• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • معرفی و دانلود انیمیشن کوتاه Crow: The Legend

معرفی و دانلود انیمیشن کوتاه Crow: The Legend

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
معرفی و دانلود انیمیشن کوتاه Crow: The Legend

در تقویم آمریکا، یک ماه برای بزرگداشت و قدردانی از میراث فرهنگی کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی و مردم بومی این قاره وجود دارد. در سال ۲۰۱۷،‌ استودیو Baobab برای بزرگداشت این ماه اقدام به انتشار انیمیشن کوتاه Crow: The Legend (به فارسی؛ کلاغ: افسانه) کرد. Crow: The Legend انیمیشنی دیجیتالی است که به‌صورت تجربی با هدف انتشار برای دستگاه‌های واقعیت مجازی (به اختصار؛ VR) ساخته شد؛ این انیمیشن اولین اثر ساخته شده با مضامین بومی-اساطیری است که پا به دستگاه‌های واقعیت مجازی می‌گذارد. کارگردان، نویسنده و تهیه کننده‌ی این اثر اریک درنل، انیمیشن ساز با تجربه که سابقه‌ی کار روی آثاری همچون انیمیشن Antz و سری Madagascar را در کارنامه‌ی خود دارد، است و جان لجند، خواننده‌ی پاپ مطرح آفریقایی-آمریکایی، وظیفه‌ی تهیه کننده‌ی اجرایی را در ساخت Crow: The Legend برعهده داشته است. داستان انیمیشن Crow: The Legend از افسانه‌های محلی آمریکای مرکزی نشات گرفته است و به قصه‌های اساطیری این فرهنگ درباره‌ی پرندگان و ریشه‌های تخیلی و داستان گونه‌ی آنان برمی‌گردد. این انیمیشن به‌لطف داستان غنی و جذابش و تیم حرفه‌ای و با تجربه‌ای که در پشت خود دارد، توانست درخشش بسیار زیادی در جشنواره‌های مختلف داشته باشد و جوایز متعددی همچون بهترین اثر واقعیت مجازی از جشنواره‌ی Annie Awards، بهترین صداگذاری از جشنواره‌ی Daytime Emmy Awards و چندین جایزه‌ی مختلف دیگر را از آن خود کند.

داستان انیمیش در اعماق جنگل بارانی بزرگی جریان دارد. در این جنگل کلاغی خوش صدا و زیبا وجود دارد با پر‌هایی رنگین کمانی که اکثر حیوانات جنگل را با هنر آواز خوانیش محسور خود کرده اسن کوتاه Crow: The Legendت. روزی، برای اولین‌بار این جنگل رنگ برف را به خود می‌بیند و این مسئله باعث آزار و اذیت شدید ساکنان جنگل می‌شود. حیوانات جنگل بعد از صحبت و کنکاش مسئله، تصمیم می‌گیرند کلاغ را به سفری خطیر و بلند بفرستند تا مشکل این سرمای جانسوز را برای همیشه از سر راه بردارد. آیا کلاغ حاضر است برای نجات دادن دوستانش این از خود گذشتگی بزرگ را انجام دهد یا خیر؟

از دست نده:  تریلر جدید فیلم پوکمون: کارآگاه پیکاچو - Pokemon: Detective Pikachu

همچون دیگر نقاط کره‌ی خاکی، داستان‌های محلی مردم بومی آمریکا نیز سرشارند از قصه‌هایی که در آن ریشه‌ی موجودات و طبیعت با افسانه و خیال آمیخته شده و قرار است تمام رازهای دنیا با داستان‌هایی خیال انگیز که درون مایه‌ای اخلاقی دارند، توضیح داده شود. در انیمیش در اعماق جنگل بارانی بزرگی جریان دارد. در این جنگل کلاغی خوش صدا و زیبا وجود دارد با پر‌هایی رنگین کمانی که اکثر حیوانات جنگل را با هنر آواز خوانیش محسور خود کرده اس، با داستانی سر و کار داریم که می‌خواهد اهمیت از خود گذشتگی را به مخاطب یادآور شود. بدیهی است که هیچ دست آورد بزرگی بدون پرداخته هزینه‌ای مشخص محقق نمی‌شود و بعضا این دست آوردها نه جنبه‌ای شخصی، که برای جامعه و دیگران هستند. کلاغ در این داستان شخصیتی است که آزمونی سنگین در پیش رو دارد و با پرداختن بهایی سنگین دوستان خود و ساکنین جنگل را از خطری بزرگ و اوضاعی سخت و نابسامان نجات می‌دهد و ازاین‌رو به یک افسانه مبدل می‌شود. از نظر شخصیت پردازی، در Crow با شخصیت‌هایی انقلابی و اصیل روبه‌رو نیستیم، اما می‌توان این مسئله را به قدمت داستان ربط داد و با هدف و پیام داستان توجیه کرد؛ کلاغ جانوری با استعداد، اما خودخواه و خودپسند است که به سایرین توجه زیادی نمی‌کند، اما مسائلی همچون باور دوستانش به وی باعث می‌شود او تغییراتی را در رفتار خود صورت دهد. تاریخ از این دسته افراد که خود را وقف جامعه و دیگران کرده‌اند و باعث راحتی و پیشرفت آنان شده‌اند پر است. شخصا بر این باور هستم که فرهنگ یاری رساندن به دیگران، از خود گذشتگی و ایثار باید در جوامع مختلف احیا شود و با ساخت و نشر آثاری از این قبیل، به افراد در سنین مختلف یادآور شد که کمک به دیگران و جامعه چه اقدام بزرگ و قابل تقدیری است و زندگی تنها به معنای دیدن و خدمت به خود نیست.

از دست نده:  تریلر انیمیشن پرندگان خشمگین 2 - The Angry Birds Movie 2

معرفی و دانلود انیمیشن کوتاه Crow: The Legend

این انیمیشن کوتاه هم‌اکنون به‌صورت رایگان روی پلتفرم‌های YouTube و Oculus در دسترس قرار دارد. در فهرست اعضای تیم سازنده‌ی Crow: The Legend، نام‌های بزرگی به چشم می‌خورد که در راس آن‌ها جان لجند قرار دارد، که رهبر گویندگان انیمیشن نیز هست. در این انیمیشن به جز لجند، اوپرا وینفری، بازیگر، تهیه کننده و فعال اجتماعی معروف آمریکایی، در نقش موجود افسانه‌ای، رندی ادموندز در نقش راوی، سارا ایگل هارت، مدیرعامل سازمان بشر دوستی آمریکای مرکزی، در نقش لونا، لیزا کوشی در نقش جغد، دیگو لونا در نقش بید، تای شیردان در نقش لاک پشت و کانستنس وو در نقش راسو به صدا پیشگی پرداخته‌اند.

با وجود اینکه اغلب اوقات سعی می‌شود پروسه‌ی ساخت آثار کوتاه زیاد گسترده نباشد، اما پشته پرده‌ی ساخت Crow: The Legend تیمی بزرگ و مراحل ساختی زمان‌بر و حساب شده قرار دارد. درنل به‌عنوان شخصی که بیش از سی سال در صنعت انیمیشن سازی مشغول به فعالیت بوده است، Crow را به‌عنوان اثری حائز اهمیت و پررنگ در کارنامه‌ی خود جای می‌دهد و با سایر آثار سینمایی بزرگ و پرفروش خود قیاس می‌کند. Crow: The Legend می‌تواند از اولین آثاری باشد که در زنجیره‌ی انیمیشن‌های داستان محور برای دستگاه‌های واقعیت مجازی منتشر می‌شوند. این اثر هویت و ساختار مشخص خود را دارد و درکنار انیمیشن چشم نوازی که حاصل انیماتورهایی کهنه کار همچون مارین فن است، از داستانی محبوب و پر مغز بهره برده است که هرگز طراوت خود را از دست نمی‌دهد.

درکنار انیمیشن و داستان خوب Crow: The Legend، باید حتما به صداگذاری سطح بالای این انیمیشن که بدون شک قوی‌ترین جنبه‌ی آن هم هست، جداگانه اشاره کرد. همان‌طور که قبلا اشاره شد، تیم صداگذاران این اثر پر است از نام‌های بزرگ و ازاین‌رو بدیهی است که از این نظر قرار نیست با اثری معمولی روبه‌رو شویم. در دست دیگر، Crow یک اثر موزیکال است، پس در آن موسیقی از اهمیتی دو چندان برخوردار است. خوشبختانه جان لجند در ساخت قطعات موسیقی و اجرای آنان سنگ تمام گذاشته و باعث شده که ترانه‌های ساده اما جذاب این اثر، به قطعاتی به یاد ماندنی تبدیل شوند که در ذهن مخاطب نقش می‌بندند.

از دست نده:  ساخت مستند پشت صحنه انیمیشن فروزن 2 - Frozen 2 برای دیزنی پلاس توسط والت دیزنی

معرفی و دانلود انیمیشن کوتاه Crow: The Legend

Crow: The Legend نشان می‌دهد که انیمیشن سازها تا چه حد به خوبی می‌توانند افسانه‌های محلی و تاریخی را به خوبی در چهارچوبی مدرن برای مخاطبان همه‌ی سنین در دنیایی مدرن به تصویر بکشند. Crow: The Legend را تماشا کنید و نظرات خود را درباره‌ی این انیمیشن کوتاه با ما در میان بگذارید. لازم به ذکر است فایل ویدیویی قرار داده شده حاوی بخش‌هایی از پشت صحنه‌ی ضبط دیالوگ‌های این انیمیشن و مصاحبه با عوامل آن است، پس اثر را تا بعد از اتمام تیتراژ پایانی تماشا کنید. منبع: زومجی/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها