• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • باکس آفیس: شروع طوفانی قسمت دوم فیلم It در گیشه امریکا

باکس آفیس: شروع طوفانی قسمت دوم فیلم It در گیشه امریکا

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۲
باکس آفیس: شروع طوفانی قسمت دوم فیلم It در گیشه امریکا

گزارش باکس آفیس این هفته را با قسمت دوم فیلم It آغاز می‌کنیم که با کسبِ ۹۱ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی و ۱۸۵ میلیون دلار به‌عنوانِافتتاحیه‌ی جهانی، صدر جدول را به‌راحتی تصاحب کرد. در مقایسه، قسمت اول فیلم ترسناک ایت دو سال پیش اکرانش را با کسب ۱۲۳ میلیون دلار در خانه و ۱۸۹ میلیون دلار در دنیا آغاز کرد که شاملِ ۶۶ میلیون دلار از ۲۴ منطقه‌ی خارجی می‌شد. از همین ابتدا مشخص است که فصل دوم عملکرد بهتری در کشورهای خارجی در مقایسه با آمریکای شمالی داشته است که راستش را بخواهید، دقیقا در راستای رفتارِ طبیعی یک دنباله قرار می‌گیرد. عملکردِ قوی‌تر یک دنباله در خارج از آمریکای شمالی در مقایسه با قسمتِ قبلی مجموعه آن‌قدر پُرتکرار است که در چند سال اخیر به الگویی تبدیل شده است که نمونه‌اش را با امثال استار ترک: به درونِ تاریکی و مرد عنکبوتی: دور از خانه دیده‌ایم. اینکه افتتاحیه‌ی فیلم ترسناک ایت ۲ در آمریکای شمالی به خوبی افتتاحیه‌ی قسمت اولِ نبوده اصلا غافلگیرکننده نیست. در عوض سوالی که باید در حال حاضر بپرسیم این است که چرا افتتاحیه‌ی فصل دوم در آمریکای شمالی این‌قدر کمتر از قسمت اول بود؟ اگرچه سقوطِ افتتاحیه‌ی یک دنباله در آمریکای شمالی در مقایسه با قسمتِ قبلی‌اش عادی است، اما چنین سقوطی عادی نیست. اولین دلیلش این است که قسمت دوم فیلم ایت با کسب امتیاز ۶۵ در راتن‌تومیتوز و میانگین امتیاز ۶/۲۳ از ۱۰ از منتقدان در مقایسه با امتیازِ راتن‌تومیتوزِ ۸۶ و امتیازِ ۷/۲۳ از ۱۰ از منتقدان برای قسمت اول، با استقبال ضعیف‌تری از سوی منتقدان مواجه شده است. دلیل بعدی این است که زمانِ ۱۶۹ دقیقه‌ای قسمت دوم فیلم It، زمانِ جذابی برای سینماروهای کژوال و بزرگسالانی که برای دیدن فیلم باید پرستار بچه بگیرند نیست. (تریلر فیلم It 2019 را می توانید در زیر تماشا کنید)

همچنین ایده‌ی نبرد بزرگسالان با یک دلقک شیطانی در مقایسه با نبردِ بچه‌ها با یک دلقکِ شیطانی، جذابیت ذاتی کمتری برای عموم مردم دارد؛ مخصوصا باتوجه‌به اینکه این اقتباس‌ها تصمیم گرفتند تا برخلافِ کتاب استیون کینگ، به‌جای روایتِ همزمان داستانِ بچه‌ها و بزرگسالان از همان قسمت اول فیلم ترسناک ایت، خط داستانی بزرگسالان را از فیلم دوم معرفی کنند. اگرچه فصل دوم شروعی به خوبی قسمت اول نداشته است، اما این احتمال وجود دارد که فیلم در طولانی‌مدت در حد و اندازه‌ی قسمتِ اول ظاهر شود. شاید سینماروها به دیدنِ آن علاقه دارند، اما در حد همین الان اگه آب دستمه باید زمین بزارم و فیلم رو ببینم، به دیدنِ آن علاقه ندارند. فیلم ایت ۲ علاوه‌بر دریافتِ میانگین امتیازِ B مثبت از کلِ تماشاگرانش، امتیاز A را از تماشاگرانِ زیر هجده سال (۱۲ درصد مخاطبان) و امتیازِ B را از تماشاگران بالای ۲۵ درصد (۶۵ درصد مخاطبان و بالای ۳۵ سال (۳۷ درصد مخاطبان) دریافت کرده است. همچنین ۵ میلیون دلار از افتتاحیه‌ی فیلم در خانه و ۹ میلیون دلارش از افتتاحیه‌ی جهانی‌اش نیز متعلق به سینماهای آیمکس است. در حالی امثالِ ددپول ۲، جنگ ستارگان: آخرین جدای، اونجرز: دوران اولتران و هری پاتر و تالار اسرار با یازده تا چهار درصد افت فروشِ در آخرهفته‌ی افتتاحیه در مقایسه با قسمت‌های قبلی‌شان مواجه شدند که افت فروشِ افتتاحیه‌ی فصل دوم به افتِ ۲۹ درصدی دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده (۱۴۸ میلیون دلار دربرابر افتتاحیه‌ی ۲۰۸ میلیون دلاری دنیای ژوراسیک) یا افتِ ۳۳ درصدی سریع و خشن ۸ (۹۸ میلیون دلار دربرابر افتتاحیه‌ی ۱۴۷ میلیون دلاری خشن ۷) نزدیک‌تر است. نکته‌ی مشترکِ تمام این فیلم‌ها این است که با وجود افتِ فروشِ افتتاحیه‌هایشان، به موفقیت‌های غول‌آسایی تبدیل شدند.

سریع و خشن ۸ و پادشاهی سقوط کرده اگرچه در گیشه‌ی خانگی سقوطِ قابل‌توجه‌ای را تجربه کردند (۲۲۶ میلیون دلار و ۴۱۶ میلیون دلار دربرابر ۳۵۳ میلیون دلار و ۶۵۲ میلیون دلار)، اما هر دو عملکردِ یکسانی در گیشه‌ی خارجی داشتند (۸۹۰ میلیون دلار و یک میلیارد و ۱۰ میلیون دلار دربرابر یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار). در بازار بین‌المللی، این فیلم در ۷۵ بازار اکران شد و ۹۴ میلیون دلار فروخت و بزرگترین. افتتاحیه فیلم ترسناک را در ۱۶ بازار از جمله روسیه، هلند، نروژ، فنلاند و آرژانتین داشت. بیشترین فروش آن مربوط به مکزیک با ۱۰.۲ میلیون دلار، انگلیس با ۹.۴ میلیون دلار، روسیه با ۸.۸ میلیون دلار، آلمان با ۷.۱ میلیون دلار، ایتالیا با ۵.۵ میلیون دلار، برزیل با ۴.۶ میلیون دلار، استرالیا با ۴.۴ میلیون دلار، اسپانیا با ۳.۲ میلیون دلار، کره با ۳.۲ میلیون دلار، اندونزی با ۲.۷ میلیون دلار و آرژانتین با ۱.۴ میلیون دلار است. این فیلم این هفته در فرانسه و اول نوامبر در ژاپن اکران می‌شود. فروش جهانی این فیلم به ۱۸۵ میلیون دلار رسیده است.

فیلم Angel Has Fallen محصول لاینزگیت و میلنیوم این هفته ۶ میلیون دلار فروخت، و مجموع فروش داخلی آن در هفته سوم اکرانش به ۵۳ میلیون دلار رسیده است. فیلم Good Boys محصول یونیورسال، با فروش ۵.۴ میلیون دلاری‌اش رده سوم را از آن خود کرده و با افت ۴۳ درصدی مواجه شده و مجموع فروش داخلی‌اش به ۶۶.۸ میلیون دلار رسیده است. در بازار بین‌المللی این کمدی R ریت، ۲.۳ میلیون دلار فروخت و در ۲۸ بازار مجموعا ۱۵.۶ میلیون دلار فروش بین‌المللی و ۸۲ میلیوم دلار فروش جهانی داشته است.

از دست نده:  گیشه؛ ادامه صدرنشینی قانون مورفی در جدول فروش هفتگی سینمای ایران در هفته اول بهمن ۹۷

۱۰ فیلم برتر گزارش باکس آفیس آمریکا در هفته دوم سپتامبر / ۱۹ شهریور ۹۸

ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی
۱ It: Chapter Two ۹۱ میلیون دلار ۹۱ میلیون دلار
۲ Angel has Fallen ۶ میلیون دلار ۵۳/۴ میلیون دلار
۳ Good Boys ۵/۳ میلیون دلار ۶۶/۸ میلیون دلار
۴ The Lion King ۴/۱ میلیون دلار ۵۲۹/۱ میلیون دلار
۵ Overcomer ۳/۷ میلیون دلار ۲۴/۷ میلیون دلار
۶ Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw ۳/۷ میلیون دلار ۱۶۴/۲ میلیون دلار
۷ The Peanut Butter Falcon ۲/۲ میلیون دلار ۱۲/۲ میلیون دلار
۸ Scary Stories to Tell in the Dark ۲/۲میلیون دلار ۶۲/۱ میلیون دلار
۹ Ready or Not ۲/۱ میلیون دلار ۲۵/۶ میلیون دلار
۱۰ Dora and the Lost City of Gold ۲/۱ هزار دلار ۵۴/۱ میلیون دلار
امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. کلا سریع و خشن سری ۴ تا ۶ نسبتا جذاب بود.

  2. روزی روزگاری در هالیوود محو شد…ولی دورا و شهر گمشده طلا تو جدوله….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها