• خانه
  • >
  • موسیقی
  • >
  • کنسرت متفاوت گروه موسیقی دال در شب شنبه ۳۱ فروردین‌ماه

کنسرت متفاوت گروه موسیقی دال در شب شنبه ۳۱ فروردین‌ماه

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰
کنسرت متفاوت گروه موسیقی دال در شب شنبه ۳۱ فروردین‌ماه

بنابر جدیدترین اخبار موسیقی ایران، تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی «دال» شنبه شب ۳۱ فروردین‌ماه در حالی میزبان علاقه‌مندان موسیقی تلفیقی بود که این گروه گزیده‌ای از آثار منتخب سال‌های قبل در آلبوم‌های «گذر اردیبهشت» و «کلاغ سفید» را به کارگردانی رضا موسوی برای مخاطبانش اجرا کرد.

آلبوم «گذر اردیبهشت» که عمده قطعات آن محتوایی عاشقانه و صلح‌جویانه دارد در سال ۹۵ جایزه «باربد» جشنواره موسیقی فجر و آلبوم «کلاغ سفید» هم که به موضوعاتی چون مهاجرت و صلح پرداخته در سال ۹۶ عنوان بهترین آلبوم تلفیقی سال را در جشن سالانه موسیقی ما کسب کرده بود.

گروه «دال» که طی سال‌های اخیر مانند برخی از مجموعه‌ها و گروه‌هایی که کارگردانی هنری آن برعهده رضا موسوی بوده، فضای متفاوتی را در حوزه اجراهای زنده انتخاب کرده بودند در این کنسرت نیز به شیوه کنسرت‌های پیشین خود با یک طراحی صحنه ویژه و متفاوت اجرای خود را آغاز کردند؛ برخی از نوازندگان اصلی گروه در شروع کنسرت نقاب‌های نمادینی از شمایل یک کلاغ سفید رنگ برسر کشیده بودند و این ترکیب به نوعی نماد تازه‌ترین آلبوم این گروه به نام «کلاغ سفید» محسوب می‌شد.

این گروه مستقل موسیقی که طی سال‌های اخیر در بسیاری از مقاطع به دور از حاشیه و هیاهوهای رایج این حوزه، به فعالیت پرداخته، در این کنسرت نیز همانند برنامه‌های زنده خود تلاش کرد با تنظیمی متفاوت از آثاری که تاکنون به گوش مخاطبان رسانده بود، فضایی تازه را در کنار کارگردانی سنجیده رضا موسوی پیش روی مخاطبان قرار دهد؛ استفاده همزمان از عناصر نمایشی چون نور پردازی، پرفورمنس های حرکتی و نوع چینش نوازندگان نمود عینی چنین رویکردی بود.

از دست نده:  آلبوم عالیجناب ایوان بند ۲۵ اسفند به بازار موسیقی می‌آید

این مجموعه موسیقایی که در اغلب کنسرت‌های خود تالار وحدت را برای اجراهای متفاوتشان انتخاب می‌کنند در برنامه شب گذشته خود نیز غیر از اجرای آثار پرطرفدار خود چند قطعه بی‌کلام را نیز با هنرمندی امیر فرهنگ اسکندری و شایان شکرابی برای علاقه‌مندان اجرا کردند. ضمن اینکه امین هدایتی خواننده گروه که اغلب شنوندگان گروه موسیقی «دال» وی را دنباله روی نوع خوانش علیرضا قربانی می‌شناسند، اجرای قابل قبولی را برای مخاطبان ارائه داد. داریوش آذر یکی از نوازندگان گروه پالت هم که مدتی است در حوزه خوانندگی نیز به فعالیت مشغول است در بخش‌هایی از کنسرت همراه با ارکستر قطعاتی را اجرا کرد.

هدایتی بعد از پایان قسمت اول کنسرت که با استقبال قابل توجه مخاطبان رو به رو شد خطاب به حاضران در تالار وحدت گفت: چقدر خوب است که این لحظه‌هایی که با هم هستیم تکرار می‌شود و امیدوارم این لحظات بیشتر تکرار شود. او قبل از اجرای قطعه جدید گروه به نام «ترانه شیراز» از غزل مهدوی شاعر و ترانه سرای این قطعه قدردانی و او را به صحنه دعوت کرد.

«کلاغ سفید»، «زمستان»، «فصل آخر»، «سرزمین ما»، «روزهای آخر اسفند»، «آبی بی کران»، «نیمه خاموش»، «گذر اردیبهشت»، «در دست باد»، «شکوفه های زیتون»، «آوازم را می‌رقصیدی»، «هنگام»، «لحظه ها»، «طعم شیرین خیال» و «هفت شهر» آثاری بودند که از دو آلبوم «کلاغ سفید» و «گذر اردیبهشت» در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

امین هدایتی خواننده، شایان شکرآبی آهنگساز و نوازنده پیانو، غزل مهدوی شاعر و ترانه سرا، یزدان بهمنی نوازنده سازهای کوبه‌ای، میلاد سعدی نوازنده سازهای کوبه‌ای، فرشاد رضایی نوازنده گیتارباس و آرش آذر نوازنده ساز دودوک کنسرت شب گذشته گروه «دال» را تشکیل می‌دادند. این در حالی است که فرشاد رضایی نوازنده گیتار باس، آرش آذر نوازنده بالابان و دودوک، مهگل صفدری هم خوان، داریوش آذر خواننده مهمان، امین واحدی و موژان میرزایی، بهاره بیات نوازندگان ویولن یک، نگار فرجی سولیست قطعه «فصل اخر»، بهار فلسفی، فرشاد دهنوی، نسیم حسینی، مهرنوش جواد زاده نوازندگان ویولن دو، سینا کلوت و صبا صفوی نوازندگان ویولا، ماکان خوی نژاد نوازنده ویولنسل و امیر فرهنگ اسکندری نوازنده عود نیز گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می‌دادند.

از دست نده:  آغاز فعالیت علی عبدالمالکی بعد از یک غیبت طولانی

در گروه اجرایی نیز رضا موسوی کارگردان هنری، علی کوزه گر طراح نور، نگین شکیبا دستیار کارگردان، هدی حسینی و امیرحسین سیر دستیاران نور، نازنین محمدی و نسیم رحمانی دستیاران صحنه، امیر عبدی، سولماز مالک، ساناز رئیسی طراحی و ساخت تصاویر، شروین عقیلی، مرتضی زمانی، رسول بابایی، طلا سپه رم و هانیه باوری پردازش تصاویر، راحله زهره‌ای طراح لباس، پویا هاشمی عکاس، سولمازمالک طراح گرافیک، سید علی اصغر رضوی مدیر گروه، مهسا نعمت مدیر اجرایی و محمد حسین توتونچیان تهیه کننده عوامل این بخش بودند. منبع: خبرگزاری مهر/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها