• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • فیلم روزی روزگاری در هالیوود و سوالاتی از کوئنتین تارانتینو در جشنواره کن ۲۰۱۹

فیلم روزی روزگاری در هالیوود و سوالاتی از کوئنتین تارانتینو در جشنواره کن ۲۰۱۹

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۱۲
تریلر فیلم روزی روزگاری در هالیوود و پاسخ به سوالاتی که از کوئنتین تارانتینو در آستانه جشنواره کن داریم

از آن‌جایی که اکنون کمتر از ۳۶ ساعت تا اولین اکران ساخته‌ی جدید کارگردان فیلم‌هایی چون Pulp Fiction و Inglourious Basterds در جشنواره‌ی فیلم کن سال میلادی جاری باقی مانده است، بسیاری از رسانه‌ها حدس و گمانه‌زنی درباره‌ی روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood را به نقطه‌ی اوج خود رسانده‌اند. فیلمی که لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، داکوتا فانینگ، لینا دانم و آل پاچینو را در گروه بازیگران خود می‌بیند و اگر به موفقیت هنری قابل توجهی نرسد، بسیاری از مخاطبان را متعجب خواهد کرد. Once Upon a Time In Hollywood که مشخصا در نام‌گذاری‌اش وام‌دار دو اثر از فیلم‌ساز بزرگ و افسانه‌ای سرجیو لئونه یعنی روزی روزگاری در غرب – Once Upon a Time in the West و روزی روزگاری در آمریکا – Once Upon a Time in America بوده است، از نگاه بسیاری از منتقدان، مورد انتظارترین فیلم در کن ۲۰۱۹ است. پس بهتر است هرچه سریع‌تر، پنج سؤال درباره‌ی اثر مورد بحث و شرایط اکران آن را از خودمان بپرسیم تا در ساعات آتی با دیدی بهتر، مشغول انتظار کشیدن برای از راه رسیدنِ نخستین واکنش‌ها نسبت به نهمین فیلم بلند کارنامه‌ی تارانتینو (همان‌طور که خود او بارها و بارها تاکید کرده است، هر دو قسمت Kill Bill، فیلمی واحد را تشکیل می‌دهند) باشیم.

۱- روزی روزگاری در هالیوود پس از پایان یافتن نخستین اکران، چند دقیقه ایستاده تشویق می‌شود؟

باتوجه‌به روحیه‌ی تماشاگران مخصوصا در دوره‌های اخیر جشنواره‌ی کن، وقتی به فیلم‌هایی همچون اثر جدید تارانتینو می‌رسیم، مسئله اصلا بر سر ایستاده تشویق شدن یا نشدن آن‌ها نیست. چرا که تقریبا تمامی فیلم‌های حاضر در فستیوال، کم‌وبیش با چنین رفتار پسندیده‌ای از سوی مخاطبان مواجه می‌شوند. به همین خاطر، حالا که فیلم Rocketman با نقش‌آفرینی تارون اگرتون، ریچارد مدن و برایس دالاس هاوارد که داستان زندگی التون جان را به تصویر می‌کشد، با دریافت تشویق ایستاده و پنج دقیقه‌ای بعد از اکران، رکورددار کنِ امسال بوده است، بسیاری از مخاطبان می‌خواهند بدانند که آیا Once Upon a Time In Hollywood این‌قدر جذاب خواهد بود که رکورد مطرح‌شده را با عددی بالاتر، به خودش اختصاص دهد؟

از دست نده:  پوسترهای فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه - Spider-Man: Far From Home با بازی تام هالند و جیک جیلنهال

۲- زمزمه‌های جایزه‌ی اسکار برای این فیلم، به گوش خواهند رسید؟

آخرین همکاری‌های تارانتینو با برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو به ترتیب در «حرامزاده‌های لعنتی» و «جنگوی زنجیرگسسته»، هر دو منجر به دریافت نامزدی‌های قابل توجهی برای جوایز اسکار شدند. به همین خاطر، اگر تارانتینو جادوی بهترین فیلم‌هایش را به ثانیه‌های روزی روزگاری در هالیوود هم تزریق کرده باشد، تقریبا شکی وجود ندارد که منتقدان به سرعت پس از دیدن فیلم در کن، مشغول صحبت درباره‌ی نامزدی‌های احتمالی آن در بخش‌هاش گوناگونی از اسکار سال ۲۰۲۰ می‌شوند. همه‌ی این‌ها هم یعنی آن که شاید خیلی زودتر از زمان مورد انتظرمان متوجه شویم که فیلم یکی‌مانده به آخرِ عالی‌جناب QT (به ادعای خودش)، چه میزان شانس برای دریافت اصلی‌ترین مجسمه‌های طلایی آکادمی در نود و دومین مراسم سالانه‌ی آن را دارد.

تریلر فیلم روزی روزگاری در هالیوود و پاسخ به سوالاتی که از کوئنتین تارانتینو در آستانه جشنواره کن داریم

۳- مردم چه برنامه‌هایی برای به چنگ آوردن بلیط‌های اکران اول فیلم دارند؟

سونی پیکچرز که با خرج صد میلیون دلاری‌اش روی فیلم جدید تارانتینو، مشخصا انتظارات زیادی از آن چه در مجامع هنری و چه در گیشه‌ها دارد، از مدتی قبل اعلام کرد که اکثر ژورنالیست‌ها را به سالن اکران جهانی روزی روزگاری در هالیوود برای اولین‌بار، راه نمی‌دهد. بااین‌حال، تقریبا همه معتقدند که حضور فیلم در فستیوال امسال، تعداد مخاطبان حاضر در اطراف محل برگزاری را به شکلی کمتر دیده‌شده، افزایش خواهد داد. چرا که با وجود اعلام‌های رسمی مبنی بر عدم وجود راهی برای دیده شدن فیلم توسط مخاطبان عامه، آن‌ها بدون شک برای کسب حق نشستن روی صندلی‌های اندک باقی‌مانده خواهند جنگید و همین موضوع، احتمالا حاشیه‌های جالبی را هم برای کن ۲۰۱۹، خواهد ساخت.

از دست نده:  ادریس البا جانشین ویل اسمیت در فیلم جوخه انتحار - The Suicide Squad

۴- آیا مارگو رابی با اجرای شخصیت شارون تیت، تصویری تحریف‌شده از واقعیت را ارائه خواهد کرد؟

بسیاری از سینماشناس‌ها باور دارند که مارگو رابی با حضور در ساخته‌ی جدید خالق برخی از عامه‌پسندترین فیلم‌های هنری و تحسین‌شده‌ی سال‌های اخیر، فرصتی برای رساندن بهترین بازیگری‌اش تا به امروز به پرده‌های نقره‌ای را به دست آورده است. طوری که شاید این نقش‌آفرینی، نه‌تنها مثل بازی‌اش در I, Tonya وی را نامزد جایزه‌ی اسکار کند، بلکه واقعا جایزه‌ی گفته‌شده را به دستان او نیز، برساند. اما همان‌طور که می‌دانید، برخی از شخصیت‌های حاضر در Once Upon a Time In Hollywood انسان‌هایی کاملا واقعی هستند که باتوجه‌به خاطرات خوش‌مان از لحظات تماشای Inglourious Basterds، بعید نیست تارانتینو در تصویرسازی از آن‌ها، مطلقا هم واقع‌گرایی را رعایت نکرده باشد.

تریلر فیلم روزی روزگاری در هالیوود و پاسخ به سوالاتی که از کوئنتین تارانتینو در آستانه جشنواره کن داریم

همین هم باعث شده است که برخی منتقدان بگویند احتمالا شارون تیتِ اجراشده توسط رابی، تفاوت‌هایی کلیدی با نسخه‌ی واقعی فرد مورد اشاره خواهد داشت و بعید نیست که مورد نام‌برده، اعتراضاتی از سوی خانواده‌ی تیت را تحویل سازندگان اثر دهد.

۵- کدام یک از ستاره‌های فیلم، قدم به فرش قرمز جشنواره می‌گذارد؟

در حالت عادی و بدون خوش‌بینی بیش از اندازه، باید پذیرفت که لینا دانم و داکوتا فانینگ و در بهترین حالت آل پاچینو، اعضایی از تیم بازیگری روزی روزگاری در هالیوود هستند که در کاخ جشنواره حضور به هم می‌رسانند. اما شاید به شکلی غیرمنتظره، تارانتینو با لشگری کامل‌تر قدم روی فرش قرمز بگذارد و این‌چنین برای مدتی طولانی، تمامی عکاس‌ها را مشغول تصویربرداری از برد پیت، دی‌کاپریو و مارگو رابی کند.

تریلر فیلم روزی روزگاری در هالیوود و پاسخ به سوالاتی که از کوئنتین تارانتینو در آستانه جشنواره کن داریم

فیلم روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon A Time in Hollywood، نهمین و جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو است که در این فیلم قرار است شاهد حضور ستارگان زیادی باشیم. ماه گذشته نیز کمپانی سونی پیکچرز اولین تصاویر رسمی این فیلم فوق العاده مورد انتظار را منتشر کرد. داستان جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو در تابستان سال ۱۹۶۹ و در شهر لس آنجلس جریان دارد. بخشی از تمرکز این فیلم قرار است روی قتل اسرارآمیز شارون تیت و چهار نفر از دوستانش توسط فرقه پیروان چارلز منسون باشد. تمرکز اصلی فیلم Once Upon A Time in Hollywood روی یک بازیگر و بدلکار سریال‌های وسترن است که لئوناردو دی کاپریو و برد پیت نقش این دو شخصیت را بر عهده دارند که در همسایگی شارون تیت زندگی می‌کنند.
لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو، تیموتی اولیفانت، دیمون هریمن، کرت راسل، جیمز مارسدن، بروس درن، تیم راث، مایکل مدسن، دمین لوییس، لوک پری، امیل هرش،‌ داکوتا فانینگ، کلیفتون کالینز جونیور، کیث جفرسون، نیکولاس هموند، اسکوت مکنری، جولیا باترز، مایا هاوک، لینا دانم، لورنزا ایزو، آستین باتلر، رافائل زاویروچا، دنی استرانگ، رومر ویلیس، مارگارت کوالی، مدیسن بیتی، ویکتوریا پدرتی، دریما واکر و سیدنی سوئینی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از دست نده:  لئوناردو دی کاپریو در فیلم جدید گی‌یرمو دل تورو

فیلم روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood برای اکران در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. تارانتینو وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم مورد انتظار تابستان سال ۲۰۱۹ را بر عهده داشته‌ است. منبع: زومجی/

شما چه نظری درباره‌ی فیلم روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood دارید و فکر می‌کنید در اولین واکنش‌های رسمی ارائه‌شده از سوی داوران کن، چه جنس از مطالبی را درباره‌ی تازه‌ترین ساخته‌ی تارانتینو مطالعه کنیم؟

3.3/5 - (15 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۱۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. فقط یه آرزو دارم، زنده بمونم این فیلم‌ها ببینم بعد بمیرم. چیکار کرده تارانتینو????

  2. منتظرتم لعنتی, د بیا دیگه

  3. وقتی اسم آل پاچینو میاد و هنوز این بزرگ زنده هست. ترکیب دی کاپریو، پیت، رابی و پاچینو چی میشه. به چیزی خدایی. باید روزی خدا رو صد بار عاشقان سینما شکر کنن که در دوره ما آل پاچینو می زیست.

  4. دیکاپریو و برد پیت و الپاچینو و مارگو رابی???? وای چه خبرررررررررررررررره????

  5. یه فیلم جدید از دی کاپریو بعد از چند سال.. دوباره باید شاهد یه شاهکار باشبم

  6. دوتا فیلمی رو بدجور تو کف شم یکی همینه یکی هم جوکره???

  7. بهترین بازیگر دنیا : لئوناردو دی‌کاپریو, بهترین کارگردان دنیا : کوئنتین تارانتینو و بهترین فیلم دنیا بذاره روزی روزگاری در هالیوود بشه?????? و میشه با این همه بازیگر

  8. با اومدن اومدن این فیلم دیگه آدم از خدا چی میخاد

  9. ببینیم این فیلم بالاخره طلسم اسکار گرفتن تارانتینو رو میشکونه یا نه

  10. ایول. خیلی منتظرشم. بعد از مرد ایرلندی مارتین اسکورسیزی این فیلم دومین فیلم مورد انتظارم تو ۲۰۱۹ هست

  11. مورد انتظار ترین فیلم سال ۲۰۱۹

  12. دیگه داره دیووونه میشم واسه تریلرش. نکن استاد با ما این کارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها