موفق بوده‌اند که نتیجه آن، داستانی جذاب است که تا پایان بازی انگیزه لازم را به مخاطب می‌دهد تا با شور و شوق آن را دنبال کند؛ البته که مثل خیلی از نسخه‌های قدیمی اسسینز کرید، در این نسخه هم گهگاهی با ماموریت‌هایی نه‌چندان جذاب رو‌به‌رو خواهید شد و ممکن است در دقایقی از بازی حوصله‌تان سر برود اما در مجموع بازی تجربه داستانی ارزشمندی ارائه می‌دهد و علی‌الخصوص با حضور شخصیت‌های مطرح آن دوره از آمریکا، یک کلاس درس تاریخ هم به‌شمار می‌رود.

از دست نده:  معرفی و دانلود بازی موبایل Z.O.N.A Shadow of Lemansk

از این‌ها مهم‌تر، شخصیت‌پردازی خوب کاراکتر‌های بازی است و با اینکه کانر شاید هرگز نتواند به شخصیتی در حد و اندازه‌های اتزیو یا حتی الطائر تبدیل شود، اما چه این شخصیت و چه خیلی از کاراکتر‌های دیگر اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III آنقدر پرداخت خوبی دارند که در مرور کاراکتر‌های مجموعه، از آن‌ها هم خاطرات خوبی در ذهن‌مان نقش ببندد. پس اگر قبلا شانس تجربه اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III را نداشته‌اید، جدا از همه موارد داستان می‌تواند انگیزه خوبی برای رفتن به سراغ ریمستر این بازی باشد.

یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که در بررسی یک ریمستر باید مدنظر داشته باشیم، میزان تاثیری است که گذشت سال‌ها روی کیفیت گیم‌پلی بازی گذاشته است و باید این مورد را از خودمان بپرسیم که آیا این اثر که در زمان خودش بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر بود، در سال ۲۰۱۹ هم می‌تواند از حیث گیم‌پلی جذاب باشد یا خیر. خب جواب دادن به این سوال، به این سادگی نیست و به عواملی چون میزان آشنایی شما با مجموعه هم بستگی دارد. چرا که مثلا اگر از آن دست کاربرانی باشید که از چند نسخه اخیر و مخصوصا پس از Origins با این سری آشنا شده‌اید، ممکن است المان‌های گیم‌پلی اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III برای‌تان بیش از حد ساده و سطحی به‌نظر برسند. چرا که برای مثال سیستم مبارزات در این نسخه، به‌مراتب ساده‌تر و ابتدایی‌تر از نسخه‌ای مثل Odyssey است و همه‌چیز صرفا به زمان‌بندی درست در اجرای ضد حملات و زدن ضربات خلاصه می‌شود؛ در نتیجه مبارزات بازی مخصوصا در مقایسه با نسخه‌های جدید‌تر، فاقد جذابیت بالا هستند و چالش چندانی هم پیش‌روی کاربر نمی‌گذارند. به این مورد باید هوش‌مصنوعی متوسط دشمنان را هم اضافه کنیم که خیلی وقت‌ها صرفا در مبارزات حضور دارند تا به راحت‌ترین شکل ممکن توسط بازیکن کشته شوند و البته که انیمیشن‌های مربوط به مبارزات هم پس از گذشت مدتی تکراری می‌شوند و سازندگان برای این ریمستر، حداقل در این زمینه می‌توانستند موارد جدید‌تری به بازی اضافه کنند.

از دست نده:  تریلر گیم‌ پلی بازی Rage 2 منتشر شد

بازی اساسین کرید 3 ریمستر - Assassin’s Creed III Remastered

اما با وجود این موارد، اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III هنوز هم از حیث گیم‌پلی چیز‌هایی برای ارائه کردن دارد. مراحل مربوط به دریا و کشتی هنوز هم پس از گذشت این همه سال و تکرار شدن در نسخه‌های دیگر، جذابیت خاص خود را دارند و سیستم مخفی‌کاری بازی هم با اینکه گاهی تحت‌تاثیر همان مشکل هوش مصنوعی قرار می‌گیرد، اما باز عملکرد قابل قبولی دارد و مخصوصا اینکه سازندگان در نسخه ریمستر بهبود‌هایی هم برای جنبه‌های مخفی‌کاری در نظر گرفته‌اند تا کمی به نسخه‌های مدرن‌تر مجموعه شبیه باشند. حتی رابط کاربری بازی هم دست‌خوش تغییراتی شده و برای مثال جهت حرکت دشمنان را می‌توانید روی مینی‌مپ بازی مشاهده کنید یا در حین درگیری‌ها، با استفاده از مینی‌مپ می‌توان راحت‌تر از قبل مسیر‌های فرار و مناطقی را که می‌توان در آن‌ها مخفی شد، پیدا کرد. جدا از این مواردی مثل شکار کردن، ساخت‌و‌ساز و گشت و گذار در محیط‌های زیبای آن دوره از آمریکا هم جذابیت‌های خاص خود را دارند و با‌وجود گذشت هفت سال از انتشار، اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III هنوز هم می‌تواند گیم‌پلی قابل قبولی به مخاطبش ارائه بدهد.

بازی اساسین کرید 3 ریمستر - Assassin’s Creed III Remastered

خب نوبتی هم که باشد، نوبت به صحبت کردن در رابطه با مهم‌ترین جنبه یک بازی ریمستر یعنی بهبود‌های بصری و گرافیکی است. پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کردیم که اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered مخصوصا از حیث هنری، در این زمینه با بهبود‌های خوبی رو‌به‌رو شده است و خب در طرف مقابل، یک سری ضعف‌های فنی هم دارد. بازی در کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان با رزولوشون ۱۰۸۰p اجرا می‌شود و در پلی‌استیشن ۴ پرو، ایکس‌باکس وان ایکس و پی‌سی هم از رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند و البته فناوری HDR هم برای بهبود هرچه بیش‌تر کیفیت تصاویر بازی در آن استفاده شده است. این موارد در کنار بهبود‌های کلی که مخصوصا در محیط‌های بازی دیده می‌شوند، باعث شده‌اند تا اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III مناظر و چشم‌انداز‌های زیبایی را در محیط‌های مختلفش از جنگل‌های سرسبز و زمین‌های برفی گرفته تا حتی مناطق شهری مثل محیط شهر بوستون در معرض دید مخاطبش بگذارد. اما با‌وجود عملکرد خوب این ریمستر در زمینه هنری و ارائه تجربه بصری مناسب، از بُعد فنی آن حس قدیمی بودن بازی هنوز هم در اثر حس می‌شود. برای درک این موضوع، کافی است کمی روی مواردی چون طراحی چهره‌ها و انیمیشن حرکات صورت شخصیت‌ها دقت کنیم یا اینکه کلا از نزدیک نگاهی به بافت‌های بازی داشته باشیم تا کیفیت نه‌چندان ایده‌آل آن‌ها مشخص شود. درست است که از یک ریمستر، نمی‌توان انتظار عملکردی چون یک بازسازی تمام‌عیار را داشت اما خب این واقعیت هم غیرقابل کتمان است که ریمستر اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III از نظر فنی ضعف‌های مشهودی دارد.

از دست نده:  معرفی مانگا اسپین آف بازی سکیرو: سایه ها دو بار می میرند - Sekiro Shadow Die Twice

جدا از این، باید یک سری از مشکلات نسخه اصلی را که بدون تغییر به این نسخه منتقل شده‌اند هم در نظر گرفت؛ بله منظورم باگ‌هایی است که طرفداران اساسینز کرید دیگر به مشاهده آن‌ها در نسخه‌های مختلف این مجموعه عادت کرده‌اند و ریمستر اساسینز کرید ۳ – Assassin’s Creed III هم چنین مواردی را شامل می‌شود و به وفور گیر کردن شخصیت‌ها در محیط‌های مختلف، اتفاقات عجیب و غریب و خنده‌دار و موارد اینچنینی را در بازی مشاهده خواهید کرد.

در مجموع، اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered به‌عنوان یک ریمستر کارش را خوب انجام می‌دهد؛ از یک طرف شاهد پکیج کاملی از این نسخه دوست‌داشتنی مجموعه هستیم و از طرف دیگر بهبود‌های گرافیکی بازی در بُعد هنری، باعث می‌شوند تا بتوان حتی در سال ۲۰۱۹ هم از این حیث از بازی رضایت داشت. البته که موارد و ایراد‌های فنی مذکور تاثیرشان را در بازی نشان می‌دهند. همینطور اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered از حیث صوتی هم در سطح خوبی است و مخصوصا موسیقی‌های خوبی در آن به‌گوش می‌رسند که حداقل می‌توانند کمی هیجان به نبرد‌های نه‌چندان جذاب بازی اضافه کنند. در کل اگر قبلا شانس تجربه این نسخه از اسسینز کرید را از دست داده‌اید، بازی کردن این ریمستر به شما پیشنهاد می‌شود و اگر هم در گذشته از کاربران این اثر بودید، اساسین کرید ۳ ریمستر – Assassin’s Creed III Remastered حتی اگر چیز خیلی جدیدی برای ارائه کردن نداشته باشد هم تجدید خاطره خوشایندی برای‌تان خواهد بود. گفتنی است این بازی در پلتفرم پلی‌استیشن ۴ بررسی شده. منبع: زومجی/

3.7/5 - (27 امتیاز)

متاکرایتیک

میانگین امتیاز بازی
۷.۷
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۲۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. به نظر من یکی از بهترین بازی های اون موقع مخصوصا با سیستم مبارزات جدیدش که تو ۲۰۱۲ خیلی خوب بود و از سیستم ساده نسخه های قبلی در اومد???

    • چند ساعت اول این بازی حوصله سربرترین و کند ترین مقدمه و شروعی بود که تو یه بازی تجربه کردم
      یعنی بازی برای من عملا از اونجایی تازه هیجان گرفت که کانر تبدیل به یه اساسین شد قبلش همش زجر آور بود
      با اینکه بازی رو دوست داشتم ولی به خاطر همین چند ساعت هم شده ها دیگه هیچوقت بازی رو تجربه نمیکنم مگر اینکه یکی واسم بره بده بقیشو خودم بازی کنم?

  2. عجب سرعتی ??

  3. به یه ریمستر یه بازی از یوبی باگ ۷.۷ میدین 😐 اووووووف شما نقد نکنید لطفاً .

  4. برای من نسخه بسیار جذابی بود اولین بار که بازیش کردم هیجان بالایی به من تزریق میکرد و مراحل عالی زیهدی داشت که تا حذگدودی حماسی بودند مبارزلت بازی هم خوب بودن و هیجان انگیز بودن ولی به مرور زمان متوجه سادگی و تکراری بودن اون میشید در کل نسخه عالی بود و بعد از brotherhood و AC 2 بهترین نسخهب ای من بود و بعد این نسخه اساسین برای من تموم شد و تنها نسخه ای که خرید میکنم نسخه اخر این مجموعه هست

  5. چقدر قبلنا بازی های ac لذت بخش بودن، وقتی هیدن بلید رو فرو میکردی توو گردن دشمنا واقعا میمردن نه اینکه سلاحشونو در بیارن و یه جوری ک انگار نه انگار اتفاقی افتاده باهات مبارزه کنن. شاید مبارزاتش ساده بود ولی جزوی از بازی بشمار میومد و اصالت خاص خودش رو داشت نه مث الان که دشمنا اسفنج شدن و با تبر میزنی توو سرشون پرتشون میکنی اونور دوباره پا میشن میان برات

  6. آقا این که هنوز دو روز مونده تا انتشارش مگه اومده؟؟

  7. اسب سواریش تو طبیعت و نشستن رو شاخه درخت، چیزایی که برای ابد میتونین ازش لذت ببرین

  8. خوب بود ولی من بیشتر دوست دارم نسخه های قدیمی ترو ریمستر کنن

  9. صحنه ی مبارزه ی هیثم و کانر برای من بیاد موندنی ترین صحنه کل سری بود

  10. صحنه خوبی بود اما بهترین سری نبود
    اعدام پدر و برادر اتزیو جلو چشماش
    کشتن رودریگو بورجیا با سیب مسموم توسط پسرش چزاره
    نکشتن چزاره بورجیا توسط اتزیو و سپردنش به دست طبیعت
    مرگ ماری رید تو آغوش ادوارد (I Will Be With You)
    تشکیل فرقه assassins توسط آیا و بایک

  11. فقط یک صحنه، رویارویی اتزیو با اسکلت نیمه پوست جد اعظمش “الطائر” روی صندلی در اساسینز کرید رولیشنز و دیگر هیچ…?

  12. آخرین اسسینسی که باهاش حال کردم واقعا عالی بود

  13. ممنون که بررسی ویدیویی ازش گذاشتین?

  14. سه ک خیلی خوب بود ولی چرا ۲ رو ریمستر نمیکنن ؟؟ متای ۲ ش ۹۱ بوده . خیلیا میگن ۲ بهترین اساسین کرید بوده و هست

  15. اصلا تا حالا شده از یک بازی به خاطر هوش مصنوعی نمره کم نکنین ساختن هوش مصنوعی که مثلا از اون طرف نقشه صدای مبارزه تو این طرف نقشه رو بفهمه یا وقتی چند نفری با بازیکن مبارزه میکنن همه با هم حمله کنن که کاری نداره که نقطه ضعف یا قوت به حساب بیاد، این طوری میسازن که بازی بهتر و جذاب تر باشه?

  16. کانر چقد شخصیت عالی داشت عاشقش بودم

  17. اگه سری اول ac رو فاکتور بگیریم برا من جذاب ترین نسخه این سری Assassin’s Creed Rogue بود خیلی باحاش حال کردم

  18. من که با داستان دزموند خیلی بیشتر حال کردم تا کانر????

  19. یکی از خسته کننده ترین نسخه های بازی ریمستر کردن

  20. واقعا بازی فوق العاده ای بود مخصوصا در زمان انتشار که تغییرات قابل توجهی داشت

  21. برای اسسین جالب نیست این مواردی ک گفتی…این بازی کلا حالش به مخفی کاری رفتن کمپای دشمنه،اسسینای جدید این مشکلاتو نداره. ریمسترو نمیدونم بازی نکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها