• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • بررسی بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice از نگاه سایت‌های معتبر دنیا + گیم پلی و گالری تصاویر

بررسی بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice از نگاه سایت‌های معتبر دنیا + گیم پلی و گالری تصاویر

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۱۵
بررسی بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice

فرام سافتور طی سال‌های اخیر، با بازی‌هایی چون سری Souls یا Bloodborne توانسته به استودیویی محبوب مخصوصا در بین علاقه‌مندان بازی‌های سخت و چالش‌برانگیز تبدیل شود. این استودیو پس از چند اثر که در دنیایی با حس و حال گاتیک جریان داشتند، در جدید‌ترین ساخته خودش یعنی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice به سراغ ژاپن و دوران سنگوکو در این کشور رفته است. البته تنها تفاوت سکیرو با ساخته‌های پیشین استودیو به این مورد خلاصه نمی‌شود و در این بازی شاهد داستانی با سبک روایت رایج‌تر، شخصیتی ثابت و همینطور تغییراتی در مکانیزم‌های مختلف بازی هستیم که باعث شده‌اند سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice با‌وجود به ارث بردن خصوصیات آشنای ساخته‌های پیشین فرام‌سافتور و مخصوصا درجه سختی بالای آن‌ها، تجربه‌ای متفاوت هم به‌حساب بیاید.

داستان بازی در مورد یک شینوبی است که وظیفه محافظت از اربابش را برعهده دارد اما در جریان نبردی با یک سامورایی، دست چپ این شخصیت قطع و ارباب وی هم دزدیده می‌شود. با این حال این اتفاق پایانی بر زندگی شینوبی مذکور نیست و وی شانس مجددی برای زندگی کردن به‌دست می‌آورد و حال باید با کمک دست چپ فلزی‌اش انتقامش را بگیرد و از همه مهم‌تر، اربابش را پیدا کند. سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice در مجموع نمره‌های خیلی خوبی دریافت کرده و پس از اینکه بررسی بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice را در سه گوش خواندید، بد نیست در این مطلب نگاهی به نمرات این بازی از دید سایت‌های معتبر دنیا هم داشته باشیم:

از دست نده:  چگونه Animal Crossing یکی از بزرگترین شکست های نینتندو شد

بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice

  • سازنده: فرام‌سافتور
  • ناشر: اکتیویژن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲ فروردین

زومجی: ۹ از ۱۰

فرام سافتور با سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice سعی کرده است قشر بیشتری از گیمرها را به‌خود جذب کند، اما این بازی با تمام تغییراتش باز یک محصول خاص به‌حساب می‌آید. درخت مهارت‌ها، گیم‌پلی تکنیکی و گرافیک بصری و هنری از نقاط قوت سکیرو هستند،‌ اما مواردی نظیر طراحی یکنواخت دشمنان و هوش مصنوعی باعث شده است نتوانید یک تجربه‌ی بی‌عیب و نقص و کامل را کسب کنید.

آی‌جی‌ان: ۹.۵ از ۱۰

سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice فرمول موفق همیشگی بازی‌های فرام‌سافتور را گسترش می‌دهد که نتیجه آن، یک اثر اکشن/مخفی‌کاری با‌کیفیت است که برای موفقیت در آن باید به مهارت بالایی در مبارزاتش رسید. سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice در واقع تعادل خیلی خوبی بین مخفی‌کاری و مبارزات نفس‌گیر ایجاد کرده است و نبرد با دشمنان انسانی بازی و موجودات ماوراطبیعی آن به یک میزان لذت‌بخش هستند. در مجموع سکیرو یک نگرش نو در فرمول ثابت بازی‌های فرام‌سافتور است که هم به‌عنوان یک بازی منحصر‌به‌فرد و هم به‌عنوان نسخه جدیدی از بازی‌های این استودیو اثری موفق به‌شمار می‌رود.

 

گیم‌اسپات: ۹ از ۱۰

نبرد‌های یک در برابر یک با باس‌های بازی که به معنی واقعی کلمه مهارت بازیکن را به‌چالش می‌کشند و قسمت‌های مخفی‌کاری بازی که آزادی‌عمل خوبی هم به مخاطب می‌دهند، واقعا فوق‌العاده هستند و حتی بهتر از ساخته‌های پیشین فرام‌سافتور ظاهر می‌شوند. سازندگان آن حس تنش و چالش همیشگی بازی‌هایشان را به بهترین شکل در این بازی هم ارائه کرده‌اند و بازی به همان میزان که چالش‌برانگیز و سخت است، به همان میزان هم تجربه ارزشمندی به‌شمار می‌رود.

گیم اینفورمر: ۹ از ۱۰

سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice یک ماجراجویی چالش‌برانگیز در دنیایی زیبا و چشم‌نواز است که برای موفقیت در آن، حتما باید اصول و قواعدش را یاد بگیرید. اما با وجود تمام سختی‌های بازی، رسیدن به موفقیت و پیروزی در این بازی آنقدر لذت‌بخش است که هر بار به تجربه مجدد بازی تشویق شوید. به بیان بهتر، سکیرو یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی است که به‌شخصه تجربه کرده‌ام اما برای آن‌هایی که به دنبال یک ماجراجویی واقعی و قرار گرفتن در نقش یک نینجا هستند، اثری است که ارزش تحمل این سختی‌ها را دارد.

هاردکور گیمر: ۸ از ۱۰

بردن بازی به ژاپن و محیط‌های زیبای آن، حس و حال جدیدی در سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice پدید آورده است. سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice آن حس و حال همیشگی بازی‌های فرام‌سافتور را با ویژگی‌های جدیدی ترکیب می‌کند و بدین ترتیب اثری پدید می‌آورد که طرفدارانش قطعا عاشق آن خواهند شد. با اینکه در این بازی بارها و بارها طعم مرگ را خواهید چشید، اما سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند – Sekiro: Shadows Die Twice آنقدر جذاب است که هر بار با شوق بیش‌تر به تجربه مجدد بازی تشویق شوید. منبع: زومجی/

3.5/5 - (20 امتیاز)

متاکرایتیک

میانگین امتیاز بازی
۹
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۱۵ دیدگاه در حال حاضر

  1. خدا لعنت کنه این slant magazine رو… تنها نقد منفی red dead رو این نوشته بود…الانم تنها نقد منفی sekiro مربوط به اینه…۴۰ داده بهش!

  2. کسانی که با بازی های استاد میازاکی اشنا نیستند با توجه به هزینه بالا بازی و فوق العاده سخت بودن اقدام به خرید نکنن و کسانی که عاشق کارهای میازاکی هستن صددرصد تجربه کنن?

  3. از لحظه ای که تو E3 تریلر بازی سکیرو دیدم عاشقش شدم و الانم برا خریدش لحظه شماری میکنم.نمرات بازی سکیرو میازاکی هم که عالیه،همونطور که ازش انتظار میرفت?

  4. بازی فوق العاده ای هست. برعکس سری سولز و بلادبورن که مجازات بابت مرگ بود. از دست دادن همه چیز و برگشتن به چک پوینت های دور دست. این یکی مجازاتش توی مهارت در بازی هست.

  5. کسب مهارت توی بازی زمان بر هست ولی ارزش رو داره. من خیلی پیش نرفتم ولی جدا بازی اعتیاد آور هست. درخت مهارت هم خیلی کاربردیه و دقیقا روی گیم پلی تاثیر می گذازه. کلا من از بازی خیلی راضی بودم.

  6. عالیه. من از بازی خیلی راضی بودم. هر چند نهایتا به دلیل اتمام تمام کپی های بازی در سطح کشور مجبور شدم دیجیتال یخرمش.کسی می دونه روح رو چطوری باید کشت؟?????

  7. من به این بازی امتیاز ۵ میدم.کجاش قشنگ بود ؟ واقعا حقش امتیاز ۹ بود؟ نه جنگای قشنگی داشت نه نقشه ای هیچی???

  8. باید بیام بگم بازی قشنگ نیست ؟ مثلا من از بلک اپس ۴ خیلی خوشم نمیاد نیومدم بگم بازی مضخرفیه و چرته?

  9. فکر می کردم متاش از ۹۲ بیشتر بشه ولی بازم بازیه شاهکاریه استاد میازاکی کارش درسته

  10. مثل همیشه یه سایت که همه میشناسنش به این بازی نمره ۴۰ داده واقعا دیگه باید درشو تخته کنن تا انقدر نمره چرت نده???

  11. من که تا الان از بازی راضی بودم ولی هنوز تمومش نکردم

  12. چقد مسخره. یه شرکتی محصولش رو برای یک کشور تحریم میکنه بعد یه سایتی از همون کشور نمره خودش رو جزو سایت های معتبر دنیا و موثر در خریدن جماعت گیمری محسوب میکنه???

  13. اسلانت مگز بازم شاهکار کرد! بعد از نمره ی ۶ به زلدا و پایین اوردن متای ۹۸ اش، این دفعه نمره ی ۴۰ داد به سکیرو و متای ۹۰ رو کرد چقدر تو خاصی لعنتی

  14. فور آنر یه کاری کرده از هرچی ساموراییه متنفر بشم

  15. از نظر هواداران افراطی (مثل خودم) نمره بازی سیکرو استاد میازاکی : ۱۰/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها