باکس‌آفیس: جوکر ۲۰۱۹ همچنان خوش رقصی می کند

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲۹ روز قبل
  • ۱۲
جوکر 2019

گزارش باکس آفیس این هفته را با مالفیسنت: بانوی شرارت (Maleficent: Mistress of Evil) شروع می‌کنیم که گرچه صدر جدول را تصاحب کرد، اما در اینجا به مثالِ بارزِ دیگری فیلمی طرفیم که تا وقتی که درآمدش به اندازه‌ی کافی خوب نباشد، جایگاهش در جدول برای کسی آب و نان نمی‌شود. این فیلم که با ۱۸۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، ۳۶ میلیون دلار به‌عنوانِ افتتاحیه‌ در خانه فروخت که فاصله‌ی بسیارِ زیادی با افتتاحیه‌ی ۶۹ میلیون دلاری قسمت اول مالفیسنت و حتی بازسازی لایو اکشن دامبو (۴۶ میلیون دلار) دارد. گرچه دیزنی از روز اول هم روی کشورهای خارجی برای شتافتن به کمکِ این فیلم حساب باز کرده بود، ولی وضعیتِ این فیلم در کشورهای خارجی هم آن‌قدر خوب نیست که موفقیتِ فیلم را مطمئن کرده باشد. این فیلم تا حالا در حالی با کسب حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از ژاپن در این بازار شکست خورده است که قسمت اول پنج سال پیش ۶۷ میلیون دلار در ژاپن فروخته بود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مالفیسنت ۲ به جدیدترین قربانی دنباله‌هایی که با فاصله‌ی پنجِ سال از قسمتِ اول عرضه می‌شوند تبدیل شده است.

این فیلم به همان سرنوشتِ سیاهی دچار شده است که لگو مووی ۲، حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان،  و گودزیلا: پادشاه هیولاها را زمین زد. قسمت اولِ مالفیسنت با وجود نقدهای نه چندان مثبتش و پروداکشنِ متزلزلش که به استخدام شدن یک کارگردان جدید برای انجامِ فیلم‌برداری‌های دوباره منجر شد، ۶۹ میلیون دلار به‌عنوانِ افتتاحیه کسب کرد و به ۲۴۱ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار فروشِ خانگی و ۷۵۸ میلیون دلار فروشِ جهانی از ۱۸۰ میلیون دلار بودجه دست یافت. افتتاحیه‌ی ۳۶ میلیون دلاری مالفیسنت ۲ یعنی این فیلم حتی با دریافتِ میانگینِ امتیاز A از تماشاگرانش، باید بدجوری توسط کشورهای خارجی مورد حمایت قرار بگیرد تا بتواند بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری‌اش را توجیه کند. خبر خوب این است که این فیلم تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار از کشورهای خارجی به دست آورده که شامل ۲۲ میلیون دلار از چین و ۱۰ میلیون دلار از روسیه می‌شود که به‌معنی افتتاحیه‌ی جهانی ۱۵۵ میلیون دلاری‌اش است. از اینجا به بعد هر اتفاقی می‌تواند بیافتد؛ از یک طرف مالفیسنت ۲ می‌تواند به درآمدی بالای ۴۰۰ میلیون دلار در انتهای دوره‌ی اکرانش دست پیدا کند و از طرف دیگر هم می‌تواند به تکرارِ حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان (۲۹۰ میلیون دلار درآمدِ جهانی از ۱۵۰ میلیون دلار افتتاحیه‌ی جهانی) تبدیل شود و در بهترین حالت حدود ۳۰۰ میلیون دلار بفروشد. ولی نکته این است که این فیلم به‌لطفِ عملکرد افتضاحش در گیشه‌ی خانگی، حالا برای نجات پیدا کردن هیچ چاره‌ای جز حساب باز کردن روی کشورهای خارجی ندارد.

این موضوع مخصوصا باتوجه‌به آغاز اکرانِ خارجی فیلم اکشن ترمیناتور: سرنوشت تاریک از هفته‌ی بعد در کشورهای خارجی، اتفاقِ خوبی برای مالفیسنت ۲ نیست. با این وجود، به احتمال زیاد مالفیسنت ۲ با وجود بهره بُردن از قدرتِ ستاره‌ای آنجلینا جولی، فیلمِ جذاب‌تری در کشورهای خارجی در مقایسه با آلیس درون آینه یا دامبو است.

مالفیسنت ۲عملکردِ ضعیفِ این فیلم دلایلِ متعددی می‌تواند داشته باشد. این اتفاق می‌تواند به‌دلیل سندرومِ فاصله‌ی پنج ساله‌ی بین قسمت اول و دنباله‌اش باشد. می‌تواند به‌دلیلِ سندروم توم ریدر باشد؛ جهت اطلاع دنباله‌هایی دچار سندروم توم ریدر می‌شوند که گرچه از لحاظ هنری بهتر از فیلم اول هستند، اما از آنجایی که سینماروها دلِ خوشی از فیلم اول ندارند، فیلم دوم را با وجود اینکه بهتر است و با وجود اینکه به چیزی که دفعه‌ی اول قولش را داده بودند نزدیک‌تر است، به خاطر گناهانِ قسمت اول مجازات می‌کنند و نادیده می‌گیرند. همچنین عملکردِ ضعیفِ این فیلم را می‌توان به پای این موضوع هم نوشت که قسمت اولِ مالفسنت یکی از آن موفقیت‌هایی بود که نه از علاقه‌ی عمیقِ سینماروها به این مجموعه، بلکه از کنجکاوی آن‌ها سرچشمه می‌گرفت. بنابراین به محض اینکه کنجکاوی‌شان با دیدنِ فیلم اول برطرف شد، دیگر درگیری عمیق‌تری با این آی‌پی نداشتند که برای گذراندنِ وقت بیشتری در دنیای آن بازگردند. درنهایت، مالفیسنت ۲ اگر عملکردی شبیه به هالووین و بوو ۲ داشته باشد، به ۷۵ میلیون دلار دست خواهد یافت و اگر شبیه به مورمور (Goosebumps) بفروشد، فروشِ نهایی ۱۲۰ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود. در حال حاضر سؤال این است که آیا مالفیسنت ۲ می‌تواند به پنجمین فیلمِ هالیوود بعد از ترمیناتور: جنسیس، وارکرفت، مومیایی و آلیتا: فرشته جنگ تبدیل شود که بدون عبور از مرز ۱۰۰ میلیون دلار در خانه، به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در دنیا دست پیدا می‌کند؟ شاید، اما هیچکدام از این چهار فیلم، فیلم‌های موفقی نبودند. مالفیسنت ۲ شاید اگر متعلق به هر استودیوی دیگری بود، دردِ ناشی از شکستش احساس می‌شد، اما اینجا داریم درباره‌ی دیزنی حرف می‌زنیم؛ استودیویی که شکستِ مالفیسنت ۲ در تقویمِ فیلم‌هایی که تاکنون در سال ۲۰۱۹ اکران کرده‌اند و فیلم‌هایی که هنوز برای اکران دارند دیده نمی‌شوند.

جوکر با فروش ۵۵ میلیون دلاری‌اش مجددا صدرنشین این هفته شد، گرچه این فیلم تریلر با افت ۴۳ درصدی مواجه گردیده و مجموع فروش داخلی‌اش ظرف ده روز به ۱۹۲.۷ میلیون دلار رسیده است و فراتر از انتظا ظاهر شده است. در اصل، این دومین هفته پرفروش ماه اکتبر است. جوکر در بازار بین‌المللی، فروش بالایی داشته و ۱۲۳.۷ میلیون دلار در ۷۹ بازار فروخته و مجموع فروش خارجی‌اش به ۳۵۱ میلیون دلار رسیده و به فروش جهانی ۵۴۳.۹ میلیون دلار نزدیک شده است. این فیلم نهمین فیلم پرفروش دی‌سی شده و بعد از Justice League (لیگ عدالت) قرار گرفته است. افتتاحیه‌های جدید فیلم در فرانسه با ۱۰.۳ میلیون دلار و آلمان با ۹.۳ میلیون دلار صورت گرفته‌اند. بریتانیا بیشترین فروش را با ۳۶.۹ میلیون دلار داشته است.

رده دوم جدول در اختیار اقتباس انیمیشنی The Addams Family است که توانسته ظرف سه روز ۳۰.۲۹ میلیون دلار بفروشد. این فیلم امتیاز +B سینمااسکور را دریافت کرده، درحالیکه ۵۹ درصد مخاطب خانم داشته و ۴۸ درصد مخاطبین زیر ۱۷ سال داشتند. باید منتظر ماند و دید فیلم در فصل هالووین چه عملکردی خواهد داشت. فیلم Gemini Man محصول پارامونت در رده سوم قرار گرفته، فیلمی که انگ لی (Ang Lee) آن را کارگردانی و ویل اسمیت (Will Smith) در آن ایفای نقش کرده و در سه روز اول ۲۰.۵ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم با بودجه ۱۳۸ میلیون دلاری‌اش، امتیاز +B سینمااسکور را دریافت کرده که ۵۶ درصد از مخاطبین‌اش مرد بودند و ۵۳ درصد از آن‌ها زیر ۳۰ سال داشتند. در بازار بین‌المللی، این فیلم در ۵ بازار اکران شده و این هفته در ۵۸ بازار اکران می‌گردد و ۳۱.۱ میلیون دلار فروش داشته و مجموع فروشش به ۳۹ میلیون دلار می‌رسد. فرانسه و آلمان بیشترین فروش را با ۵.۱ و ۴.۵ میلیون دلار داشتند. در بازارهای جدید، مکزیک و روسیه ۲.۷ میلیون دلار فروختند و کره جنوبی و بریتانیا ۲.۲ میلیون دلار فروش داشتند. این فیلم ۲۵ اکتبر در ژاپن و تایوان اکران می‌شود.

۱۰ فیلم برتر گزارش باکس آفیس آمریکا در هفته سوم اکتبر / ۲۹ مهر ۹۸

ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی
۱ Maleficent: Mistress of Evil ۳۶ میلیون دلار ۳۶ میلیون دلار
۲ Joker ۲۹/۲ میلیون دلار ۲۴۷/۲ میلیون دلار
۳ Zombieland 2: Double Tap ۲۶/۷ میلیون دلار ۲۶/۷ میلیون دلار
۴ The Addams Family ۱۶ میلیون دلار ۵۶/۸ میلیون دلار
۵ Gemini Man ۸/۵ میلیون دلار ۳۶/۵ میلیون دلار
۶ Abominable ۳/۵ میلیون دلار ۵۳/۹ میلیون دلار
۷ Downton Abbey ۳ میلیون دلار ۸۸/۶ میلیون دلار
۸ Judy ۲ میلیون دلار ۱۹ میلیون دلار
۹ Hustlers ۲ میلیون دلار ۱۰۱/۸ میلیون دلار
۱۰ It: Chapter Two ۱/۵ هزار دلار ۲۰۹/۶ میلیون دلار
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۱۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. حالا باز یه عده میان میگن به فیلم های خوب بودجه نمیرسه و فروش خوبی هم ندارن … نخیییر هرکی بخواد میتونه فیلم خوب بسازه و سود بالایی هم بگیره

  2. دوستان دیروز جوکر ۲۰۱۹ رو با کیفیت پرده ای و زیرنویس دیدم.فقط بهتون بگم که فوق العاده س و بعد از فیلم بدجوری شما رو به شوک فرو میبره و یه جورایی غرق افکار جوکر و احساساتش میشید

  3. جوکر حقشه کاملا.البته اگه واکین فینیکس انقدر خوب بازی نکرده بود قطعا جوکر الان در این جایگاه نبود

  4. من که کلا از شخصیت جوکر خوشم میاد

    • تازه این فقط جوکرمون بود… وای به روزی که بتمن مت ریوز اکران شود…اینده درخشانی در انتظار دی سی و وارنره

  5. به نظرم فیلمو بزارید بلوری یا وب دی ال ببینید و فقط و فقط زیرنویس ببینید چون خنده های مریض جوکر رو به نظرم هیچ دوبله اوری نمیتونه به خوبی دوبله ش کنه

  6. واکین فونیکس بی نظیره تو این فیلم ولی خواهیم دید که حقشو نمیدن بهش

  7. جوکرو کیفیت پرده ای دیدم و باید بگم فوق العاده تاثیر گذاره بازی فونیکس بی نظیره و موسیقیش عالیهه…از اون دست فیلماییه که تازه بعد اینکه تموم میشه بیشتر میاد تو ذهنت

  8. ایول جوکر۲۰۱۹ وقتی ساده نگاش میکنی میبینی قدرت نداره.ولی وقتی عمیق‌تر بهش نگاه میکنی؛ حس میکنی این از سوپرمن هم قوی‌تره.واقعا باید این اول باشه.و مطمئنم مقام اول رو خواهد گرفت

  9. واقعا حق جوکر ه که از یک میلیارد رد شده این فیلم واقعا یک شاهکار درجه یکه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

تازه های بازی

ترسناک‌ترین‌ها