• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • پیتر میهیو بازیگر جنگ ستارگان درگذشت

پیتر میهیو بازیگر جنگ ستارگان درگذشت

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
پیتر میهیو بازیگر جنگ ستارگان درگذشت

مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان – Star Wars محصول لوکاس فیلم شخصیت‌های محبوب زیادی را به علاقمندان سینما معرفی کردند و بدون شک یکی از آن‌ها چوباکا (Chewbacca) بود؛ یک ووکی (از نژادهای جنگ ستارگان – Star Wars) که همراه همیشگی هان سولو با بازی هریسون فورد بود و در نسخه‌های مختلف شاهد حضور او بودیم. اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، متأسفانه مطلع شدیم پیتر میهیو بازیگر نقش چوباکا درگذشته است.

به گفته اعضای خانواده میهیو، او روز سه‌شنبه در منزل خود واقع در تگزاس شمالی و در حالی که اعضای خانواده‌اش در کنارش بودند، در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) و در سن ۷۴ سالگی از دنیا رفت.

هرچند میهیو را بیشتر به خاطر ایفای نقش چوباکا می‌شناسیم، ولی اولین حضور او در فیلم Sinbad and the Eye of the Tiger بود؛ زمانی که تهیه‌کننده فیلم چارلز اشنیر او را در بیمارستانی در لندن به‌عنوان سرپرست یکی از بخش‌ها دید و هیکل تنومند او باعث شد برای بازی در این فیلم به تهیه‌کنندگی اشنیر و ری هری‌هاوزن دعوت شود.

پیتر میهیو بازیگر جنگ ستارگان درگذشت

بعد از آن نوبت به مهم‌ترین نقش زندگی میهیو یعنی چوباکا رسید. جرج لوکاس برای اولین فیلم جنگ ستارگان – Star Wars به دنبال بازیگر بلندقامتی برای ایفای این نقش بود و در ابتدا یک بدنساز به نام دیوید پراوز را برای این کار انتخاب کرد. ولی در نهایت نقش دارت ویدر (Darth Vader) به پراوز رسید و میهیو هم ایفاگر نقش چوباکا شد. شخصیتی که هرچند به خوبی متوجه صحبت‌های او نمی‌شدیم و تنها صداهایی نامفهوم و عجیب را از او می‌شنیدیم، ولی وفاداری‌اش به هان سولو و کمک به قهرمانان داستان باعث شد خیلی زود به محبوبیت بالایی برسد و در نسخه‌های مختلف شاهد حضور این کمک‌خلبان سفینه Millennium Falcon باشیم.

از دست نده:  توقف در اکران فیلم‌ جنگ ستارگان بعد از پخش فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

پیتر میهیو در ادامه در اپیزودهای بعدی جنگ ستارگان – Star Wars یعنی The Empire Strikes Back و Return of the Jedi هم بازی کرد و در نسخه‌های جانبی و تلویزیونی این مجموعه مثل Star Wars Holiday Special هم حضور داشت. سال‌ها بعد در اپیزود سوم جنگ ستارگان – Star Wars، Revenge of the Sith هم شاهد حضور دوباره‌ی او بودیم و در اولین اپیزود سه‌گانه جدید یعنی The Force Awakens هم بازی کرده بود؛ هرچند این بار به علت بیماری نتوانست به شکل کامل نقش چوباکا را اجرا کند و جوناس سوتامو هم به او کمک کرد و بخشی از کار را برعهده گرفت.

میهیو قدی برابر با دو متر و ۲۰ سانتیمتر داشت و البته این قد زیاد به خاطر بیماری Gigantism یا غول‌پیکری هم نبود که در آن بیماران به‌علت افزایش ترشح هورمون رشد، ابعاد بزرگی پیدا می‌کنند. این بازیگر انگلیسی در کنار بازی در جنگ ستارگان – Star Wars، به عنوان مهمان در مجموعه‌هایی مثل Donny & Marie، The Muppet Show و Glee هم حضور پیدا کرد. همچنین در Dark Towers ایفاگر نقش The Tall Knight بود و در فیلم Terror هم نقش The Machanic را برعهده داشت. او کتاب‌هایی مثل Growing Up Giant و My Favorite Giant را هم نوشت و در این زمینه هم فعال بود.

بازیگر نقش چوباکا زمانی که از او سوال شد چرا در انتهای فیلم جنگ ستارگان – Star Wars، به این ووکی مدالی اهدا نشد چنین جواب داد:

احتمالاً این قضیه به یکی از این دو دلیل بوده است: یا آن‌ها پول اضافه برای تهیه مدالی برای چوباکا را نداشتند، یا به خاطر اینکه قد کری فیشر (بازیگر نقش لیا) به گردن من نمی‌رسید و نمی‌توانست مدال را به گردن من آویزان کند. شاید ساختن سکویی که او بتواند روی آن برود برای آن‌ها هزینه زیادی داشته است.

میهیو در کنار کارهای هنری خود، توجه زیادی هم به کمک‌های مالی به خیریه‌ها داشت و علاوه بر تأسیس بنیاد خیریه مخصوص خود، از بنیادهایی چون ۵۰۱st Legion، Wounded Warriors و Made-a-Wish هم حمایت می‌کرد.

از دست نده:  12 نوامبر زمان انتشار سریال ماندالوریان‌ - The Mandalorian

مراسم یادبود پیتر میهیو برای دوستان و اعضای خانواده او در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۸ تیر ۱۳۹۸) برگزار می‌شود و طرفداران جنگ ستارگان – Star Wars هم اوایل دسامبر در لس‌آنجلس و در جریان EmpireCon یاد او را گرامی خواهند داشت. منبع: زومجی/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها