• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • باکس‌آفیس: فیلم انیمیشن Abominable صدرنشین هفته اول انتشار

باکس‌آفیس: فیلم انیمیشن Abominable صدرنشین هفته اول انتشار

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۲

گزارش باکس آفیس این هفته را با انیمیشنِ نفرت‌انگیز (Abominable)، محصول یونیورسال و استودیوی دریم‌ورکس شروع می‌کنیم که با کسب ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به‌عنوانِ افتتاحیه، صدرِ جدول را تصاحب کرد. این رقم، افتتاحیه‌ی نفرت‌انگیز را بالاتر از سندباد (۱۵ میلیون دلار در سال به نرخ امروز / ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۰۳)، در جایگاهِ یکی مانده به آخرِ بدترین افتتاحیه‌های تاریخِ دریم‌ورکس قرار می‌دهد. خبر خوب این است که این فیلم فقط با ۷۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده و ممکن است وقتی در این هفته در بازار چین اکران شد، با استقبالِ گسترده‌ای مواجه شود. پس، با اینکه این افتتاحیه، دستاوردِ ضعیفی برای دریم‌ورکس حساب می‌شود، اما تقریبا به‌طور قطع در طولانی‌مدت به فیلمِ برنده‌ای برای یونیورسال که فقط ۴۰ درصد از بودجه‌ی فیلم را تأمین کرده تبدیل خواهد شد. اینکه نفرت‌انگیز به‌عنوان اولین فیلمِ اورجینال دریم‌ورکس از زمان توربو در ژوئیه سالِ ۲۰۱۳، افتتاحیه‌ای در حد و اندازه‌ی برخی انیمیشن‌های برادران وارنر همچون لگو نینجاگو، لک‌لک‌ها و پاکوچیک داشته، دلیلی برای جشن گرفتن نیست. نفرت‌انگیز که منهای دنباله‌های پاندای کونگ‌فوکار و چگونه اژدهایتان را تربیت کنید، به‌عنوانِ یکی از بهترین فیلم‌های دریم‌ورکس نامیده شده، دچارِ وضعیتِ نرمالِ جدید سینما شده است.

 

انیمیشن‌های جدیدِ دریم‌ورکس دیگر مثل گذشته فقط به خاطر اینکه اسم دریم‌ورکس روی آن‌ها حک شده، رویدادهای سینمایی نیستند؛ این روزها انیمیشن‌های اورجینال هم تقریبا به اندازه‌ی فیلم‌های لایو اکشنِ اورجینال در جذبِ مردم به سینماها مشکل دارند. دیگر دورانِ افتتاحیه‌ی ۶۰ میلیون دلاری پاندای کونگ‌فوکار، هیولاها علیه بیگانگان یا حتی افتتاحیه‌ی ۴۳ میلیون دلاری کرودها به پایان رسیده است. نکته‌ی جالبِ ماجرا این است که نفرت‌انگیز، در حدود یک سال گذشته بعد از پاکوچیک، محصولِ استودیوی برادران وارنر و لینکِ گم‌شده، محصولِ استودیوی لایکا، سومینِ انیمیشنی است که حول و حوشِ موجودِ افسانه‌ای یتی می‌چرخد. هر سه فیلم کم و بیش خوب هستند، اما ظاهرا ماهیتِ یکسانِ نفرت‌انگیز با آن‌ها در ظاهر از قرار معلوم به نفعش تمام نشده است. همچنین همین که  والدین می‌توانند سر بچه‌هایشان را با نشاندنِ آن‌ها جلوی کارتون‌های نت‌فلیکس یا هولو سرگرم کنند باعث شده تا آن‌ها دلیلِ کمتری برای سر زدن به سینما داشته باشند. این یکی از دلایلی بود که به عدمِ استقبال از لگو مووی ۲، پرندگان خشمگین ۲ و زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲ منجر شد.

از دست نده:  معرفی و دانلود انیمیشن کوتاه Snack Attack

گفته شده با وجود بیمه ۷۵میلیون دلاری فیلم، این فیلم راه درازی در پیش دارد و با نزدیک شدن به اکران The Addams Family، باید حداقل در باکس‌آفیس داخلی سریع باشند. فیلم امتیاز A سینما اسکور و ۹۶% راتن تومیتوز را روز افتتاحیه گرفت. این فیلم ۵۶ درصد مخاطب خانم داشت. در بازار بین‌المللی، Abominable در ۳۰ بازار اکران شده و ۸٫۸ میلیون دلار فروش خواهد داشت. این فیلم ۱٫۹۸ میلیون دلار در مکزیک و ۱٫۴۵ میلیون دلار در برزیل فروخته است‌. این فیلم هفته آینده در ایتالیا و روسیه اکران خواهد شد.

فیلم Downton Abby

رده دوم در اختیار فیلم Downton Abby استودیو Focus Feature است و این هفته ۱۴٫۵ میلیون دلار فروخته و مجموع فروشش به ۵۸٫۵ میلیون دلار رسیده است. عملکرد این فیلم، آن را پنجمین فیلم پر فروش تاریخ Focus ظرف ۱۰ روز از اکرانش کرده است. این فیلم ۱۰ میلیون دلار نیز فروش بین‌المللی داشته و به مجموع فروش ۴۸٫۶ میلیون دلار دست یافته و فروش جهانی‌اش ۱۰۷٫۱ میلیون دلار شده است.

فیلم Hustlers

فیلم Hustlers محصول STX در سومین هفته اکرانش، افت ۳۲ درصدی داشته و ظرف سه روز ۱۱٫۴۷ میلیون دلار فروخته و فروش داخلی‌اش به ۸۰ میلیون دلار رسیده است. حالا Hustlers سومین فیلم پر فروش تاریخ STX شده و به زودی به فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلار دست می‌یابد. این فیلم ۳ میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروخته و مجموع فروش آن به ۱۵ میلیون دلار رسیده و فروش جهانی‌اش ۹۵ میلیون دلار شده است.

۱۰ فیلم برتر گزارش باکس آفیس آمریکا در هفته اول اکتبر / ۸ مهر ۹۸

ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی
۱ Abominable ۲۰/۸ میلیون دلار ۲۰/۸ میلیون دلار
۲ Downton Abbey ۱۴/۵ میلیون دلار ۵۸/۵ میلیون دلار
۳ Hustlers ۱۱/۴ میلیون دلار ۸۰/۶ میلیون دلار
۴ It: Chapter Two ۱۰/۴ میلیون دلار ۱۹۳/۹ میلیون دلار
۵ Ad Astra ۱۰/۱ میلیون دلار ۳۵/۵ میلیون دلار
۶ Rambo: Last Blood ۸/۵ میلیون دلار ۳۳/۱ میلیون دلار
۷ Judy ۳ میلیون دلار ۳ میلیون دلار
۸ Good Boys ۲ میلیون دلار ۸۰/۳ میلیون دلار
۹ The Lion King ۱/۶ میلیون دلار ۵۴۰ میلیون دلار
۱۰ Angel Has Fallen ۱/۵ هزار دلار ۶۷/۱ میلیون دلار
از دست نده:  باکس آفیس: کاپیتان مارول - Captain Marvel یک میلیاردی می‌شود
4/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. همونطور که فکرش رو میکردم Abominable یه انیمیشن تکراریه 🙁

  2. مارول فیلمهای کودکانه خوبی میسازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها