• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • گیشه: گزارش فروش سینمای ایران و ایده اصلی صدرنشین تکراری در غیبت فیلم های کمدی ایران

گیشه: گزارش فروش سینمای ایران و ایده اصلی صدرنشین تکراری در غیبت فیلم های کمدی ایران

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۶
۱۰ فیلم پرفروش گزارش فروش سینمای ایران در هفته دوم شهریور ۹۸

مدت مدیدی است که تقریبا هر هفته نام یک فیلم کمدی در میان فیلم‌های پرفروش بالای جدولِ گیشه سینمای ایراندیده می‌شود. تابستان امسال اما تابستان متفاوتی برای سینمای ایران بود. تاکنون که تنها یک ماه از تابستان باقی مانده است، خبری از کمدی‌های هزارپا-مانندی که با فروش میلیاردی یا چندمیلیاردی در هر هفته، روزبه‌روز به جابه‌جا کردن رکورد فروش سینمای ایران نزدیک‌تر می‌شدند، نیست. البته، یک فیلم سینمایی تاکنون شانس رقم زدن این اتفاق را داشت: رحمان ۱۴۰۰ که توقیف شد. و احتمالا زیرنظر، ساخته مجید صالحی نیز بتواند به فروش بالایی دست پیدا کند. در این هفته اما در اتفاقی کم سابقه نشانی از فیلم‌های کمدی در بالای جدول وجود ندارد. صدرنشین این هفته سینمای ایران، فیلم سینمایی ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی است. این فیلم سینمایی با بازی بهرام رادان، مریلا زارعی و پژمان جمشیدی ساخته شده است. ایده اصلی البته از فرمول جواب‌پس‌داده‌ی حضور بازیگر زن خارجی استفاده کرده است. این فیلم سینمایی برای چهارمین هفته اکران در ۱۴۴ سینما روی پرده رفته است. ایده اصلی در این هفته ۴۶۷ میلیون تومان فروخت. ساخته جدید آزیتا موگویی حالا به فروش کلی ۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان رسیده است. ایده اصلی در دو هفته گذشته نیز صدرنشین بود.

گیشه: گزارش فروش سینمای ایران و صدرنشینی تکراری ایده اصلی

رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی قسم به کارگردانی محسن تنابنده است. جدیدترین ساخته تنابنده طی پنجمین هفته نمایش در ۱۰۶ سینما به نمایش درآمد. فیلم قسم در این هفته ۳۴۸ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد فیلم سینمایی قسم حالا به یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان رسیده است. این فیلم ایرانی نسبت به هفته گذشته یک پله صعود کرده است. سومین فیلم پرفروش این هفته، شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار است. شبی که ماه کامل شد در این هفته که سیزدهمین هفته اکرانش محسوب می‌شود، ۸۶ سینما در اختیار داشت و ۲۸۰ میلیون تومان فروخت. فیلم برگزیده سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تاکنون ۱۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان فروخته است. از بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد می‌توان به هوتن شکیبا و الناز شاکردوست اشاره کرد.

از دست نده:  تیزر فیلم آشغال های دوست داشتنی

فیلم سینمایی قسم با بازی مهناز افشار و ساخته محسن تنابنده

در رتبه چهارم این هفته، فیلم سینمایی سرخپوست، ساخته نیما جاویدی را داریم؛ فیلمی که اخیرا به عنوان بهترین فیلم سال از نگاه جشن خانه سینما انتخاب شده است. این فیلم سینمایی با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در سیزدهمین هفته اکران ۵۰ سینما داشت. سرخپوست در هفته گذشته ۲۴۸ میلیون تومان فروخت و حالا به مجموع درآمد ۱۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان رسیده است. فیلم پنجم این هفته، قصر شیرین به کارگردانی سیدرضا میرکریمی است؛ فیلمی که یکی از نامزدهای سینمای ایران برای معرفی به آکادمی اسکار بود. قصر شیرین با بازی حامد بهداد در این هفته برای ششمین هفته روی پرده رفت. این فیلم ایرانی با نمایش در ۱۰۷ سینما به فروش هفتگی ۲۴۰ میلیون تومان دست پیدا کرد. این فیلم سینمایی در مجموع ۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان فروخته است. در ادامه به مرور فروش ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

۱۰ فیلم پرفروش گزارش فروش سینمای ایران در هفته دوم شهریور ۹۸

ردیف نام فیلم هفته تعداد سینما فروش هفتگی مجموع درآمد
۱ ایده اصلی ۴ ۱۴۴ ۴۶۷,۹۱۳,۰۰۰ ۲,۳۵۴,۷۰۵,۰۰۰
۲ قسم ۵ ۱۰۶ ۳۴۸,۰۲۹,۰۰۰ ۱,۹۴۳,۷۷۶,۰۰۰
۳ شبی که ماه کامل شد ۱۳ ۸۶ ۲۸۰,۶۵۱,۰۰۰ ۱۸,۱۸۵,۲۱۱,۰۰۰
۴ سرخپوست ۱۳ ۵۰ ۲۴۸,۵۳۱,۰۰۰ ۱۳,۹۱۵,۳۴۹,۰۰۰
۵ قصر شیرین ۶ ۱۰۷ ۲۴۰,۹۰۶,۰۰۰ ۲,۹۱۸,۲۵۰,۰۰۰
۶ تگزاس ۲ ۲۰ ۵۵ ۲۳۷,۱۸۲,۰۰۰ ۲۴,۸۶۵,۶۵۳,۰۰۰
۷ ایکس لارج ۱۰ ۹۱ ۲۱۰,۸۱۰,۰۰۰ ۵,۸۸۸,۷۸۸,۰۰۰
۸ روسی ۲ ۷۶ ۱۹۳,۲۹۸,۰۰۰ ۴۵۳,۶۱۸,۰۰۰
۹ نیوکاسل ۷ ۷۱ ۱۳۶,۰۲۳,۰۰۰ ۱,۸۷۰,۱۶۰,۰۰۰
۱۰ زهرمار ۱۱ ۴۸ ۱۲۹,۳۶۷,۰۰۰ ۵,۹۶۲,۸۲۰,۰۰۰
امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۶ دیدگاه در حال حاضر

  1. الان خیلی وقته متری شیش و نیم اومده…چرا نقدش نکردید ؟حالا بگیم بخاطر اینکه فیلمای خارحی تو ایران اکران نمیشن موقع اومدن نسخه نمایش خانگی نقدش میکنید ولی سینمای داخلی رو چرا ؟واقعا حرکتتون خیلی غیر حرفه ایه…و واقعا کم کار شدید

  2. این فیلم‌های کمدی مسخره حتی اگه فروش آن‌چنانی هم نداشته باشند بازم سود زیادی می‌کنند،‌ چون عموما هزینه تولیدشون پایینه.امیدوارم این روند ادامه‌دار باشه.

  3. فیلم سرخپوست واقعا عالی بود

  4. تگزاس نمیخواد ول کنه ۲۰ هفتس داره اکران میشه

  5. به امید روزی که این کمدی های ابکی که از اول تا اخر فیلم توهین به مخاطبه شکست مالی اونقدر بدی ببینن که تا سال ها شرکتا از صد کیلو متری اینجور فیلما رد نشن و نخان با این فیلما جیب مردم بی چاره رو تیغ بزنن

  6. واقعا عجیبه که یه فیلم کمدی بالای جدول نیست !!البته اسم این فیلم ها رو نمیشه کمدی گذاشت بیشتر لو.ده بازیه.خیلی خوشحال شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها