سه گوش

بازی کالاف دیوتی: مدرن وارفار : تریلر ، اطلاعات و تاریخ انتشار [نسخه بتا]

بازی کال آف دیوتی - Call of Duty: Modern Warfare: تریلر ، اطلاعات و تاریخ انتشار

[آپدیت ۱۹ شهریور ۹۸] معمولا شرکت اکتیویژن (Activision)، ناشر مجموعه بازی کالاف دیوتی – Call of Duty، در این بازه زمانی از سال نسخه جدید کالاف دیوتی – Call of Duty را معرفی می‌کند. سال ۲۰۱۹ هم از این قاعده مستثنا نیست و نسخه جدید کالاف دیوتی – Call of Duty  معرفی شد.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی اکتیویژن، ناشر و اینفینیتی وارد، سازنده نسخه سال ۲۰۱۹ بازی Call of Duty با انتشار یک تیزر در صفحه توییتر رسمی خود، اعلام کردند که امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران رسما از نسخه جدید این مجموعه شوتر اول‌شخص قدیمی و پرطرفدار رونمایی خواهند کرد و حال این وعده محقق شده و کال آف دیوتی جدید رسما با نام کال آف دیوتی: مدرن وارفار – Call of Duty: Modern Warfare معرفی شده است. همان‌طور که شایعه شده بود، این بازی یک ریبوت از نسخه اول سری مدرن وارفر به‌حساب می‌آید و اولین تریلر آن هم نوید تجربه شوتر مدرن جذابی را می‌دهد که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید:

طبق اعلام سازندگان، بازی یک ریبوت و نه یک بازسازی از نسخه اول سه‌گانه مدرن وارفر است. این نسخه در همان جهانی که سه‌گانه مدرن وارفر جریان داشتند جریان نخواهد داشت اما برخی چهره‌های آشنا از جمله کاپیتان پرایس محبوب را در این نسخه هم مشاهده خواهیم کرد. نسخه سال ۲۰۱۹ کال آف دیوتی، شامل بخش داستانی خواهد بود که در بخشی از آن، برخی تعاملات روسیه و اقدامات آن در منطقه خاورمیانه به‌تصویر کشیده می‌شوند. همچنین از دشمنان بازی می‌توان به گروهی اشاره کرد که حملات تروریستی خطرناکی را در شهر‌های بزرگ دنیا از جمله لندن صورت می‌دهند.

براساس جدیدترین اخبار بازی، شرکت Activision تریلری جدید از بازی Call of Duty: Modern Warfare منتشر کرده (تریلر بالا) که نزدیک شدن به بتای چندنفره‌ی بازی را نوید می‌دهد. این بتا برای کسانی که دارای دسترسی پیش از موعد هستند (بازی را پیش‌خرید کرده‌اند)، به‌صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن ۴ در تاریخ ۱۲ ماه سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) آغاز می‌شود. کسانی هم که دسترسی پیش از موعد بازی را ندارند، باید تا ۱۴ ماه سپتامبر (۲۳ شهریور ماه) صبر کنند که در این تاریخ شاهد آغاز بتای چندنفره روی پلی استیشن ۴ باشند. زمان‌بندی دقیق را برای تمامی پلتفرم‌ها در زیر مشاهده می‌کنید:

پلتفرم پلی استیشن ۴

  • ۱۲ و ۱۳ ماه سپتامبر (۲۱ و ۲۲ شهریور ماه) برای کسانی که دارای دسترسی پیش از موعد هستند
  • ۱۴ تا ۱۶ ماه سپتامبر (۲۳ تا ۲۵ شهریور ماه) به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران پلی استیشن ۴
  • ۱۹ و ۲۰ ماه سپتامبر (۲۸ و ۲۹ شهریور ماه) به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران پلی استیشن ۴
  • ۲۱ تا ۲۳ ماه سپتامبر (۳۰ شهریور تا یکم مهر ماه) به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران پلی استیشن ۴

پلتفرم پی سی

  • ۱۹ و ۲۰ ماه سپتامبر (۲۸ و ۲۹ شهریور ماه) برای کسانی که دارای دسترسی پیش از موعد هستند
  • ۲۱ تا ۲۳ ماه سپتامبر (۳۰ شهریور تا یکم مهر ماه) به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران پی سی

پلتفرم ایکس باکس وان

  • ۱۹ و ۲۰ ماه سپتامبر (۲۸ و ۲۹ شهریور ماه) برای کسانی که دارای دسترسی پیش از موعد هستند
  • ۲۱ تا ۲۳ ماه سپتامبر (۳۰ شهریور تا یکم مهر ماه) برای کسانی که مشترک سرویس ایکس باکس وان گلد هستند

به‌رسم سری کال آف دیوتی، Call of Duty: Modern Warfare هم قرار است دارای بخش چندنفره باشد اما اطلاعاتی در مورد این قسمت به‌اشتراک گذاشته نشده و اینفینیتی وارد فقط به گفتن اینکه با تجربه بخش داستانی می‌توان محتویاتی را در بخش چندنفره باز کرد، بسنده کرده است. همچنین پاتریک کلی، کارگردان بازی، با انتشار بیانیه‌ای در مورد بازی اعلام کرد که این اثر قرار است از قابلیت کراس پلی بین پی‌سی و کنسول‌ها پشتیبانی کند و بازیکنان قادر خواهند فارغ از پلتفرم، بازی را با یکدیگر تجربه کنند. خبر خوب دیگر کلی برای طرفداران اینکه این نسخه از سری کال آف دیوتی – Call of Duty فاقد سیزن پس خواهد بود و محتویات پس از انتشار بازی به‌صورت رایگان در دسترس همه قرار خواهند گرفت.


تریلر جدید بازی Call of Duty: Modern Warfare و شخصی‌ سازی اسلحه


در جدیدترین اخبار بازی، تیم سازنده بازی Call of Duty: Modern Warfare، اطلاعات جدیدی در مورد قابلیت شخصی‌سازی اسلحه‌ در بازی ارایه داده‌اند؛ بر همین اساس در پستی که منتشر شده، متوجه تغییراتی در عملکرد این ویژگی نسبت به گذشته خواهیم شد. برخلاف قدیم که موارد زیادی در بازی وجود داشتند که شما می‌توانستید از بین آنها برای اسلحه خود انتخاب کنید، امسال این قابلیت با تغییرات زیادی روبه‌رو شده است که به گفته ناشر باعث جامع‌تر و وسیع‌تر شدن آن می‌شود. گیمر می‌تواند از بین قسمت‌های زیادی که هر سلاح در اختیار آنها قرار می‌دهد پنج موردی که می‌خواهد روی آنها شخصی‌سازی انجام دهد، انتخاب کند. به‌عنوان مثال اسلحه پرطرفدار Assault Rifle دارای ۹ قسمت است که از بین آنها می‌توانید همزمان پنج بخش موردنظر را برای شخصی‌سازی انتخاب کنید. این مکانیزم جدید در نگاه اول ممکن است باعث سردرگمی گیمر‌ها شود اما بعد از نمایش حالت چندنفره بازی در تاریخ ۱۰ مرداد، کاملا قابل درک خواهد شد.

 


مشخصات بازی کالاف دیوتی مدرن وارفار


مجموعه کالآف دیوتی با اینکه در سال‌های اخیر دوران پر‌فراز و نشیبی داشته، اما هنوز هم جزو بازی‌های شوتر اول‌شخص محبوب به‌شمار می‌آید. درحالی‌که نسخه سال گذشته این سری یعنی Black Ops 4 فاقد بخش داستانی بود و صرفا روی ارائه تجربه‌ای چندنفره و بتل رویال تمرکز داشت، امسال اکتیویژن و مخصوصا اینفینتی وارد، سازنده بازی، تصمیم گرفته‌اند تا مجددا بازی را به‌عنوان یک پکیج کامل همراه‌با بخش داستانی و بخش چندنفره روانه بازار کنند. درحالی‌که پیش از معرفی شایعه شده بود که نسخه امسال قرار است Call of Duty: Modern Warfare 4 باشد، سازندگان به‌جای ساخت یک دنباله تصمیم گرفتند تا یک ریبوت از نسخه اول مجموعه مدرن وارفر آماده کنند؛ نسخه‌ای که در زمان خود اثری انقلابی برای مجموعه به‌شمار می‌آمد و با تغییر حال و هوای بازی از نبرد‌های جنگ جهانی دوم به نبرد‌های مدرن و رقم زدن لحظاتی فراموش‌نشدنی در قالب مراحل جذاب توانست به یکی از بهترین‌ها در مجموعه تبدیل شود.

اینفینتی وارد هفته گذشته مراسمی برای اهالی رسانه در نظر گرفته بود که در جریان آن، سایت‌هایی مثل گیم‌اسپات شانس بازدید از محل استودیو و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی را کسب کرده‌اند و حال پس از رونمایی رسمی بازی، هم اطلاعاتی تکمیلی از کال اف دیوتی مدرن وار فار – Call of Duty: Modern Warfare به‌اشتراک گذاشته و هم مصاحبه‌ای با سازندگان بازی تدارک دیده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را در سه گوش بخوانید:

روایت داستانی مدرن از جنس ریبوت

یکی از اولین سؤال‌هایی که در مورد Call of Duty: Modern Warfare پیش می‌آید، این است که منظور از ریبوت بودن این نسخه چیست؟ آیا قرار است صرفا شاهد روایت مجدد همان داستان گفته‌شده در نسخه اول از سه‌گانه مدرن وارفر باشیم یا نه، همه‌چیز حس و حال جدیدی خواهد داشت. اینفینیتی وارد ابتدا در پاسخ به این سؤال، از دلیلش برای نساختن دنباله برای این مجموعه پرده برداشت. به‌گفته سازندگان، داستان سه‌گانه مدرن وارفر در پایان نسخه سوم آن تمام شده است و جهان این بازی دیگر فضایی جایی برای ادامه دادن داستان شخصیت‌هایش نداشت؛ جهانی که در آن شاهد حمله روسیه به آمریکا، انفجار سلاح‌های اتمی و نبرد شخصیت‌های اصلی مجموعه و حتی مرگ برخی از آن‌ها بوده‌ایم.

به همین دلیل سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا در این نسخه، بدون ایجاد تناقض یا تکرار صرف، به‌نوعی تجدید دیداری با برخی از ایده‌های مرتبط با نسخه اول مدرن وارفر داشته باشند. البته که برخی از المان‌های این مجموعه در نسخه ریبوت هم برخواهند گشت و برای مثال، شخصیت محبوب کاپیتان پرایس به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین کاراکتر‌های مجموعه قرار است در این نسخه هم حضور داشته باشد. از طرف دیگر، یکی از مواردی که کالاف دیوتی مدرن وار فار – Call of Duty: Modern Warfare به آن خواهد پرداخت، موضوع اقدامات روسیه در منطقه خاورمیانه است و از دشمنان بازی هم می‌توان به یک گروه فراملیتی تروریستی اشاره داشت که در شهر‌های بزرگی چون لندن اقدامات تروریستی انجام می‌دهند.

یکی از مواردی که ما را به داستان بازی کال آف دیوتی: مدرن وار فار امیدوار می‌کند، حضور دو تن از اعضای سابق استودیو ناتی‌داگ در تیم توسعه بازی است؛ به هر حال ناتی‌داگ بارها و بارها توانایی خود را در ساخت بازی‌هایی با داستان با‌کیفیت ثابت کرده و حال تجربه اعضای سابق این استودیو می‌تواند کمک شایانی به بهبود داستان نسخه جدید کال آف دیوتی بکند. این دو شخص تیلور کوروساکی و جیکوب مینکوف هستند که به‌ترتیب به‌عنوان کارگردان روایت و کارگردان بخش داستانی بازی فعالیت می‌کنند و به‌گفته آن‌ها، داستان Modern Warfare قرار است حالتی بزرگسالانه داشته باشد و حتی بتوان در آن ارجاعاتی به وضعیت حال حاضر دنیای واقعی هم پیدا کرد.

کوروساکی در بخشی از توضیحاتش در رابطه با داستان بازی گفت:

جهانی که الان ما در حال زندگی کردن در آن هستیم، شرایط متفاوتی در مقایسه با سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۱ دارد. دیگر میادین نبرد از آن شکل تعیین‌شده قبلی‌شان فاصله گرفته‌اند و خیلی وقت‌ها حتی دشمنان دیگر یونیفرم نظامی هم بر تن ندارند. به همین دلیل هم معمولا در جنگ‌های فعلی میزان آسیبی که به مردم عادی و بی‌گناه وارد می‌شود به‌مراتب بیشتر از قبل است. اما این واقعیت‌ها، چه تاثیری روی بازی ما دارند؟ تاثیر آن‌ها بدین شکل است که ما به‌عنوان روایان داستان، شخصیت‌هایمان را در چنین شرایط پیچیده و سختی قرار خواهیم داد تا فشار زیادی روی آن‌ها باشد و همین باعث شود تا هویت واقعی خودشان را تحت این فشار نمایان کنند.

وی همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با گیم‌اسپات، در مورد الهام گرفتن بازی از وقایع واقعی شفاف‌سازی بیش‌تری کرد و گفت:

نسخه اصلی بازی مدرن وارفر هم از وقایع واقعی الهام گرفته بود اما از وقایعی که در سال ۲۰۰۷ جریان داشتند. حال ما در ۱۲ سال بعد هستیم و تغییرات زیادی در جهان طی این بازه رخ داده‌اند. در آن زمان ما شاهد نبرد دو گروه از نیرو‌ها با یکدیگر بودیم که هرکدام سوار بر تجهیزات نظامی‌شان و با یونیفرم‌های مخصوص خودشان در حال مبارزه در مکانی مشخص بودند. اما امروزه، جنگ فقط مختص به منطقه‌ای خاص یا گروهی خاص نیست و می‌توان گفت که در دنیای امروزی همه‌جا می‌توان رد پای جنگ را دید. برای مثال همین محیط زندگی آرام ما می‌تواند در اثر یک اتفاق خیلی زود تبدیل به محیطی جنگی شود. دشمنان امروزی دیگر سربازانی یونیفرم‌پوش نیستند و مردم عادی بیش‌ازپیش در معرض جنگ و خطرات آن قرار دارند. پس یک «نبرد مدرن» در دنیای امروزی، می‌تواند مورد حمله تروریستی قرار گرفتن یک مرکز خرید شلوغ باشد. می‌تواند اسلحه به دست گرفتن مردم عادی یک منطقه برای مبارزه و بازپس گرفتن آزادی‌شان باشد. به همین دلیل معنی نبرد مدرن در دنیای امروزی متفاوت از سال ۲۰۰۷ است و ما هم که اسم نبرد مدرن را برای بازی‌مان انتخاب کرده‌ایم، باید واقعیت‌های جنگ‌های امروزی را در بازی به‌تصویر بکشیم.

با وجود الهام گرفتن بازی از نبرد‌های دنیای واقعی، قرار نیست هیچ جنگ واقعی در آن شبیه‌سازی شود

البته باید در این مورد هم شفاف‌سازی کنم که در راه به‌تصویر کشیدن این نبرد‌ها، با اینکه از جنگ‌های واقعی یا فیلم‌هایی چون The Hurt Locker، Lone Survivor و American Sniper الهام گرفته‌ایم، قصد نداریم تا نبردی واقعی و حساسیت‌زا را در بازی شبیه‌سازی کنیم. هدف ما بیشتر به‌تصویر کشیدن افرادی است که سعی می‌کنند برای رسیدن به یک هدف والا مبارزه کنند و خب در این بین سربازانی را نمایش خواهیم داد که باید از خود سؤال کنند که در راه رسیدن به این هدف، تا چه حد حاضر به پیش‌روی و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی خودشان هستند؟ همچنین بازیکنی که در حال تجربه بازی است هم این سؤال را از خود خواهد پرسید و قرار گرفتن در نقش چنین سربازانی در چنین موقعیت‌هایی را با گوشت و استخوانش حس خواهد کرد.

یکی از مواردی که Modern Warfare به آن خواهد پرداخت، جنبه‌های اخلاقی مختلفی است که ممکن است در یک جنگ رخ بدهند؛ اتفاقاتی که می‌توانند خصوصیات اخلاقی سربازان حاضر در این نبرد‌ها را به‌چالش بکشند و با قرار دادن آن‌ها در موقعیت‌های سخت تصمیم‌گیری، هویت واقعی‌شان را افشا کنند. برای این منظور، اینفینتی وارد حتی از یک سری فیلم‌های هالیوودی مثل The Hurt Locker، Lone Survivor و American Sniper و مستند‌هایی چون Last Men in Aleppo الهام گرفته است. جدا از این، نبرد‌های فعلی در حال جریان در دنیای واقعی هم منبع الهام دیگری برای بازی به‌شمار می‌روند؛ البته سازندگان شفاف‌سازی کردند که بازی قرار نیست اصلا و ابدا نبردی واقعی را شبیه‌سازی کند بلکه در طراحی جنگ‌های آن، مثلا از جنگ داخلی سوریه یا حتی جنگ آمریکا در عراق و افغانستان الهام گرفته شده است؛ جنگ‌هایی که در آن‌ها، سرباز آزادی‌خواه یک کشور می‌تواند از دید کشوری دیگر حکم تروریست را داشته باشد و بازی قصد دارد چنین جنبه‌هایی از جنگ و همچنین مسلح شدن مردم عادی برای دفاع از کشورشان را به‌تصویر بکشد.

در بخش داستانی کالاف دیوتی مدرن وارفار – Call of Duty: Modern Warfare، جنگ را از دید گروه‌ها و شخصیت‌های مختلفی تجربه خواهیم کرد؛ برای مثال در بخشی از بازی نقش یک سرباز گروه دلتا فورس آمریکا را برعهده خواهیم داشت و در بخشی دیگر عضو تیم SAS بریتانیا خواهیم بود و کنار کاپیتان پرایس خواهیم جنگید. گروه‌های اینچنینی، نیرو‌های نظامی حرفه‌ای به‌شمار می‌روند و به همین دلیل هم در زمان کنترل آن‌ها، به تجهیزات بالارده و درجه یکی دسترسی خواهیم داشت. اما در دقایق دیگری از بازی، مدرن وارفر بازیکنان را در نقش سرباز‌های گروه‌های شورشی قرار می‌دهد که این نبرد‌ها در کشور خیالی اورزیکستان صورت می‌گیرند. این سرباز‌ها برخلاف نیرو‌های حرفه‌ای، تجهیزات درجه یک و حرفه‌ای نخواهند داشت اما در گروه‌هایی با تعداد نیرو‌های زیاد و همچنین با تاکتیک‌های چریکی به‌نبرد با دشمنان‌شان خواهند رفت که می‌تواند حس و حال متفاوتی به بازی ببخشد؛ اتفاقی که حتی به‌گفته سازندگان منجر به تنوع گیم‌پلی و رو‌به‌رو شدن بازیکنان با سناریو‌های مختلف در قالب بازی هم می‌شود.

با اینکه داستان بازی کال اف دیوتی مدرن وار فار – Call of Duty: Modern Warfare روندی خطی خواهد داشت، اما بازیکنان در این نسخه می‌توانند تصمیماتی تأثیرگذار روی جریان بازی اتخاذ کنند؛ تصمیماتی مثل اینکه یک مأموریت خاص را به شکل مخفی‌کاری انجام دهند یا خیر. این تصمیمات شاید خیلی مهم به‌نظر نرسند، اما کوروساکی باور دیگری دارد؛ به اعتقاد وی اگر تیم سازنده بتواند در مدت زمان باقی‌مانده تا اتمام ساخت بازی کارش را به همان شکلی که قصدش را دارد انجام بدهد، بازیکنان قادر خواهند بود تا نتیجه این تصمیم‌ها را در کلیت بازی مشاهده کنند. برای مثال ممکن است شما با اتخاذ هر تصمیمی، بتوانید مأموریت را به شکل موفقیت‌آمیزی به‌پایان برسانید اما فرق بین تصمیم درست و غلط، می‌تواند فرق بین نجات یافتن یا مرگ تعداد زیادی انسان بی‌گناه یا حتی تلفات کم یا زیاد نیرو‌های خودی باشد؛ اتفاقاتی که به‌گفته کوروساکی هم از نظر اخلاقی مهم هستند و هم تاثیرشان را روی بازی خواهند گذاشت. وی در مصاحبه‌اش با گیم‌اسپات در این مورد گفت:

نیرو‌های نیروی دریایی ارتش آمریکا، می‌گویند که وظیفه ما بی‌نقص بودن در شرایط سخت است. اما در شرایط جنگی، بی‌نقص بودن واقعا سخت و دشوار است و ما این مورد را در بازی به‌تصویر خواهیم کشید. بازی شما را در موقعیت‌هایی قرار خواهد داد که در آن باید برای زنده ماندن خودتان، اعضای تیم‌تان و از همه مهم‌تر انجام موفق مأموریت تلاش کنید و طبیعی است که در این راه ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشد. این مورد، بازیکنان را در موقعیت‌های تصمیم‌گیری در بازی قرار می‌دهد؛ تصمیماتی که می‌توانند منجر به زنده ماندن گروهی از انسان‌های بی‌گناه یا مرگ آن‌ها شوند. البته مدرن وارفر، یک بازی با شروع، میانه و پایان ثابت است و این تصمیم‌ها قرار نیست مثلا پایان بازی را به شکل متفاوتی برای هر بازیکن رقم بزنند. بااین‌حال بازیکنان روی اتفاقاتی که در این بین رخ می‌دهند، کنترل خاصی خواهند داشت و نتیجه آن را هم خواهند دید. برای مثال ممکن است در یک موقعیت تصمیم بگیرید بی‌محابا وارد یک اتاق شوید و در نتیجه توسط دشمنان غافلگیر شوید یا اینکه با تاکتیک درست‌تر یک فلش‌بنگ داخل اتاق بیندازید تا کار راحت‌تری برای پاک‌سازی آن داشته باشید. یا تصمیمات دیگری مثل استفاده از دوربین‌های دید در شب، ادامه مرحله به‌شکل مخفی کاری یا اکشن و مواردی از این دست در اختیار بازیکنان هستند که هرکدام نتیجه خاص خودشان را در بازی خواهند داشت.

در جریان رویدادی که برای اهالی رسانه در نظر گرفته شده بود، سازندگان بخش‌هایی از قسمت داستانی بازی را به‌نمایش گذاشتند. در یکی از مراحل بازی، به شهر پاریس می‌رویم که پلیس این شهر سعی دارد تا مانع از انفجار یک بمب شود اما نیرو‌های تروریستی پیش از اقدام پلیس بمب را منفجر و به سمت مردم هم شلیک می‌کنند. پس از آن بازی مدتی بعد را به‌تصویر می‌کشد که کاپیتان پرایس و تیمش با استفاده از اطلاعاتی که توسط پلیس جمع‌آوری شده، در تلاش برای رساندن خود به محل این گروه تروریستی هستند و در منطقه‌ای نزدیک لندن محل آن‌ها را پیدا می‌کنند. به‌عنوان یکی از اعضای گروه، وظیفه بازیکن گشتن خانه‌ها و کشتن نیرو‌های تروریستی ساکن در آن‌ها است. در این مرحله شاهد هستیم که پرایس و اعضای تیمش برق محیط را قطع می‌کنند و پس از آن با استفاده از دوربین‌های دید در شب، وارد خانه‌ها شده و دشمنان را از پا درمی‌آورند. دشمنانی که به‌شکل کورکورانه در تاریکی شلیک می‌کنند یا احتمال وجود افراد بی‌گناه در خانه‌ها مثل کودکی که صدای گریه کردنش در یکی از خانه‌ها به‌گوش می‌رسد، این مرحله را تبدیل به تجربه‌ای پر از تنش و اضطراب کرده‌اند.

همچنین به‌نظر می‌رسد که در این نسخه، اینفینتی وارد جنگ را با خشونت و واقع‌گرایی بیش‌تری به‌تصویر می‌کشد. برای مثال در همین مرحله، بارها شاهد افرادی خواهید بود که در اثر برخورد گلوله بدن‌شان تکه‌تکه می‌شود یا صدای ناله‌های ناشی از درد برخورد گلوله‌ها آن‌ها به‌گوش می‌رسد. همچنین در بخشی از مرحله شاهد اتاقکی هستیم که به‌نظر می‌رسد افراد بی‌گناه در آن‌ها قرار دارند اما پس از اعتماد اعضای تیم، همین افراد سلاح‌هایشان را خارج کرده و اقدام به شلیک کردن می‌کنند. چنین دقایقی باعث خواهند شد تا بازی کال اف دیوتی مدرن وار فار – Call of Duty: Modern Warfare تجربه‌ای واقع‌گرایانه و قابل‌لمس از جنگ ارائه بدهد و البته ایننفینیتی وارد اعلام کرده که بازی، بیش از انکه روی خشونت صرف تمرکز داشته باشد روی واقع‌گرایی تمرکز خواهد داشت؛ آن‌ها حتی در این مورد مثال زدند که Modern Warfare بیشتر از آنکه خشونتی عریان از جنس فیلم‌های Saw داشته باشد، خشونتی واقع‌گرایانه از جنس فیلم Jaw خواهد داشت. این مرحله درنهایت در جایی به‌پایان می‌رسد که پرایس و اعضای تیمش یک زن غیر‌مسلح را پیدا و سعی می‌کنند وی را دستگیر کنند اما در پی تلاش این زن برای منفجر کردن یک بمب، اعضای تیم مجبور به شلیک به وی می‌شوند. همچنین پرایس اطلاعاتی در مورد شخصی به نام The Wolf به‌دست می‌آورد که احتمالا یکی از کاراکتر‌های منفی مهم در بازی خواهد بود اما جزییات بیش‌تری در مورد وی ارائه نشده است.

اما دومین مرحله‌ای که اینفینیتی وارد به‌نمایش گذاشت، ۲۰ سال پیش از سایر وقایع بازی جریان دارد؛ جایی که شاهد دو کودک به اسم فرح و حدیر هستیم. بازیکنان مرحله را در نقش فرح آغاز می‌کنند که زیر آوار ناشی از انفجار گیر کرده و مادر بی‌جانش هم در کنارش دیده می‌شود. فرح با پیدا کردن یک آجر و ضربه زدن به جسمی فلزی در نزدکی خود، اعضای گروه امداد را از زنده ماندنش مطلع می‌کند و آن‌ها هم پس از کنار زدن آوار، وی را پیدا می‌کنند و به پدرش تحویل می‌دهند. فرح و پدرش در ادامه در تلاش برای پیدا کردن حدیر هستند که در این زمان یک بمب دیگر در شهر منفجر می‌شوند و در پی آن هم سربازان روسی را شاهد هستیم که در حال تیراندازی به‌سمت مردم در حال فرار هستند. به هر حال فرح و پدرش راه‌شان را به سمت خانه پی می‌گیرند و در آن‌جا هم حدیر را پیدا می‌کنند. اما این پایان کار نیست و درست زمانی‌که اعضای باقی‌مانده خانواده در حال خارج شدن از منزل هستند، یک سرباز روسی وارد خانه آن‌ها شده و پدر را به‌قتل می‌رساند. در ادامه مرحله شاهد تلاش حدیر و فرح برای مخفی‌ماندن از دست سربازان هستیم و آن‌ها پس از درگیر شدن با چند سرباز و سگ و کشتن یکی از آن‌ها با یک پیچ‌گوشتی درنهایت به هر شکلی که شده موفق به فرار کردن می‌شوند. فرح و حدیر درواقع در زمان حالِ بازی، رهبران یک گروه شورشی هستند که بازیکنان مراحلی را در قالب نیرو‌های آن‌ها پشت سر خواهند گذاشت و هدف سازندگان از طراحی مرحله مربوط‌به دوران کودکی آن‌ها، بخشیدن عمق هرچه بیشتر به داستان بازی و دادن دلیلی به این شخصیت‌ها برای تبدیل شدن به سران گروه شورشی هستند. علاوه‌بر این در قالب مرحله مذکور می‌توان آن روی بی‌رحم جنگ و تاثیر آن روی کودکان یا افراد بی‌گناه را به‌وضوح مشخص کرد و اینفینتی وارد از این طریق حس و حالی تأثیرگذار و بزرگسالانه به بازی خودش می‌بخشد.

موتوری جدید برای ارائه گرافیک بهتر بازی Call of Duty: Modern Warfare

با اینکه در این نسخه از سری کال آف دیوتی سازندگان روی جنبه‌هایی مثل روایت داستان بهتر و جذاب‌تر تاکید داشته‌اند، اما این تنها بهبود بازی نسبت به نسخه‌های قبل نخواهد بود. یکی دیگر از پیشرفت‌های بسیار مهم بازی، تغییر موتور ساخت آن است؛ موتوری که بازی کال اف دیوتی: مدرن وارفار – Call of Duty: Modern Warfare اولین بازی ساخته‌شده با استفاده از آن خواهد بود و قصد دارد تجربه بصری به‌مراتب با‌کیفیت‌تری در مقایسه با نسخه‌های قبلی سری ارائه بدهد. برای مثال موتور جدید بازی نورپردازی‌ها را با جزییات بسیار واقع‌گرایانه‌ای به‌تصویر خواهد کشید و درحالی‌که مثلا استفاده از دوربین دید در شب در نسخه اصلی اولین مدرن وارفر به ارائه تصویری سبز‌رنگ محدود می‌شد، در این نسخه قرار است به‌لطف نورپردازی‌های طبیعی‌تر حس واقعی استفاده از دوربین دید در شب به بازیکن منتقل شود. بهبود‌های فنی بازی فقط به گرافیک آن خلاصه نمی‌شوند و Modern Warfare قرار است از حیث صوتی هم تجربه بهتری باشد. سازندگان اعلام کرده‌اند که به‌لطف فناوری ری تریسینگ، آن‌ها توانسته‌اند صداگذاری طبیعی و واقع‌گرایانه‌ای برای جنبه‌های مختلف از شلیک گلوله‌ها گرفته تا موارد دیگر خلق کنند و بازیکنان قادر خواهند بود این صدا‌های واقعی ناشی از برخورد اجسام با یکدیگر یا اتفاقات مختلف را حس کنند.

درنهایت تغییر دیگری که اینفینتی وارد در بازی کال اف دیوتی: مدرن وارفار – Call of Duty: Modern Warfare اعمال کرده، به منسجم‌تر کردن ساختار آن مربوط می‌شود. به‌گفته سازندگان نسخه‌های اخیر این مجموعه این حس را به بازیکن منتقل می‌کردند که انگار در حال تجربه سه بازی مجزا در بخش‌های تک‌نفره، چندنفره و زامبی است اما در مدرن وارفر چنین شرایطی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل اولا سلاح‌ها در حالت‌های تک‌نفره و چندنفره دقیقا حس مشابهی به بازیکن منتقل خواهند کرد و از طرف دیگر پیشرفت‌هایی چون کیل‌استریک‌ها یا ارتقای سطح‌تان در استفاده از سلاح‌ها قابل انتقال از بخش تک‌نفره به چندنفره خواهند بود تا انسجام بیش‌تری را بین این بخش‌ها شاهد باشیم. البته یک خبر شاید نه‌چندان خوشایند برای علاقه‌مندان بخش زامبی بازی اینکه جیکوب مینکاف در مصاحبه با پلی‌استیشن لایف استایل، اعلام کرده که مدرن وارفر قرار نیست دارای بخش زامبی باشد؛ وی در توضیح دلیل این تصمیم گفته که هدف اینفینیتی وارد خلق یک دنیای واقع‌گرایانه و ملموس برای این بازی است و چنین دنیایی، این اجازه را به سازندگان نمی‌دهد که بتوانند با وارد کردن موجوداتی چون زامبی حس و حالی غیرواقعی به بازی ببخشند.

به هر حال با اینکه هنوز اطلاعات خیلی زیادی در مورد مدرن وارفر منتشر‌نشده و رونمایی آن هم بیشتر روی حالت داستانی بازی تمرکز داشته، به‌نظر می‌رسد که استودیو اینفینیتی وارد سعی دارد تا در این نسخه مجددا موفقیت‌های قسمت اول سه‌گانه مدرن وارفر را تکرار کند و مخصوصا علاقه‌مندانی را که به‌سبب نبود بخش داستانی در نسخه سال گذشته کال آف دیوتی و جذابیت نداشتن بخش چندنفره برای آن‌ها از این مجموعه فاصله گرفته بودند، دوباره به تجربه آن تشویق کند. تا به اینجا توضیحاتی که سازندگان ارائه داده‌اند، نوید یک تجربه شوتر با داستان تأثیرگذار را می‌دهد اما اینکه در عمل این اتفاق تا چه حد رنگ واقعیت به‌خود خواهد گرفت، موردی است که باید تا انتشار اطلاعات بیشتر یا عرضه بازی در تاریخ ۳ آبان سال جاری منتظر آن بمانیم.


بازی کال اف دیوتی: مدرن وارفار  فاقد بخش زامبی


باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی و گزارش‌ منتشر شده از سوی PlayStation Lifestyle، جیکوب مین‌کوف، کارگردان گیم‌پلی Call of Duty: Modern Warfare، اعلام کرده است که استودیو خواهان این بوده است که تجربه کامل را در تمامی محیط‌های مدرن وارفر در دسترس کاربران قرار بدهد تا حس یک‌پارچگی و منسجمی ارائه شود. استفاده از حالت زامبی، این حس یکپارچگی را از بین می‌برد. در ادامه مین‌کوف از وجود حالت زامبی در بازی Call of Duty: Black Ops 4 و تصمیم تیم سازنده برای استفاده از این حالت سخن گفته است:

برای اینکه آن‌ها روی رویدادهای غیر واقعی، رمان‌های گرافیکی و گیم‌پلی سوپرهیرو محور تمرکز کرده‌اند. ازاین‌رو می‌توانند تغییرات مختلفی را روی گیم‌پلی بازی‌شان اعمال کنند. این‌درحالی است که ما سعی داریم روی وقایع و رویدادهای واقعی تمرکز داشته باشیم. این انعطاف را نداریم که بخواهیم از حالت زامبی برای بازی‌مان استفاده کنیم. این کار حسی را موقع بازی کردن به‌وجود می‌آورد که مخاطب در حال تجربه‌ی جهانی واقعی بر پایه اتفاقات گوناگون است.

شاید اشخاصی که حالت زامبی را به‌خاطر تجربه کوآپ و مشارکتی‌اش تجربه می‌کردند، از شنیدن این خبر ناراحت شوند، اما استودیو اینفینیتی وارد (Infinity Ward)، سازنده بازی کالآف دیوتی: مدرن وار فار – Call of Duty: Modern Warfare، یک حالت کوآپ داستانی را در بازی قرار داده است.

آماده نیستیم که در مورد بخش مشارکتی بازی صحبت کنیم، اما داستان بازی به‌نحوی است که می‌توانید آن را در کنار سایر دوستان‌تان هم تجربه کنید.

اطلاعات کاملی از حالت کوآپ یا نحوه کارکرد این بخش در دسترس بازیکنان قرار نگرفته است و باید منتظر ماند و ببینیم اینفینیتی وارد چه مواردی را برای کاربران در نظر گرفته است.


گروه بندی بازیکنان براساس نوع کنترل در کراس پلی بازی Call of Duty: Modern Warfare


این نسخه از کالاف دیوتی به‌نظر تمامی آنچه را که هواداران منتظرش بودند به‌آن‌ها تقدیم خواهد کرد و علاوه بر یک بخش داستانی تازه که گویا عمیق و جنجالی هم هست، از نظر گرافیکی هم پیشرفت قابل توجهی داشته و همانطور که ذکر شد، می‌تواند به انتظارات هواداران دوآتشه‌ی این مجموعه پاسخ دل‌خواه‌شان را بدهد.

هم‌زمان با معرفی بازی، مشخص شد که جدیدترین اثر اینفینیتی وارد و اکتیویژن از قابلیت کراس‌پلی بین تمامی کنسول‌های ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن ۴ پشتیبانی می‌کند و این موضوع، آن‌ها را برای دانستن سازوکار همین قابلیت کراس‌پلی کنجکاو کرده بود که حالا، در جریان آخرین اخبار بازی و با توجه به مطالبی که در فضای وب و صفحه‌ی توییتر استودیو سازنده‌ی بازی منتشر شده، می‌دانیم که نحوه‌ی گروه‌بندی و قرار دادن بازیکنان دربرابر یکدیگر در سیستم کراس‌پلی این بازی، با نوع کنترلری که بازیکنان از آن‌ها استفاده می‌کند ارتباط مستقیم خواهد داشت.

با توجه به مقاله‌ای که در بلاگ فوربس منتشر شده، بازی در بخش کراس‌پلی از نوع کنترلری که از آن برای تجربه‌ی بازی استفاده می‌کنید (کنترلر دکمه‌ای/ماوس و کیبورد) آگاه می‌شود و شما را با بازیکنانی که از روش مشابه شما برای کنترل بازی استفاده می‌کنند در یک سرور به‌خصوص قرار خواهد داد. حالا اگر شما هنگام تجربه‌ی آنلاین بازی به‌شکل کراس‌پلی، با یک بازیکن پی سی که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کند در یک پارتی قرار داشته باشید، بازی شما را با بازیکنان پی سی که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کنند در یک سرور قرار می‌دهد و حتی اگر از کنترلرهای دکمه‌ای هم استفاده می‌کنید، به‌دلیل هم‌گروهی با دوست پی‌سی‌بازتان که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کند باید با دیگر گیمرهای پی سی که نوع کنترل‌شان ماوس و کیبورد است، بازی را پیش ببرید.

این نسخه از سری کال اف دیوتی که هیچ سیزن‌پسی قرار نیست برایش منتشر شود، نقشه‌های بخش چندنفره‌اش تماما رایگان خواهند بود، محتوایی اختصاصی برای پلی استیشن ۴ خواهد داشت و بخش زامبی هم براش درنظر گرفته نشده است.

بازی کالاف دیوتی: مدرن وارفار – Call of Duty: Modern Warfare هم ۳ آبان (۲۵ اکتبر) امسال برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. منبع: زومجی/

4.7/5 - (48 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل