• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • تام هالند و فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

تام هالند و فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۲
تام هالند و فیلم اسپایدرمن: دور از خانه - Spider-Man: Far From Home

فیلم اسپایدرمن: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home داستان پیتر پارکر نوجوان، با بازی تام هالند، است که لباس مخصوص خود را آویزان می‌کند تا برای استراحت کردن به اروپا سفر کند. پیتر پارکری که دو سال پیش در فیلم اسپایدرمن: بازگشت به خانه – Spider-Man: Homecoming بار مسئولیت نجات جهان را به دوش خود می‌کشید، این بار صرفاً قصد دارد مدتی به جوانی خود برسد و چند هفته‌ای را دور از مبارزه و متوقف کردن ضدقهرمان‌ها سپری کند. جان واتس (Jon Watts)، کارگردان این فیلم، در مورد اسپایدرمن جدید داستان می‌گوید:

در ابتدای فیلم، پیتر در حال آماده شدن برای مسافرت است. این فیلم، درباره‌ی جهانی است که به او می‌گوید: «ای بچه، زمان آن رسیده تا قدمی رو جلو بگذاری و بزرگ شوی» و در عوض پیتر جواب می‌دهد: «من می‌خواهم همچنان مثل یک بچه باقی بمانم و مسافرت بروم».

 

البته که نیروهای شر هنوز برنامه‌های زیادی دارند و قرار نیست جایی ساکت بنشینند و خوشحالی پیتر را تماشا کنند. تلاش‌های او برای به تأخیر انداختن و طولانی کردن دوران خوش نوجوانی‌اش، قابل مقایسه با خود بازیگر این نقش یعنی هالند است (و به نظر می‌رسد که در رگ‌های اسپایدرمن ریشه دارد). زمانی که دو سال پیش Homecoming، نسخه‌ی قبلی این فیلم، در سینماها اکران شد، هالند کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی را مطالعه می‌کرد تا متوجه شود تماشاچی‌ها بیشتر با چه جنبه‌ای از این شخصیت ارتباط برقرار کردند و او برای ادامه‌ی فیلم باید چه کارهایی انجام دهد. اکثریت قریب به اتفاق آن دیدگاه‌ها به میزان ارتباط مخاطب با اسپایدرمن مربوط می‌شد. هالند در این مورد می‌گوید:

همه از این‌که همیشه می‌توانستند در جریان [فیلم Homecoming] بالاخره با جنبه‌ای از شخصیت او ارتباط برقرار کنند، لذت می‌بردند. بنابراین در این فیلم، مخصوصاً ما تلاش کردیم تا به گونه‌ای فیلم‌نامه را بنویسیم که مقدار زیادی از آن جنبه‌های [نام‌برده] را در بر بگیرد؛ به این شکل که هیچ شخصی در دنیا زمان دیدن این فیلم، احساس جدا افتادن نکند [احساس ناراحتی از این‌که بقیه با چیزی ارتباط برقرار کرده‌اند و شما نتوانستید].

با وجود این‌که پیتر در این فیلم میل دارد تا آرام بگیرد و شهرهای لندن، پراگ و ونیز را با دوست‌هایش کشف کند، اما نیک فیوری، با بازی ساموئل ال جکلسون، او را استخدام می‌کند تا در مبارزه با گروه چهار نفره‌ی مرموزی به نام Elementals او را کمک کند؛ گروهی که اخیراً با قدرت‌هایش دردسرساز شده است. از آنجایی که پیتر علاقه ندارد تا در اروپا با لباس مخصوصش گشت‌وگذار کند و هویت مخفی‌اش فاش شود، فیوری به او لباسی متفاوت و کاملاً سیاه می‌دهد. واتس به طعنه در مورد این لباس می‌گوید:

یک جورهایی شبیه به لباس فیلم بلک ویدو – Black Widow است. شاید هم یکی از لباس‌های او است و صرفاً آن را خیاطی کرده‌اند.

تام هالند و فیلم اسپایدرمن: دور از خانه - Spider-Man: Far From Home

فیوری، پیتر را با دوست جدیدی هم در این ماجراجویی جدید آشنا می‌کند: کوئنتین بِک (Quentin Beck)، معروف بهمیستریو (Mysterio)، جادوگری ماهر با بازی جیک جیلنهال. واتس در مورد این شخصیت اضافه کرد:

درحالی‌که تونی استارک (Tony Stark) در فیلم‌های قبلی به‌نوعی استاد پیتر محسوب می‌شد، فکر کردیم که جالب است اگر این بار میستریو در نقش یک عموی باحال برای پیتر ظاهر شود.

بین اسپایدرمن و میستریو یک دوستی نزدیک وجود خواهد داشت؛ همان‌طور که بین بازیگرهایشان هم (هالند و جیلنهال) از قبل این دوستی برقرار بوده است. هالند در مورد این دوستی می‌گوید:

اگر قبل از این فیلم هر مصاحبه‌ای را از من ببینید، متوجه می‌شوید که هر زمان شخصی از من سؤال کرد: «اگر می‌توانستی، علاقه داشتی تا با چه بازیگری همکاری کنی؟» من جواب می‌دادم: «جیک جیلنهال». زمانی هم که فهمیدم [در این فیلم با او هم‌بازی شده‌ام]، هیجان‌زده شدم، اما مقداری هم استرس گرفتم. قطعاً جیک از آن‌چه انتظار داشتم فراتر می‌رفت.

پیتر پارکری که دو سال پیش در فیلم اسپایدرمن: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) بار مسئولیت نجات جهان را به دوش خود می‌کشید، این بار صرفاً قصد دارد مدتی به جوانی خود برسد و چند هفته‌ای را دور از مبارزه و توقف ضدقهرمان‌ها سپری کند

واتس با خنده اشاره می‌کند که این دوستی‌ها سر صحنه گاهی باعث مشکل می‌شد:

بعضی وقت‌ها سر صحنه با یکدیگر می‌خندیدند و نمی‌توانستیم برداشت از فیلم را شروع کنیم. این یک مشکل بود!

تام هالند و فیلم اسپایدرمن: دور از خانه - Spider-Man: Far From Home

یک مأموریت سری، یک لباس براق سیاه، یک پس‌زمینه‌ی خاص از اروپا… به‌نوعی، فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home به نظر می‌رسد که شبیه به یک فیلم جاسوسی شده است تا ماجراجویی یک نوجوان. اعضا و بازیگرهای فیلم هم حس مشابهی دارند؛ شبیه به حال‌وهوای فیلم‌هایی که با مأمورهای مخفی سروکار دارند. واتس در این مورد افزود:

ما شات‌هایی از این فیلم تهیه کردیم که یادآور فیلم The Bourne Identity یا فیلم‌های اکشن و تعقیب و گریزی اروپایی شده است.

واتس در صحنه‌ی فیلم‌برداری هم دکمه‌ی ضبطی همراهش بود که می‌توانست صداها را ثبت و از اول اجرا کند. هر زمان که برداشتی از این فیلم به اتمام می‌رسید، او نوت‌های ابتدایی آهنگ Extreme Ways را برای همه پخش می‌کرد؛ نوت‌های آهنگی که موسیقی متن تمام فیلم‌های سری Bourne بوده است. هالند می‌گوید «آن دکمه، مورد بزرگ و مهمی برای همه بود» و واتس هم با خنده گفت «[اما] داشت به جوکی احمقانه و خارج از کنترل تبدیل می‌شد».

از دست نده:  معرفی و دانلود انیمیشن کوتاه The Stained Club

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home که در واقع بخشی از فاز سوم سینمایی مارول است، قرار است که سه روز زودتر از موعد قبلی در تاریخ ۲ جولای ۲۰۱۹ (۱۱ تیر ۱۳۹۸) اکران شود. پیش‌تر نیز تصاویری تبلیغاتی منتشر شده بود که میستریو نیز در آن تصاویر حضور داشت. منبع: زومجی/

5/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. خوب بود

  2. دوست نداشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها