• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • گیشه؛ فیلم رحمان ۱۴۰۰ و متری شیش و نیم دوش به دوش هم حرکت می کنند

گیشه؛ فیلم رحمان ۱۴۰۰ و متری شیش و نیم دوش به دوش هم حرکت می کنند

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
فیلم رحمان 1400

بالاخره اکران نوروز ۹۸ سینمای ایران راه افتاد. فیلم‌های تازه روی پرده رفتند و دست مخاطبان برای انتخاب بین هفت فیلم تازه‌اکران باز شد. پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته سینمای ایران فیلم رحمان ۱۴۰۰ به کارگردانیمنوچهر هادی بود. فیلمی کمدی و عامه‌پسند که فروش تضمین شده‌ای نیز داشت. این فیلم سینمایی در هفته گذشته ۱۳۸ سینما در اختیار داشت. رحمان ۱۴۰۰ در اولین هفته اکرانش ۴ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان فروخت. این فیلم ایرانی حالا در مجموع ۵ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان فروخته است.

فیلم رحمان ۱۴۰۰ با بازی سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، بهرام افشاری، یکتا ناصر و مهران مدیری جلوی دوربین رفته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت این فیلم سینمایی افتتاحیه قوی‌‌ای داشته است و به احتمال بسیار زیاد از پرفروش‌های سال ۹۸ نیز خواهد بود.

فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی

رتبه دوم این هفته سینمای ایران در اختیار فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی است. این فیلم سینمایی که عنوان فیلم برگزیده تماشاگران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را به دوش می‌کشد در هفته گذشته که اولین هفته اکرانش بود، ۱۳۸ سینما در اختیار داشت. «متری شیش و نیم» در این هفته ۳ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان فروخت. فیلم متری شیش و نیم به‌صورت کلی ۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی را به‌عنوان بازیگر دارد. فیلم متری شیش و نیم روایتی از تقابل یک پلیس با یک قاچاقچی مواد مخدر است. پس از نمایش فیلم در جشنواره فجر، بسیاری شخصیتِ پلیس فیلم متری شیش و نیم را واقع‌گرایانه‌ترین پلیس سینمای ایران خواندند. متری شیش و نیم دومین ساخته بلند سعید روستایی است. این کارگردان پیش از این فیلم سینمایی «ابد و یک روز» را جلوی دوربین برده بود. فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» می‌تواند یکی از فیلم‌های غیرکمدیِ موفق سال ۹۸ در گیشه باشد.

از دست نده:  نقد و بررسی سریال هیولا مهران مدیری: قسمت اول تا سوم

فیلم چهار انگشت - امیر جعفری و جواد عزتی

رتبه سوم این هفته در اختیار تازه‌اکران چهار انگشت به کارگردانی حامد محمدی است. این فیلم کمدی در هفته گذشته در ۹۰ سینما روی پرده رفت. فیلم چهار انگشت که در خارج از کشور جلوی دوربین رفته است، امیر جعفری و جواد عزتی را به‌عنوان بازیگر دارد. این فیلم سینمایی در هفته گذشته یک میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی در مجموع یک میلیارد ۴۲۳ میلیون تومان فروخته است.

فیلم زندانی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی

رتبه چهارم این هفته در اختیار فیلم زندانی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است. این فیلم سینمای در اولین هفته اکرانش ۱۱۷ سینما در اختیار داشت و ۶۶۹ میلیون تومان فروخت. این فیلم کمدی که هومن برق‌نورد و بهنام تشکر را به‌عنوان بازیگر دارد تاکنون ۷۵۷ میلیون تومان فروخته است.

فیلم پیشونی سفید ۳

رتبه پنجم این هفته در اختیار فیلم پیشونی سفید ۳ به کارگردانی سید جواد هاشمی است. این فیلم ایرانیِ تازه‌اکران در هفته گذشته ۱۱۴ سینما در اختیار داشت و ۳۵۴ میلیون تومان فروخت.  پیشونی سفید ۳ تاکنون به‌صورت کلی ۳۸۸ میلیون تومان فروخته است.

فیلم ژن خوک

این هفته اما علاه‌بر پنج فیلمی که آمار فروش‌شان را مطالعه کردید، دو تازه اکران دیگر هم داشتیم. فیلم ژن خوک ساخته سعید سهیلی یکی از تازه‌اکران‌های این هفته بود که در رتبه ششم جدول ایستاد. این فیلم سینمایی با بازی سینا مهراد و هادی حجازی‌فر در این هفته ۶۷ سینما در اختیار داشت و ۲۶۹ میلیون تومان فروخت. فیلم کمدی ژن خوک تاکنون ۲۹۰ میلیون تومان فروخته است.

فیلم غلامرضا تختی

دیگر تازه‌اکران این هفته فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی بود. این فیلم سینمایی در این هفته ۹۲ سینما در اختیار داشت و ۲۰۷ میلیون تومان فروخت. فیلم غلامرضا تختی که براساس زندگی جهان پهلوان تختی ساخته شده است در مجموع ۲۹۳ میلیون تومان فروخته است. شما در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید. منبع: زومجی/

از دست نده:  پوسترهای جدید فیلم اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame

۱۰ فیلم پرفروش هفته اول فروردین سینمای ایران

ردیف نام فیلم هفته فروش هفتگی
۱ رحمان ۱۴۰۰ ۱ ۴,۶۲۵,۳۳۱,۰۰۰
۲ متری شیش و نیم ۱ ۳,۴۶۳,۷۸۶,۰۰۰
۳ چهار انگشت ۱ ۱,۲۰۹,۱۹۹,۰۰۰
۴ زندانی‌ها ۱ ۶۶۹,۸۷۳,۰۰۰
۵ پیشونی سفید ۳ ۱ ۳۵۴,۴۸۱,۰۰۰
۶ ژن خوک ۱ ۲۶۹,۹۵۲,۰۰۰
۷ غلامرضا تختی ۱ ۲۰۷,۰۸۸,۰۰۰
۸ آشغال‌های دوست داشتنی ۶ ۹۳,۸۴۷,۰۰۰
۹ پارادایس ۹ ۴۴,۳۰۳,۰۰۰
۱۰ آستیگمات ۱۸ ۱۰,۶۱۲,۰۰۰
امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها