• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • ۱۰ بازی زامبی محور برتر سال ۲۰۲۴؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی که از ذهنتان پاک نمی شود

۱۰ بازی زامبی محور برتر سال ۲۰۲۴؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی که از ذهنتان پاک نمی شود

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲ ماه قبل
  • ۰
10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی که از ذهنتان پاک نمی شود

ازبین‌بردن زامبی‌ها همواره هیجان‌انگیز بوده است و توجه بسیار بازیکنان به این مقوله باعث ساخت بازی‌های متفاوتی حول این موجودات دوست‌داشتنی شده است. برای تجربه یک بازی زامبی محور لزوما نباید تا فرا رسیدن هالووین صبر و شکیبایی به خرج داد و در تمام روزهای سال می‌توان خود را در دنیای ترسناک آن‌ها غرق کرد. این دسته از بازی‌های آخرالزمانی معمولا سبک‌های متفاوتی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به ترسناک بقا، اکشن خون‌آلود و حتی شبیه‌سازهای پرجزئیات اشاره کرد. فرقی نمی‌کند که طرفدار کدام یک از سبک‌های فوق هستید؛ زیرا بازی‌هایی را در ادامه خواهید یافت که به علایق‌تان نزدیک است.

بهترین بازی‌های سبک زامبی ۲۰۲۴ که از ذهنتان پاک نمی شود

حال چراغ‌ها را خاموش کنید، راه‌های ورود به اتاق‌تان را به‌طور موقت مسدود کنید تا از دست کودکانی که در ازای شیطنت نکردن از شما چیزی می‌خواهند، در امان بمانید و سپس به سراغ تجربه بازی‌های سبک زامبی بروید.

 

10 بازی زامبی محور سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی Project Zomboid

۱۰. بازی Project Zomboid

  • سازنده: استودیو The Indie Stone
  • پلتفرم: کامپیوتر

بازی Project Zomboid از سال ۲۰۱۱ به‌صورت دسترسی زودهنگام در دسترس قرار گرفت و اگر تا‌به‌حال شاهد انتشار نسخه نهایی آن بودیم، قطعا در جایگاه بالاتری از این فهرست قرار می‌گرفت. این بازی با دوربین ایزومتریک و گرافیک پیکسلی‌اش ادعا می‌کند که ممکن است جاه‌طلبانه‌ترین شبیه‌ساز آخرالزمانی و زامبی محوری باشد که تا به حال ساخته شده است. اما گول این حرف‌ها را نخورید؛ چرا که این بازی در حقیقت شبیه‌ساز آن چیزی است که پس از تبدیل شدن مردم به زامبی‌ها برایشان اتفاق می‌افتد؛ بله کاملا درست حدس زدید، مرگ. در صورتی که بتوانید به اندازه کافی زنده بمانید باز هم هیچ هلیکوپتری برای نجات‌ جان‌تان نمی‌آید و حداقل در حالت اصلی بازی شاهد هیچ هدف خاصی نخواهیم بود. مرگ شما اجتناب‌ناپذیر است و کاری که تا زمان فرا رسیدن مرگ انجام می‌دهید، به خودتان بستگی دارد. اما اگر می‌خواهید بیش از چند روز دوام بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم که قلعه کوچک متعارفی برای خود بسازید و حتی به زراعت بپردازید. شما تنها تا زمانی‌که غذا یا شانس‌تان ته بکشد، زنده خواهید ماند. در حال حاضر تجربه بازی Project Zomboid به‌صورت تکی یا چندنفره عالی است و قطعا انتشار نسخه کامل بازی بسیاری از طرفداران را به وجد خواهد آورد.

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی Dead Rising 4

۹. بازی Dead Rising 4

  • سازنده: کپکام ونکوور
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر

تعداد بسیار زیاد مردگان متحرکی که در نسخه اول بازی Dead Rising به تصویر کشیده شد، بازیکنان را مات و مبهوت کرد. پیشرفت تکنولوژی باعث شد تا افزایش شمار زامبی‌ها در بازی Dead Rising 4 از اهمیت کمتری برخوردار باشد، اما بااین‌حال، این بازی را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های زامبی محور و ترسناکی دانست که می‌توان به تجربه آن پرداخت. در این بازی فرانک وست، پروتاگونیست بازی با مجموعه‌ای از سلاح‌های سطح بالا و چشم‌گیر بازمی‌گردد. این بازی دارای باس‌های پرشور و هیجانِ نسخه اول نیست که این موضوع باعث تاسف است، اما تنوع سرسام‌آور سلاح‌های در دسترس باعث می‌شود که بازی ارزش تجربه داشته باشد.

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بسته الحاقی The Following بازی Dying Light

۸. بسته الحاقی The Following بازی Dying Light

  • سازنده: استودیو تِک‌لند
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر

زیر گرفتن زامبی‌ها هرگز به این اندازه هیجان‌انگیز نبوده است. بسته The Following به‌عنوان بسته الحاقی بازی Dying Light فاقد اغلب حرکات پارکوری است که در بازی اصلی شاهد آن‌ها بودیم و در مقابل بازیکنان را پشت فرمان اتومبیلی در جاده باریکی در حومه شهر قرار می‌دهد. زمانی‌که به سرعت از مزارع عبور می‌کنید، زامبی‌ها را له و لورده کنید و با انجام جهش‌های جسورانه، رد لاستیک‌تان را روی دل و روده آن‌ها جا بگذارید. تنها مراقب باشید که سر زامبی‌ها در برف‌پاک‌کن‌های شیشه‌ی جلو ماشین گیر نکند! درواقع، ما در حال حاضر اثری زامبی-درایوینگ در میان بازی‌ها نداریم و بسته الحاقی The Following این خلع را برای‌مان پر می‌کند. در این بسته الحاقی حتی نسخه‌ای تازه، تکامل یافته و بسیار مهلک‌تر از «ولاتایل‌ها» وجود دارند که در صورت برخورد با آن‌ها به سرعت جان‌تان را از دست خواهید داد. از این گذشته، زمانی‌که به‌دنبال یافتن فرقه‌ای که از ویروس مصون هستند، می‌گردید باید با جاخالی دادن، مانع از برخورد اتومبیل‌تان به این دسته از زامبی‌ها شوید. فرمان حساس اتومبیل باعث می‌شود که از رانندگی در جاده‌ها لذت ببرید، اما مراقب باشید؛ هرچه بیشتر از مسیر زامبی‌ها منحرف شوید، گله بیشتری به‌دنبال‌تان راه خواهند افتاد. بااین‌حال، مسئله این نیست؛ زیرا به محض اینکه پای خود را از روی ترمز بردارید، به عقب تکیه دهید و پدال گاز را فشار دهید، متوجه می‌شوید که چرا ما عاشق بسته الحاقی The Following بازی Dying Light هستیم.

از دست نده:  ستریان کاراکتر جدید بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی Urban Dead

۷. بازی Urban Dead

  • سازنده: کِوان دیویس
  • پلتفرم: کامپیوتر

دست نگه دارید، یکی از بهترین بازی‌های زامبی محوری که در حال حاضر می‌توان به تجربه آن پرداخت به یک وب‌سایت انجل‌فایر (سرویس اینترنتی) که همچنان دارای یک شمارش معکوس است، شباهت دارد؟ بله، همینطور است. بازی Urban Dead اثری نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره مبتنی بر مرورگر و با محوریت زامبی‌ها است که از سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و میزبان جنگی بی‌پایان بین بازماندگان بیچاره و گروه‌های در هم تنیده نامیراها است. نگذارید ظاهر بازی گول‌تان بزند؛ این بازی در زمان حال جریان دارد و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارند که بسیار سخت هستند. هر حرکت بازیکنان در بازی موجب مصرف میزان نیروی آن‌ها می‌شود و به‌دلیل نبود سیستم پرداخت درون برنامه‌ای نمی‌توان اقدام به خریداری نیروی بیشتر کرد؛ بنابراین بازماندگان باید سفرها، جستجوها و سنگرسازی‌هایشان را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که در زمان خستگی خیال‌شان از بابت داشتن مکانی امن راحت باشد. همچنین کسانی که به دور از گروه نیرویشان ته می‌کشد، به‌زودی از بین خواهند رفت. بازی Urban Dead به‌طور هوشمندانه روش‌های خاصی را برای بقا و پویش اجتماعی در آخرالزمان در نظر گرفته است که چندین دهه ادامه خواهد داشت.

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی Death Road to Canada

۶. بازی Death Road to Canada

  • سازنده: استودیو راکت کت گیمز و استودیو مَدگاردن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر، اندروید و iOS

بازی Death Road to Canada را می‌توان به واسطه خون و خون‌ریزی‌ها، موسیقی راک چیپ تیون و ظرایف گرافیکی، عجیب‌ترین بازی این فهرست دانست. این بازی از جملهِ پیش‌فرضِ «من شنیده‌ام که آن‌جا امن است» استفاده می‌کند تا با گذر از استراحت‌گاه‌ها و شهرهای ایالات متحده، سفری سخت و طاقت‌فرسا از فلوریدا به سرزمین شیره درخت افرا و غریبه‌های خوش برخورد را آغاز کند. بسیاری از جوانب سفر شما به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شوند؛ از جمله کاراکترهایی که با آن‌ها کار را آغاز می‌کنید و کاراکترهایی که بعدها به جمع‌تان ملحق می‌شوند. هر یک از بازماندگان ویژگی خاصی دارند که بر کیفیت جنگیدن با نامیراها تأثیرگذار است. حوادث تصادفی که در در این ماجراجویی ترسناک رخ می‌دهند با بخش‌های گریز از زامبی‌ها ارتباط تنگاتنگی دارند و داشتن تجهیزات بهتر بدین معنا است که می‌توانید دست به کارهای مخاطره‌آمیزتری بزنید، اما اگر بیش از حد به خود مغرور شوید، به سرعت جان‌تان را از دست خواهید داد. این بازی از کشتن کاراکترهای محبوب‌تان که به‌صورت تصادفی ایجاد شده‌اند، هراسی ندارد و اگر از گزینه اختیاری Create-A-Survivor برای ساخت نسخه‌های پیکسلی دوستان و خانواده‌تان استفاده کنید، بازی برای نیل به این هدف حتی هوشمندانه‌تر از قبل نیز عمل خواهد کرد. اگر می‌خواهید به کانادا برسید، اهمیتی ندارد که چه کسی را پشت سرتان جا می‌گذارید؛ بهتر است که آماده روشن کردن ماشین و رفتن باشید.

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی State of Decay 2

۵. بازی State of Decay 2

  • سازنده: استودیو آندد لبز
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و کامپیوتر
از دست نده:  از فیلم‌های اکران نوروز ۹۸ چه می‌دانید؛ از فیلم تختی و متری شیش و نیم تا ژن خوک و رحمان 1400

بازی State of Decay 2 تمام نواقص نسخه قبلی خود را رفع نمی‌کند، اما نقاط قوتش را گسترش می‌دهد. اگر این سؤال برایتان پیش آمده است که این نقاط قوت چه چیزهایی هستند، باید بگوییم که همه آن مواردی که به شما کمک می‌کنند تا ازطریق نقشه‌ای با منابع پراکنده و تعدادی بازمانده، داستان منحصربه‌فرد خودتان درباره بقا در دنیایی آخرالزمانی را خلق کنید. در طول بازی می‌توان با بازمانده‌هایی که به‌صورت تصادفی در مراحل مختلف ایجاد می‌شوند، دوست شد و بازی را با آن‌ها ادامه داد یا اینکه این بازمانده‌ها را به حال خودشان رها کرد و پس از مرگ‌ تجهیزات‌شان را برداشت. جایی که بازی Project Zomboid به سختی تلاش می‌کند تا در وضعیتی نابه‌سامان همانند افراد عادی رفتار کنید، مجموعه بازی‌های State of Decay می‌خواهند از دیدن صحنه‌های میدوِسترن تماشایی و نبردهای هیجان‌انگیز لذت ببرید، حتی اگر غذایتان تمام شده است و زامبی‌ها از دروازه‌های‌تان عبور کرده‌اند. بااین‌حال، جالب‌ترین موردی که در بازی State of Decay 2 به چشم می‌خورد، اضافه شدن بخش چندنفره به بازی است که طرفداران زمان زیادی منتظر آن بودند. دعوت دوستان به منظور یاری شما در یافتن موارد مورد نیاز و دفاع از اجتماع‌تان باعث می‌شود که احتمال وقوع داستان‌هایی که براساس اعمال‌تان شکل می‌گیرند، افزایش یابد. این بازی درنهایت این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که آخرالزمانی را که از مدت‌ها پیش منتظرش بودید، امتحان کنید.

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - رزیدنت ایول 2 ریمیک - Resident Evil 2 Remake

۴- Resident Evil 2 Remake

  • سازنده: کپکام
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر

نسخه اصلی رزیدنت ایول ۲ – Resident Evil 2، یکی از بهترین ساخته‌های کپکام و یکی از مهم‌ترین بازی‌های زامبی‌محور منتشر‌شده است. کپکام با بازسازی این اثر و انتشار آن در سال ۲۰۱۹، توانست از یک طرف حس و حال کلی نسخه‌های کلاسیک سری را حفظ کند و از طرف دیگر با ویژگی‌های جدیدی چون دوربین جدید تجربه‌ای مدرن هم از این بازی ارائه بدهد. اما یکی از ویژگی‌های جالب این بازی، نحوه طراحی زامبی‌های آن بود؛ در حالی که در برخی از بازی‌های مدرن زامبی‌ها تبدیل به موجوداتی سریع شده‌اند، رزیدنت ایول ۲ ریمیک – Resident Evil 2 Remake زامبی‌هایش را به همان شکل نسخه اصلی در برابر بازیکن قرار می‌داد؛ موجوداتی کند ولی جان‌سخت که حتی پس از برخورد تیر‌های متوالی بازهم می‌توانند به سمت شما حرکت کنند و تهدیدی جدی برای‌تان باشند. همین مساله از قضا یکی از عناصری بود که رزیدنت ایول ۲ ریمیک – Resident Evil 2 Remake را به اثری ترسناک تبدیل می‌کند.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های جالب در رو‌به‌رو شدن با زامبی‌های این اثر، این است که در بازی لزوما قرار نیست همیشه زامبی‌ها را هدف قرار بدهید و بکشید و مثل نسخه‌ اصلی، گاهی فرار بهترین راه‌حل در مواجهه با این موجودات است. به هر حال بازسازی رزیدنت ایول ۲، تجربه‌ای است که قطعا علاقه‌مندان به بازی‌های زامبی‌محور از آن لذت خواهند برد.

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی Telltale's The Walking Dead

۳. بازی Telltale’s The Walking Dead

  • سازنده: تل‌تیل گیمز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، کامپیوتر، اندروید و iOS

اگر بازی مردگان متحرک –  The Walking Dead استودیو تل‌تیل گیمز را در ردیف بهترین بازی‌های زامبی محور تمام ادوار قرار ندهیم، خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم. درحالی‌که سایر بازی‌های زامبی محور دائما شما را مجبور به جدا کردن سر زامبی‌ها یا ترکاندن مغز آن‌ها با شات‌گان می‌کنند، این بازی اشاره و کلیکِ ماجراجویی، جنبه انسانی آخرالزمان زامبی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این بازیِ اقتباس شده به‌جای آزمودن دقت هدف‌گیری بازیکنان، تصمیم‌گیری اجتماعی و اعصاب آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ چرا که اتفاقات آشفته‌ای در این بازی رخ می‌دهند. در این بازی شما در نقش «لی اِورت»، جنایتکاری محکوم قرار می‌گیرید که پس از وقوع حوادثی خود را در حال محافظت از دختر یتیم خردسالی با نام کلمنتاین می‌یابد. همان‌طور که با دیگر بازمانده‌ها روبه‌رو می‌شوید، تصمیم‌هایی را اتخاذ می‌کنید که به‌طور مستقیم روی حوادث بازی تاثیر می‌گذارند. اما بدترین قسمت بازی که احتمالا بهترین بخش آن نیز به حساب می‌آید، گسترش ارتباط با کاراکترهایی است که با آن‌ها سروکار دارید؛ زیرا با شروع اتفاقات ناگوار احساس می‌کنید آن کسی که جلو چشمان‌تان زنده زنده خورده شد، نه یک کاراکتر بازی ویدیویی ساده، بلکه دوست‌ شما بوده است.  مردم خواهند مُرد، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ خواهد داد، تصمیم‌ها باید گرفته شوند و شما باید با عواقب تصمیم‌هایتان زندگی کنید.

از دست نده:  معرفی مانگا اسپین آف بازی سکیرو: سایه ها دو بار می میرند - Sekiro Shadow Die Twice

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی Resident Evil HD Remaster

۲. بازی Resident Evil HD Remaster

  • سازنده: کپکام
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و کامپیوتر

نکته مثبتی که در بازی رزیدنت اویل – Resident Evil اصلی وجود دارد و در بسیاری از بازی‌های زامبی محور دیگر فقدان آن احساس می‌شود، احساس حقارت ناشی از تنهایی است؛ احساس حقارتی که بی‌هوا یقه فردی که تا شعاع چند مایلی‌اش نشانی از موجود زنده‌ای یافت نمی‌شود، می‌گیرد. این احساس درماندگی در بازی Resident Evil HD Remaster که درواقع نسخه‌ای مدرن از ریمیک بازی رزیدنت اویل – Resident Evil به حساب می‌آید، دست نخورده باقی مانده است. نسخه اصلی بازی Resident Evil در سال ۱۹۹۶ برای پلی‌استیشن و نسخه ریمیک آن در سال ۲۰۰۲ برای گیم‌کیوب منتشر شد. بااین‌حال، بازی Resident Evil HD Remaster که در سال ۲۰۱۵ در دسترس بازیکنان قرار گرفت، می‌توانست بهتر از این باشد؛ چرا که تصاویر زمینه «ازپیش‌رندر‌شده» بازی این‌روزها کمی تار به نظر می‌رسند، اما ظاهر آن‌ها با اصالت و ترسناک باقی مانده است. جدا از این خصوصیات خاطره‌انگیز، نسخه بازی رزیدنت اویل ۲ ریمیک – Resident Evil 2 Remake به خاطر طرز تفکر جالبش نسبت به نامیراها، در ردیف بهترین بازی‌های زامبی محور قرار می‌گیرد؛ به‌خصوص زمانی‌که می‌گوید با آن‌هایی که مدت‌ها پیش متوقف شده‌اند، چه باید کرد. برای اینکه خیال‌تان راحت شود، با شلیک یک گلوله به سرشان آن‌ها را از بین ببرید یا پس از آن جسدشان را بسوزانید؛ زیرا در غیر ‌این‌صورت ممکن است به شکل موجودات قدرتمند و ترسناکی با نام «کله قرمز» برخیزند؛ موجوداتی که تنها به زبان آوردن نام‌شان رعشه بر اندام آدم می‌اندازد!

 

10 بازی زامبی محور برتر سال 2019 ؛ بهترین بازی‌های سبک زامبی - بازی The Last of Us

۱. بازی The Last of Us

  • سازنده: استودیو ناتی داگ
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۳

حال که پنج سال از زمان اهدای جایزه بهترین بازی سال ۲۰۱۳ به بازی لست آو آس – The Last of Us می‌گذرد، این بازی همچنان به‌عنوان بهترین بازی زامبی محوری که تابه‌حال ساخته شده است، شناخته می‌شود. این بازیِ تحسین‌شده شما را ازطریق جاده‌های فرعی به سفری خطرناک به کشورهای پرجمعیت ایالات متحده می‌برد. درکنار زامبی‌های قارچ مغزی که منتظر دریدن گلویتان با دندان‌هایشان هستند، دنیا از بازمانده‌هایِ بیچاره اسلحه به دست، حکومتی سرکوبگر و گروه‌های یاغیِ بی‌رحم پر شده است. موضوع زمانی جالب می‌شود که متوجه شوید شما باید تمام این کارها را به همراه دختر نوجوان لغزخوانی انجام دهید که دائما شما را به سخره می‌گیرد، اما زندگی‌تان را نجات می‌دهد. مأموریت جوئل و اِلی طاقت‌فرسا و پرتنش است. محیط‌های ترسناک و ویران شده بازی روی حال و هوای گیم‌پلی بقا/مخفی‌کاری تاثیر می‌گذارند و این موضوع در بیشتر مراحل، هیجان را به بازی تزریق می‌کند. این بازی به مانند سایر بازی‌های متداول زامبی محور نیست. شما باید پنهانی از کنار دشمنان قوی‌تر عبور کنید، مهمات خود را حفظ کنید و برای تهیه وسایل مورد نیاز به جست‌وجو بپردازید. لحظات هیجان‌انگیز و پرجنب‌وجوش باعث می‌شود تا کلیه ضربات خشونت‌آمیز بازی را با تمام وجودتان حس کنید و صحنه‌های عاطفی به لحاظ احساسی بسیار درگیرکننده هستند. اگر به‌دنبال تجربه بهترین بازی زامبی محور هستید، بازی لست آو آس – The Last of Us با اختلاف زیاد بهترین اثری است که می‌توانید پیدا کنید. منبع: زومجی/

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها