• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • معرفی بازی جدید در چین در پی ممنوعیت بازی پابجی موبایل – PUBG Mobile

معرفی بازی جدید در چین در پی ممنوعیت بازی پابجی موبایل – PUBG Mobile

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
معرفی بازی جدید در چین در پی ممنوعیت بازی پابجی موبایل - PUBG Mobile

مدت زیادی است که به شنیدن اخبار عجیب درباره‌ی انواع و اقسام بازی‌های بتل‌رویال عادت کرده‌ایم؛ اما اتفاقی که به تازگی در چین رخ داده با همه‌ی چیزهایی که تا کنون شنیده‌ایم تفاوت دارد! کمپانی Tencent که وظیفه‌ی انتشار بازی موبایل پابجی – PUBG در چین را بر عهده گرفته بود، آن را با بازی عجیب دیگری با نام Game for Peace که شباهت‌های فراوانی با پابجی – PUBG دارد جایگزین کرد. نام این بازی را می‌توان این‌گونه ترجمه کرد: «بازی‌ برای صلح».

این بازی با حال و هوای ضد تروریستی ساخته شده و بتل رویال ساختار اصلی آن را تشکیل داده است. در واقع شباهت‌های بازی با پابجی – PUBG بسیار زیاد است اما تفاوت‌های مهمی نیز وجود دارد. طبق گفته‌های Tencent، این بازی توسط استودیوهای داخلی آن‌ها ساخته شده و «ادای دینی است به جنگجویان آسمان آبی که از مرزهای هوایی کشور ما دفاع می‌کنند.» این عبارت به نیروی هوایی کشور چین اشاره دارد و باعث می‌شود این بازی ترکیبی باشد از میهن‌پرستی و خریدهای درون برنامه‌ای! اگرچه Tencent به خبرگذاری رویترز گفته این دو ژانر تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند، به نظر می‌رسد گیمرهای چینی نظر دیگری دارند. کاربران شبکه‌ی اجتماعی Weibo از این مسئله خشنودند که پیشرفت آن‌ها در بازی موبایل پابجی – PUBG Mobile به بازی جدید منتقل شده.

یکی از مسائلی که باعث می‌شود تفاوت مهمی میان این دو بازی شکل بگیرد، دیدگاه متفاوت نسبت به مسئله‌ی مرگ است. در بازی جدید که «بازی‌ای برای صلح» خطاب می‌شود، اگر یکی از بازیکنان بمیرد، دیگر قرار نیست با یک جنازه‌ی خونین روبرو شویم. بلکه به جای آن کاراکتر بازی موقع تمام شدن سلامتی‌اش زانو می‌زند، جعبه‌ی لوت‌های خود را تسلیم حریف مقابل می‌کند و پیش از آنکه یک‌مرتبه ناپدید شود، دست تکان می‌دهد و خداحافظی می‌کند!

آن‌ها بازی موبایل پابجی – PUBG Mobile را در چین تغییر داده‌اند تا با قوانین سخت‌گیرانه‌ی آنجا علیه خشونت در بازی‌ها سازگار باشد. حالا وقتی شما کسی را می‌کشید، او صرفا جعبه‌ی لوت‌های خود را به شما تقدیم می‌کند و در حالی که دست تکان می‌دهد با شما خداحافظی می‌کند. راستش باید بگویم این روش برای حذف خشونت بسیار خنده‌دار است.

معرفی بازی جدید در چین در پی ممنوعیت پابجی موبایل - PUBG Mobile

آن کارکتر موقع تمام شدن سلامتی‌اش زانو می‌زند، جعبه‌ی لوت‌های خود را تسلیم حریف مقابل می‌کند و پیش از آنکه یک‌مرتبه ناپدید شود، دست تکان می‌دهد و خداحافظی می‌کند!

اینکه روش آن‌ها برای ساختن بازی خنده‌دار باشد یا نباشد، این مسئله نشان می‌دهد دولت چین نفوذ عجیب و بسیار سخت‌گیرانه‌ای روی رسانه‌هایی که وارد کشورش می‌شوند دارد و ترکش‌های این نفوذ نصیب صنعت بازی‌های ویدیویی و کمپانی‌های فعال در آن نیز شده‌اند. اینکه کمپانی‌ای چون Tencent ناچار است تم وطن‌پرستانه را به بازی‌ها اضافه کند تا از سد قوانین و مقررات سخت دولت چین عبور کند، مسئله‌ای عجیب است. بازی‌های پرتعداد دیگری نیز پیش‌تر در چین ممنوع اعلام شده بودند اما پس از گذشت مدتی این ممنوعیت برداشته شد و گیمرهای چینی توانستند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. البته این برداشته شدن ممنوعیت شامل حال بازی‌های Tencent نشد و حالا گویا این کمپانی راه‌حل مناسبی را برای دست و پنجه نرم کردن با عوامل دولتی چین پیدا کرده! بازی جدید آن‌ها، بازی‌ای برای صلح، گویا توانسته انتظارات چینی‌ها را برآورده کند و از سد قوانین سختشان بگذرد.

از دست نده:  نقشه غرفه‌های نمایشگاه E3 2019 در یک نگاه

به زودی فروش کنسول نینتندو سویچ نیز در چین آغاز می‌شود و Tencent وظیفه‌ی عرضه‌ی آن را بر عهده دارد. به دنبال پیچیدن این خبر، سهام نینتندو رشد قابل توجهی کرده و این نشان می‌دهد علاقه‌ی چینی‌ها تا چه اندازه به کنسول نینتندو زیاد است. صرفا می‌توان گفت تنها مسئله‌ای که نگرانی ایجاد می‌کند، قوانین عجیب چینی‌ها است. از آنجا که گویا Tencent راه‌حل خوبی برای این مسئله پیدا کرده، احتمالا می‌توانیم در آینده شاهد استفاده‌ی بیشتر آن‌ها از این استراتژی مضحک باشیم. به همین خاطر تعجب نکنید اگر شخصیت‌های بازی‌های موردعلاقه‌تان را در حال لبخند زدن، خداحافظی کردن و یا در حال ادای احترام به ارزش‌های ملی کشور چین مشاهده کردید! منبع: زومجی/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها