• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • باکس‌آفیس: فروش ناموفق دانتون ابی – Downton Abby و به سوی ستارگان – Ad Astra در هفته اول

باکس‌آفیس: فروش ناموفق دانتون ابی – Downton Abby و به سوی ستارگان – Ad Astra در هفته اول

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۰

گزارش باکس آفیس این هفته را با فیلم سینمایی سریال دان تون ابی (Downton Abbey)، محصولِ استودیوی فوکس فیچرز شروع می‌کنیم که اکرانش را با کسب رقم عالی ۳۱ میلیون دلار به‌عنوانِ افتتاحیه آغاز کرد؛

فیلم دانتون ابی

رقمی که بالاتر از افتتاحیه‌ی ۲۲ میلیون دلاری موذی: فصل سوم (Insidious: Chapter 3) در تابستانِ ۲۰۱۵، بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی تاریخِ این استودیو حساب می‌شود. دان‌تاون ابی کارش را با کسب ۱۳ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار در روزِ جمعه آغاز کرد که شاملِ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار درآمدِ پیش‌نمایش‌های روزِ پنج‌شنبه و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار درآمدِ نمایش‌های زودهنگامِ فیلم از پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل می‌شود. فیلم با تجربه‌ی ۳۱ درصد افت فروش، ۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار در روزِ شنبه فروخت. اگرچه اینکه افتتاحیه‌ی فیلم ۲/۳۱ برابرِ درآمدِ روزِ افتتاحیه‌اش نیست چندان عالی نیست، اما با این وجود، کماکان داریم درباره‌ی یک درامِ بزرگسالانه صحبت می‌کنیم که علاوه‌بر کسب ۳۱ میلیون دلار افتتاحیه‌، امتیازِ A را از تماشاگرانش دریافت کرده و به امتیازِ ۹۶ روی سایتِ راتن‌تومیتوز دست یافته است. حتی اگر درآمدِ خارجی فیلم را هم نادیده بگیریم (این فیلم تا حالا ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در کشورهای خارجی فروخته)، دان‌تاون ابی همین الانش به موفقیت رسیده است. اگرچه یک ذره ناراحت‌کننده است که اقتباسِ سینمایی یک سریالِ تلویزیونی قرار است فروشِ بهتری در مقایسه با اکثرِ مدعیانِ اسکارِ امسال داشته باشد، اما همزمان دان‌تاون ابی یادآورِ دورانی است که فیلم‌ها به خودی خودشان، رویدادهای سینمایی حساب می‌شدند؛ مخصوصا باتوجه‌به اینکه سریالِ تلویزیونی دان تون ابی، یک محصولِ اورجینال است. کاراکترهای سریال اورجینال هستند و خودِ سریال هم براساس هیچ کتاب، نمایش‌نامه، کامیک‌بوک یا ویدیوگیمی نیست. اما همزمانِ اقتباسی از یکی از پُرطرفدارترین آی‌پی‌های تلویزیونی سال‌های اخیر تلویزیون حساب می‌شود. بنابراین، موفقیتِ فیلم دانتون ابی به‌نوعی باز به پای فرمانروایی آی‌پی‌ها و برندها و دنباله‌ها و بازخوانی‌ها نوشته می‌شود. دقیقا به خاطر همین است که دان تاون ابی با اختلاف، عملکردی بهتر از فیلم علمی-تخیلی اورجینالِ برد پیت و دنباله‌ی اکشنِ سیلوستر استالونه داشته است تا دوباره پیروزی آی‌پی دربرابرِ قدرتِ سوپراستارها در فضای سینمای مُدرن را ثابت کند. دانتون ابی از زمانِ آمریکایی (۱۹/۸ میلیون دلار) با بازی جُرج کلونی در سال ۲۰۱۰، اولین باری است که یکی از فیلم‌های استودیوی فوکس فیچرز صدرنشینِ باکس آفیس شده است.

از دست نده:  باکس آفیس: انتقام جویان 4 پرفروش‌ترین فیلم دنیا و شروع پرقدرت شیر شاه

فیلم Downton Abby توانست امتیاز A سینمااسکور را از مخاطبین‌اش گرفت. امتیاز آن در راتن تومیتوز ۹۶ درصد و ۷٫۸ از ۱۰ در IMDb دریافت کرد. جالب است بدانیم فیلم در هفته آینده چه عملکردی خواهد داشت، چون بیش از ۴ میلیون دلار از فروش فیلم حاصل از پیش نمایش‌های هفته پیش بود. در بازار بین‌المللی، این فیلم هفته گذشته در ۱۷ بازار اکران شد و این هفته در ۱۵ بازار دیگر اکران می‌گردد و توانسته در مجموع ۳۲ بازار، ۱۰ میلیون دلار بفروشد تا مجموع فروشش به ۳۱ میلیون دلار برسد. بازارهای جدید با آلمان با ۱.۳ میلیون دلار فروش داشته‌اند اما انگلیس با ۳.۶ میلیون دلار پیشتاز بوده تا مجموع فروش فیلم را به ۱۵.۶ میلیون دلار برساند. این فیلم هفته آینده در فرانسه، بلژیک و دانمارک اکران می‌گردد.

رده دوم جدول متعلق به فیلم علمی‌تخیلی فاکس، Ad Astra، است که رقابت تنگاتنگی با رمبو ۵ – Rambo: Last Blood محصول لاینزگیت و میلنیوم دارد و هر دو ۱۹ میلیون دلار فروخته‌اند. فیلم به سوی ستارگان با ۱۹.۲ میلیون دلار در ۳۴۶۰ سینما دوم شد.‌ این فیلم نتوانسته طبق انتظارات استودیو ظاهر شود و امتیاز -B سینمااسکور را دریافت کرد جاییکه ۵۴ درصد از مخاطبین‌اش مرد و ۷۳ درصد آن‌ها ۲۵ سال و بالاتر داشتند.

فیلم رمبو 5

این فیلم در بازار بین‌المللی در ۴۴ بازار اکران شده و ۲۶ میلیون دلار فروش داشته تا فروش جهانی‌اش به ۴۵.۲ میلیون دلار برسد. کره و انگلیس با ۲.۸ میلیون دلار پیشتاز هستند و سپس فرانسه با ۲.۷ میلیون دلار، اسپانیا با ۲.۲ میلیون دلار، ژاپن یا ۲.۲ میلیون دلار، مکزیک با ۱.۴ میلیون دلار، و استرالیا با ۱.۳ میلیون دلار آمده‌اند. این فیلم هفته آینده در ایتالیا، روسیه و برزیل اکران می‌گردد. درست پشت سر Ad Astra، فیلم مبو: اخرین خون با ۱۹ میلیون دلار قرار گرفته است. این فیلم بالاتر از فیلم ۱۱ سال پیش رامبو با ۱۸.۲ میلیون دلار و هزار سینما کمتر قرار گرفته است. این فیلم روز افتتاحیه امتیاز B سینمااسکور را گرفت، جایی که ۶۶ درصد از مخاطبینش مرد بودند.

از دست نده:  باکس آفیس: اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame به دنبال شکستن رکورد فروش آواتار

۱۰ فیلم برتر گزارش باکس آفیس آمریکا در هفته چهارم سپتامبر / ۲ مهر ۹۸

ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی
۱ Downton Abbey ۳۱ میلیون دلار ۳۱ میلیون دلار
۲ Ad Astra ۱۹/۲ میلیون دلار ۱۹/۲ میلیون دلار
۳ Rambo: Last Blood ۱۹ میلیون دلار ۱۹ میلیون دلار
۴ It: Chapter Two ۱۷/۲ میلیون دلار ۱۷۹/۱ میلیون دلار
۵ Hustlers ۱۷ میلیون دلار ۶۲/۵ میلیون دلار
۶ The Lion King ۲/۵ میلیون دلار ۵۳۷/۵ میلیون دلار
۷ Good Boys ۲/۵ میلیون دلار ۷۷/۳ میلیون دلار
۸ Angel Has Fallen ۲/۴ میلیون دلار ۶۴/۶ میلیون دلار
۹ Overcomer ۱/۵ میلیون دلار ۳۱/۵ میلیون دلار
۱۰ Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw ۱/۴ هزار دلار ۱۷۰/۶ میلیون دلار
4/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها