• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • بررسی بازی دیز گان – Days Gone از نگاه سایت‌های معتبر دنیا

بررسی بازی دیز گان – Days Gone از نگاه سایت‌های معتبر دنیا

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۳۵
بررسی بازی دیز گان - Days Gone از نگاه سایت‌های معتبر دنیا

سونی در سال‌های اخیر عملکرد خیلی خوبی در زمینه بازی‌های انحصاری داشته و پس از درخشش آثاری چون Uncharted 4، God of War یا حتی Marvel’s Spider-Man انتظار‌ها از بازی‌های انحصاری این شرکت بسیار بالا رفته است. به همین دلیل هم خیلی‌ها منتظر بودیم تا دیز گان – Days Gone، جدید‌ترین انحصاری پلی‌استیشن ۴ که توسط استودیو بِند ساخته شده هم به جمع این بازی‌ها اضافه شود و یک اثر آخرالزمانی فراموش‌نشدنی دیگر را در اختیارمان بگذارد. با اینکه استودیو Bend در سال‌های اخیر خیلی بازی‌های بزرگی نساخته، اما حضور آثاری چون Psyphon Filter در کارنامه کاری آن‌ها طرفداران را به بازی دیز گان – Days Gone امیدوار کرده بود. با این حال پس از انتشار این بازی در روز گذشته و انتشار کامل نمره‌های آن، به‌نظر می‌رسد که بازی دیز گان – Days Gone با اینکه شاید بازی بدی نباشد، اما از یک اثر فوق‌العاده هم فاصله زیادی دارد.

بازی دیز گان – Days Gone اثری با حس و حال آخرالزمانی است که داستان شخصیتی به اسم دیکن را روایت می‌کند. دیکن عضو یک گروه موتورسواری است و به همین دلیل هم موتور وی نقش پررنگی در بازی دارد. وقایع بازی دو سال پس از انتشار یک ویروس جریان دارند؛ ویروسی که باعث شده بخش زیادی از انسان‌های کره زمین کشته شوند و البته موجوداتی به اسم فریکرز در اقصی نقاط آن جولان بدهند که معمولا به شکل گروهی زندگی می‌کنند و بسیار هم سریع و ترسناک هستند. بازی دیز گان – Days Gone در کل یک بازی جهان‌باز است و دیکن که علاقه‌ای به ماندن در کمپ‌ها ندارد، باید در دنیای بزرگ اثر ماموریت‌های مختلفی را انجام دهد و البته باید مواظب فریکر‌ها و همینطور حیواناتی باشد که در اثر آلودگی به ویروس خوی وحشی پیدا کرده‌اند. همان‌طور که اشاره کردیم نمره های بازی دیز گان – Days Gone خبر از اثری نسبتا خوب می‌دهند که در ادامه مروری بر آن‌ها و بررسی بازی دیز گان – Days Gone از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت:

 

از دست نده:  تریلر بازی الدر اسکرولز آنلاین - The Elder Scrolls Online

بازی دیز گان – Days Gone

  • سازنده: استودیو بند
  • ناشر: سونی
  • تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴
  • سبک: اکشن ماجراجویی جهان‌باز

گیم رنت: ۸۰ از ۱۰۰

اشتباه نکنید، بازی دیز گان – Days Gone هنوز هم یک بازی خوش‌ساخت است که البته المان‌های کلیشه‌ای زیادی از بازی‌های زامبی‌محور در آن دیده می‌شوند. کاربران پلی‌استیشن ۴ به احتمال زیاد از کلیت بازی راضی خواهند بود و با آن سرگرم می‌شوند. فقط در نظر داشته باشید که بازی دیز گان – Days Gone فاصله زیادی با آن تجربه فوق‌العاده‌ای دارد که برخی از انحصاری‌های قبلی سونی ارائه می‌کردند.

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

دقیقا مثل محیط‌های جهان بازی که همزمان زیبا و خطرناک هستند، بازی دیز گان – Days Gone سفری است که احساسات مختلفی را در بازیکن برمی‌انگیزد. با اینکه بازی در مجموع الهام‌های زیادی از سایر آثار جهان‌باز گرفته است، اما در کل استودیو بند توانسته با ترکیب ویژگی‌های مختلف، یک تجربه کلی مناسب را در اختیار علاقه‌مندان بگذارد.

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

بازی دیز گان – Days Gone هسته گیم‌پلی خوبی دارد. کمبود منابع و حضور همیشگی زامبی‌ها باعث می‌شود تا همیشه آن حس تنش در بازی وجود دارد. با این حال مشکلات بازی در زمینه داستان یا المان‌های جهان‌باز باعث می‌شوند تا بازی با محدودیت‌هایی همراه شود که ویژگی‌های مثبت آن را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بررسی بازی دیز گان - Days Gone از نگاه سایت‌های معتبر دنیا

آی‌جی‌ان: ۶۵ از ۱۰۰

بازی دیز گان – Days Gone شبیه به فیلمی به‌نظر می‌رسد که یک ساعت بیش‌تر از آنچه که باید طول می‌کشد. بازی مشکلات متعددی دارد اما خب در عین حال یک سری نبرد‌های فراموش‌نشدنی با زامبی‌هایش هم برای‌مان به ارمغان می‌آورد. بازی دیز گان – Days Gone می‌توانست بازی خوبی باشد اما داستان ضعیف، مراحل تکراری و کار‌های خسته‌کننده‌ای که بازی مخاطب را وادار به انجام دادن‌شان می‌کند، باعث می‌شوند تا اثر فاقد آن هویت خاص و منحصر‌به‌فرد خودش باشد.

گاردین: ۶۰ از ۱۰۰

بازی دیز گان – Days Gone اثری مشکل‌دار ولی جذاب است که در دنیایی بسیار زیبا جریان دارد. بازی با استفاده از هوش مصنوعی و شبیه‌سازی فیزیک دقیقا هیجان‌انگیزی خلق می‌کند اما داستان آن چیزی بیش‌تر از کلیشه تلاش مردم برای بازسازی جهانی ویران‌شده نیست و حتی تعاملات عاشقانه شخصیت‌هایش هم ضعف شدیدی از حیث روایت کلی دارند. همچنین شخصیت‌های بازی بیش‌تر از اینکه شخصیت‌پردازی درست و جالبی داشتند، مدام در حال ناسزا گفتن به یکدیگر هستند. همه این‌ها، باعث می‌شوند تا بازی دیز گان – Days Gone اثری با دقایق جذاب باشد ولی در نهایت نتواند به تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی تبدیل شود.

بررسی بازی دیز گان - Days Gone از نگاه سایت‌های معتبر دنیا

گیم اسپات: ۵۰ از ۱۰۰

من کار‌های زیادی در بازی دیز گان – Days Gone انجام دادم؛ تک تک لانه‌های فریکر‌ها را سوزاندم، پایگاه‌های مختلف را پاک‌سازی کردم، موتور را تا حد نهایی آن ارتقا دادم و حتی یک سری کار‌های فرعی و اختیاری را هم انجام دادم؛ چرا که دقیقا مثل شخصیت‌های اصلی بازی، انتظار داشتم تا به مرور وضعیت بهتر شود و بازی پس از انجام این کار‌ها به سرانجام جذابی برسد اما واقعیت این است که در نهایت بازی دیز گان – Days Gone چیزی بیش‌تر از یک بازی خسته‌کننده و ضعیف نبود. منبع: زومجی/

4.6/5 - (16 امتیاز)

متاکرایتیک

میانگین امتیاز بازی
۷.۲
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۳۵ دیدگاه در حال حاضر

  1. اگه همه سایتا جهان و تمام پلیرا بهش ۰ میدادن ولی فقط گیم‌اسپات ازش تعریف میکرد و نمره خوب میداد میگرفتمش چون گیم‌اسپات با اختلاف بهترین سایت گیم جهان هستش(نظر شخصیمه) ولی متاسفانه گیم اسپات گفت ضعیف و خسته کنندس پس در ضعیف و بد بودن بازی شکی نیست

  2. من نمیدونم وقتی طرف میگه به متا نباید توجه کرد منظورش چیه انگار که نمرات الکی دادن یا بعضی ها میگن گیر الکی دادن به قسمت هایی که برای پلیر مهم میست خب این نقد گیم اسپاته که همه ی شماها معتبر ترین میدونستین تا دیروز خلاص میگه بازی هیچ فانی نداره و هر کاری انجام میدین بیهودست البته شاید فان نبودن و بیهوده بودن برای بعضی متعصب ها مشکلی نباشه

  3. دعا میکنم با دلار ۱۴ کاش همه بازیا بد از اب در بیان

  4. همه تو سایت میگفتن بالای ۹۰ میشه اما…

  5. فک نکنم دیگه سونی به استودیو بند اعتماد کنه برای ساخت عناوین احتمالیه بعدی. عوامل سونی باید استانداردهای لست آف آسی و گاد آف واری برای استودیو بند به کار میبستند، مشکل اینه به شدت انتظارات از سونی بالا رفته، امیدوارم با نمایش ضعیفه Days Gone شرکت سونی به سراشیبی مرگ انحصاریها نیفته و از این عنوانه نسبتا ضعیف درس بگیره و تمام قدرتشون رو برای Last OF US Part II به کار ببندن.
    انحصاریهای فوق العاده سونی مارو بد عادت کرده.

  6. سونی جان اگه فروش بازی برات راضی کننده نبود واسه پی‌سی عرضه‌ش کن هر جور شده اورجینالش رو میخرم نوکرتم هستم

  7. دوستان پی‌اس فن و ایکس‌باکس فن من کامنتای زیر پست نمرات این بازی رو توو سایتای همسایه میخونم حالم بهم میخوره از بس اینا بهم تیکه میندازن و علیه هم جبهه میگیرن لطفا اینجا باهم مهربون باشید، در ضمن این نکته رو در نظر بگیرید که متا همش چرته dying light(که هم از نظر من هم خیلیای دیگ بهترین بازی زامبی‌محور تاریخ گیمه) متاش ۷۵ شد.

  8. چی فکر میکردیم چی شد

  9. نمراتش در حدی که روش مانور میدادن نبود،ولی قطعا ارزش یکبار تجربه رو داره

  10. حدس میدم بایز ضعیفی از اب در بیاد ولی دیگ نه در این حد از سونی بعید بود و با این وضع اقتصادی باید از هر ۱۰۰تا بازی ۲تا دونرو گلچین کنیم دیگ دوران گیمر بودن تو ایران به سر اومده یعید نیس که زمانی میرسه که سالی ۱بازی بخریم بد وضعیه نمیدونم واقعا بکجا میخاد کشیده بشه لااقلش من ۱۵سال تجربه گیم داشتم و چندان تاسف نمیخرم فقط نگران دیگرانم که نمیتونن بازی کنن

  11. عمده ایرادی که به بازی گرفته بودن داستانش بود که به نظر من داستان تو اولویت چندمه,اگه هم منتقدا با یکنواخت شدن بازی مشکلی داشتن که باید بگم از نظر یکنواختی بازی و گیم پلی بعید میدونم هیچ بازی ای به پای رد دد برسه و همچنین همه بازیای یوبیسافت که به شدت بعد یه ساعت تکراری میشن به طرز وحشتناکی ولی خوب همه منتقدا هم واسشون سوت بلبلی میزنن,سر همین قضیه اس که نباید رو حرف منتقد جماعت حساب باز کرد

  12. با این وضع معیشتی و قدرت خرید پایین خیلیا به متای زیر ۸۰ فکرم نمیکنن.

  13. من که همتون میشناسید چقدر با انحصاری های سونی سر جنگ دارم ولی من این بازی تجربه کردم خدایی بازی خیلی خوبیه البته تازه اولاشم شاید بعدا خراب کرد ولی تا اینجا که بازی کردم بازی بدی نشون نمیده

  14. بازی Days Gone نسبت به بازی های منتشر شده ی زامبی محور چند وقت اخیر خیلی عالیه(لست اف از جزء قدیمی هاست) ولی با این حال در سطح بازی های انحصاری سونی نیست

  15. به نظرتون با آپدیت خوبش میکنن؟

  16. حیف شد فکر میکردم دیز گان بالای ۸۰ میشه!

  17. متاش برای یک بازی از سونی پایینه (نه به اندازه Order) ولی به عنوان تجربه اول خوبه. ظاهرا مشکل اصلی داستان کلیشه ای هست که از همون تریلرها هم مشخص بود. من بودجه ام به خرید دیز گان الان نمی خوره ولی یکی دو ماه صبر می کنم توی خراج آخر سال مالی می خرمش. یه جورایی شبیه بازی هایی هست که من انجام می دم. به نظر بیشتر از سرعت عمل، استراتژی می خواهد. دوستانی که تو این فاصله بازی کردن نظرشون رو بنویسن، بهتر می شه فهمید با چی طرفیم.

  18. هرچی باشه این بازی کنسوله اما کرک داون بیشتر شبیه بازی های موبایله

  19. بخدا red dead هم مراحلش تکراریه.اینا که میان متا کم میدن به خاطر تعصب روی شرکت های دیگش.من خودم تو رد دد اصلا مراحلو نمیرم چون واقعا گاها تکراری میشن.برند محور نباشیم. days gone بازی خوبیه :///

  20. کلا یه قانونی این چن ساله به اثبات رسیده که
    از هر بازی تریلر زیاد دیدین بفهمین قطعا با یک شاهکار و بازی خوبی طرف نیستید
    هر چند یک بازی متوسط هست نه بد

  21. از خیلی وقت پیش همه میدونستیم بازیه معمولی میشه و شد

  22. فقط دلار ارزشمند نیست، عمر ما هم ارزش داره؛ اگر بازی دیز گان خوب نیست حیف وقتمونه که براش تلف بشه.

  23. از متای پایینش واقعا تعجب کردم ?
    ولی اگه بخوام سلیقه ای نگاه کنم بر اساس گیمپلی یه ساعته ای که تو یوتیوب دیدم واسه من بازی قشنگی میشه ولی صرفا خوبه و بالاتر نمیره?
    ولی در کل از سونی توقع بیشتری داشتم?

  24. Days gone از اون بازی هایی است که خودت باید بازی کنی و خوشت بیاد، و نباید اونقدر به متا توجه کرد، بر حال ۷۲ نمره ی اونقدر بدی نیست.

  25. باورم نمیشه

  26. بدترین خبر روز، برا من این بود:(((

  27. سونی داره چیکار میکنه خدا کنه ps5 و دث استرنینگ اینطوری نشن. که میشن:(((

  28. حیف شد گفتم الان days gone تاریخ سازی میکنه و یهو متا ۸۵ میاره و خودمم خییلی زیاد بهش امید داشتم. حالا یه چند ساعت اگه بشه تجربش کرد هم خوبه با اینکه انگار داستان مشکل داری داره.

  29. از کی تا حالا متای ۷۲ برای یه بازی شده نسبتا خوب؟؟؟

  30. همیشه امثال این بازی ها میرن زیر سایه ی بازی هایی ک ازشون الگو گرفتن!
    ی بازی زامبی محور با دوران پسا اخر زمان ک دقیقا انگار از روی لست اف اسی ساخته شده ک اوپن ورلده و تنها ی سری المان هاش تغییر کرده..
    اینجا کلیکر های لست اف اس شدن فریکر و…

  31. هر چند این بدین معنا نیست ک این بازیه بدیه! اما نقطه اوج و قوت بازی های نظیر لست اف اس و این گونه بازی ها؛ بخش داستانیشه ک متاسفانه دیز گان توی این بخش با توجه ب نقدها بشدت ضعیف عمل کرده…

  32. نحصاری نسبتا ضعیف بعد از مدت ها از سونی …
    باز خوب شد days gone تاخیر زدن واگرنه بدتر میشد. عوضش احتمالا تجربشون میشه بازی بعدی رو بهتر بسازن

  33. ولی ign نامردی کرده مثل اینکه توی یوتیوب هم خیلی دیسلایک خورده(حدود ۱۸ هزار تا ) در ضمن این رو هم بگم ign به shadow of tobrider مثل اینکه ۹ داده:/
    به هر حال این بازی نباید یک بازی متوسط میشد چون مثل برخی بازی های یوبیسافت که تو زمان کم عرضه میشن و یک بازی متوسط هستن نباید تو یک رده باشه (هر چی باشه سه سال از تریلر اولش میگذره)

  34. دوستان من امروز حدود پنج ساعت بازیو تجربه کردم و میخوام یکم راجع بهش توضیح بدم .از نظر گرافیک بازی بسیار زیباس و خوب پلیش شده حتی بعضی موارد مثل طراحی صورت و لباس کاراکتر از رد دد بهتر کار شده .(البته چند جایی افت فریم داشته ولی زیاد نیست که اذیت کنه).از نظر فنی باگ انچنانی ندیدم البته تا اینجا و بدون اپدیت .از نظر داستان فعلا درگیر معرفی قابلیتا و موتور سیکلتو و کرفت بودم و چیز مهیجی برام اتفاق نیفتاده .در کل تا اینجا بازی نصبت به متایی که گرفته سر بوده ولی خوب عیبهاییم داره مخصوصا برای کسایی که اخیرا درگیر شاهکار راک استار بودن.از نظر ریزه کاری خیلی از رد دد عقب تره .برداشتن ایتمها زیبا نیست (دست میره جلو ایتم غیب میشه و تمام)راه رفتن و دویدن زیاد جالب نیست و کلا اگر رد ددو جدیدا بازی کرده باشین حسابی تو ذوقتون میزنه این بازی.مشکل مهم و اصلی هوش مصنوعی دشمنا و زامبیهاس(به نام فریکر تو این بازی شناخته میشن) .مخصوصا زامبیهاش که منو یاد بازیهای نسل پیش میندازه .(زامبیهای لست اف اسو سرمه کنین تو چشتون ).کنترل موتور سیکلت خیلی سخته و تا عادت کنین بهش پیر میشین .در کل اگه رد ددو بازی کردین و دیگه بازی خاصی مد نظرتون نیست(توصیه میکنم رد ددو چند بار تموم کنین بعد برین سراغ این بازی چون دلتون خیلی براش تنگ میشه )این بازی میتونه چند وقتی سرگرمتون کنه و بازی قشنگیه مخصوصا این که حال و هوای لست اف اسو براتون زنده میکنه و خیلی از الماناشو از اون شاهکار بزرگ قرض گرفته .

  35. چرا hdr فعال نمیشه؟!?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها