• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • نقد و بررسی بازی موبایل Agatha Knife + لینک دانلود و گیم پلی بازی

نقد و بررسی بازی موبایل Agatha Knife + لینک دانلود و گیم پلی بازی

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲۶ روز قبل
  • ۰
نقد و بررسی بازی موبایل Agatha Knife + لینک دانلود و گیم پلی بازی

بازی موبایل Agatha Knife دومین اثر از استودیوی کوچک Mango Protocol بعد از بازی MechaNika است. بازی اندروید Agatha Knife درست مثل MechaNika یک بازی ماجراجویی با تمرکز فراوان روی روایت داستانی، تعامل با محیط و شخصیت‌ها و پازل‌های نه چندان دشوار است. این بازی در سال ۲۰۱۷ ابتدا توسط پلتفرم استیم برای کامپیوتر منتشر شد و سپس، بعد از اعمال تغییراتی کوچک برای بهبود عملکرد و تعدیل گیم پلی، برای پلتفرم‌هایی دیگر انتشار یافت و درنهایت توسط خود استودیو به گوشی‌های هوشمند آمد.

در این بازی آیفون و اندروید شما کنترل دختر بچه‌ای هفت ساله به نام آگاتا را در دست دارید که در شهری نه چندان بزرگ به همراه مادرش زندگی می‌کند. خانواده‌ی آگاتا صاحبان تنها قصابی شهر هستند و قهرمان بازی نیز باوجود سن و سال کمش، در این پیشه به خانواده کمک می‌کند و مسئولیت کشتن حیوانات و سلاخی آنان را برعهده دارد. آگاتا عاشق حیوانات است و زمان زیادی را صرف بازی کردن با گوسفندان، مرغ‌ها و سایر حیواناتی می‌کند که قرار است بکشد، اما در سوی دیگر، او علاقه‌ی زیادی به طعم گوشت دارد و از این مسئله ناراحت است که چرا حیواناتی که به قصابی آن‌ها می‌آیند از وی می‌ترسند و با فراغ بال خود را در اختیار این قصاب کوچک قرار نمی‌دهند تا به گوشت خوشمزه تبدیل شوند و راه خود را به شکم او و سایر مشتریان پیدا کنند. دراین‌میان، رفته رفته تعداد مشتریان قصابی بسیار کم می‌شود و این مسئله تا جایی پیش می‌رود که عملا کاسبی خانواده تعطیل می‌شود. آگاتای جوان تصمیم می‌گیرد خودش به‌تنهایی دلیل این موضوع را پیدا کند و کسب‌و‌کار خانوادگیش را نجات دهد.

نقد و بررسی بازی موبایل Agatha Knife + لینک دانلود و گیم پلی بازی

همان‌طور که می‌توان حدس زد، بازی آیفون Agatha Knife به‌عنوان یک بازی ماجراجویی، تکیه‌ی زیادی روی روایت داستانی دارد. با وجود اینکه ممکن است داستان و شخصیت‌های عجیب بازی موبایل Agatha Knife و کمدی سیاه نهفته در آن به ذائقه‌ی همه خوش نیاید اما باید اقرار کرد که داستان این بازی جذاب و سرگرم کننده است و با پیچش‌های مکرر خود همیشه بازیکن را غافلگیر و وادار می‌کند که تا انتها با جدیت ماجرا را دنبال کند. در دست دیگر، در این بازی شما بیشتر زمان خود را به صحبت کردن با سایر شخصیت‌ها، که اغلب از مردم شهر تشکیل شده‌اند، سپری می‌کنید؛ پس دیالوگ‌ها هم نقشی حیاتی در لذت بخش بودن بازی دارند. در این بازی شخصیت‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند و اشارات و تضمن‌هایی که در دنیای بازی به فرهنگ عامه، برای مثال گروه‌های موسیقی، فیلم‌های ابر قهرمانی، انیمه‌ها و موارد دیگر، زده شده باعث می‌شود حین تجربه‌ی بازی اندروید Agatha Knife مکرر با محتوای جدید مواجه شوید و همیشه خود را آماده‌ی کشف ایستر اگ‌هایی جدید کنید.

از دست نده:  بررسی بازی آنتم - Anthem + ویدیو بررسی، گیم پلی بازی و گالری والپیپر

نقد و بررسی بازی موبایل Agatha Knife + لینک دانلود و گیم پلی بازی

داستان بازی موبایل Agatha Knife به مسائل اجتماعی مختلفی می‌پردازد و سعی در بیان بسیاری از معضلات شخصی و جمعی دنیا دارد، اما نکته‌ای که می‌توان کمی تا قسمتی نسبت به آن خرده گرفت، دید نسبتا سطحی بازی نسبت به مسائلی است که بیان می‌کند؛ این بازی هیچ‌گاه از گرفتن هجمه‌ی انتقاد با زبان طنز و کنایه نسبت به مسائل مختلف دریغ نمی‌کند، اما پاسخی خاص، هرچند مختصر، به سوالات مطرح شده ارائه نمی‌کند و تنها به تمسخر یا اشاره بسنده می‌کند. حقیقتا نمی‌شود از یک بازی چهار ساعته که صرفا هدفش سرگرم کردن بازیکن است انتظار بررسی موشکافانه‌ی مسائلی را داشت که بیان می‌کند، اما از آنجایی که شیرازه‌ی داستان بازی آیفون Agatha Knife بر پایه‌ی چنین مواردی قرار داده شده، حداقل کاری که بازی می‌تواند انجام دهد، دادن پاسخی قابل قبول به مخاطب است.

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که به بازی‌های مستقلی همچون بازی Agatha Knife گرفته می‌شود، سبک طراحی هنری استفاده شده در آنان است؛ به‌گفته‌ی بسیاری از منتقدین این دسته از بازی‌ها، استودیوهای مستقل کوچک از عنوان گرافیک هنری به‌عنوان بهانه‌ای برای عدم گذاشتن زمان و هزینه‌ی زیاد روی طراحی گرافیکی استفاده می‌کنند. با وجود تمامی این ادعاها ولی طراحی دستی دنیای بازی اندروید Agatha Knife بسیار زیبا و چشم نواز است و به جرئت می‌توان مدعی شد که اگر به خاطر این سبک طراحی نبود، شاید اصلا بازی موبایل Agatha Knife نمی‌توانست محبوبیت نسبی خود را به‌دست بیاورد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، تمامی جزئیات این بازی دو بعدی به‌صورت دستی طراحی شده است و گیم پلی به حالت ساید اسکرول در جریان است. یکی از ایرادات کوچکی که با عینک سخت‌گیری می‌توان از گرافیک هنری بازی آیفون Agatha Knife گرفت، سخت بودن خواندن فونت پیوسته‌ی دستی استفاده شده در بازی است،‌ که البته بعد از گذراندن دقایق اولیه، خود بازی به شما این اجازه را می‌دهد تا در صورت عدم توانایی در خواندن دیالوگ‌ها، فونتی ساده و خواناتر را استفاده کنید.

از دست نده:  بازگشت تانوس به بازی فورتنایت - Fortnite

نقد و بررسی بازی موبایل Agatha Knife + لینک دانلود و گیم پلی بازی

از نظر گیم پلی، بازی موبایل Agatha Knife در دسته‌ی بازی‌های اشاره-کلیک کلاسیک قرار می‌گیرد. در این بازی عمده فعالیت شما را یافتن اشخاص یا اشیای درست برای انجام تعامل تشکیل می‌دهد؛ پس همان‌طور که انتظار می‌رود کل مدت، شما در حال جابجایی بین مکان‌های مختلف هستید. خوشبختانه کوچک بودن دنیای بازی و قابلیت دویدن (با دو مرتبه کلیک در جهت دلخواه) باعث می‌شود که این رفت‌و‌آمد‌های مداوم در اغلب اوقات باعث خسته شدن بازیکن نشود. از آنجایی که در بازی راهنمایی جز دیالوگ‌ها وجود ندارد، توصیه می‌شود برای سریع‌تر یافتن جواب پازل‌ها یا یافتن اشخاص و اشیای کلیدی، همه چیز را با دقت مورد بررسی قرار دهید، با تمامی شخصیت‌های حاضر در محل مورد نظر صحبت کنید و تک تک اشیا را با دقت نظاره کنید. در صورتی که با دیالوگ‌ها و راهنمایی‌های موجود نتوانستید راه‌حل پازل یا شخص مورد نظر برای انجام تعامل را پیدا کنید، به پیش شخصیت ساندرو بروید و از وی بخواهید به شما کمک کند. شخصیت ساندرو در تک تک مراحل بازی با استفاده از کارت‌هایش می‌تواند راهنمایی‌هایی نه چندان مستقیم به شما ارائه کند که کمک شایانی به شمار می‌روند و اصلا حل کردن برخی پازل‌ها بدون استفاده از این راهنمایی‌ها تقریبا غیر ممکن است.

نقد و بررسی بازی موبایل Agatha Knife + لینک دانلود و گیم پلی بازی

یکی از نقاط قوت بازی آیفون Agatha Knife، ارائه‌ی سیستم کنترلی خوب و کاربردی است که با صفحه‌ی لمسی گوشی‌های هوشمند بسیار سازگاری دارد. در بازی اندروید Agatha Knife صفحه‌ی نمایش بسیار خلوت است و تمامی تعاملات ازطریق کلیک کردن انجام می‌گیرد. شما برای نظاره کردن یا تعامل با هر کدام از شخصیت‌ها یا اشیا کافی است یکبار با انگشت روی نقطه‌ی مورد نظر کلیک کنید. حرکت در صفحه نیز به همین صورت انجام می‌گیرد و همان‌طور که پیش‌تر بیان کردم، برای دویدن کافی است به‌جای یک بار کلیک، دو بار کلیک کنید. فهرست آیتم‌های موجود و گزینه‌ی ذخیره یا خروج بازی با کلیک کردن روی سر آگاتا نمایان می‌شود. برای استفاده از هر آیتم کافی است ابتدا آیتم مورد نظر را از فهرست آیتم‌‌ها انتخاب کنید و سپس از حالت توقف خارج شوید. گفتنی است این بررسی براساس نسخه‌ی اندروید این بازی انجام شده است. سه گوش به‌طور مرتب بهترین بازی های اندروید و آیفون را در مقالاتی به شما معرفی می‌کند. منبع: زومجی/

از دست نده:  دانلود بازی اندروید و آیفون
دانلود بازی Agatha Knife از گوگل پلی استور دانلود بازی Agatha Knife از اپ استور اپل
امتیاز دهید

متاکریتیک

میانگین امتیاز بازی
۷
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها