• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • گیشه: گزارش فروش سینمای ایران و ثبت رکورد تازه از متری شیش و نیم و رحمان ۱۴۰۰

گیشه: گزارش فروش سینمای ایران و ثبت رکورد تازه از متری شیش و نیم و رحمان ۱۴۰۰

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۹
فیلم رحمان ۱۴۰۰

اکران نوروز خون تازه‌ای در رگ‌های گیشه سینمای ایران جاری کرد. فیلم‌های نوروز ۹۸ کار خود را از هفته گذشته قوی آغاز کردند و در این هفته قدرتمندتر از پیش به کارشان ادامه دادند. صدرنشین این هفته فیلم رحمان ۱۴۰۰ جدیدترین ساخته منوچهر هادی است. این فیلم سینمایی در این هفته در ۱۴۰ سینما به نمایش درآمد. فیلم رحمان ۱۴۰۰ در این هفته ۷ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان فروخت. این رقم به این معنی است که فیلم سینمایی رحمان ۱۴۰۰ در هفته گذشته رکورد فروش هفتگی و روزانه سینمای ایران را شکسته است.

این فیلم کمدی در هفته گذشته به فروش روزانه یک میلیارد و سیصد میلیون تومان دست پیدا کرد. فروش هفت میلیاردی فیلم رحمان ۱۴۰۰ در هفته دوم فروردین یعنی این فیلم سینمایی در هفته گذشته از مجموع اکران دوهفته‌ای تمام فیلم‌های نوروزی به غیر از فیلم متری شیش و نیم بیشتر فروخته است. فیلم سینمایی رحمان ۱۴۰۰ همچنین نسبت به هفته گذشته رشد ۳ میلیارد تومانی تجربه کرده است. این فروش هفتگی ۷ میلیارد تومانی مجموع درآمد رحمان ۱۴۰۰ را به ۱۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان رسانده است. فیلم رحمان ۱۴۰۰ با بازی بازیگرانی مانند مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی و بهرام افشاری جلوی دوربین رفته است و از عوامل فروش بالای این فیلم می‌توان به تیم بازیگری‌اش اشاره کرد.

فیلم متری شیش و نیم

رتبه دوم این هفته سینمای ایران در اختیار فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی است. این فیلم سینمای در این هفته در ۱۴۲ سینما به نمایش درآمد. فیلم سینمایی متری شیش و نیم در هفته گذشته ۴ میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان فروخت. این یعنی متری شیش و نیم نسبت به هفته گذشته افزایش فروشی بیش از یک میلیارد تومان تجربه کرده است. جدیدترین ساخته سعید روستایی در هفته گذشته برای چهار روز پیاپی بیش از پنجاه هزار مخاطب را به سالن‌های سینما کشاند، این اتفاق برای هیچ فیلم غیرکمدی در دهه نود رخ نداده است. چنین آماری زمانی قابل‌توجه‌‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم فیلم سینمایی‌ای مانند «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی نیز در دهه نود اکران شد.

فیلم متری شیش و نیم در سه شنبه هفته گذشته مصادف با ۱۳ فروردین یا روز طبیعت، به رقم ۶۳ هزار مخاطبِ روزانه رسید. تاکنون هیچ فیلم ایرانی غیرکمدی‌ای در اکران نوروز به چنین رقمی دست پیدا نکرده است. فیلم متری شیش و نیم همچنین در هفته گذشته فروش روزانه ۸۷۰ میلیون تومان را تجربه کرد. این رقم به‌معنی بیشترین فروش روزانه یک فیلم غیرکمدی در تاریخ سینمای ایران است. فیلم سینمایی متری شیش و نیم که پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار را به‌عنوان بازیگر دارد تاکنون ۹ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان فروخته است.

از دست نده:  فیلم-تئاتر اعتراف به کارگردانی شهاب حسینی و بازی حسینی و علی نصیریان

فیلم چهار انگشت

رتبه سوم گیشه سینمای ایران در این هفته در اختیار فیلم چهار انگشت ساخته حامد محمدی است. این فیلم سینمایی که در خارج از کشور جلوی دوربین رفته است در هفته گذشته ۱۰۱ سینما در اختیار داشت. فیلم سینمایی چهار انگشت در هفته گذشته ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی در ژانر کمدی ساخته شده است و جواد عزتی و امیر جعفری را به‌عنوان بازیگر دارد. فیلم چهارانگشت در این هفته نسبت به هفته گذشته حدودا یک میلیارد تومان بیشتر فروخته است. این فیلم ایرانی حالا به فروش کلی ۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان دست پیدا کرده است. به احتمال بالا فیلم سینمایی چهار انگشت اگر در برهه دیگری اکران می‌شد و رقیبانی مانند رحمان ۱۴۰۰ و متری شیش و نیم نداشت، فروش به مراتب بیشتری تجربه می‌کرد.

فیلم زندانی ها ساخته مسعود ده نمکی

رتبه چهارم این هفته در اختیار فیلم سینمایی زندانی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است. این فیلم سینمایی در هفته گذشته ۱۲۱ سینما در اختیار داشت. فیلم زندانی‌ها در این هفته ۸۷۱ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی زندانی‌ها با حضور بازیگرانی مانند هومن برق‌نورد و بهنام تشکر تاکنون یک میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان فروخته است. فیلم‌های مسعود ده‌نمکی مانند سه‌گانه «اخراجی‌ها» پیش از این چندین‌بار رکوردهای سینمای ایران را جابه‌جا کرده‌اند. آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی اما در گیشه کم فروغ بوده است.

فیلم ژن خوک

پنجمین فیلم این هفته گیشه سینمای ایران فیلم ژن خوک ساخته سعید سهیلی است. این فیلم سینمایی پس از نمایش در ۷۱ سینما به فروش هفتگی ۵۹۵ میلیون تومان رسید. فیلم ژن خوک تاکنون ۸۹۷ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی با بازی سینا مهراد و هادی حجازی‌فر ساخته شده است. سعید سهیلی پیش از این با فیلم‌های «گشت ارشاد» و «گشت ۲» عملکرد قابل‌توجه‌ای در گیشه داشته است. شما در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید. منبع: زومجی/

۱۰ فیلم پرفروش هفته دوم فروردین سینمای ایران

ردیف نام فیلم هفته فروش هفتگی
۱ رحمان ۱۴۰۰ ۲ ۷,۴۳۷,۱۹۳,۰۰۰
۲ متری شیش و نیم ۲ ۴,۹۴۳,۷۶۶,۰۰۰
۳ چهار انگشت ۲ ۲,۲۶۹,۶۳۲,۰۰۰
۴ زندانی‌ها ۲ ۸۷۱,۰۹۰,۰۰۰
۵ ژن خوک ۲ ۵۹۵,۳۴۵,۰۰۰
۶ پیشونی سفید ۳ ۲ ۵۴۴,۷۹۶,۰۰۰
۷ غلامرضا تختی ۲ ۳۱۴,۹۶۳,۰۰۰
۸ آشغال‌های دوست داشتنی ۷ ۱۳۰,۳۸۹,۰۰۰
۹ آستیگمات ۱۹ ۳۹,۳۳۳,۰۰۰
۱۰ پارادایس ۱۰ ۳۶,۵۷۸,۰۰۰
از دست نده:  همایون اسعدیان گفت: دلیل حساسیت‌ها به سریال لحظه گرگ و میش را می‌فهمم
4/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۹ دیدگاه در حال حاضر

  1. مین که فیلم زندانی ها ده نمکی مثل فیلمای قدیمش نمیفروشه یه قدم رو به جلوئه :///

    • دیگه ده نمکی براشون اهمیت و جایگاه گذشته رو نداره وگرنه بلدن کاری کنن که همچنان خوب بفروشه.

  2. خیلی مسخره اس که به نسبت میزان فروش ، فیلم ها رو با هم مقایسه می کنن.خب با این تورم فضایی، معلومه فروش امسالی ها بیشتره، همین طور سال بعد هم از امسال بیشتر میشه. یا باید به نسبت تعداد مخاطب باشه ، اگر هم بر اساس قیمته ، باید با احتساب نرخ تورم محاسبه بشه

  3. واقعا خیلی وقت بود فیلمی به بدی فیلم رحمان ۱۴۰۰ ندیده بودم… هر چقدر متری شیش و نیم خوب بود، رحمان ۱۴۰۰ بد بود.

  4. واقعا فیلمی مثل متری شش ونیم پایین تر از رحمان ۱۴۰۰که فقط به خاطر مهران مدیری انقد فروش داشته نمیدونم این فیلم چی داره واقعا اصلاارزش نگاه کردن نداره خیلیی جالبه تو سینما چقدرم می خندن واقعا این آدما از غوغای جهان فارغن

  5. فیلم تختی خیلی قشنگ بود… حیفه تو گیشه انقدر ضعیف عمل کرده…

  6. مرسی از گلزار که دوباره رکورد هارو شکست تا کور بشه چشم این تازه به دوران رسیده ها که فکر میکنن خیلی میفهمن ولی هیچی حالیشون نیست .

  7. مبتذل ترین فیلمی که دیدم رحمان ۱۴۰۰ بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها