• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • گیشه: گزارش فروش سینمای ایران و فروش بد فیلم ها

گیشه: گزارش فروش سینمای ایران و فروش بد فیلم ها

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۳
گزارش فروش سینمای ایران - فیلم سینمایی ایده اصلی ساخته آزیتا موگویی

سینمای ایران در سال ۹۸ گیشه ضعیفی داشته است، این ادعا نه تنها غلط نیست که به نوعی درست هم است. در نیم‌سال اول ۹۸، یعنی شش ماهه‌ی اول آن شاهد اکران اکثر قریب به اتفاق فیلم‌های موردانتظار بودیم؛ منظور متری شیش و نیم با فروش ۲۸ میلیاردی، سرخپوست با فروش بیش از ۱۴ میلیارد و شبی که ماه کامل شد با فروشی بیش از ۱۸ میلیارد تومان است. در این میان البته، رحمان ۱۴۰۰ توقیف‌شده اما پرفروش، ما همه با هم هستیم ۱۰ میلیاردی و تگزاس ۲ ۲۴ میلیارد تومانی را داشتیم. اخیرا نیز فیلم‌های ایده اصلی، قسم و قصر شیرین روی پرده‌اند؛ البته در کنار سرخپوست و شبی که ماه کامل شد. علاوه‌بر اکرانِ شلوغ، نکته‌ی دیگر، اکران همزمان چند فیلم بود. برای نمونه‌ فیلم‌های متری شیش و نیم، رحمان ۱۴۰۰، چهار انگشت و ژن خوک همزمان با هم روی پرده رفتند. از سمت دیگر نیز شبی که ماه کامل شد و سرخپوست همزمان با هم به نمایش درآمدند. چنین شش‌ماهه‌ی شلوغ و البته نامنظمی شاید برای سینماروهای ایران جذاب به نظر برسد. اما همین تقویم اکرانِ شلوغ، وضعیتی را به وجود می‌آورد. پیش از تبیین این وضعیت، باید به این نکته اشاره کنیم که شش ماهه‌ی دوم سال به دلیل برگزاری جشنواره فیلم فجر، عملا پنج ماه است. فیلم‌های نوروز نیز از اواخر اسفند روی پرده خواهند رفت.

تقویم شلوغ و نامنظم شش‌ماه اول سینمای ایران، باعث شده است که در نیمه دوم سال تقریبا فیلم موردانتظاری نداشته باشیم. در این‌جا منظور از موردانتظار، فیلم‌هایی است که می‌توانند به فروش بالا برسند. حال در حد فاصل شهریور تا اوایل بهمن، تقریبا تنها فیلم موردانتظار ماجرای نیمروز: رد خون است. فیلم‌های مردی بدون سایه،‌ ناگهان درخت شاه‌کش و معکوس نیز در همین زمان روی پرده خواهند رفت. اما راستش را بخواهید این فیلم‌ها تبلیغات چندانی نداشته‌اند، یا حداقل به اندازه‌ی ماجرای نیمروز: ردخون موردانتظار نیستند. بالاخره ماجرای نیمروز ادامه‌ای بر فیلم دیده‌شده‌ی ماجرای نیمروز است؛ هرچند که نام بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی و مهناز افشار در این فیلم‌ها دیده می‌شود. یک فیلم دیگر اما شانس تجربه فروش بالا در نیمه دوم سال را دارد: زیرنظر ساخته مجید صالحی؛ فیلمی که البته تاکنون خبری رسمی مبنی بر زمان اکران آن منتشر نشده است اما شنیده می‌شود سرگروه‌های مختلف خواهان اکران این فیلم سینمایی با بازی رضا عطاران و امیر جعفری در سینماهای خود طی سال جاری هستند.

در این هفته، فیلم سینمایی ایده اصلی، ساخته آزیتا موگویی، به مانند هفته‌های پیشین صدرنشین است. این فیلم سینمایی در ششمین هفته نمایش ۱۳۰ سینما در اختیار داشته است. ایده اصلی در این هفته ۴۰۱ میلیون تومان فروخت. ساخته جدید آزیتا موگویی به این ترتیب به مجموع فروش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است. در رتبه دوم فیلم سینمایی قسم، ساخته محسن تنابنده، را داریم. این فیلم ایرانی در هفتمین هفته اکران ۱۰۳ سینما داشت. ساخته جدید محسن تنابنده با فروش هفتگی ۲۴۰ میلیون تومان به مجموع درآمد ۲ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان رسید. سومین فیلم این هفته مانند هفته گذشته سرخپوست است. این فیلم سینمایی که برای پانزدهمین هفته روی پرده بود، در این هفته ۴۴ سینما داشت. سرخپوست، ساخته نیما جاویدی با فروش هفتگی ۲۱۵ میلیون تومان، به درآمد کلی ۱۴ میلیارد تومان دست پیدا کرد.

چهارمین پرفروش این هفته، فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار است. این فیلم ایرانی نیز پانزدهمین هفته‌ی نمایش را تجربه می‌کند. ساخته نرگس آبیار پس از نمایش در ۷۲ سینما ۲۱۵ میلیون تومان فروخت و حالا به فروشی معادل ۱۸ میلیارد و ۵۶۵ میلیون رسیده است. قصر شیرین سیدرضا میرکریمی نیز پنجمین فیلم پرفروش هفته است. این فیلم سینمایی در هشتمین هفته نمایش ۹۳ سینما در اختیار داشت. قصر شیرین ۱۳۱ میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد ۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان رسید. در ادامه به مرور فهرست‌وار ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

از دست نده:  حضور فیلم روزی روزگاری در هالیوود - Once Upon a Time in Hollywood در جشنواره کن 2019

۱۰ فیلم پرفروش گزارش فروش سینمای ایران در هفته چهارم شهریور ۹۸

رتبه نام فیلم هفته تعداد سینما فروش هفتگی مجموع درآمد
۱ ایده اصلی ۶ ۱۳۰ ۴۰۱,۹۵۰,۰۰۰ ۳,۱۰۱,۳۵۶,۰۰۰
۲ قسم ۷ ۱۰۳ ۲۴۰,۹۷۹,۰۰۰ ۲,۴۳۷,۵۰۴,۰۰۰
۳ سرخپوست ۱۵ ۴۴ ۲۱۵,۷۶۸,۰۰۰ ۱۴,۳۲۱,۲۷۵,۰۰۰
۴ شبی که ماه کامل شد ۱۵ ۷۲ ۲۱۵,۴۴۹,۰۰۰ ۱۸,۵۶۵,۹۷۸,۰۰۰
۵ قصر شیرین ۸ ۹۳ ۱۳۱,۴۷۰,۰۰۰ ۳,۱۹۷,۸۴۱,۰۰۰
۶ روسی ۴ ۹۰ ۱۲۰,۲۸۵,۰۰۰ ۶۸۶,۷۶۵,۰۰۰
۷ نیوکاسل ۹ ۵۶ ۱۰۶,۸۶۳,۰۰۰ ۲,۰۳۶,۸۲۰,۰۰۰
۸ شکستن همزمان بیست استخوان ۰ ۴۴ ۸۷,۹۶۲,۰۰۰ ۸۷,۹۶۲,۰۰۰
۹ چاقی ۳ ۷۱ ۸۴,۳۶۷,۰۰۰ ۲۵۲,۳۳۷,۰۰۰
۱۰ تگزاس ۲ ۲۲ ۳۶ ۷۶,۱۶۶,۰۰۰ ۲۴,۹۴۲,۵۳۵,۰۰۰
امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۳ دیدگاه در حال حاضر

  1. بهترین فیلم امسال اول سرخپوست بود. بعدش متری شیشو نیم. بعدش قصر شیرین

  2. ایده اصلی رو دیدم اصلا خوب نیست و کاملا اتفاقات قابل پیش بینی میافته. شبی که ماه کامل شد هم خوب نیست ولی قصر شیرین واقعا خوبه و داستان و بازی های خوبی در فیلم وجود داره.

  3. تگزاس ۲ واسه کسایی که دنبال اینن که فقط بخندن و میتونن به داستان پردازی و بازی و دیالوگ ها اهمیتی ندن یه غنیمته, من خودم یه جاش حدود ۵ دقیقه پشت هم قهقهه میزدم. حداقلش اینه که از کمدی های غربی که اصلا به سبک ما نمیخوره واسمون بیشتر طنز قابل فه داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها