• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • باکس آفیس: جوکر همچنان دلقک بازی در می آورد

باکس آفیس: جوکر همچنان دلقک بازی در می آورد

  • توسط WentWorthMiller
  • ۴ سال قبل
  • ۰
جوکر 2019 - joker 2019

گزارش باکس آفیس این هفته را با جمینی‌من (Gemini Man)، مهم‌ترین تازه‌اکران این هفته شروع می‌کنیم که با کسب ۲۰ و نیم میلیون دلار به‌عنوان افتتاحیه، به یک فیلم اورجینال جاه‌طلبانه‌ی پُرخرج شکست‌خورده‌ی دیگر برای هالیوود تبدیل شد.

جمینی‌من - ویل اسمیتاما راستش را بخواهید این فیلم که به مبارزه‌ی یک آدمکش بازنشسته با کلون جوان‌تر خودش که برای کشتن او فرستاده شده است می‌پردازد، باتوجه‌به نقدهای اکثرا افتضاحی که دریافت کرده، نباید انتظار سرنوشت دیگری به جز این را می‌داشت. همچنین جمینی‌من در حالی به ایده‌ی خلاقانه‌اش می‌نازد که رایان جانسون در سال ۲۰۱۲ با لوپر (Looper) که خط داستانی به مراتب پیچیده‌تری در مقایسه با جمینی‌من داشته، نه‌تنها غایت فیلم‌های آدمکش بازنشسته‌ای در برخورد با نسخه‌ی جوان‌تر خودش را ساخته است، بلکه آن را با فقط ۴۰ میلیون دلار ساخته بود. بیشتر سروصدای رسانه‌ای پیرامون این فیلم به تصمیم انگ لی برای فیلم‌برداری آن با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه خلاصه شده بود (اکثر فیلم‌ها با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند). جمینی‌من در حالی به نرخ فریم ۱۲۰‌تایی‌اش می‌نازید که فقط ۱۴ سینما در آمریکای شمالی قادر به نمایش دادن این فرمت هستند. اگرچه حدود هزار و ۴۰۰ سینما، نرخ فریم بالاتر از معمول این فیلم را ارائه می‌کنند، اما اکثر سینماروها باید از بین نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و نسخه‌ی مرسوم ۲۴ فریم بر ثانیه یکی را انتخاب کنند. این مسئله احتمالا به ضرر فیلم تمام شده است. چون یا مردم علاقه‌ای به دیدن فیلمی که حس و ظاهر غیرمعمولی نسبت به همیشه دارد نشان نداده‌اند یا سالن سینمایی که فیلم را با رزولوشن و نرخ فریم مورد نظر کارگردان نمایش می‌دهد در اطراف خانه‌شان وجود نداشته است و تصمیم گرفته‌اند خانه بمانند. بالاخره وقتی تمام حرف‌های پیرامون قدم‌زدن (The Walk) به اهمیت دیدن آن در سینماهای آیمکس خلاصه شده بود و وقتی تماشاگران نمی‌توانند در نزدیکی‌شان سینمای آیمکس پیدا کنند، از دیدن فیلم صرف‌نظر می‌کنند. همچنین اگرچه جمینی‌من به خاطر نسخه‌ی سه‌بعدی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است، اما واقعیت این است که مخاطبان گیشه‌ی خانگی چند سالی است که دیگر برای نسخه‌ی سه‌بعدی فیلم‌ها هیجان‌زده نیستند. حتی در تابستان ۲۰۱۱ شاهد فیلم‌هایی مثل ماشین‌ها ۲ بودیم که نسخه‌ی دوبعدی را به نسخه‌ی سه‌بعدی ترجیح می‌دادند. جمینی‌من با ۱۳۸ میلیون دلار بودجه ساخته شده است که اگرچه بین پارامونت (۳۵ درصد)، اسکای‌دنس (۳۵ درصد)، علی‌بابا (۵ درصد) و فوسان (۲۵ درصد) تقسیم شده است، اما نتیجه‌ی فعلی‌اش حتی با وجود عملکرد بهترش در کشورهای خارجی (۵۹ میلیون دلار فروش جهانی تا این لحظه) نیز خوب نیست. البته که جمینی‌من که از هفته‌ی بعد در چین روی پرده می‌رود، هدف اصلی‌اش جذب مشتریان غیرآمریکایی بوده است؛ بالاخره سه سال پیش پیاده‌روی طولانی بین دو نیمه‌ی بیلی لین، ۳۰ میلیون دلار در بازار چین فروخت، اما منهای یک سری استثناها، فیلم‌های هالیوودی برای تبدیل شدن به موفقیت‌های جهانی تمام‌عیار نمی‌توانند به‌تنهایی روی بازارهای خارجی حساب باز کنند و باید درآمد خوبی را در آمریکای شمالی هم تجربه کنند.

از دست نده:  هایدرومن در تریلر فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه - Spider-Man: Far From Home

انیمیشن The Addams Familyعلی‌رغم اکران گسترده سه فیلم، جوکر همچنان صدرنشینی خود را حفظ کرده و در بازارهای داخلی و خارجی و جهانی مقتدرانه پیشتازی می‌کند. این فیلم ظرف ۱۲ روز توانسته ۵۴۳ میلیون دلار بفروشد. درحالیکه فیلم‌های جدید مانند The Addams Family در رده دوم و Gemini Man محصول پارامونت و Jexi محصول لاینزگیت برای یافتن مخاطب تقلا می‌کنند. گرچه، تنها فیلمی که تلاشی نکرده، Parasite بوده که روی فروش این سه فیلم تاثیر گذاشته است. جوکر با فروش ۵۵ میلیون دلاری‌اش مجددا صدرنشین این هفته شد، گرچه این فیلم تریلر با افت ۴۳ درصدی مواجه گردیده و مجموع فروش داخلی‌اش ظرف ده روز به ۱۹۲.۷ میلیون دلار رسیده است و فراتر از انتظا ظاهر شده است. در اصل، این دومین هفته پرفروش ماه اکتبر است.

جوکر در بازار بین‌المللی، فروش بالایی داشته و ۱۲۳.۷ میلیون دلار در ۷۹ بازار فروخته و مجموع فروش خارجی‌اش به ۳۵۱ میلیون دلار رسیده و به فروش جهانی ۵۴۳.۹ میلیون دلار نزدیک شده است. این فیلم نهمین فیلم پرفروش دی‌سی شده و بعد از Justice League (لیگ عدالت) قرار گرفته است. افتتاحیه‌های جدید فیلم در فرانسه با ۱۰.۳ میلیون دلار و آلمان با ۹.۳ میلیون دلار صورت گرفته‌اند. بریتانیا بیشترین فروش را با ۳۶.۹ میلیون دلار داشته است. رده دوم جدول در اختیار اقتباس انیمیشنی The Addams Family است که توانسته ظرف سه روز ۳۰.۲۹ میلیون دلار بفروشد. این فیلم امتیاز +B سینمااسکور را دریافت کرده، درحالیکه ۵۹ درصد مخاطب خانم داشته و ۴۸ درصد مخاطبین زیر ۱۷ سال داشتند. باید منتظر ماند و دید فیلم در فصل هالووین چه عملکردی خواهد داشت.

از دست نده:  باکس‌آفیس: جوکر همچنان خوش رقصی می کند

فیلم Gemini Man محصول پارامونت در رده سوم قرار گرفته، فیلمی که انگ لی (Ang Lee) آن را کارگردانی و ویل اسمیت (Will Smith) در آن ایفای نقش کرده و در سه روز اول ۲۰.۵ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم با بودجه ۱۳۸ میلیون دلاری‌اش، امتیاز +B سینمااسکور را دریافت کرده که ۵۶ درصد از مخاطبین‌اش مرد بودند و ۵۳ درصد از آن‌ها زیر ۳۰ سال داشتند. در بازار بین‌المللی، این فیلم در ۵ بازار اکران شده و این هفته در ۵۸ بازار اکران می‌گردد و ۳۱.۱ میلیون دلار فروش داشته و مجموع فروشش به ۳۹ میلیون دلار می‌رسد. فرانسه و آلمان بیشترین فروش را با ۵.۱ و ۴.۵ میلیون دلار داشتند. در بازارهای جدید، مکزیک و روسیه ۲.۷ میلیون دلار فروختند و کره جنوبی و بریتانیا ۲.۲ میلیون دلار فروش داشتند. این فیلم ۲۵ اکتبر در ژاپن و تایوان اکران می‌شود.

۱۰ فیلم برتر گزارش باکس آفیس آمریکا در هفته دوم اکتبر / ۲۳ مهر ۹۸

ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی
۱ Joker ۵۵ میلیون دلار ۱۹۲/۷ میلیون دلار
۲ The Addams Family ۳۰/۲ میلیون دلار ۳۰/۲ میلیون دلار
۳ Gemini Man ۲۰/۵ میلیون دلار ۲۰/۵ میلیون دلار
۴ Abominable ۶/۱ میلیون دلار ۴۷/۹ میلیون دلار
۵ Downton Abbey ۴/۹ میلیون دلار ۸۲/۶ میلیون دلار
۶ Hustlers ۳/۸ میلیون دلار ۹۸ میلیون دلار
۷ Judy ۳/۲ میلیون دلار ۱۴/۹ میلیون دلار
۸ It: Chapter Two ۳/۲ میلیون دلار ۲۰۷/۱ میلیون دلار
۹ Jexi ۳/۱ میلیون دلار ۳/۱ میلیون دلار
۱۰ Ad Astra ۱/۹ هزار دلار ۴۷ میلیون دلار
4/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها