بررسی و دانلود بازی موبایل QubeTown

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
بررسی و دانلود بازی موبایل QubeTown

پیدا کردن یک بازی نقش آفرینی یا شبیه‌ساز مدیریت بسیار خوب برای پلتفرم موبایل کاری چندان آسان نیست؛ بجز بازی‌های کلاسیک این ژانرها که به موبایل پورت شده‌اند، اغلب بازی‌هایی که پیدا خواهید کرد بیشتر آثار شباهت‌های غیرقابل انکاری به یکدیگر دارند و یک رویه‌ی تکراری را صرفا جهت انداختن شما به دام خرید‌های درون برنامه‌ای ارائه می‌کنند. این دسته از بازی‌های شبیه‌ساز مدیریت موبایل یا آنلاین، که اغلب رایگان هم هستند، از ایده‌های جدید خالی هستند و با گذشتن زمانی کوتاه از تجربه‌ی آن‌ها می‌توان فهمید که زمان زیادی برای پردازش و پالایششان گذاشته نشده و همین مسئله باعث شده آن‌ها شهرت چندان خوبی میان کاربران و بازیکنان نداشته باشند و بیشتر به‌عنوان بازی‌هایی صرفا برای وقت کشتن شناخته شوند. بازی مدیریت مزرعه‌ی QubeTown با این وجود که یک انقلاب در این ژانر به شمار نمی‌رود، اما حداقل با گیم پلی گسترده و کیفیت خود، راهش را از اغلب بازی‌های این سبکی جدا کرده و تجربه‌ای لذت بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. این بازی توسط استودیوی کره‌ای Webzen تولید و منتشر شده و روی دستگاه‌های آیفون و اندروید به‌صورت رایگان در دسترس است.

بررسی و دانلود بازی موبایل QubeTown

در این بازی شما نقش یک شخصیت مکعبی شکل را برعهده دارید. بعد از شخصی سازی نام و ظاهر خود، متوجه می‌شوید حالا در سرزمینی قرار دارید که مردمش اصرار دارند حکومت آن را به دست بگیرید. با وجود اینکه شخصیتتان علاقه‌ای به این کار ندارد و از هر فرصتی برای فرار کردن استفاده می‌کند، اما نهایتا از زیر بار این مسئولیت نمی‌تواند شانه خالی کند و زمامدار امور این شهر در حال توسعه می‌شود. این وقایع، سرآغازی است برای داستان جالب و شیرین QubeTown. دراین‌میان رفته رفته با پیشروی در بازی، شخصیت‌های جدید با کات سین‌هایی به بازی اضافه می‌شوند و هر کدام بخشی جدید از گیم پلی بازی را به بازیکن معرفی می‌کنند. اکثر این شخصیت‌ها قابلیت‌های به خصوصی دارند و مسئول قسمتی مجزا از شهرتان می‌شوند.

کات سین‌های بازی کارگردانی قابل قبولی دارند و دارای عناصر داستانی هستند که اغلب اوقات از این دسته‌ از بازی‌ها غایبند. درکنار توضیح بخش‌های مختلف گیم پلی، روایت داستان، معرفی المان‌های جدید و شهروندان شهرتان، کات سین‌های بازی دارای جنبه‌ی طنز و شوخی‌هایی هستند که گیم پلی وقت گیر بازی را تا حدودی سبک‌تر کرده و فضای جذاب و کمی تا قسمتی کودکانه به حال و هوای QubeTown اضافه می‌کنند. در دست دیگر، برعکس بسیاری از بازی‌های رایگان پلتفرم موبایل که بجای صداگذاری اغلب اوقات از متن‌های روی تصویر استفاده می‌کنند، در کات سین‌های QubeTown دیالوگ‌ها به‌صورت صوتی ادا می‌شوند و اگر بخواهیم منصفانه بگوییم، صداگذاری این بازی بسیار خوب و حرفه‌ای انجام شده.

از دست نده:  معرفی و دانلود بازی موبایل Pool Royale

بررسی و دانلود بازی موبایل QubeTown

بیشتر گیم پلی این بازی حول مزرعه‌ و تولیدات آن می‌چرخد. با بالاتر رفتن سطح شما، این توانایی را پیدا خواهید کرد که با پاکسازی زمین‌های اطراف، ساختمان‌های جدیدی بسازید و محصولات جدیدی را برای مصرف، صادارت و کمک به همسایگانتان تولید کنید، اما هیچ یک از این فعالیت‌ها بدون تولید یا خریداری مواد اولیه امکان‌پذیر نیست و نهایتا همه چیز به مزرعه‌ی شما و نحوه‌ی مدیریت آن برمی‌گردد. در هر سطح، میزان محصولی که می‌توانید در مزرعه‌ی خود تولید کنید یا در کارگاه و تولیدی‌های خود به محصولات متنوع تبدیل کنید بسیار محدود است، اما با وجود تمام این محدودیت‌ها شما این آزادی عمل را دارید که چطور از منابع اولیه‌ی خود استفاده کنید؛ برای مثال، شما می‌توانید از گندم‌ها برای پخت نان در نانوایی استفاده کنید، آن‌ها را جهت تغذیه و تولید شیر به دام‌هایتان بدهید یا در بازار بفروش برسانید و با درآمد حاصل به خرید اقلامی بپردازید که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید.

پروسه‌ی کاشت و برداشت محصولات در مزرعه بسیار لذت بخش است؛ برای کاشت محصولات در مزرعه‌ی خود کافی است انگشتتان را روی قسمت خالی مزرعه نگه دارید و سپس از منویی که ظاهر می‌شود، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. در دست دیگر، برای برداشت محصولات نیز کافی است وقتی متوجه شدید که بخشی از مزرعه‌ به مرحله برداشت رسیده، یک بار روی آن کلیک کرده و بعد از انتخاب ابزار داس، انگشتتان را روی آن قسمت بکشید. بیشتر محصولات تولیدی شهر شما توسط یک اژدها برای مبادله به مزرعه‌ها یا شهرهای همسایه برده می‌شود. مبادله کردن محصولات یکی از روش‌های سریع و آسان بازی برای به‌دست آوردن پول و XP بیشتر برای بالاتر بردن سطح شماست. بعد از گذراندن چند سطح، یک فیل نیز به شهر شما اضافه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید با سایر بازیکنان به تبادل بپردازید و پول و XP بیشتری کسب کنید.

از دست نده:  معرفی و دانلود بازی موبایل The Castles Of Burgundy - قلعه‌ های برگندی

بررسی و دانلود بازی موبایل QubeTown

با پیشرفت شما در بازی و بزرگ‌تر کردن شهرتان، گیم پلی نیز رفته رفته گسترده‌تر می‌شود؛ محصولاتی جدید برای تولید در مزرعه و تولیدی‌هایتان آزاد می‌شوند، می‌توانید با تأسیس کردن یک پایگاه نظامی و نجات دادن افرادی که در چنگ گابلین‌های خبیث اسیر هستند،‌ آن‌ها را به شهروندان خود تبدیل کنید، افرادی را جهت کار به معدنی مخفی بفرستید و از کلی بخش مختلف که کم کم به گیم پلی بازی اضافه می‌شود استفاده کنید.

در اولین سطح‌های بازی، بخش آموزشی شما را به دیدن مزرعه‌ی یکی از بازیکنان دیگر دعوت می‌کند. تماشای شهر و مزرعه‌ی بزرگی که یکی از بازیکنان با تجربه‌ی QubeTown بنا کرده، باعث می‌شود که دید شما نکات زیادی را درباره‌ی عملکرد بازی و چگونگی ساخت سیستمی قدرتمند و کارآمد یاد بگیرید. اما مسئله اینجا است؛ چندین ساعت از بازی کردن می‌گذرد و متوجه می‌شوید هنوز فاصله‌ی زیادی تا رسیدن به آن شهر بزرگی که مشاهده کردید دارید. برخلاف ظاهر کودکانه‌ی بازی، QubeTown از آن دسته بازی‌ها نیست که بتوانید چشم بسته بازی کنید؛ این بازی به صرف زمان، توجه و داشتن صبر بالا نیاز دارد.

بررسی و دانلود بازی موبایل QubeTown

درست مثل هر بازی شبیه‌ساز کشاورزی و مدیریت مزرعه‌ی خوب دیگری، در QubeTown هم شما نیاز دارید که به خوبی منابع خود را مدیریت کنید و دقت داشته باشید که از محصولات خود چگونه استفاده می‌کنید؛ برای مثال، اگر شما به اندازه‌ی کافی گندم انبار نکنید یا در تولید ذرت کوتاهی کنید، بسیاری از تولیدی‌هایتان با مشکل مواجه خواهند شد و نمی‌توانید به برخی دام‌های خود خوراک دام بدهید و فرآورده‌های لبنی یا نانی تولید کنید. در هر سطح، شما قابلیت تولید و انبار میزانی محدود از محصولات مزرعه‌ی خود را دارید و باتوجه‌به زمانبر بودن تولید و برداشت برخی محصولات از جمله نیشکر یا پنبه، باید همیشه اراضی خاصی را به کاشت آنان اختصاص دهید.

سازندگان QubeTown به خوبی به این مسئله که تولید شدن یا به مرحله‌ی برداشت رسیدن محصولات ممکن است زمانی زیاد شما را معطل کنند واقفند و ازاین‌رو با قرار دادن برخی مینی گیم‌ها در بازی، برای مثال شکلی تازه از بازی محبوب تتریس، و قرار دادن پاداش‌هایی قابل‌توجه برای آنان سعی کرده‌اند از سر رفتن حوصله‌ی بازیکنان جلوگیری کنند. در گیم پلی QubeTown داشتن صبر و حوصله، سر زدن مداوم به بازی و کنترل تولیدی‌ها و زمین‌های کشاورزی حرف اول را می‌زند. با وجود آنکه در این بازی می‌توان با استفاده از خرید درون برنامه سریع‌تر به سطح‌های بالا رسید و ظرفیت‌های شهر و مزرعه را افزایش داد، اما اتکا به این سیستم در بازی وجود ندارد و شما با گذراندن رویه‌ی معمول بازی می‌توانید به هرآنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید و با مزارعی که با صرف پول واقعی خود را گسترش داده‌اند به رقابت بپردازید و حتی از آن‌ها بهتر باشید.

از دست نده:  10 تیم پرطرفدار بازی دوتا 2 - Dota 2 در سال 2018

بررسی و دانلود بازی موبایل QubeTown

به‌طور کلی، QubeTown تجربه‌ای دلنشین است. این بازی شما را برای مدت زمانی طولانی سرگرم می‌کند، سیستم کنترل بسیار آسان و رابط کاربری رضایت بخش است، گیم پلی بسیار خوب به نظر می‌رسد اما خالی از عمق نیست و با بالاتر رفتن سطح در زمینه‌ی کنترل منابع شما را به چالش می‌کشد. گاهی اوقات ممکن است احساس کنید دیالوگ‌ها و توضیحات بخش راهنما درمورد نحوه‌ی کارکرد برخی سیستم‌ها در گیم پلی به اندازه‌ی کافی کامل نیست، اما با گذر زمان شما در همه‌ی عناصر گیم پلی استاد می‌شوید. گیم پلی مکعبی بازی ممکن است بهانه‌ای برای خودداری تیم سازنده از ورود به پروسه‌ی سنگین طراحی شکل دیگری از گرافیک پر جزئیات باشد، ولی دلیل هرچه که هست، نتیجه‌ی نهایی زیبا و جذاب است و نمی‌شود ایراد خاصی به آن گرفت. در آخر باید گفت که QubeTown یکی از بهترین تجربه‌های RPG و شبیه‌ساز مدیریت موجود بر پلتفرم‌های موبایل است و اگر به این دسته از بازی‌ها علاقه مندید باید حتما آن را در فهرست خود قرار دهید. گفتنی است این بررسی براساس نسخه‌ی اندروید بازی انجام شده. منبع: زومجی/

دانلود بازی موبایل QubeTown از گوگل پلی استور دانلود بازی موبایل QubeTown از اپ استور اپل
امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها