• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • بررسی فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary از دید منتقدان سایت‌های معتبر دنیا

بررسی فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary از دید منتقدان سایت‌های معتبر دنیا

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲ ماه قبل
  • ۰
بررسی فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی - Pet Sematary از دید منتقدان سایت‌های معتبر دنیا

فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary یکی از جدیدترین آثار دلهره‌آور و ترسناک کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست کوین کولش و دنیس ویدمایر، کارگردان فیلم Starry Eyes (چشم‌های درخشان) و فیلم Absence (فقدان) ساخته شده است. در فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون جیسون کلارک در نقش دکتر لوییس کرید، جان لیسگو در نقش جاد کرندال، امی سیمتز در نقش ریچل کرید،هوگو لووی به‌همراه لوکاس هر دو در نقش گیج کرید، اوبسا احمد در نقش ویکتور پاسکو، آلیسا بروک لوین در نقش زلدا گلدمن، سونیا ماریا چیریلا در نقش جوانی‌های ریچل، سوزی استینگل در نقش نورما، ماریا هریرا در نقش مارسلا و جتی لارنس در نقش الی کرید و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary در تاریخ ۱۶ مارس سال جاری (۲۵ اسفند ۱۳۹۷) در بزرگترین فستیوال موسیقی یعنی جنوب از جنوب غربی (یا به اختصار SXSW) به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۸ را از بین ۴۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم نقدهای مختلف با امتیازهای متنوعی را دریافت کرده است. برخی از منتقدان، نحوه عملکرد بازیگران و همچنین اتمسفری را که این فیلم دارد تحسین کردند اما از طرف دیگر، نسبت به سرعت بسیار پایین این اثر و صحنه‌های ترسناک نسبتا ضعیف آن انتقاد داشتند. در میان طرفداران و منتقدان، نیمی از مردم معتقد بودند که فیلم و برخی دیگر معتقد بودند که کتاب بهتر است؛ در هر صورت اکثریت معتقد بودند که این نسخه، از نسخه اقتباسی ۱۹۸۹ بهتر بوده است.

از دست نده:  تریلر فیلم جمینی من - Gemini Man با بازی ویل اسمیت و کارگردانی انگ لی

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary در فستیوال موسیقی جنوب از جنوب غربی و همچنین اکران عمومی می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

این فیلم ترسناک داستان پزشکی به نام لوییس کرید (با بازی جیسون کلارک) را روایت می‌کند که به واسطه‌ی شغلی که در بخش خدمات بهداشتی دانشگاه مین گرفته، به همراه همسر خود یعنی ریچل (با بازی امی سیمتز) و دو فرزند کوچکش به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کند. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، ولی در ادامه، جاده‌ی کنار خانه که اتومبیل‌های سنگین با سرعت زیاد از آن عبور می‌کنند و همچنین قبرستانی که در جنگل پشت خانه قرار دارد، باعث نگرانی او و خانواده‌اش می‌شود. لوییس پس از مدتی متوجه می‌شود موجوداتی که در این قبرستان دفن می‌شوند، دوباره احیا می‌شوند و با شمایلی عجیب به زندگی باز می‌گردند؛ موضوعی که در ادامه، زندگی لوییس و خانواده‌اش را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی - Pet Sematary

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary بیندازیم:

کانسیکوئنس آو ساوند | دن کافری

۹۱ از ۱۰۰

با اینکه تغییرات اعمال شده در این فیلم نسبت به متریال اصلی، باعث شد که طرفداران استیون کینگ دو دسته شوند، اما می‌توان به جرئت گفت که این اثر توانسته با موفقیت، از تله‌ها و موانعی که سر راه آثار بازسازی‌شده و اقتباسی وجود دارد، به خوبی عبور کند. این فیلم تغییرات قابل توجهی در داستان ایجاد کرده که نسبت به کتاب، ما شاهد پیچیدگی‌های بیشتری در قصه هستیم. برخی اوقات، تغییرات و متفاوت بودن بهتر است.

رندی کوردوا | آریزونا ریپابلیک

۸۰ از ۱۰۰

فیلم ترسناک غبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary جسور، تند و به طرز هیجان‌انگیزی آزار دهنده است و درست تا زمانی که چراغ‌ها روشن می‌شوند، شما را درون خودش نگه می‌دارد؛ این چند مورد، ویژگی‌هایی است که طرفداران سبک فیلم‌های ترسناک آنها را دوست دارند.

جیمز براردینلی | ReelViews

۷۵ از ۱۰۰

فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary شکل واقعی یک اثر ترسناک جدی را به تصویر کشید؛ اثری که برای همه ساخته نشده است.

چندلر لواک | گلوب باند میل (تورنتو)

۶۳ از ۱۰۰

دفعه بعد، از کارگردانان مستقل که کارهای ارزان انجام می‌دهند، نخواهید که آثار اقتباسی استیون کینگ را کارگردانی کنند. حتی اگر فردی مانند لین رمزی نسخه جدید فیلم ترسناک غبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary را می‌ساخت، من آن را مشتاقانه نگاه می‌کردم و عاشق آن می‌شدم.

فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی - Pet Sematary

کریس هویت | امپایر

۶۰ از ۱۰۰

یک اثر اقتباسی نسبتا مناسب اما تا حدی غیرضروری براساس یکی از بهترین رمان‌های استیون کینگ. برخی اوقات نسخه اصلی و اولیه بهتر از هر چیز دیگر است.

جی. آلن جانسون | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary اثر بدی نیست اما می‌توان گفت که ظاهرا ضرورتی برای ساخت و نمایشش وجود نداشت.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۵۰ از ۱۰۰

فیلم زشتی است اما ترسناک نیست. وحشتناک است اما جذاب نیست. فیلم ترسناک غبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary را می‌توان به عنوان ضعیف‌ترین اثر اقتباسی براساس کتاب‌های استیون کینگ دانست… البته از زمان آخرین نسخه فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary.

ریچارد لاوسون | ونیتی فیر

۳۰ از ۱۰۰

من آدم نسبتا ترسویی هستم اما تقریبا کل مدت زمان این فیلم را بدون اینکه حس خاصی داشته باشم، روی صندلی سینما نشسته بودم. قطعا طرفداران آثار استیون کینگ، انتظار این یک مورد را ندارند. سابقا خود کینگ اعلام کرده بود که این داستان، خودش را بیشتر از هر چیز دیگری که تا به امروز نوشته، ترسانده است اما در این فیلم شما اصلا نمی‌توانید ببینید که استیون کینگ دقیقا از چه چیزی ترسیده است.

لازم به ذکر است که فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary توانسته رتبه ۳۱ را در لیست مورد بحث‌ترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد تقریبا نیمی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب سه گوش پیشنهاد می‌کنیم.

از دست نده:  نقد فیلم سوسپیریا - Suspiria با بازی داکوتا جانسون و تیلدا سوئینتن

 

امتیاز دهید

متاکراتیک

میانگین امتیاز فیلم
۵.۸
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها