• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • امتیاز فیلم رمبو ۵ – Rambo V: Last Blood : تریلر، بازیگران و تاریخ اکران

امتیاز فیلم رمبو ۵ – Rambo V: Last Blood : تریلر، بازیگران و تاریخ اکران

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۲۲
 فیلم رمبو ۵ - Rambo V: Last Blood : تریلر، بازیگران و تاریخ اکران

فیلم Rambo: Last Blood یا رمبو: آخرین خون یا رمبو ۵ یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور و وسترن کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) است که به‌دست آدریان گرونبرگ، کارگردان و نویسنده فیلم Get the Gringo (بیگانه را بگیر)، دستیار کارگردان فیلم Wall Street: Money Never Sleeps (وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد)، فیلم Edge of Darkness (لبه تاریکی) و فیلم Apocalypto (آپوکالیپتو) ساخته شده است. در فیلم رمبو: آخرین خون، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند سیلوستر استالونه در نقش جان جی. رمبو، پاز وگا در نقش کارمن دلگادو، سرجیو پریس منچتا در نقش هیوگو مارتینز، آدریانا بارازا در نقش ماریا بلتران، ایوت مونریل در نقش گابریل، جینی کیم، واکین کاسیو، اسکار جانادا در نقش ویکتور مارتینز، مارکو دِ لا او در نقش میگل، فنسا پیندا در نقش جزل، دیانا برمودز در نقش وانیتا و شیلا شاه در نقش الهاندرا و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم رمبو: آخرین خون در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۲۹ را از بین ۲۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر نقدها و امتیازات منفی زیادی را از طرف منتقدان دریافت کرده است. اکثر قریب به اتفاق منتقدان، نسبت به فیلمنامه سطحی و عمومی، خشونت بسیار وحشتناک و زاویه‌های نژادپرستانه و همچنین بیگانه‌ترسی آن انتقاد داشتند. اوی لرنر، کوین کینگ تمپلتون، یاریو لرنر و لس ولدون تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشتند. داستان اصلی این فیلم توسط دن گوردن و خود سیلوستر استالونه مطرح شده بود. در آخر هم فیلمنامه نهایی توسط مت سرولنیک و خود استالونه نوشته شد.

از آنجا که مدتی است که از نمایش اولیه فیلم Rambo: Last Blood در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم رمبو ۵ از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

تقریبا چیزی حدود چهار دهه است که سیلوستر استالونه برای اولین بار در مجموعه رمبو ظاهر شد و در اولین خون ایفای نقش کرد. اکنون او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان اکشن تاریخ سینما یعنی جان رمبو بازگشته است. حالا رمبو باید با گذشته خود روبه‌رو شود و مهارت‌های مبارزه‌ای بی‌رحمانه خود را از زیر خاک بیرون بیاورد تا در آخرین ماموریت خود، انتقامش را بگیرد.

امتیاز فیلم رمبو 5

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم رمبو ۵ بیندازیم:

وین مانچینی | آپروکس

۶۷ از ۱۰۰

این فیلم حاصل ذهن‌های واقعا منحرف شده و دیوانه است. قطعا باید آن را تماشا کرد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۵۰ از ۱۰۰

فیلم  Rambo: Last Blood صحنه‌هایی دارد که می‌توان به راحتی به عنوان خشن‌ترین صحنه‌های اکشن در آثار سینمایی امسال از آن‌ها یاد کرد. فوق‌العاده چشمگیر است.

ویتنی سیبلد | آی جی ان

۴۵ از ۱۰۰

فیلم رمبو: آخرین خون، دقیقا هر چیزی را که در طی این سال‌ها در روند ساخت این سری فیلم اکشن پیش رفته، به سمت خودش جذب کرده است.

فرانک شک | هالیوود ریپورتر

۴۰ از ۱۰۰

این شخصیت ارزش و لیاقت داستان بهتری را دارد تا خیلی خوب روی پرده سینماها ظاهر شود؛ البته ارزش و لیاقت مخاطبان هم خیلی بیشتر از این است.

لوک پارکر | We Got This Covered

۳۰ از ۱۰۰

در میان استخوان‌های شکسته و همچنین قتل عام اجباری، یک فیلمنامه متلاشی و بی‌ربط وجود دارد که توسط استالونه و متیو سرولنیک نوشته شده است. همین فیلمنامه باعث شده تا فیلم Rambo: Last Blood بی‌فکرانه و درهم باشد.

پیتر دبروژ | ورایتی

۳۰ از ۱۰۰

در این مورد، به جای کارتل، این نویسندگان هستند که باید مسئولیت تمام اتفاقات وحشتناک و وحشیانه‌ای را که برای آن دختر جوان رخ داده بپذیرند و برای آن جوابگو باشند.

پیتر هارتلوب | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

پنجمین قسمت از سری فیلم جان رمبو، Rambo: Last Blood نام دارد. ما باید دعا کنیم و از صمیم قلب امیدوار باشیم که این اتفاق واقعی باشد.

راجر مور | مووی نیشن

۲۵ از ۱۰۰

«آخرین خون»؟ بیایید امیدوار باشیم که واقعا همین اتفاق رخ دهد.

پیتر بردشاو | گاردین

۲۰ از ۱۰۰

فیلمنامه آن به گونه‌ای است که اعصاب شما را خرد می‌کند و کارگردانی آن هم به طرز ناخوشایندی انجام شده است. حتی آخرین صحنه اکشن فیلم هم بعد از چند دقیقه آن شور و هیجان و جذابیت خود را از دست می‌دهد.

اولیور جونز | آبزرور

۱۲ از ۱۰۰

بعد از مدتی که از پخش فیلم می‌گذرد، دیگر کم کم حس قسمت جدید مجموعه رمبویی خود را از دست می‌دهد و بیشتر شبیه به فیلم The Texas Chain Saw Massacre (کشتار با اره‌برقی در تگزاس) می‌شود.

لازم به ذکر است که فیلم رمبو: آخرین خون رتبه ۳۰ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ به دست آورده است. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Rambo: Last Blood  نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای ضعیف و نسبتا ناامیدکننده بدانیم.

از دست نده:  ویدیو سیلوستر استالونه از پشت صحنه فیلم رمبو ۵: آخرین خون - Rambo V: Last Blood

دیوید مورل خالق رمبو در صف منتقدان فیلم Rambo: Last Blood


از همان اولین فیلم مجموعهٔ «رمبو» تا جدیدترین فیلم، هیچ‌گاه مجموعه فیلم‌های «رمبو» منتقدپسند نبوده است و باید این مجموعه را در مجموعه‌های کالت سینما قرار داد که ژانر اکشن و نقش‌آفرینی سیلوستر استالونه دوست‌داشتنی در این مجموعه سبب فروش بالا و جذب طرفداران سینما به این مجموعه شده است. اما فیلم مورد انتظار جدید گویا آنقدر سطحی و آبکی از کار درآمده است که حتی دیوید مورل، کسی که رمبو را خلق کرده است و از روی این شخصیت محبوب چهار فیلم سینمایی ساخته شد که در تمامی آن‌ها نقش رمبو را سیلوستر استالونه ایفا می‌کرد نیز انتقادات را به‌جا دانسته و با انتشار توییتی، از قرار گرفتن نامش در تیتراژ، ابراز شرمندگی کرده است؛ توییت کوتاه دیوید مورل چنین بود:

من با نقدهای منتشرشده فیلم Rambo: Last Blood (رمبو: آخرین خون) موافقم. این فیلم آشفته و آبکی است. باعث شرمساری است که نام من به‌عنوان یکی از کسانی که در ساخت فیلم شرکت داشته، برده شده است.

شرکت میلینیوم (Millennium) در ابتدا تصمیم داشت فیلم Rambo را ریبوت کند و قرار بود کارگردانی آن فیلم را به اریل ورومن (کارگردان فیلم‌های The Iceman و Criminal) بسپارد و همچنین برای نگارش فیلمنامه با بروکز مک‌لارن همکاری کند و تصمیم سازندگان این بود که بازیگران جدیدی را انتخاب کنند و بار دیگر فیلمی از روی رمان «اولین خون» دیوید مورل بسازند. اولین قسمت فیلم Rambo با نام First Blood (اولین خون) در سال ۱۹۸۲ روی پرده‌ٔ سینما رفت و موفق شد بیش از ۱۲۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. پس از موفقیت این فیلم، دو دنباله دیگر به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۹ اکران شدند که فیلم Rambo: First Blood Part 2 (رمبو: اولین خون قسمت دوم) موفق شد بیش از ۳۰۰ میلیون دلار و فیلم Rambo III (رمبو ۳) بیش از ۱۸۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. در سال ۲۰۰۸، فیلم Rambo اکران شد که تنها کمی بیش از ۱۱۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. همچنین قرار بود سریال با عنوان Rambo: New Blood (رمبو: خون تازه) توسط فاکس ساخته شود که آن پروژه نیز لغو شد. جالب اینجا است که در سال ۲۰۱۶ سیلوستر استالونه اعلام کرده بود که برای ایفای دوباره نقش شخصیت رمبو پیر شده است و توان انجام کارهای سنگین و بازی در صحنه‌های اکشن فراوان را ندارد که البته درنهایت این هنرپیشه دوست‌داشتنی ۷۲ ساله تصمیم گرفت برای آخرین بار بازی در نقشی را که خود اولین مرتبه به زیبایی ایفا کرده بود، قبول کند.

از دست نده:  تریلر جدید فیلم پوکمون: کارآگاه پیکاچو - Pokemon: Detective Pikachu

دیوید مورل خالق رمبو در صف منتقدان فیلم Rambo: Last Blood

فیلم اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور و وسترن جدید شرکت لاینزگیت (Lionsgate) را آدریان گرونبرگ، کارگردان و نویسنده فیلم Get the Gringo (بیگانه را بگیر)، دستیار کارگردان فیلم Wall Street: Money Never Sleeps (وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد)، فیلم Edge of Darkness (لبه تاریکی) و فیلم Apocalypto (آپوکالیپتو) ساخته است.

طبق خلاصه داستان فیلم Rambo: Last Blood، جان رمبو بیشتر زمان خود را به‌تنهایی در مزرعهٔ خود در آریزونا سپری می‌کند؛ وی دچار اختلالات استرسی پس از ضایعات روانی فراوان شده است. درهرصورت دوران آرام وی دوام چندانی ندارد و زمانی‌که کارتل‌های مواد مخدر مکزیک دختر یکی از دوستانش را می‌دزدند، به‌دنبال آن‌ها به کشور مکزیک می‌رود و حال جان رمبو باید با یکی از قدرتمندترین کارتل‌های مواد مخدر دنیای روبه‌رو شود و با آن مبارزه کند. گویا باز هم جان رمبو از همان متدهای قدیمی‌اش استفاده خواهد کرد و باید منتظر فیلمی خونین و خشن باشیم. همچنین شخصیتی به‌نام کارمن دلگادو که یک خبرنگار زن است و اخبار کارتل‌های مواد مخدر مکزیک را پوشش می‌دهد، رمبو را در این راه همراهی خواهد کرد تا خواهر ناتنی خودش را که توسط کارتل مواد مخدر مکزیک دزدیده شده است نجات دهد.

سیلوستر استالونه در نقش جان جی. رمبو، پاز وگا در نقش کارمن دلگادو، سرجیو پریس منچتا در نقش هیوگو مارتینز، آدریانا بارازا در نقش ماریا بلتران، ایوت مونریل در نقش گابریل، جینی کیم، واکین کاسیو، اسکار جانادا در نقش ویکتور مارتینز، مارکو دِ لا او در نقش میگل، فنسا پیندا در نقش جزل، دیانا برمودز در نقش وانیتا و شیلا شاه در نقش الهاندرا در این فیلم حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


تریلر فیلم رمبو ۵ با بازی سیلوستر استالونه


چند ماه پیش که هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن به کار خود پایان داد و فیلم Parasite (انگل) به کارگردانی بونگ جون-هو، توانست جایزه نخل طلای امسال را دریافت کند. در طول جشنواره امسال اولین تریلر فیلم رمبو ۵: آخرین خون نیز نمایش داده شده بود که این تریلر هنوز به صورت آنلاین منتشر نشده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اولین تریلر قسمت پنجم فیلم رمبو – Rambo فاش شده است. در این تریلر شاهد آن هستیم که جان رمبو با بازی سیلوستر استالونه، زندگی عادی را آغاز کرده و او تصمیم گرفته تا از زندگی سابق خود فاصله بگیرد. به عبارت دیگر، در فیلم رمبو: آخرین خون، جان رمبو از بازنشستگی خود خارج می‌شود. بعد از این اتفاق، افراد بخت‌برگشته‌ای که مقابلش قرار می‌گیرند، بعد از اینکه مبارزه خود را با او آغاز می‌کنند، طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شوند بیرون کشیدن او از دوران بازنشستگی‌اش، اصلا ایده خوبی نبوده است. در این فیلم جدید ما شاهد این هستیم که رمبو تمام ترفندهای قدیمی خود را به یاد می‌آورد و در مبارزه خود با یک کارتل مواد مخدر تمام آن‌ها را استفاده می‌کند. رمبو در این فیلم در تلاش است تا دختر یکی از دوستان خود را نجات دهد. با این حال، حادثه‌ای باعث می‌شود تا جان رمبو بار دیگر به میدان مبارزه بازگردد و در طول تریلر شاهد صحنه‌های اکشن بسیاری هستیم که در طول تریلر بارها وعده داده می‌شود که این فیلم، آخرین ماجراجویی رمبو است. شما در ادامه می‌توانید این تریلر را تماشا کنید:

اما علاوه‌بر ترفندهای قدیمی، او قرار است حرکت‌ها و حقه‌های جدیدی را هم از خود نشان بدهد. او با انجام این کارها، سرزمین شادی‌آور و لذت‌بخش اراذل و اوباش مقابل خود را که روی اموال او پا گذاشته‌اند، تبدیل به چیزی مخالف آن می‌کند. زمانی‌که درست کردن تله‌های مختلف کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند، جان رمبو اصلا تصمیم می‌گیرد که کمی بیشتر از قبل به ایده‌آل‌های همیشگی شخصی خود نزدیک شود و اصلا با این موضوع مشکلی ندارد.

تریلر جدید فیلم رمبو ۵: آخرین خون


 طبق خلاصه داستان فیلم، جان رمبو قرار است با قدرتمندترین کارتل‌های مواد مخدر دنیا روبه‌رو شود و در طول تریلر نیز شاهد روش‌های مختلف او برای سرنگونی دشمنانش هستیم. آدریان گرونبرگ، کارگردان فیلم Get the Gringo (بیگانه رو بگیر)، وظیفه کارگردانی فیلم Rambo 5 را بر عهده داشته است. سیلوستر استالونه، پاز وگا، آدریانا بارازا، یوت منیرال، سرجیو پریس منچتا، اسکار جانادا و خواکین کوسیو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم رمبو ۵: آخرین خون حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه بر بازی، استالونه به‌همراه مت سیرولنیک وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشته است.
همان‌طور که در تصویری که از فیلم رمبو: آخرین خون منتشر شده مشاهده می‌کنید، قرار است افراد مختلفی با استفاده از یک چنگال کشاورزی‌گونه، به شکل نامطلوب و وحشتناکی جان خود را از دست بدهند. همانطور که ما در تریلر هم دیده بودیم، جان رمبو تعداد بی‌شماری از تله‌های مختلف را ساخته تا دشمنان خود را به دردسر بیندازد؛ تله‌هایی مانند کمانی که منتظر حرکتی برای پرتاب کردن تیر خود است و همچنین چندین سناریو وحشتناک دیگر که انتظار اراذل و اوباش مقابل رمبو را می‌کشد. این سلاحی هم که ما در این تصویر می‌بینیم، می‌تواند سلاح خوبی برای یک مبارزه تن به تن باشد. اما علاوه‌بر مبارزه تن به تن و نزدیک، می‌تواند به‌عنوان سلاحی استفاده شود که رمبو از فاصله دوری به سمت هدف خود پرتاب کند که از روبه‌رو وارد سینه او شود یا از بالا، سر او را مورد هدف قرار بگیرد. درهرصورت ما با شناختی که از جان رمبو داریم، می‌دانیم که آن‌ها از دست این چنگال اصلا در امان نخواهند بود. در ادامه می‌توانیم تصویری را که از فیلم Rambo: Last Blood منتشر شده، مشاهده کنیم:
فیلم رمبو ۵: آخرین خون

فیلم رمبو ۵: آخرین خون قرار است در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ۱۳۹۸) اکران شود. منبع: زومجی/

4.9/5 - (16 امتیاز)

متاکریتیک

میانگین امتیاز فیلم
۲.۹
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۲۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. سلطان ایز بک

  2. یادمه بچه بودم یه رمبو تو سگا و میکرو ی داییم بازی میکردم ولی فیلماشو تا حالا ندیدم این رمبو همونه؟

  3. به به!!!! rambo 5 جونم باز اومد

  4. امیدوارم سیلوستر استالونه تو قسمت ۵ رمبو خراب نکنه. خیلی میترسم rambo 5 مثه قسمتای دیگش جذاب نباشه.

  5. عالی بودددددددی رمبو جون. دمت گرم استالووووونه

  6. به نظرم زیاد جالب نبود….
    همه صحنه هایی که تو تریلر رمبو ۵ اخرین خون بود رو به نوعی مشابهشو تو فیلمای رمبو اولین خونو قسمتای دیگه ده ها بار دیدیم…..
    به نظرم اگه کل فیلم این طور باشه منتقدا زیاد بهش روی خوش نشون نمیدن

    • در کل خیلی نباید به نظر منتقد ها اهمیت داد چون ادم تا وقتی خودش فیلم رو نبینه نمیتونه بگه فیلم خوبی هستش یا نه.مثلا یک فیلم که بین منقد ها ازش استقبال نشده ممکنه از نظر خیلی ها فیلم خوبی باشه در کل باز هم میگم تا وقتی یه نفر خودش فیلمی رو نبینه نمیتونه اظهار نظر کنه

  7. فقط صدای خفنه استالونه البته آهنگ Lil Nas X – Old Town Road بهش میومد امید دارم که یه چیزی بشه این فیلم رمبو ۵!

  8. خیلی میترسم خاطرات خوش دیدن فیلم های رمبو با این قسمت جدید به فنا بره تریلرش که اینو میگفت :(((

  9. تله گذاری هاش توی مزرعه منو یاد تنها در خانه انداخت ?

  10. به نظر من بهترین فیلم استالونه Rambo : First Blood هست . درسته خیلی قدیمیه اما در شخصیت پردازی رمبو که یک سرباز از جنگ برگشته با کلی خاطرات بد از جنگه و دیگه نمی تونه به زندگی عادیش برگرده عالی عمل کردن . این رمبو ۵ اخرین خونم خوب از آب در نمیاد

  11. به نظر من بهترین فیلم استالونه Rambo : First Blood هست . درسته خیلی قدیمیه اما در شخصیت پردازی رمبو که یک سرباز از جنگ برگشته با کلی خاطرات بد از جنگه و دیگه نمی تونه به زندگی عادیش برگرده عالی عمل کردن . این رمبو ۵ اخرین خونم خوب از آب در نمیاد

  12. اما به احتمال زیاد فیلم رمبو ۵ سیلوستر استالوونه قرار نیست اونطوری بشه. که فکرشو می کنیم. مشکلاتی که من دیدم:
    مشکل یک : رمبو به نظر یک بازنشسته جنگیه تا افسرده جنگی ( خیلی خیلی باهم فرق می کنن )
    مشکل دو : ما به مبارزه رمبو توی جنگل که یادآور ویتنامه عادت داریم نه توی مزرعه ( مثل فیلم های وسترن شده )
    مشکل سه : به غیر از اون تیر و کمان و تله گذاری ، هیچ یادآور اون رمبوی قدیمی نیست. ( چیزی شبیه به بازی مکس پین ۳ نسبت به مکس پین ۱ و ۲)

  13. موهای رمبو مثل نسخه های قبلی بهتر بود بلند باشه ( نظر شخصی )
    اشتباه نکنین . من عاشق این سری هستم ولی حس بدی نسبت به این قسمت دارم. خداکنه درباره این فیلم اشتباه کرده باشم

  14. خوشم نیومد. رمبو در اولین خون یه سرباز بود که از جنگیدن خسته شده بود و حالا داشت با امریکای درگیر خودپرستی می جنگید ولی اینجا دقیقا یه رمبوی امریکایی شده رو می بینیم ، اسب و شاتگان و کلاه.
    هیچی از این تیزر یادآور رمبو نیست.

  15. عالی بودددددددی رمبو جون

  16. امیدوارم فروش خوبی داشته باشه و از اون مهمتر فیلم خوبی باشه . شاید این فیلم اخرین فیلم رمبو باشه و ۴ دهه خاطره سازی رمبو با یه فیلم خوب خاتمه پیدا کنه

  17. امیدوارم مثل فیلم اول رمبو باشه و این مجموعه را باشکوه تمام کنه !!! قبل از اینکه تریلر را ببینیم می ترسیدم بعد از افغانستان و برمه این دفعه بیاد سوریه جنگ با داعش!!! که خدا را شکر دیدم واسه هزینه کمتر ساخت فیلم رفته مکزیک !!!

  18. هعی بابا اصن ادم رمبو رو که میبینه پیر شده حالش گرفته میشه 🙁

  19. فقط اگه قراره داستان رمبو با این فیلم تموم شه خداکنه پایانش لایق مجموعه رمبو باش

  20. والا تریلرش که زیاد گیرا نبود.. امیدوارم خود فیلمش خوب باشه.. فیلم قبلیش rambo IV اگه اشتباه نکنم خیلی خوب بود

  21. great

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها