• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • باکس آفیس: شروع خوب پسران خوب – Good Boys و ادامه فروش هابز و شاو

باکس آفیس: شروع خوب پسران خوب – Good Boys و ادامه فروش هابز و شاو

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۷

گزارش باکس آفیس این هفته را با فیلم پسران خوب – Good Boys، کمدی بزرگسالانه‌ی اورجینال و بدونِ ستاره‌ی یونیورسال شروع می‌کنیم که با کسب رقمِ عالی ۲۱ میلیون دلار به‌عنوان افتتاحیه، صدرِ جدول را در اتفاقی غافلگیرکننده تصاحب کرد. بعد از افتتاحیه‌ی ۷۱ میلیون دلاری ما (Us)، ساخته‌ی جوردن پیل که آن هم محصولِ یونیورسال بود، پسرانِ خوب دومین فیلمِ اورجینالی است که تا اینجای سالِ ۲۰۱۹ موفق به صدرنشینی باکس آفیسِ آمریکای شمالی شده است.

استودیو یونیورسال رده دوم جدول را با فیلم هابز و شاو – Hobbs & Shaw از آن خود کرده درحالیکه پنج فیلم جدید اکران گسترده‌ای داشته‌اند. گرچه، جز Good Boys، چهار فیلم جدید دیگر اکران شده‌اند، از جمله Blinded by the Light برادران وارنر که جزو ۱۰ فیلم برتر قرار گرفته اما Where’d You Go, Bernadette محصول UAR موفق نبوده است.

فیلم پسران خوب - Good Boysفیلم پسران خوب با ۲۱ میلیون دلار، صدرنشین گیشه این هفته شده، هرچند نتوانسته نظر منتقدین را جلب کند اما مخاطبین راضی بودند و امتیاز ۸۹ درصد راتن تومیتوز و +B سینمااسکور را دریافت کرد. مخاطبین فیلم در روز افتتاحیه ۵۲ درصد مرد و ۵۹ درصد ۲۵ سال و بالاتر داشتند. عملکرد فیلم با بودجه ۲۰ میلیون دلاری‌اس بسیار نزدیک به افتتاحیه ۲۰.۵ میلیون دلاری استودیو برای بلاک‌باسترها در آوریل گذشته است که فروش داخلی ۶۰ میلیون دلاری داشتند.

در سال‌ دنباله‌ها، اقتباس‌ها و بازسازی‌ها، Good Boys در کنار The Curse of La LIorona و Us، سومین فیلم اورجینال سال ۲۰۱۹ است که صدرنشین می‌شود. عملکرد فیلم‌ها باعث شده یونیورسال دومین استودیویی باشد که امسال یک میلیارد دلار فروش داخلی داشته است.

از دست نده:  باکس آفیس: گلس (Glass) با وجود افت فروش همچنان در صدر

در بازار بین‌المللی، پسران خوب در ۱۳ بازار اکران شده و ۲.۱ میلیون دلار فروخته که یک میلیون دلار مربوط به افتتاحیه بریتانیا است. این فیلم هفته آینده در فرانسه، آلمان، اسپانیا و اتریش اکران می‌شود و در ماه سپتامبر در ایتالیا و استرالیا و در ماه اکتبر در مکزیک اکران می‌گردد.

فیلم هابز و شاو محصول یونیورسال، رده دوم را در اختیار دارد و این در حالی است که وارد هفته سوم اکرانش می‌شود و افت ۴۴ درصدی داشته و ۱۴.۱ میلیون دلار فروخته و مجموع فروش داخلی‌اش به ۱۳۳.۷ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در بازار بین‌المللی ۴۵.۷ میلیون دلار دیگر فروخته و افتتاحیه ۱۵ میلیونی در کره جنوبی داشته است. این فیلم درکل به فروش خارجی ۳۰۳ میلیون دلار و فروش جهانی ۴۳۷ میلیون دلار دست یافته است.

فیلم لایو اکشن شیر شاه محصول دیزنی با ۱۱.۹ میلیون دلار در رده سوم جدول فروش این هفته قرار گرفته و به فروش داخلی ۵۰۰ میلیون دلاری‌اش نزدیک می‌شود تا بعد از انیمیشن Finding Dory قرار گیرد و چهاردهمین فیلم پرفروش داخلی تاریخ شود.

شیر شاه در بازار بین‌المللی توانسته ۳۳.۸ میلیون دیگر بفروشد و مجموع فروش بین‌المللی‌اش به ۹۳۹.۱ میلیون دلار رسیده و ۱.۴۳۵ میلیارد دلار فروش کل این فیلم است. لذا این فیلم نُهمین فیلم تاریخ سینما شده و بالاتر از Avengers: Age of Ultron قرار گرفته است.

در جایگاه هشتم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) را داریم که کماکان همچون قهرمان به دوامش ادامه می‌دهد. جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار (منفی ۳۵ درصد افت فروش) دیگر در سومین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ ۱۷ روزه‌ی ۱۱۴ میلیون و ۲۲۸ هزار دلار دست یافت. این فیلم افتِ فروشِ آخرهفته‌ی سومِ بهتری در مقایسه با حرامزاده‌های لعنتی و جنگوی زنجیربُریده دارد که باتوجه‌به اینکه برخلاف این دو فقط یک درام حساب می‌شود، دستاوردِ شگفت‌انگیزتری است. روزی روزگاری در هالیوود احتمالا خواهد توانست تا هفته‌ی بعد درآمد ۱۲۱ میلیون دلاری حرامزاده‌‌های لعنتی را پشت سر بگذارد و بعد دندانش را برای رسیدن به ۱۳۵ میلیون دلار هم تیز می‌کند. روزی روزگاری در هالیوود اما به‌عنوان فیلمی که در فضای لسِ آنجلس و هالیوودِ دهه‌ی ۶۰ جریان دارد، یکی از فیلم‌های پرتعدادی که داستانشان در هالیوود جریان دارد است و این پتانسیل را دارد تا به پرفروش‌ترین‌شان تبدیل شود. در حال حاضر فقط چهار فیلمِ هالیوودی بالاتر از روزی روزگاری قرار دارند.

از دست نده:  مینی سریال چرنوبیل - Chernobyl : همه آنچه باید بدانید [تریلر، بازیگران و لینک دانلود]

۱۰ فیلم برتر گزارش باکس آفیس آمریکا در هفته سوم آگوست / ۲۷ مرداد ۹۸

ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی
۱ Good Boys ۲۱ میلیون دلار ۱۰۸/۵ میلیون دلار
۲ Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw ۱۴/۱ میلیون دلار ۱۳۳/۷ میلیون دلار
۳ The Lion King ۱۱/۹ میلیون دلار ۴۹۶/۱ میلیون دلار
۴ The Angry Birds Movie 2 ۱۰/۵ میلیون دلار ۱۶/۲ میلیون دلار
۵ Scary Stories to Tell in the Dark ۱۰ میلیون دلار ۴۰/۲ میلیون دلار
۶ ۴۷ Meters Down: Uncaged ۹ میلیون دلار ۹ میلیون دلار
۷ Dora and the Lost City of Gold ۸/۵ میلیون دلار ۳۳/۹ میلیون دلار
۸ Once Upon a Time in Hollywood ۷/۶ میلیون دلار ۱۱۴/۳ میلیون دلار
۹ Blinded By the Light ۴/۴ میلیون دلار ۴/۴ میلیون دلار
۱۰ The Art of Racing in the Rain ۴/۴ هزار دلار ۱۶/۸ میلیون دلار
5/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۷ دیدگاه در حال حاضر

  1. عجیب بود که از once upon a time in hollywood اسم آوردین اما اشاره ای به شروع اکران جهانیش نکردین که خیلی هم عملکرد خوبی داشته و پرفروش ترین افتتاحیه جهانی فیلم های تارانتینو رو رقم زده، ۶۰ میلیون دلار و فروش کلی فیلم تا الان به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده.

  2. موفقیتِ «شیر شاه» بیش از اینکه تقصیر سینماروهای آمریکای شمالی باشد، تقصیرِ سینماروهای دیگر نقاط دنیا است

  3. ارانتینو یه شوخی جالب هم با تفنگ چخوف کرد البته بهتره بگیم flamethrower چخوف :)) قبل از سکانسی که کلیف بره آنتن خونه ریک رو درست کنه میره تو اتاق کنار استخر(همون اتاقی که ریک آخر فیلم میدوه توش که flamethrower رو بیاره) که وسایلشو برداره که ما اونجا کنار در تفنگ رو میبینیم ولی همین که دوربین میاد روش خیلی سریع کات میخوره و دفعه اول ممکنه نبینیش. جالب بود بنظرم.

  4. فیلم بیل رو بکش کاملا ادای احترام به بروس لی بود و صحنه بروس لی توی این فیلم هم کاملا به جنبه افسانه ای بروس لی تاکید داره. به نظرم بیشتر افرادی که فیلم رو دیدن اصلا نفهمیدنداستان چیه و حوادث چه جوری اتفاق میافته. صحنه بروس لی و شارون تیت هم جژو داستان های معروف هالیوود هست.

  5. هرچند که فیلم شاهکار باشه در رابطه با بروس لی یه گناه نابخشودنی انجام داده…کلا نمیدونم تارانتینو چه مشکلی با بروس لی داره اون از فیلم بیل را بکش
    اینم از این…به قول یکی از دوستان شاید تارانتینو یکی از کسانیه که در مرگ بروس لی دخیل بوده

  6. مارگو رابی برای اولین بار به جز درشت کردن چشمهاش (البته من تونیا هم خیلی خوب بود) یک نقش کوتاه اما به شدت کلیدی رو بازی می کنه که در اجراش فوق العاده است.
    موسیقی مثل همیشه عالیه، تدوین حتی از بیل را بکش روانتر هست و زمانی که فیلم تمام می شه (با زمان بسیار طولانی فیلم) اصلا احساسش نمی کنید. فیلمبرداری هم با اینکه فیلم عموما فیلم کلوز آپ و نماهای بسته هست، اما کاملا حس فیلمبرداری های دوران طلایی و فاخر هالیود رو یادآوری می کنه (مخصوصا نماهای کرین فیلم واقعا به جا و خوش تصویرن).
    اما بروس لی مورد مناقشه. با هر تصوری صحنه درگیری کلیف و بروس لی فوق العاده است. یکی از بهترین لحظات فیلم. و البته تارنتینو به صورت شیطنت آمیزی به شایعه رابطه بروس لی و شارون تیت هم سری می زنه.
    فیلم رو به هیچ وجه از دست ندید. با دقت تماشاش کنید و از تفاوت هنرمند و متخصص در سینما لذت ببرید. فیلمی که لحظه ای ادای روشنفکری در نمی یاره، حرفهای گنده نمی زنه و برای میخکوب کردن بیننده دست به هر شعبده بازی ای نمی زنه. در عوض عمیقا روشنفکرانه، عمیقا فلسفی و شدیدا جادویی هست. بی صبرانه منتظر نقد فیلم و فرصت برای بحث درباره این شاهکار هستم.

  7. بدون اینکه بخواهیم لحظه ای تصور کنیم تارنتینو اوریجینال هست (که به عنوان یک فیلمساز چپست مدرن ادعایی هم در موردش نداره)، این فیلم در واقع نسخه عمیق تر، پیچیده تر و هزاران بار روان تر از جاده مالهالند از دیوید لینچ هست. در واقع اگر اون شاهکار با پیچیدگی روایی غریبش داستان نسبتا روانش رزبان پیچیده تعریف می کنه، فیلم تارنتینو به سادگی روایی هر چه تمام تر همان داستان رو بسیار عمیق تر امابه راحتی تعریف می کنه. و البته تا نتینو ذره ای هم از اینکه نقطه جدایی رویا از واقعیت رو با نمایی صد در صد کپی از اون فیلم آغاز کنه، ابایی نداره.
    اما بدون اسپویل، فیلم عاشقانه ای درباره عاشقان سینماست. درباره خود تا نتینو و درباره هر فیلم باف دیگه، مثل هر کدام از ما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها