• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • نسخه‌های غیرقانونی بازی مترو اکسدس – Metro Exodus حذف شد

نسخه‌های غیرقانونی بازی مترو اکسدس – Metro Exodus حذف شد

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
بازی مترو اکسدس - Metro Exodus

قبل از عرضه و درست زمانی که رقابت میان شبکه‌ی استیم و فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز (Epic Games) به مبحثی جنجالی تبدیل شده بود، نسخه‌ی پی‌سی بازی مترو اکسدس – Metro Exodus در اقدامی جنجالی‌تر به انحصار فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز درآمد. گرچه مدتی بعد شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) اعلام کرد که این اقدام با تصمیم شرکت Koch Media بوده است، اما نارضایتی از سوی طرفدارها ادامه داشت؛ تا جایی که استیم نیز واکنش نشان داد و آن را اقدامی «ناعادلانه علیه مشترکین استیم» خواند و همین‌طور از این بابت از طرفدارها عذرخواهی کرد. با این حال، استیم کی‌های (Steam Keys) این بازی به صورت آنلاین فروخته می‌شد، اما در نهایت مشخص شد که همگی دزدی بوده‌اند و همین باعث غیرفعال شدنشان شد.

اکنون با توجه به بیانیه‌ای که شرکت دیپ سیلور – Deep Silver در صفحه‌ی استیم این بازی قرار داده است، این سی‌دی کی‌ها برای بازی مترو اکسدس – Metro Exodus دیگر در شبکه‌ی استیم قابل اجرا نخواهند بود. در این بیانیه آمده است:

آن اوایل که خبر به انحصار درآمدن [این بازی] برای فروشگاه اپیک گیمز اعلام شد، این سی‌دی کی‌ها به صورت غیرقانونی از طریق شرکت‌هایی که سی‌دی کی‌های فیزیکی پرینت می‌کردند، دریافت می‌شد. با توجه به این‌که ماهیتاً این یک اقدام مجرمانه است، تمام سی‌دی کی‌های بدون لایسنس، غیرفعال شده و فعال/دانلود کردن بازی Metro Exodus بدون فایل Exe دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

اگر دارای استیم کی‌های غیرقانونی باشید، بازی مترو اکسدس – Metro Exodus از فهرست بازی‌های شما حذف خواهد شد. علاوه بر این، این نرم‌افزار از فهرست بازی‌های استیم هر بازیکنی که از کد غیرقانونی استفاده کرده باشد هم حذف می‌شود. تمام این استیم کی‌های فروخته‌شده در این پلتفرم اجناس دزدی به‌شمار می‌روند و در نتیجه، غیرقانونی هستند.

دیپ سیلور به افرادی که این بازی از فهرست بازی‌های آن‌ها حذف شده و دیگر قادر به اجرای آن نیستند، پیشنهاد می‌کند:

اگر شما تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اید، به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم که با فروشنده‌ای که از آن محصول مربوطه‌ی غیرقانونی را دریافت کرده‌اید ارتباط برقرار و درخواست بازگشت پول کنید.

این ناشر، می‌گوید که تنها دو توزیع‌کننده به نام‌های هامبل باندل (Humble Bundle) و فروشگاه ریزر (Razer Store) هستند که به صورت قانونی بازی مترو اکسدس – Metro Exodus را می‌فروشند. با این‌که این بازی در انحصار فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز قرار دارد، اما از تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰ (مصادف با ۲۵ بهمن سال ۹۸) هم در شبکه‌ی استیم قرار خواهد گرفت.

از دست نده:  تریلر جدید بازی ترسناک Pathologic 2 از استودیوی روسی Ice-Pick Lodge

بازی مترو اکسدس - Metro Exodus

آخرین اثر استودیوی اوکراینی ای گیمز – ۴A Games، بازی مترو اکسدس – Metro Exodus، بهمن ماه گذشته برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴،ایکس باکس وان و پی‌سی منتشر شد و توانست امتیازهای خوبی کسب کند. متاکرایتیک در بررسی خود از این بازی، به آن امتیاز ۸٫۵ را داد و درباره‌‌اش نوشت:

جدید‌ترین نسخه از سری مترو یا همان مترو اکسدس – Metro Exodus، داستان یک سفر است؛ سفری برای پیدا کردن بهشتی عاری از اثرات جنگ. وقتی به صورت کلی به این سفر نگاه کنیم، در نهایت مزه دوست‌داشتنی از آن زیر زبان‌مان خواهد ماند اما در بررسی دقیق‌تر، بازی مشکلاتی چون هوش مصنوعی ضعیف، مسائل فنی آزاردهنده و ضعف اتمسفر در مقایسه با نسخه‌های قبلی را هم یدک می‌کشد اما در مجموع، اثری است که حداقل ارزش یک بار بازی کردن را دارد.

با این‌که نبود بازی Metro Exodus در استیم با نارضایتی همراه بوده، اما فروش این بازی در فروشگاه اپیک گیمز۲.۵ برابر فروش بازی Metro: Last Light در استیم بوده است. همچنین آخرین به‌روزرسانی این بازی که با عنوان Ranger با حجم شِش گیگابایت منتشر شده است یک ویژگی نسبتاً بزرگ به بازی اضافه می‌کند: حالت نیو گیم پلاس. علاوه بر این، ویژگی‌های دیگری همچون تغییر حساسیت کنترلر و رفع تعدادی باگ از ویژگی‌های این به‌روزرسانی است که اطلاعات کامل از آن را می‌توانید در اینجا بخوانید. منبع: زومجی/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها