• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • بررسی فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame از نگاه منتقدان سایت‌های معتبر دنیا

بررسی فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame از نگاه منتقدان سایت‌های معتبر دنیا

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
بررسی فیلم اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame از نگاه منتقدان سایت‌های معتبر دنیا

فیلم اونجرز: پایان بازی / انتقام جویان: بازی پایانی / Avengers: Endgame یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و فانتزی کمپانی والت دیزنی موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست آنتونی روسو و جو روسو، / برادران روسو / کارگردانان فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت)، فیلمCaptain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، فیلم Captain America: The Winter Soldier(کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان)، فیلم You, Me and Dupree (شما، من و دوپری) و فیلم Welcome to Collinwood(به کالینوود خوش آمدید) ساخته شده است. در فیلم اونجرز: بازی پایانی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک/آیرون من، کریس ایوانز در نقش استیو راجرز/کاپیتان آمریکا، مارک روفالو در نقش بروس بنر/هالک، کریس همسورث در نقش ثور، اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/بلک ویدو،جرمی رنر در نقش کلینت بارتون/هاوک آی/رونین، دان چیدل در نقش جیمز «رودی» رودز/ماشین جنگی، پاول راد در نقش اسکات لنگ/انت من، بری لارسون در نقش کارول دنورز/کاپیتان مارول و کارن گیلان در نقش نبیولا و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم انتقام جویان: پایان بازی در تاریخ ۲۲ آوریل سال جاری (۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) در سالن مخصوص شهر لس آنجلس به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۷۸ را از بین ۳۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) تنظیم شده است. در قسمت قبلی این مجموعه یعنی فیلم انتقام جویان: جنگ بینهایت ما شاهد اتفاقات بسیار وحشتناکی بودیم؛ به طوری که شخصیت منفی اصلی داستان یعنی تانوس، تنها با یک بشکن توسط دستکش بینهایت، نصف دنیا را به همراه تعدادی از انتقام جویان، نابود کرد. تهیه کنندگی این اثر برعهده کوین فایگی بوده است. از طرف دیگر کریستوفر مارکس و همچنین استیفن من‌فیلی نویسندگی و نگارش فیلم انتقام جویان: پایان بازی را برعهده داشتند.

از دست نده:  صحبت‌های نرگس آبیار در مورد فیلم شبی که ماه کامل

باکس آفیس: اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame به دنبال شکستن رکورد فروش آواتار

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame در شهر لس آنجلس می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این اثر منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

بعد از اتفاقات بسیار بزرگ و مرگباری که در طی آن اعضای گروه انتقام جویان شکست خورد و تانوس در نهایت توانست در این راه به هدفش برسد و در پایان نیمی از دنیا از بین رفت، حال اعضای باقیمانده انتقام جویان باید برای آخرین بار در فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame بایستند تا در این فیلم شاهد یک نتیجه‌گیری برای ۲۲ فیلم اول مارول استودیو باشیم.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame بیندازیم:

مایکل او سالیوان | واشینگتون پست

۱۰۰ از ۱۰۰

اگر فیلم Infinity War یک شکست بزرگ را به نمایش گذاشت، در عوض فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame به طور نمادینی معنی پذیرش و همچنین حرکت به سمت جلو را به ارمغان آورد. بعد از گذشت ۱۱ سال، مجموعه حماسی بینهایت بالاخره به طور کامل به پایان رسید.

لارا پرودم | آی جی ان

۹۵ از ۱۰۰

 به جرئت می‌توان گفت که فیلم انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame ، احساسی‌ترین، جاه‌طلبانه‌ترین، بلندپروازانه‌ترین و در نهایت تاثیرگذارترین اثر دنیای سینمایی مارول، تا به امروز است. به نحوی این دنیای سینمایی توانست یک خط داستانی تقریبا ۱۰ ساله را به یکدیگر بچسباند و پایان آن را در یک اثر نشان دهد؛ کاری که خیلی از مجموعه‌های بلاک باستری دیگر نتوانستند این کار را آنطور که باید و شاید به خوبی انجام دهند.

ریچارد ویتاکر | آستین کرونیکل

۸۹ از ۱۰۰

نکته بسیار خوبی که درباره فیلمنامه نوشته شده توسط کریستوفر مارکس و همچنین استیفن من‌فیلی وجود دارد این است که آنها کاملا شخصیت‌ها را درک کرده‌اند.

دیوید سیمز | آتلانتیک

۸۵ از ۱۰۰

فیلم انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame تمام مدت زمان خود را پر کرد؛ البته نه با جا دادن مطالب اضافی و همچنین صحنه‌های اکشن بیهوده، بلکه با آرام پیش بردن بخش‌های مختلف و تکیه کردن روی جذابیت و قدرت عملکرد تمام اعضای تیم تولید خود.

باکس آفیس: اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame به دنبال شکستن رکورد فروش آواتار

جیمی گراهام | توتال فیلم

۸۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که فیلم اونجرز پایان بازی – Avengers: Endgame، نتوانسته به خوبی فیلم جنگ بینهایت باشد اما توانسته به طرز بسیار خوبی، تمام لحظه لحظه‌های سه ساعت مدت زمان خود را پر کند؛ به طوری که همه از تماشای آن به سادگی لذت ببرند.

گری تامپسون | فیلادلفیا دیلی نیوز

۷۵ از ۱۰۰

من اصلا مطمئن نبودم که مارول بتواند بعد از آن هرج و مرج و نابودی‌ای که در فیلم جنگ بینهایت پیش آمد، به این خوبی داستان مجموعه را جمع کند و باعث لذت همه بشود. مشخص شد که این کار درست همانند بشکن زدن برایش راحت بوده است.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

درست به همان اندازه که شما تصور می‌کنید و انتظار دارید، مبارزه درون این فیلم هیجان انگیز است و کاملا ضربان قلب و آدرنالین شما را تا حد زیادی بالا می‌برد.

بری هرتز | گلو باند میل (تورنتو)

۵۰ از ۱۰۰

حتی اگر هم من می‌توانستم که تمام داشته‌های خود را جمع‌آوری کنم و استودیو را به چالش بکشم، باز هم فایده‌ای نداشت. موارد بسیار کمی در فیلم پایان بازی وجود دارد که ارزش خراب کردن و ایراد گرفتن را دارند.

لازم به ذکر است که این اثر تا به این لحظه توانسته رتبه ۳۰ را در لیست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خیلی خوب و بسیار سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد تقریبا بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود. منبع: زومجی/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها