• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • بهترین فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۳ : ۷۰ فیلم شیطانی خارجی و ایرانی که نباید از دست بدهید

بهترین فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۳ : ۷۰ فیلم شیطانی خارجی و ایرانی که نباید از دست بدهید

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲۸ روز قبل
  • ۴۱
بهترین فیلم های ترسناک شیطانی: فیلم ترسناکی که نباید از دست بدهید

ژانر وحشت، یکی از ژانرهای محبوب دنیای سینماست. فیلم‌ ترسناک شیطانی ۲۰۲۴ زیادی در این ژانر تولید می‌شوند که طرفداران بسیاری دارند و بعضی از آنها ماندگار و به‌یادماندنی می‌شوند. اما تعداد زیادی فیلم شیطانی ۲۰۲۵ در ژانر وحشت وجود دارند که خاطره صحنه‌های ترسناک‌شان از ذهن تماشاگر پاک نخواهد شد. انتخاب بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۳ دنیا، کار دشواری است. وحشت، درست مثل کمدی، کاملا ذهنی و وابسته به طرز فکر و نگاه بیننده است. گاهی موضوع یا فیلمی که کسی را از ته دل می‌خنداند، ممکن است برای فرد دیگر خسته‌کننده و حتی احمقانه به نظر برسد. درمورد فیلم شیطانی ترسناک ۲۰۲۴ نیز، چنین قانونی وجود دارد. ممکن است صحنه‌ای وحشت‌انگیز برای یک فرد، در دیگری، هیچ ترسی ایجاد نکند. در چنین بررسی‌هایی و برای انتخاب فهرست بهترین فیلم های ترسناک شیطانی دنیا، باید حالت روحی و سلیقه‌ی افراد نیز در نظر گرفته شود. به همین دلیل است که در تهیه‌ی فهرست بهترین فیلم سینمایی ترسناک شیطانی ۲۰۲۵ دنیا، کاملا محتاط و انتخابی عمل کرده‌ایم. به‌جای اینکه چند فیلم را به‌عنوان برترین فیلم های شیطانی معرفی کنیم، لیستی از فیلم‌های ارزشمند و دیدنی این ژانر را آماده کرده‌ایم که در بین آنها، نمونه‌ها و مثال‌های مختلفی از انواع ترس‌های ممکن در فیلم‌های سینمایی، به چشم می‌خورد. از داستان‌های قدیمی ارواح و موجودات بیگانه‌ی فضایی گرفته تا قتل‌های وحشتناک و شوک‌های غیرمنتظره. بنابراین در فهرست پیش‌رو، حتما فیلمی متناسب با سلیقه‌ی خود پیدا خواهید کرد. حال اگر طرفدار فیلم ترسناک هستید و برای لیست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۴ و برترین فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در نت جستجو می‌کنید، پس موفق شدید. در این مقاله فهرستی از فیلم های ترسناک شیطانی ۲۰۲۵ به همراه ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را برای شما آماده کرده‌ایم.


۱۱ فیلم ترسناک شیطانی مادام‌العمری که شاید به عمر خود ندیده‌اید


فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۴ طرفداران زیادی دارد. چرا؟ چون این گونه فیلم‌ها هیجان و ترس را در انسان تا اوج می برند و شیطان، اجنه و روح خودنمایی می‌کنند.  در این بخش از مطلب نگاهی به حضور شیطان در فیلم های ترسناک بچه رُزماری، شب شکارچی، دروازه نهم، جن گیر و وکیل مدافع شیطان می‌اندازیم. نمایندگی bft

۱ – فیلم سینمایی ترسناک شیطانی بچه رزماری – Rosemary’s Baby

فیلم سینمایی ترسناک شیطانی بچه رزماری - Rosemary's Baby

دانلود فیلم شیطانی محصول ۱۹۶۸، به کارگردانی رومن پولانسکی

اگر پای واقعیت هم در میان نباشد، شیطان های تاریخ سینما برای ایجاد جذابیت نیازمند قدرت یا خصوصیتی درخور تحسینند. قدرتی که گاه کمر خیر را جلوی خود خم می کند. در فیلم ترسناک شیطانی بچه رزمری اولین ساخته رومن پولانسکی (۱۹۶۸)، زنی که نطفه فرزند شیطان را در رحم خود رشد داده است. وقتی فرزندش به دنیا می آید، قصد جان او را می کند. اما دیدن چهره فرزند مشترکش با شیطان او را از این کار منصرف می کند. شاید او همچون بارونس، شخصیت فیلم ترسناک شیطانی دروازه نهم فیلم دیگر پولانسکی (۱۹۹۹)، در یک نگاه عاشق او شده است؛ عشقی که انگار همراه با نفرت، لازمه حضور شیطان در دنیای آدمیان است. پولانسکی از اولین‌ کسانی است‌ که‌ به‌ اسطوره‌ی شیطان‌ در غالب‌ مدرنش‌ پرداخت‌ و با نگاه‌ی تازه‌ به‌ شیطان‌ در سینما نگریست‌. رزماری وشوهرش به آپارتمان جدیدی می روند و بدون اینکه بدانند، باعده ای شیطان پرست همسایه می شوند. همسایه ها به شوهر رزماری پیشنهاد می کنند که همسرش را در اختیار شیطان بگذارد و در عوض آن به مقام و ثروت برسد، شوهر رزماری هم که جاه طلب است قبول می کند و در اثر این ارتباط رزماری باردار می شود و بعد از اینکه متوجه می شود بچه اش از شیطان است می خواهد او را از بین ببرد که همسایه ها از این کار جلو گیری می کنند. در صحنه آخر فیلم رزماری با یک چاقو وارد سالنی می شود که همسایه ها در آنجا به خاطر تولد بچه جشن گرفته اند. در این سالن که تقریبا از تمامی نژاد ها یک نفر وجود دارد گهواره سیاه رنگی هست که یک صلیب وارونه روی آن آویزان است و بعد از کلنجارهای رزماری با خود و دیگران وقتی به گهواره می رسد و صورت بچه را – که تماشاگر نمی بیند- می بیند لبخند رضایت بر لبانش نقش می بندد و به تولد پسر شیطان راضی میشود. این فیلم را بعد از “تلالو” دومین فیلم ترسناک تاریخ سینما می دانند. حاشیه مهم این فیلم سینمایی ترسناک شیطانی مرگ شارون تیت همسر باردار پولانسکی به دست فرقه های شیطان پرستی امریکا پس از نمایش فیلم است.


۲- فیلم ترسناک شیطانی طالع نحس – The omen

فیلم شیطانی طالع نحس - The omen

قسمت اول فیلم شیطانی: محصول ۱۹۷۶ ، به کارگردانی ریچارد دانر

فرزند یکی از سیاسیون آمریکا حین زایمان می میرد و یک کشیش فرزندی به نام دیمین را به جای فرزندشان به آنها می دهد. بعدا معلوم می شود که او فرزند شیطان بوده و روی پوست سرش عدد ۶۶۶ را دارد. در این قسمت دیمین مادر خود را کشته و هر کس هم که پی می برد او فرزند شیطان است به طرزعجیبی با حوادث طبیعی کشته می شود. وقتی پدرش میفهمد پسرش غیر طبیعی است می خواهد او را به دستور یک کشیش و به طریقه خاصی بکشد که خود به دست پلیس کشته میشود. درسکانس آخر در مراسن تدفین پدر، پسرک دست در دست رئیس جمهور آمریکاست.

قسمت دوم فیلم ترسناک شیطانی : ۱۹۷۸ ، به کارگردانی دن تایلر

دیمین فرزند خوانده رئیس جمهور آمریکا شده است، بزرگ می شود و به ارتش می رود. بعد از اینکه مادر و برادرش میفهمند او غیر طبیعی است، به شکل عجیبی کشته می شوند. در طول فیلم هم یاران دیمین تلاش می کنند که او در آینده به قدرت مالی و سیاسی بزرگی برسد. به همین منظور هر آدم پولداری در خانواده او هست کشته می شود و دیمین وارث آنها می شود.

قسمت سوم فیلم ترسناک: محصول ۱۹۸۱ ، به کارگردانی گراهام بیکر

دیمین بزرگ شده و صاحب شرکت و اموال بسیاری است. حالا به دنبال قدرت می رود و هنوزهم نیروهای شیطانی به او کمک می کنند و طرفداران بسیاری، به عنوان حامی دارد. در اورشلیم خنجرهایی که فقط با آنان می شود دیمین را کشت پیدا می شود و به دست کشیشان می رسد. در همان زمان مسیح در قالب فرزندی به دنیا می آید وقتی دیمین متوجه می شود به دوستانش دستور می دهد تمام فرزندانی که در آن شب به دنیا آمده اند را بکشند. در آخر زنی که با دیمین دوست بوده و فرزندش هم طرفدار دیمین است به وسیله کشیش آگاه می شود و او را با آخرین خنجر میکشد و دیمین در برابر مسیح جان می دهد.

قسمت چهارم فیلم شیطانی: بیداری – محصول ۱۹۹۱ به کارگردانی جرج مونتس

داستان تقریبا مانند قسمت اول است، خانواده پولدار و سیاسی که فرزندی ندارند به کلیسایی رفته و فرزند دختری را قبول می کنند که کم کم متوجه می شوند که او غیر طبیعی است و اواخر فیلم مادر دختر به کمک دکتری که معلوم می شود از شیطان پرستان است بچه دار می شود و فرزند پسری به دنیا می آورد که بر کف دست او عدد ۶۶۶ حک شده و وقتی میخواهد او را بکشد، خودش کشته می شود. نسخه دیگر بازسازی شده “طالع نحس” در سال ۲۰۰۶ به کارگردانی جان مور ساخته شد.


۳ – فیلم شیطانی ترسناک جن‌گیر – The Exorcist

فیلم ترسناک جن‌گیر - The Exorcist
دانلود فیلم شیطانی محصول ۱۹۷۳، به کارگردانی ویلیام فریدکین

در جورج تاون واشنگتن دی سی کریس مک نیل، بازیگر زن تلویزیون نگران سلامت دخترش، ریگن است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می کنند از یک جن گیر کمک بگیرد. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه میکند و از او درخواست می کند تا به ریگن کمک کند. حال در ادامه دانلود فیلم ترسناک شیطانی جن گیر، ساخته ویلیام فرید کین، موجود شیطانی که بدن دختر جوانی را تسخیر کرده است، در مقابل تلاش کشیشی با ایمان مجبور به ترک بدن دختر می شود. هری پاول در فیلم شب شکارچی به هدفی که از ابتدای فیلم دنبال می کرد، نمی رسد. در سایر فیلم ها نیز شکست شیطان- اگرچه مقطعی- دیده می شود. البته از آن جا که شکست صددرصدی شیطان در فیلم به معنای مرگ او است و این اتفاق در ضمیر ناخودآگاه بیننده تعارض ایجاد می کند، در هیچ یک از فیلم هایی که شیطان در آن نقشی دارد، دیده نمی شود. تداوم حضور شیطان در فیلم های مختلف در پایان قابل انتظار است. البته این پایان بندی، در فیلم های مختلف از قدرت متفاوتی برخوردار است.


۴-  فیلم ترسناک شیطانی دروازه نهم – The ninth gate

فیلم ترسناک شیطانی دروازه نهم - The ninth gate
دانلود فیلم شیطانی محصول ۱۹۹۹، به کارگردانی رومن پولانسکی

دن کروز که کتاب شناس است، از طرف دانشمندی، مامور می شود یک کتاب را بررسی کرده و نسخه اصلی و دو نسخه دیگر آن را پیدا کند، دن در حین جستجو متوجه می شود که این کتاب متعلق به زنی کلکسیونر بوده و توسط آن دانشمند از شوهر زن دزدیده شده است. نویسنده این کتاب به جرم نگارش آن در آتش سوزانده شده ، دو نسخه دیگر کتاب هم نزد مردی در پرتغال و زنی در فرانسه است. دن در می یابد این سه کتاب زمانی که در کنار هم قرار می گیرند، شیطان حلول می کند. زن کلکسیونر توسط دانشمند در جلسه بزرگداشت شیطان، کشته شده و خود دانشمند هم در هنگام انجام مراسمی شیطانی، می سوزد و کتاب به دست دن می رسد. دن می فهمد که در تمام این مدت شیطان او را راهنمایی و کمک می کرده و در سکانس پایانی، این دن است که از دروازه نهم عبور کرده و به قدرت شیطان دست پیدا می کند. جانی دپ نقش دن کروز را بازی می کند.


۵ – فیلم سینمایی ترسناک شیطانی وکیل مدافع شیطان – The Devil’s Advocate

فیلم ترسناک شیطانی وکیل مدافع شیطان - The Devil's Advocate
فیلم ترسناک شیطانی محصول ۱۹۹۷، به کارگردانی تیلور هکفورد

در فیلم ترسناک شیطانی وکیل مدافع شیطان، کوین که قبلا بازپرس بوده و حالا وکیل بسیار موفقی است، رکورد دار پرونده های موفق است. در یک دادگاه او وکالت مردی که به اتهام تجاوز به یک دختر در حال محاکمه است به عهده دارد و موفق می شود به رغم گناهکار بودن مرد او را تبرئه کند. جان میلتون (شیطان)، با بازی قابل ستایش آل پاچینو، رئیس یک شرکت بزرگ حقوقی در نیویورک که یک شیطان مجسم است او را جذب شرکت خود می کند و با پیشنهادهای مالی اش او را اغوا می کند. میلتون در راس سازمانی قرار دارد که به دفاع از حقوق مجرومان می پردازد نه متهمان. کوین به طور ناخواسته وکیل مدافع شیطان می شود و این آغاز همراهی این وکیل جوان با شیطان است. او در شرکت به موفقیت شغلی میرسد در حالیکه همان اول راه همسرش مری را از دست می دهد. در انتها کوین متوجه حقه شیطان می شود و برای نابود شدن دستگاه او خود را می کشد اما تمام اینها رویاهایی بوده اند که در مخیله کوین در خلال همان دادگاه اولش جاری بوده است. بازیگرانی چون کیانوریوز، آل پاچینو و چارلیزترون در این فیلم بازی می کنند.  ساخته تیلورد هکفورد (۱۹۹۷)، قتل نزدیکان به شکل دیگری است.


۶ – فیلم ترسناک شیطانی کنستانتین – Constantine

فیلم ترسناک کنستانتین - Constantine
دانلود فیلم شیطانی محصول ۲۰۰۵، به کارگردانی فرانکیس لارنس

کنستانتین که نوعی نیروی فرا انسانی دارد و می تواند جهنم را ببیند، در جوانی خود کشی کرده و به مدت مدت ۲ دقیقه به جهنم می رود ولی به کمک پزشکان زنده می ماند. او برای توبه اقدام به جن گیری می کند و مردم را از شر جن و شیاطین نجات می دهد. کنستانتین می فهمد که پسر شیطان به شیطان خیانت کرده و می خواهد به کمک جبرئیل که یک کشیش است، بر مردم دنیا حکومت کند. وقتی کنستانتین می بیند نمی تواند از عهده پسر شیطان و جبرئیل برآید تصمیم می گیرد دوباره خود کشی کند تا خود شیطان را که برای بردن جان او می آید مطلع کند، بعد از این، شیطان پسرش را دوباره به جهنم برمیگرداند و جبرئیل را هم شکست می دهد ولی وقتی می خواهد کنستانتین را به جهنم ببرد می بیند که خداوند از او راضی شده و او باید به بهشت برود، شیطان هم کنستانتین را نجات می دهد و نمی گذارد بمیرد تا دوباره به دنیا برگردد که شاید در امتحانات بعدی شکست بخورد. کیانو ریوز در نقش کنستانتین بازی می کند.


۷ – فیلم ترسناک شیطانی گابریل – Gabriel

فیلم ترسناک شیطانی گابریل - Gabriel
دانلود فیلم سینمایی شیطانی محصول ۲۰۰۷، به کارگردانی شان آدیس

گابریل(جبرئیل) بعد از فرستاده شدن تعدادی از فرشتگان به زمین برای نابودی سموئل (سمائیل)، مامور شده و به زمین می آید، متوجه می شود که فرستادگان و فرشتگان قبلی همه آلوده شده اند. او با پیدا کردن دوستانش، آنها را دوباره به حالات قبلی برمیگرداند و آماده مبارزه با سموئل می شود. سموئل قبلا یکی از فرشتگان مقرب بوده ولی از درگاه الهی روی برگردانده و به زمین آمده و حکمران زمین است. در این پیکار دوستان گابریل کشته شده و شیاطین طرفدار سموئل هم کشته می شوند. در پایان، گابریل با فرشته ای قدرتمند از طرفداران سموئل روبرو می شود، در حین مبارزه می فهمد که او همان فرشته قبل از او یعنی میکائیل است که استاد گابریل هم هست. بعد از مبارزه ای طولانی، هر دو زخمی شده و در شرف مرگ هستند که میکائیل قدرت خود را به گابریل منتقل می کند و او زنده می ماند. تازه متوجه می شود که خداوند آنها را به جان هم انداخته و سموئل آزادی خواه است و برای اینکه زیر سلطه و بردگی خدا نباشد پرچمدار آزادی شده و در برابر خدا طغیان کرده است. گابریل با حالتی اعتراض آمیز به طرف خدا برمی گردد.


۸ – فیلم سینمایی ترسناک شیطانی پسر جهنمی – Hellboy

فیلم شیطانیی پسر جهنمی - Hellboy
دانلود دو قسمت فیلم شیطانی – محصول ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ ، به کارگردانی گیلرمو دل تورو

نازی ها برای استفاده از نیروهای شیطانی در جنگ جهانی دوم، دستگاهی ساخته اند که این دنیا را به جهنم متصل می کند. وقتی این دستگاه روشن می شود آمریکایی هایی که از قبل کمین کرده اند آنجا را نابود می کنند ولی یک بچه قرمز رنگ که دو شاخ کوچک هم دارد از جهنم به این طرف آمده. یک دانشمند مسیحی اورا بزرگ می کند و از او در رفع مشکلات به وجود آمده به دولت آمریکا استفاده می کند. درسالیان بعد دست نشانده نازیها حیوانی به نام سموئل را که دوزخی است به این دنیا می آورد تا نقشه های خود را عملی کند. در آخر قسمت اول معلوم می شود که یکی از دست های عجیب پسر جهنمی، کلید باز شدن درب جهنم به این دنیا است ولی پسر جهنمی به خاطر عشقی که به دانشمند مسیحی دارد شاخ های خود را که بزرگ شده، می شکند و دست نشانده نازی ها را نیز می کشد. در این قسمت تمام کارها به صورت مخفیانه و دور از چشم مردم انجام می شود. در قسمت دوم نژادی غیر از انسانها و دیوها وجود دارند که یک نفر از آنها برای ازبین بردن انسانها اقدام به بیدار کردن ارتشی خفته می کند که با تلاش پسر جهنمی و دوستانش موفق نمی شود و پسر جهنمی دوباره ارتش را به خواب فرو می برد. پسر جهنمی علاقه ی عجیبی هم به شهرت دارد و در هر فرصتی خود را به خبرنگاران و مردم نشان می دهد.

از دست نده:  امتیاز و تریلر فیلم ترسناک داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی از دید سایت های معتبر دنیا

۹ – فیلم ترسناک شیطانی فرشته سقوط کرده – Fallen angel

فیلم ترسناک شیطانی فرشته سقوط کرده - Fallen angel
دانلود فیلم ترسناک سنمایی شیطانی محصول ۱۹۸۹، به کارگردانی گریگوری هابلیت

کارآگاه جان هابز مسوول رسیدگی به پرونده یک قاتل زنجیره ای به اسم ادگارریس است و در تحقیقاتش متوجه می شود ماجرای این قتل ها به پرونده یک پلیس مربوط می شود که ۳۰ سال قبل خودکشی کرده. او از طریق بازجویی از دختر آن پلیس و کتاب هایی که پیدا می کند متوجه وجود شیطانی می شود که در جسم انسان ها حلول می کند و دست به جنایت می زند. فیلمنامه این فیلم ترسناک شیطانی را نیکلاس کازان ـ فرزند الیا کازان، کارگردان مشهور ـ نوشته و دنزل واشنگتن و جان گودمن در آن بازی می کنند.


۱۰ – فیلم شیطانی پایان‌ دوران – End of Days

فیلم ترسناک شیطانی پایان‌ دوران - End of Days
دانلود فیلم شیطانی به کارگردانی پیتر هایمز ، محصول ۱۹۹۹

آغاز سال ۲۰۰۰ نزدیک است و در صورت پیروزی شر بر خیر ، دنیا به پایان می رسد. گابریل‌(جبرئیل‌) بِرن‌، ‌ شیطان‌ این‌ فیلم‌ است و همذات‌پنداری تماشاگر را هم جلب میکند. آلباینو (یعنی کسی که‌ کاملاً بیرنگ‌ است‌ و هیچ‌ رنگی در مو، پوست‌ و چشم‌ او وجود ندارد، زال‌) به‌ یک زن، خبر میدهد که‌ شیطان‌ ـ اربابش‌ ـ میخواهد به‌ سراغش‌ بیاید‌. شیطان‌ قادر نیست‌ وارد هیچ کلیسایی شود، ولی از خارج‌ کلیسا نیروی خود را به‌ داخل‌ کلیسا میفرستد تا کارش‌ را انجام‌ دهد. آرنولد شواتزنگر هم در نقش‌ کسی بازی می کند که‌ میخواهد جلوی شیطان‌ را با تفنگ‌ بگیرد.


۱۱- فیلم شیطانی شب شکارچی – The Night of the Hunter

فیلم شیطانی شب شکارچی

در فیلم ترسناک شیطانی شب شکارچی ساخته قدرتمند چارلز لافتون (۱۹۵۵)، اگرچه همچون فیلم های شیطانی بچه رزمری، دروازه نهم، وکیل مدافع شیطان، جن گیر، کنستانتین و… شیطان به صورت مستقیم وجود ندارد، اما شخصیت اصلی فیلم با بازی رابرت میچم، خود یک شیطان تمام عیار است. شیطانی که واضح تر از تمام شیاطین فیلم های دیگر در یک صحنه کاملا سینمایی نظرش را درباره عشق و نفرت بیان می کند. او در این صحنه در حالی که ردای کشیشی به تن دارد رو به پسرکی که از اولین برخورد حضور او را با شک و تردید نگاه می کند، از داستانی سخن می گوید که با کلام خالکوبی شده بر انگشتان دست هایش ارتباط دارد. داستان او ستیز همیشگی عشق و تنفر است؛ ستیزی که پیروز میدانش عشق است. اما عشق در ذهن این مرد به ظاهر مقدس معنایی دیگر دارد. معنایی که با مرگ و نیستی دیگران همراه است؛ دیگرانی که گاه خود در ردیف شیفتگان شیطانند.

 


۱۰ فیلم ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۵ که اگر نمی‌ترسید ببینید


ژانر فیلم شیطانی را می‌توان از محبوب‌ترین ژانر‌های دنیای فیلم و سینما دانست؛ طوری که همواره طرفدران مخصوص به خود را داشته و تاکنون نیز لیست بلندبالایی از فیلم‌های ترسناک شیطانی ساخته شده‌اند. در این قسمت نیز جدیدترین فیلم های ترسناک سیطانی ۲۰۲۵ را برای شما معرفی می‌کنیم.

۱- فیلم ترسناک شیطانی جدید تلفات The Toll 2025

فیلم ترسناک شیطانی جدید تلفات The Toll 2021

داستان فیلم شیطانی تلفات ۲۰۲۵ از آنجا آغاز می‌شود که یک راننده خام از نظر اجتماعی و یک مسافر خسته سعی می کنند خود را به مقصد برسانند در حالی که تهدیدی ماورا طبیعی آنها را دنبال می کند و ادامه داستان.

 

۲- فیلم شیطانی جدید سرزمین عجایب ویلی Willy’s Wonderland 2025

دانلود فیلم شیطانی جدید Willy’s Wonderland 2021

داستان فیلم شیطانی جدید Willy’s Wonderland 2025 از آنجا آغاز می‌شود که مردی گمنام و تنها موافقت می کند که در ازای تعمیر ماشین خود ، شهربازی را پاکسازی کند ، اما از نیروهای شیطانی این مکان بی اطلاع است. اگرچه چندین نوجوان در این مورد به او هشدار می دهند ، اما او خود را در وضعیت مرگ و زندگی می بیند و مجبور است برای زنده ماندن علیه موجوداتی که به طرز مرموزی زنده شده اند ، بجنگد. هنگامی که او شروع به مبارزه با آنها می کند ، این ربات ها / عروسک های شیطانی نیز ترفندهایی در آستین دارند.

 

۳- فیلم ترسناک شیطانی پسر ۲۰۲۵ Son

دانلود فیلم ترسناک شیطانی پسر 2021 Son

داستان فیلم شیطانی جدید پسر ۲۰۲۵ Son از جایی شروع می‌شود که وقتی پسر جوانی به یک بیماری مرموز مبتلا می شود مادرش باید تصمیم بگیرد که برای محافظت از او در برابر نیروهای وحشتناک گذشته اش تا کجا پیش خواهد رفت…

 

۴- فیلم شیطانی جدید ترسناک شیطان زیر The Devil Below 2025

دانلود فیلم شیطانی جدید The Devil Below 2021

خلاصه داستان از این قرار است که در فیلم شیطانی جدید The Devil Below 2025 یک مکان متروکه در اعماق کشور آپالاچی قرار دارد که معادن زیرزمینی ذغال سنگ برای چندین دهه در آن آتش گرفته اند. وقتی تیمی از محققان سعی می کنند بفهمند آتش سوزی چگونه آغاز شده است.

 

۵- فیلم شیطانی جدید ترس از راین Fear of Rain 2025

دانلود فیلم شیطانی جدید ترس از راین Fear of Rain 2021

این فیلم ترسناک ۲۰۲۵ جدید ترس از راین Fear of Rain 2025 داستان دختری که با اسکیزوفرنی زندگی می کند با توهمات وحشتناک دست و پنجه نرم می کند ، زیرا شروع به شک داشتن همسایه خود برای ربودن یک کودک می کند. تنها کسی که به او اعتقاد دارد کالب – پسری است که حتی از وجودش مطمئن نیست.

 

۶- فیلم ترسناک شیطانی جدید روز هفتم The Seventh Day 2025

دانلود فیلم شیطانی جدید روز هفتم The Seventh Day 2021

داستان فیلم ترسناک شیطانی جدید روز هفتم The Seventh Day 2025 از آنجا شروع می‌شود که یک جن گیر مشهور که برای اولین روز آموزش خود با یک کشیش تازه کار همکاری می کند. همانطور که در جهنم زمین عمیق تر می شوند ، مرزهای خوب و بد محو می شوند و شیاطین خودی ظهور می کنند.

 

۷- فیلم شیطانی جدید ترس را بشناس Know Fear 2025

دانلود فیلم شیطانی جدید ترس را بشناس Know Fear 2021

داستان فیلم شیطانی جدید ترس را بشناس Know Fear 2025 اینگونه آغاز می‌شود پس از تصرف همسرش ، دونالد کاپل و خانواده اش یک آیین خطرناک را در کتابی که برای شناسایی و تبعید شیاطین استفاده می شود ، فعال می کنند ، آیینی که هر یک از اعضای خانواده را مجبور می کند به شیوه منحصر به فرد خود با دیو ارتباط برقرار کنند: دیدن آن ، شنیدن آن ، یا با آن صحبت کنید.

 

۸- فیلم ترسناک شیطانی جدید The Canyonlands 2025

دانلود فیلم شیطانی جدید The Canyonlands 2021

داستان فیلم سینمایی ترسناک شیطانی The Canyonlands 2025 از آنجا شروع می‌شود بعد از اینکه ۵ نفر در یک رفتینگ به پایین کلرادو در یوتا برنده شدند ، ماجراجویی آنها هنگامی که شبانه در کنار رودخانه اردو می زنند چرخشی مرگبار به خود می گیرد و می فهمند که آنها تنها کسانی نیستند که در دره های ناهموار و دور افتاده دره هستند.

 

۹- دانلود فیلم شیطانی جدید برکه The Pond 2025

دانلود فیلم شیطانی جدید برکه The Pond 2021

در فیلم شیطانی جدید برکه The Pond 2025 استاد مردم شناسی را به دلیل ادعای قرار گرفتن در آستانه کشف آخرالزمانی از دانشگاه خود بیرون کردند. کسی یا چیزی هنوز به کار او علاقه مند است

 

۱۰- فیلم ترسناک جدید نقطه قرمز Red Dot 2025

دانلود فیلم ترسناک جدید نقطه قرمز Red Dot 2021

این فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۵ در مورد زنی به نام نادجا است که پس از اطلاع از بارداری‌اش، تصمیم می گیرد برای بهبود روابط میان خود و همسرش، یک سفر جذاب به شمال سوئد را ترتیب دهد. اما به زودی سفر عاشقانه آن‌ها تبدیل به کابوس شده است.

 

۱۱- فیلم شیطانی جدید احضار ۳ The Conjuring 3 2025

دانلود فیلم شیطانی احضار 3 The Conjuring: The Devil Made Me Do It 2021 احضار 3 شیطان مرا وادار کرد

در خلاصه داستان فیلم ترسناک شیطانی جدید احضار ۳ The Conjuring: The Devil Made Me Do It 2025 احضار ۳ شیطان مرا وادار کرد آمده است که یک داستان ترسناک از رعب و وحشت ، قتل و شر ناشناخته که حتی محققان باتجربه در زندگی واقعی اد و لورین وارن را شوکه کرد.


۵ فیلم شیطانی جدید ۲۰۲۴ که خون در رگ خشک می کند


شیطان پرستی دارای نمادهای بسیار عجیب و وحشتناک است که از جمله میتوان به سوراخ کردن و گذاشتن اشیاء و نمادهای شیطان پرستی در سر و صورت و زیر پوس آنها اشاره کرد. در ادامه برخی فیلم‌های شیطانی ترسناک ۲۰۲۴ را برای شما لیست کرده ایم.

۱- فیلم ترسناک شیطانی جدید Come True 2024

دانلود فیلم ترسناک شیطانی جدید Come True 2020

خلاصه فیلم شیطانی جدید Come True 2024 از این قرار است که یک فراری نوجوان در یک مطالعه خواب شرکت می کند که به یک کابوس نزولی در اعماق ذهن او تبدیل می شود و یک بررسی ترسناک از قدرت رویاها می کند.

 

۲- فیلم ترسناک جدید آن شب The Night 2024 با بازی شهاب حسینی

دانلود فیلم ترسناک شیطانی آن شب The Night 2020 با بازی شهاب حسینی

داستان فیلم ترسناک ۲۰۲۴ آن شب با بازی شهاب حسینی، در مورد زوج جوانی است که به همراه دختر یک ساله‌شان خود را محبوس در هتلی قدیمی می‌یابند. علیرغم تلاششان برای اقامتی دلپذیر در این هتل عجیب و وهم‌آور، نیرویی خارجی آن دو را وادار به ابراز راز‌های درونی‌شان که از یکدیگر پنهان نگه داشته‌اند می‌کند. آن‌ها با دقت همه چیز و هر کسی را که در مسیرشان قرار دارد زیر سال می‌برند. در این فیلم جورج مگوایر نیز به‌عنوان بازیگر نیز حضور دارد.

 

۳- فیلم ترسناک جدید شکار The Hunt 2024

دانلود فیلم ترسناک جدید شکار The Hunt 2020

در داستان فیلم سینمایی ترسناک The Hunt 2024 آمده است که دوازده غریبه از خواب بیدار می شوند، آنها نمی دانند کجا هستند یا چگونه به آنجا رسیده اند. آنها نمی دانند که برای هدفی خاص انتخاب شدند، یعنی شکار.

 

۴- فیلم ترسناک شیطانی ما هنوز هم مرده ایم؟ Are We Dead Yet? 2024

دانلود فیلم ترسناک شیطانی ما هنوز هم مرده ایم؟ Are We Dead Yet? 2020

داستان از آنجا آغاز می شود که یک سرقت به طرز وحشتناکی اشتباه زمانی رخ می دهد که پنج نفر مجرم مجبور به پناه بردن از پلیس در یک قلعه قدیمی می شوند. آنچه که به عنوان آخرین کار آغاز می شود به سرعت به یک سفر سرگرم کننده و خنده دار از بدبختی های شبح تبدیل می شود.

 

۵- فیلم شیطانی تو تنها نیستی You’re Not Alone 2024

دانلود فیلم شیطانی تو تنها نیستی You’re Not Alone 2020

داستان فیلم در مورد زنی به نام اِما (با بازی کاتیا وینتر) است که پس از مرگ همسرش، بار دیگر حضانت دختر خردسال خود به نام ایسلا (با بازی لیا کاتلت) را برعهده گرفته و امیدوار است تا پس از گذشت چند سال دوری، بار دیگر روابطش با ایسلا بهبود پیدا کند. اکنون آن ها برای زندگی به خانه ای جدید نقل مکان می کنند اما پس از مدتی حضور نیروهای شیطانی که قصد آزار و اذیت آن ها را دارند را در خانه جدیدشان احساس کرده و …

 

 


۲۹ فیلم سینمایی ترسناک شیطانی ۲۰۲۳ خارجی که حتما باید ببینید


۲۱ فیلم ترسناک شیطانی خارجی جدید و آثار ژانر وحشت که اکران شده‌اند یا قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ اکران شوند.

۱. فیلم ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۳ دختر طبقه سوم – Girl on the Third Floor

آغاز اکران عمومی: ۱۹ اسفند ۹۷

فیلم ترسناک شیطانی Girl on the Third Floor

مردی قصد دارد یک قصر قدیمی و از کارافتاده را برای خانواده رو به گسترشش بازسازی کند. قصری که تاریخی سیاه و خطرناک دارد و در ادامه فیلم به ساکنان نشان می‌دهد که چه وقایعی برای آن‌ها تدارک دیده. فیلم ترسناک Girl on the Third Floor را تراویس استیونس کارگردانی کرده که پیش از این تنها سابقه کارگردانی یک مستند کوتاه را در کارنامه دارد و بیشتر به عنوان یک تهیه‌کننده شناخته می‌شود. این فیلم ترسناک تحت تاثیر رمان گوتیک «تسخیرشدگی خانه هیل» (The Haunting of Hill House) اثر شرلی جکسن ساخته شده و در مجموع تلاش کرده تا حد ممکن از قواعد ژانر تبعیت کند.


۲. فیلم سینمای ترسناک ۲۰۲۳ Us – ما ساخته جردن پیل

آغاز اکران عمومی: ۲ فروردین ۹۸

فیلم ترسناک Us - ما ساخته جردن پیل

فیلم تر سناک ما – Us جدیدترین اثر جوردن پیل کارگردان فیلم سینمایی برو بیرون – Get Out است. پیل که فیلم‌سازی را با «برو بیرون» آغاز کرد و پیش از آن به عنوان بازیگر در سینمای آمریکا فعالیت می‌کرد توانست در همان آغاز کار به عنوان یک کارگردان خلاق شناخته شود و اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را برای اولین فیلمش تصاحب کند. فیلم ترسناک آس که باز هم یک خانواده سیاه‌پوست را به تصویر می‌کشد برخلاف اثر قبلی بر مسائل نژادی تمرکز ندارد و در آن تلاش شده تا با خلق یک جهان و یک هیولای جدید ترسناک به مسائلی عمیق‌تر اشاره شود.

فیلم ترسناک Us داستان زوج سیاه‌پوستی را روایت می‌کند که با فرزندان‌شان به خانه ساحلی خود رفته‌اند اما حضور سرزده و ناخوانده افرادی ناشناس آرامش آن‌ها را در هم می‌ریزد. لوپیتا نیونگو (شناخته شده بخاطر بازی در فیلم‌هایی چون پلنگ سیاه، ۱۲ سال بردگی و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) در کنار وینستون دوک (با سابقه حضور در آثاری چون پلنگ سیاه و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) از جمله بازیگران اصلی جدیدترین فیلم ترسناک جوردن پیل هستند.


۳. فیلم ترسناک ۲۰۲۳ قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary

آغاز اکران عمومی: ۱۶ فروردین ۹۸

 فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی - Pet Sematary

فیلم ترسناک قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary که یک اثر ترسناک با مایه‌های فراطبیعی است براساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ ساخته شده است. با توجه به استفاده از کلمه «Sematary» به جای «cemetery» در این فیلم سینمایی که تعمدا به کار رفته برگردان فارسی نام فیلم با دقت بیشتر می‌تواند «غبرستان حیوانات خانگی» باشد. این فیلم سینمایی ماجرای خانواده‌ای را دنبال می‌‎کند که یک قبرستان اسرارآمیز را در جنگل پشت خانه‌شان پیدا می‌کنند. «غبرستان حیوانات خانگی» پیش از این در سال ۱۹۸۹ نیز برای ساخت یک فیلم ترسناک دیگر مورد اقتباس قرار گرفته بود و فیلم جدید دومین اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ است.


۴. فیلم ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۳ The Wind

آغاز اکران عمومی: ۱۶ فروردین ۹۸

فیلم ترسناک The Wind

فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۳ The Wind اولین اثر سینمایی اما تامی یک فیلم ترسناک وسترن با مایه‌های فراطبیعی است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ در فستیوال فیلم تورنتو به نمایش درآمد. با این وجود اکران عمومی این فیلم در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد و به همین دلیل در لیست فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۹ از آن یاد کرده‌ایم. شخصیت اصلی فیلم باد زنی است سرسخت و مرزنشین که خود را از تمدن دور کرده و در نقطه‌ای سکونت دارد که هرگز وزیدن باد در آن متوقف نمی‌شود. او به زودی متوجه حضور موجوداتی شیطانی می‌شود که گویا از خود زمین نشات گرفته‌اند. با سکونت یک زوج تازه‌ازدواج کرده در همان نزدیکی، این ترس‌ها تشدید می‌شود.


۵. فیلم ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۳ The Curse of La Llorona

آغاز اکران عمومی: ۳۰ فروردین ۹۸

فیلم شیطانی 2019 The Curse of La Llorona

فیلم ترسناک نفرین لیورونا – The Curse of La Llorona یک اثر ترسناک با مایه‌های فراطبیعی است که ششمین اثر در مجموعه سینمایی احضار به حساب می‌آید. فیلم که براساس یک فولکلور مکزیکی ساخته شده داستان مادری را دنبال می‌کند که در لس آنجلس دهه هفتاد باید از فرزندانش در برابر یک شبح محافظت کند که قصد ربودن او را دارد.

جیمز وان کارگردان فیلم‌های ترسناک اره، توطئه‌آمیز و دو قسمت اول مجموعه احضار در نفرین لیورونا به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد و کارگردانی اثر به مایکل چیوز سپرده شده که قسمت سوم مجموعه احضار را نیز کارگردانی کند.


۶. فیلم ترسناک ۲۰۲۳ برایت برن – Brightburn

آغاز اکران عمومی: ۳ خرداد ۹۸

فیلم ترسناک برایت برن - Brightburn

چه اتفاقی می‌افتاد اگر سوپرمن، به‌جای اینکه ناجی و ابرقهرمان باشد به شخصیت شروری تبدیل می‌شد که قصد تصرف کل جهان را داشت؟ برایت‌برن چنین ایده داستانی را انتخاب و ارائه می‌کند که نتیجه آن اثری با قتل‌های بسیار فجیع است که مو را به تن هرکسی سیخ می‌کنند. داستان فیلم ما را با شخصیت توری آشنا می‌کند که به‌دلیل ناباروری همیشه در حسرت فرزند است اما درنهایت پس از قبول کردن حضانت نوزادی به اسم برندن، رویایش برای مادر شدن تعبیر می‌شود. برندن همان بچه‌ای است که توری و کایل، همسرش، همیشه حسرتش را می‌کشیدند؛ بچه‌ای باهوش و دوست‌داشتنی. اما با بزرگ‌تر شدن برندن، کم کم وی متوجه قدرت‌های فرازمینی و عجیبی می‌شود که کم کم خانواده‌اش را هم نگران می‌کنند. برندن به‌جای استفاده در این قدرت‌ها در راه درست، به مرور به شخصیت کاملا شرور و وحشتناکی تبدیل می‌شود که رویا‌های شومی در سر دارد و همین هم مخصوصا برای افراد نزدیک، وی را به یک تهدید واقعی تبدیل می‌کند. فیلم ترسناک برایت‌برن – Brightburn یک فیلم شیطانی ترسناک است که توسط دیوید یاروفسکی ساخته شده. جیمز گان کارگردان بخش ۱ و ۲ مجموعه نگهبانان کهکشان تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است و یاروفسکی پیش از این با گان در پروژه نگهبانان کهکشان نیز همکاری داشته است. برایان گان برادر جیمز گان و مارک گان پسرعموی او هم فیلم‌نامه «برایت‌برن» را نوشته‌اند تا حضور خانواده گان در این اثر سینمایی تکمیل شود.

از دست نده:  اما استون و رالف فاینز بازیگران فیلم ترسناک منو - The Menu به کارگردانی الکساندر پین

فیلم درباره کودکی است که نیروهایی فوق انسانی دارد اما در درونش جدالی میان خیر و شر برقرار است و این نیروها لزوما در راه خیر مصرف نمی‌شوند.


۷. فیلم ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۳ Ma – ما

آغاز اکران عمومی: ۱۰ خرداد ۹۸

فیلم ترسناک Ma - ما

فیلم ترسناک شیطانی Ma یک اثر ژانر وحشت و روانشناختی است که توسط تیت تیلور ساخته شده است. از جمله آثار بیشتر شناخته شده تیلور می‌توان به فیلم سینمایی خدمتکاران – The Help اشاره کرد. فیلم ترسناک ما قصه زنی تنها است که در اوهایو زندگی می‌کند و سر در کار خود دارد. داستان فیلم به شکلی رقم می‌خورد که زن با چند دختر نوجوان یک رابطه دوستی را آغاز می‌کند؛ رابطه‌ای که در آغاز برای دختران نوجوان رویایی است اما زمان کوتاهی کافی است تا این رویا به کابوسی سراسر سیاه تبدیل شود.


۸. فیلم ترسناک ۲۰۲۳ The Dead Don’t Die – مرده‌ نمی‌میرد

آغاز اکران عمومی: ۲۴ خرداد ۹۸

فیلم ترسناک The Dead Don’t Die

آخرین اثر جیم جارموش از کارگردان‌های شاخص سینمای مستقل آمریکا یک کمدی است که عناصر فیلم‌های ژانر وحشت را هم در خود دارد. فیلم ترسناک مرده‌ نمی‌میرد – The Dead Don’t Die درباره شهر کوچکی است که در آن مرده‌ها از گورهایشان بیرون آمده‌اند و به شکل بی‌رحمانه‌ای به موجودات زنده حمله می‌کنند. بازیگرانی چون بیل مری، آدام درایور و تیلدا سوئینتن حضور دارند؛ بازیگرانی که پیش از این هم در آثار جارموش به ایفای نقش پرداخته‌اند و در میان بازیگران شناخته‌شده آثار این کارگردان قرار دارند.


۹. فیلم ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۳ Child’s Play – بازی بچگانه

آغاز اکران عمومی: ۳۱ خرداد ۹۸

فیلم ترسناک Child’s Play - بازی بچگانه

مجموعه فیلم‌های ترسناک Child’s Play یا همان چاکی جزو آثار قدیمی این ژانر هستند که در سال ۲۰۱۹ شاهد ریبوت شدن آن‌ها و اکران فیلم Child’s Play بودیم که مارک همیل هم صداپیشگی عروسک چاکی را در آن برعهده دارد. اندی بارکلی پسر کوچکی است که پس از نقل مکان به شهری جدید، یک عروسک از مادرش هدیه می‌گیرد؛ عروسکی که به مرور تبدیل به بهترین دوست اندی می‌شود اما این ماجرا فقط تا جایی دوام دارد که این عروسک، زنده شده و تصمیم به کشتن آدم‌های دور و برش می‌گیرد. چاکی مثل فیلم‌های قبلی مجموعه در این قسمت هم کار‌های وحشتناکی انجام می‌دهد و از آن طرف اندی و دوستانش هم متحد می‌شوند تا جلوی این عروسک و کار‌هایش را بگیرند. هرچند Child’s Play بهترین فیلم ترسناک ۲۰۱۹ یا کلا مجموعه چاکی نیست اما بازهم اگر قسمت‌های قبلی این سری را دیده باشید ارزش تماشا کردن را دارد. فیلم ترسناک بازی بچگانه – Child’s Play یک فیلم ژانر وحشت اسلشر است که توسط لارس کلوبرگ ساخته شده است. این فیلم سینمایی نوعی بازسازی و راه‌اندازی مجدد فیلمی به همین نام است که در سال ۱۹۸۸ به کارگردانی تام هلند ساخته شده بود و مدتی بعد به قسمت‌های دیگر و همچنین یک مجموعه تلویزیونی منجر شد. فیلم درباره زنی است به نام کارن که به پسرش اندی یک عروسک می‌دهد اما نه مادر و نه فرزندش از ذات شیطانی این عروسک آگاهی ندارند.


۱۰. فیلم ترسناک ۲۰۲۳ شیطانی جدید آنابل به خانه می‌آید –  Annabelle Comes Home

آغاز اکران عمومی: ۷ تیر ۹۸

دانلود فیلم شیطانی ترسناک 2019 شیطانی آنابل به خانه می‌آید -  Annabelle Comes Home

بازهم فیلمی دیگر از مجموعه احضار اما این بار با محوریت عروسک آنابل. اد و لورن، شخصیت‌های آشنای مجموعه در آغاز Annabelle Comes Home عروسک آنابل را به خانه‌شان می‌آورند و در اتاق مخصوص نگه‌داری اشیای داخل محفظه‌ای قرار می‌دهند تا شاید جلوی کار‌های شوم آن را بگیرند. پس از آن این دو برای مدتی از خانه خارج می‌شوند و دخترشان همراه‌با پرستارش در خانه می‌مانند و پس از مدتی یکی از دوستان پرستار هم به آن‌ها ملحق می‌شود و کنجکاوی‌های وی، باعث آزاد شدن آنابل از محفظه مخصوصش می‌شود. آنابل که قدرت تاثیرگذاشتن روی سایر اشیا نفرین‌شده موجود در این اتاق را هم دارد خانه لورن‌ها را به کابوسی برای ساکنین آن تبدیل می‌کند که نتیجه آن خلق شدن دقایق ترسناک زیادی است و هم شاهد جامپ اسکر‌های قابل قبولی هستیم و هم وحشت کلی حاکم بر فیلم تاثیرگذاری لازم را دارد. اگر از علاقه‌مندان همیشگی سری فیلم‌های احضار هستید، تماشای جدید‌ترین هنرنمایی آنابل را هم از دست ندهید. فیلم ترسناک  آنابل ۳ – Annabelle Comes Home نام فیلم جدید و قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های آنابل است. فعلا اطلاعات چندانی درباره طرح داستانی فیلم نداریم اما می‌دانیم که ماجراهای ترسناک این قسمت احتمالا از زمانی رخ می‌دهند که عروسک درون موزه وارن‌ها قرار داده می‌شود. طبق آنچه در حال حاضر از طرح داستانی فیلم می‌دانیم احتمالا در آنابل به خانه می‌آید وارن‌ها عروسک را به اتاقی می‌برند که در آنجا نتواند هیچ نوع ویرانی‌ای ایجاد کند اما عروسک با بیدار کردن اشباح اتاق، هدف اصلی خود را جودی، دختر ۱۰ ساله وارن‌ها قرار می‌دهد. ویرا فارمیگا و پاتریک ویلسون، از بازیگران آشنای مجموعه هم در نقش وارن‌ها، دو نقش فرعی فیلم را به عهده خواهند داشت و مکینا گریس بازیگر مجموعه تلویزیونی «تسخیرشدگی» (The Haunting) قرار است نقش دختر وارن‌ها را ایفا کند.

گری دابرمن که نویسنده دو قسمت قبلی مجموعه آنابل و فیلم‌های ترسناک پرفروشی چون «آن» (It) و «راهبه» (The Nun) بوده برای نخستین بار به عنوان کارگردان در اولین تجربه خود «آنابل به خانه می‌آید» را کارگردانی خواهد کرد.


۱۱. فیلم ترسناک Midsommar

آغاز اکران عمومی: ۱۲ تیر ۹۸

فیلم ترسناک Midsommar

فیلم نیمه تابستان – Midsommar یک فیلم ترسناک سوئدی- آمریکایی است. «نیمه تابستان» را آری استر کارگردان فیلم سینمایی «موروثی» (Hereditary) ساخته است؛ فیلمی که در میان آثار ترسناک موفق سال گذشته میلادی قرار داشت.

این فیلم سینمایی بر داستان زوجی تمرکز دارد که تعطیلات خود را در یک دهکده کوچک در سوئد می‌گذرانند. این سفر که شروع خوبی دارد، به مرور فضایی عجیب و غریب پیدا می‌کند و زوج فیلم هر لحظه بیش از پیش به همسایه‌های خود مشکوک می‌شوند. همسایه‌هایی که به مرور درخواهیم یافت چه گرایش‌های عجیبی دارند.


۱۲. فیلم ترسناک شیطانی جدید The New Mutants

آغاز اکران عمومی: ۱۱ مرداد ۹۸

فیلم ترسناک The New Mutants

فیلم جهش‌یافته‌های جدید – The New Mutants یک فیلم ترسناک ابرقهرمانی است و فیلم‌نامه آن براساس کمیک‌های جهان سینمایی مارول نوشته شده. این فیلم سینمایی را می‌توان سیزدهمین و در واقع آخرین قسمت از مجموعه مردان ایکس (X-Men) به حساب آورد. «جهش‌یافته‌های جدید» را جاش بون ساخته و درباره پنج جهش‌یافته جوان است که هنگام نگه‌داری‌ در یک مرکز مخفی از قدرت‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، خبردار می‌شوند.


۱۳. فیلم ترسناک Corporate Animals

آغاز اکران عمومی: ۱۸ مرداد ۹۸

فیلم ترسناک Corporate Animals

این فیلم سینمایی یک کمدی ترسناک است که توسط پاتریک برایس ساخته شده است. آخرین ساخته برایس درباره یک مدیرعامل زن خودپسند (با بازی دمی مور) است که به همراهی تعدادی از همکارانش در یک مخمصه عجیب و ترسناک گرفتار شده است. در این شرایط همه‌ی تنش‌های معمول و طبیعی تاثیر چندبرابر پیدا کرده و موقعیت دشواری برای شخصیت‌های فیلم رقم می‌خورد.


۱۴. فیلم ترسناک ۲۰۲۳ Scary Stories to Tell in the Dark – داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی

آغاز اکران عمومی: ۱۸ مرداد ۹۸

فیلم ترسناک Scary Stories to Tell in the Dark - داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی

فیلم ترسناک داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی – Scary Stories to Tell in the Dark ساخته کارگردان نروژی آندره اوردال بر اساس یک مجموعه کتاب کودکان به همین نام و نوشته آلوین شوارتز ساخته شده است. گی‌یرمو دل تورو کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور مکزیکی که ساخت آثاری چون هزارتوی پن (٢٠٠۶) و شکل آب (۲۰۱۷) را در کارنامه دارد تهیه‌کننده و یکی از نویسندگان فیلم‌نامه این اثر ترسناک است. فیلم در سال ۱۹۶۸ در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد. سارا دختری جوان با رازهایی وحشتناک زندگی پر عذاب خود را در قالب داستان‌هایی ترسناک به رشته تحریر در می‌آورد. داستان‌هایی که برای یک گروه نوجوان که کتاب سارا را پیدا می‌کنند، در عمل به واقعیت تبدیل می‌شوند.


۱۵. فیلم ترسناک Forty Seven Meters Down: Uncaged

آغاز اکران عمومی: ۲۵ مرداد ۹۸

فیلم ترسناک Forty Seven Meters Down: Uncaged

فیلم ترسناک۴۷ متر در اعماق: رهاشده از قفس – ۴۷ Meters Down: Uncaged یک فیلم ژانر وحشت بریتانیایی- آمریکایی است و دنباله‌ای بر فیلم ۴۷ متر در اعماق ساخته سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. فیلم داستان چهار دختر نوجوان را دنبال می‌کند که در شهری ویرانه در اعماق دریا زندگی می‌کنند. آن‌ها در می‌یابند که در غارهای زیرآب تنها نیستند و به سرعت وارد مخاطراتی ترسناک می‌شوند و ناخواسته از قلمروی مرگ‎بارترین کوسه اقیانوس سر در می‌آورند. یوهانس رابرتس کارگردان قسمت قبل این مجموعه، قسمت جدید آن را نیز کارگردانی کرده است.


۱۶. فیلم ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۳ آن: قسمت دوم – It: Chapter Two

آغاز اکران عمومی: ۱۵ شهریور ۹۸

فیلم ترسناک آن: بخش دوم - It: Chapter Two

فیلم ترسناک آن: بخش دوم – It – Chapter Two فیلمی است با مایه‌های فراطبیعی و دنباله‌ای بر قسمت اول همین مجموعه که در سال ۲۰۱۷ اکران شد. این قسمت نیز همچون قسمت قبل از رمان «آن» نوشته استیون کینگ اقتباس شده است. به نظر می‌رسد موفقیت‌های گسترده قسمت قبل یکی از عوامل اصلی برای ساخت یک قسمت دیگر از این مجموعه بوده است.

اندی موشیاتی کارگردان و گری دابرمن فیلم‌نامه‌نویس که با هم روی قسمت اول هم کار کرده بودند برای ساخت قسمت دوم نیز حضور دارند. قسمت دوم مجموعه «آن» در سال ۲۰۱۶ می‌گذرد، یعنی ۲۷ سال پس از وقایع تابستان سال ۱۹۸۹ که در فیلم اول روایت شدند. در این قسمت پنی‌وایز دوباره بازگشته است. باشگاه بازندگان به قول‌شان عمل می‌کنند و برای نابود کردن همیشگی او باز می‌گردند اما نمی‌دانند که او قوی‌تر و بی‌رحم‌‎تر از همیشه بازگشته است.


۱۷. فیلم ترسناک Three From Hell

آغاز اکران عمومی: ۹ آبان ۹۸

فیلم ترسناک Three From Hell

فیلم ترسناک ۳ نفر از جهنم – Three From Hell را راب زامبی کارگردانی کرده است. زامبی را بابت فیلم اسلشر «هالووین» ساخته سال ۲۰۰۷ می‌شناسیم. فیلم جدید زامبی داستان فیلم‌های سینمایی «خانه ۱۰۰۰ جسد» (House of 1000 Corpses) و «مطرودین شیطان» (The Devil’s Rejects) که در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ اکران شده بودند را دنبال می‌کند. گرچه اطلاعات دقیقی از جزییات فیلم‌نامه در دست نیست اما ظاهرا داستان بر ۳ قهرمان فیلم‌های قبلی تمرکز دارد و بابت «خشونت سادیستی» و موارد دیگر که در آن به کار رفته درجه R دارد.


۱۸. فیلم ترسناک Doctor Sleep – دکتر اسلیپ

آغاز اکران عمومی: ۱۷ آبان ۹۸

فیلم ترسناک Doctor Sleep

فیلم ترسناک دکتر اسلیپ – Doctor Sleep مانند چند فیلم ترسناک دیگر سال ۲۰۱۹ از رمان‌های استیون کینگ اقتباس شده است. این فیلم ترسناک در واقع دنباله‌ای بر فیلم سینمایی «درخشش» ساخته استنلی کوبریک است. درخشش نیز بر اساس رمانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شده بود. فیلم ترسناک دکتر اسلیپ ماجرای زندگی دنی تورنس را دنبال می‌کند؛ شخصیتی که در فیلم «درخشش» کودک بود و حال مردی شده واجد نوعی قدرت خاص که آن را «درخشش» می‎‌نامد. دنی که مثل پدرش (جک تورنس با بازی جک نیکلسون) یک الکلی شده با اعضای یک فرقه خاص و عجیب روبرو می‌شود.


۱۹. فیلم ترسناک شیطانی جدید Rabid

آغاز اکران عمومی: نامشخص در سال ۲۰۱۹

فیلم ترسناک Rabid

فیلم ترسناک هار – Rabid یک فیلم ژانر وحشت آمریکایی-کانادایی به کارگردانی دیوید کراننبرگ است. کراننبرگ که از اواخر دهه ۶۰ میلادی فیلم‌سازی را آغاز کرده است در اوایل دهه هشتاد با ساخت فیلم‌هایی چون Scanners و Videodrome که فیلم‌هایی ترسناک و علمی‌-تخیلی هستند جایگاه خود را به عنوان یکی از چهره‌های ژانر وحشت و زیرژانر Body horror تثبیت کرده. فیلم درباره زنی است که در تصادف موتورسیکلت آسیب دیده و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و دچار تغییرات عجیب بدنی می‌شود. در بدن این زن نوعی نیش شبیه نیش حشرات می‌روید که از خون افراد تغذیه می‌کند. افرادی که نیش زده‌ شوند دچار عفونت می‌شوند و همین عفونت یک بیماری واگیردار بزرگ را ایجاد می‌کند.


۲۰. فیلم سینمایی ترسناک شیطانی Satanic Panic

آغاز اکران عمومی: نامشخص در سال ۲۰۱۹

فیلم ترسناک Satanic Panic

فیلم سینمایی ترسناک ترس شیطانی – Satanic Panic که یک کمدی ژانر وحشت است توسط چلسی استاردست کارگردانی شده است. فیلم درباره دختری است که شغلش تحویل غذا به مشتریان است. او در یکی از آدرس‌ها متوجه می‌شود غذا را به یک گروه خاص و ویژه ثروتمند و شیطان‌پرست تحویل داده است. گروهی که می‌خواهند این دختر را برای اهداف بخصوص مربوط به فرقه‌شان قربانی کنند. طرح ساخت این فیلم سینمایی از سال ۲۰۱۵ مطرح شد اما چندین وقفه باعث شد که عاقبت فیلم در سال ۲۰۱۸ جلوی دوربین برود و در سال ۲۰۱۹ به پرده سینما خواهد رسید.


۲۱. فیلم ترسناک ۲۰۲۳ The Lighthouse

آغاز اکران عمومی: در سال ۲۰۱۹

فیلم ترسناک The Lighthouse

فیلم ترسناک فانوس دریایی – The Lighthouse یک فیلم ترسناک سیاه و سفید آمریکایی است که رابرت اگرز کارگردانی آن را بر عهده داشته است. ایگرز پیش از این فیلم ترسناک «جادوگر» (The Witch) را در سال ۲۰۱۵ به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی‌اش کارگردانی کرده بود. ویلم دفو بازیگر شناخته‌شده آمریکایی نیز در«فانوس دریایی» حضور داشته و یکی از نقش‌های اصلی فیلم را برعهده دارد. فیلم ترسناک ۲۰۲۳ فانوس دریایی داستان یک نگهبان سالخورده فانوس دریایی را دنبال می‌کند و روایت آن از نظر تاریخی در اوایل قرن بیستم می‌گذرد.


۲۲٫ فیلم ترسناک Crawl – خزنده

  • کارگردان: الکساندر آجا
  • بازیگران: کایا اسکودلاریو، بری پپر، مورفید کلارک
  • امتیازِ راتن‌تومیتوز: ۸۲
  • امتیازِ آی‌ام‌دی‌بی: ۶/۳

فیلم ترسناک Crawl - خزنده

لزوما تمام فیلم‌های ترسناک جدید، نیازی به موجودات شیطانی و وقایع ماوراطبیعی ندارند و Crawl هم یکی دیگر از همین فیلم‌ها است که با تکیه بر اتفاقات واقعی موفق به خلق دقایقی شدیدا پرتنش و پراسترس شده است و مخصوصا با شخصیت‌پردازی خوب کاراکتر‌هایش و به‌تصویر کشیدن ارتباط پدر و فرزندی، باعث شده تا لحظه آخر نتوانیم بی‌خیال دنبال کردن شخصیت‌های فیلم و پی بردن به سرنوشت آن‌ها شویم. داستان فیلم در مورد دختری است که پس از مطلع شدن از وقوع طوفان و سیل در منطقه فلوریدا و بدون توجه به هشدار‌های تخلیه منطقه، برای پیدا کردن پدرش که چند روزی است از او خبر ندارد وارد شهر می‌شود و پس از ورود به خانه پدر، او را مجروح و بی‌هوش در زیرزمین پیدا می‌کند. اما سیل شدیدی که شهر را گرفته با خود مهمان‌های ناخوانده‌ای را هم به همراه آورده است و درست زمانی‌که دختر در حال تلاش برای خارج کردن پدرش از زیرزمین است، یک کروکودیل سر می‌رسد و به آن‌ها حمله می‌کند. حال این دختر و پدر باید با تهدید‌های مختلفی از کروکودیل‌های وحشی که زیرزمین خانه‌شان را تصرف کرده‌اند و از آن‌ها بدتر بالا آمدن ثانیه به ثانیه آب که می‌تواند باعث خفه‌شدن آن‌ها شود مقابله و راهی برای خارج شدن از این وضعیت پیدا کنند. فیلم خزنده همچنین جدا از ترسناک بودن ارتباط پدر و فرزندی را هم به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد و اثری است که قطعا ارزش دیدن را دارد.


۲۳٫ فیلم ترسناک جدید Happy Death Day 2U – روز مرگت مبارک

  • کارگردان: کریستوفر لندن
  • بازیگران: جسیکا روت، سورج شارما
  • امتیازِ راتن‌تومیتوز: ۶۹
  • امتیازِ آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۲

فیلم ترسناک Happy Death Day 2U - روز مرگت مبارک

با اینکه فیلم Happy Death Day در سال ۲۰۱۷ با بودجه‌ای ۴.۸ میلیون دلاری ساخته شد، اما پس از اکران موفق به کسب ۱۲۵.۵ میلیون دلار شد و همین کافی بود تا مجوز ساخت دنباله آن هم صادر شود. Happy Death Day 2U به‌عنوان دنباله‌ای برای قسمت اول مجددا به سراغ تری گلبمن می‌رود که مجددا در یک لوپ گرفتار شده است و باید متوجه شود که چه کسی در پی کشتن او و دوستانش است. با اینکه ایده داستانی فیلم شباهت‌هایی به قسمت قبل دارد، اما شاهد توئیست‌های بیش‌تری در آن هستیم و راه‌حلی هم که تری درنهایت برای حل مشکلات پیدا می‌کند هم ایده جالبی است که باعث شده فیلم روز مرگت مبارک ارزش تماشا کردن را داشته باشد؛ مخصوصا اگر از علاقه‌مندان آثار اسلشر باشید که در آن‌ها خطر یک قاتل ترسناک همواره شخصیت‌های فیلم را تهدید می‌کند.

از دست نده:  فیلم و سریال خون آشامی : 56 مورد از بهترین فیلم خون آشام ترسناک، عاشقانه و گرگینه ای

۲۴٫ فیلم ترسناک I Trapped the Devil  – من شیطان را زندانی کردم

  • کارگردان: جاش لوبو
  • بازیگران: ای.جی.براون، اسکات پایترس، سوزان برک
  • امتیازِ راتن‌تومیتوز: ۷۵
  • امتیازِ آی‌ام‌دی‌بی: ۴.۷

فیلم ترسناک I Trapped the Devil  - من شیطان را زندانی کردم

جاشن لوبو در اولین تجربه ساخت فیلم بلندش، I Trapped the Devil را کارگردانی کرده و وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را هم شخصا برعهده داشته است و نتیجه کارش هم اثری است که داستانی پیچیده و پر پیچ و خم برای روایت کردن دارد و به مفاهیم اخلاقی و فلسفی مختلفی هم می‌پردازد. مت و همسرش با هدف سورپرایز کردن برادر مت برای کریسمس به خانه وی می‌روند اما در این خانه، اتفاقات خوبی انتظار آن‌ها را نمی‌کشد؛ چرا که برادر مت مردی را در زیرزمین خانه‌اش زندانی کرده و اعتقاد دارد که این مرد، شیطان است و او برای اعتقادش باید او را زندانی کند. I Trapped the Devil در کنار داستان خوبش فضاسازی سنگین و حتی می‌توان گفت مریضی هم دارد و قطعا در طول تجربه آن، روح و روان شما خیلی در آرامش و راحتی نخواهند بود.


۲۵٫ فیلم ترسناک Starfish – ستاره‌ دریایی

  • کارگردان: ای.تی.وایت
  • بازیگران: ویرجینیا گاردنر، کریستینا مسترسون، اریک بیکرافت
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: ۹۱
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۶

فیلم ترسناک Starfish - ستاره‌ دریایی

ای.تی.وایت فیلم‌سازی که پیش از استارفیش در زمینه نوشتن یا کارگردانی فیلم‌های کوتاه فعالیت کرده است و استارفیش درواقع اولین فیلم بلند وی به‌حساب می‌آید که از قضا تجربه ترسناکی با حس و حال علمی/تخیلی بسیار خوبی هم شده است. اوبری دختری است که با مرگ صمیمی‌ترین دوستش مواجه شده و پس از شرکت در مراسم درگذشت وی، دچار یاس و ناراحتی شدیدی شده است. از قضا این اتفاق همزمان با تصرف دنیا توسط موجوداتی عجیب و غریب می‌شود که باعث مرگ افراد زیادی می‌شوند و اوبری، یکی از معدود بازماندگان این حادثه است که حال در آپارتمان دوستش به‌نوعی گرفتار شده و کاستی پیدا کرده که روی آن، نوشته شده این کاست می‌تواند جهان را نجات بدهد. اوبری باید سعی کند پیام موجود در این نوار کاست را رمزگشایی کند تا به تاثیر آن روی جهان پی ببرد. ای.تی.وایت فیلمی ساخته که نما‌های معرکه‌ای را به‌تصویر می‌کشد و موسیقی هم نقش پررنگی در اتمسفرسازی آن ایفا می‌کند. جدا از این موجودات فیلم هم به‌شکلی طراحی شده‌اند که بتوانند واقعا آن حس ترس ناشی از روبه‌رو شدن با آن‌ها را به‌خوبی به بیننده منتقل کنند.


۲۶٫ فیلم ترسناک The Perfection – کمال

  • کارگردان: ریچارد شپرد
  • بازیگران: الیسون ویلیامز، لوگان برانینگ، استیون وبر
  • امتیازِ راتن‌تومیتوز: ۷۳
  • امتیازِ آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۱

فیلم ترسناک The Perfection

یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک شیطانی جدید اکران‌شده از نتفلیکس که در این فهرست حضور دارد، The Perfection ساخته ریچارد شپرد است. فیلمی که منتقد هالیوود ریپورتر از آن به‌عنوان «اثری خوش‌ساخت و تأثیرگذار که به مرور درگیر‌کننده‌تر هم می‌شود» یاد می‌کند. شارلوت ویلمور یک نوازنده با‌استعداد ویولن‌سل است که به‌دلیل بیماری مادرش مجبور می‌شود مدرسه موسیقی معتبری در بوستون را که در آن مشغول یادگیری است، ترک کند. اما چند سال پس از مرگ مادر، شارلوت دوباره سراغ اساتیدش در این مدرسه می‌رود و پس از سفری همراه‌با آن‌ها به شانگهای، با دختری به اسم لیزی آشنا می‌شود که درواقع جایگزین شارلوت در مدرسه شده است. شارلوت ارتباطی صمیمی با لیزی برقرار می‌کند و به مرور قرص‌هایی به او می‌دهد که تاثیرات بدی روی لیزی می‌گذارند؛ تاثیری مثل ظاهر شدن کرم‌هایی در دست او و اتفاقات وحتشناک دیگری از این دست که سرنوشت خوبی را برای لیزی رقم نمی‌زنند. اما این پایان ماجرا نیست و چیزی که خیلی از منتقدین هم از آن تعریف کرده وجود پیچش‌های داستانی مختلفی در ادامه راه است که The Perfection را به اثری با ارزش تماشای بالا تبدیل کرده‌اند.


۲۷٫ فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۳ The Prodigy – شگفتی

  • کارگردان: نیکولاس مک‌کارتی
  • بازیگران: تیلور شیلینگ، جکسون روبرت اسکات
  • امتیازِ راتن‌تومیتوز: ۴۳
  • امتیازِ آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۹

فیلم سینمایی The Prodigy

کودکان تسخیر‌شده که کار‌های وحشتناکی انجام می‌دهند، ایده خیلی تازه‌ای در فیلم‌های ترسناک نیست اما نیکولاس مک‌کارتی در فیلم سینمایی The Prodigy همین ایده را به شکل قابل قبولی ارائه و اثر ترسناک خوبی را خلق کرده است. دقیقا در روزی که ادوارد اسکارکا، یک قاتل سریالی در منطقه اوهایو کشته می‌شود، بچه‌ای به اسم مایلز هم به‌دنیا می‌آید؛ بچه‌ای که خیلی سریع‌تر از آنچه که باید قدرت تکلم را به‌دست می‌آورد و از همان سن پایین رفتار‌هایش از هوش بالای او خبر می‌دهند. اما با رسیدن مایلز به هشت سالگی، ورق برمی‌گردد و والدین او کم کم رفتار‌های عجیبی از وی مشاهده می‌کنند؛ از ترساندن و آسیب رساندن به خدمتکارش گرفته تا حمله به یکی از هم کلاسی‌هایش با آچار. کارهایی که البته در مقایسه با نقشه‌های شومی که مایلز یا بهتر است بگوییم آنچه که مایلز را تصرف کرده در سر دارد، بسیار سطحی و ابتدایی هستند. فیلم The Prodigy با بودجه‌ای ۶ میلیون دلاری ساخته شد و درنهایت توانست ۱۹ میلیون دلار فروش داشته باشد. با اینکه شاید با اثری که داستانی اورجینال برای روایت کردن دارد طرف نباشیم، اما ترسی که مک‌کارتی در قالب آن ارائه می‌دهد حداقل برای اینکه چند ساعتی هم آرامش را از شما بگیرد مناسب است و ارزش تماشا کردن را دارد.


۲۸٫ فیلم سینمایی ترسناک شیطانی جدید ۲۰۲۳ The Wind – باد

  • کارگردان: اما تامی
  • بازیگران: کاتلین جرارد، جولیا گولدنی تلز، اشلی زوکرمن
  • امتیازِ راتن‌تومیتوز: ۸۰
  • امتیازِ آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۵

فیلم ترسناک The Wind

یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک موفق ۲۰۱۹، فیلم The Wind است که منتقد کلایدر، از آن به‌عنوان اثری شگفت‌انگیز یاد کرده که مثل یک موجود وحشی خیلی زود پنجه‌هایش را داخل پوست و گوشت مخاطب فرو می‌برد و به تجربه‌ای آزاردهنده تبدیل می‌شود. داستان فیلم در قرن ۱۹ میلادی جریان دارد؛ لیزی زنی است که در منطقه‌ای خالی از جمعیت در آمریکا زندگی می‌کند و همسرش هم به‌دلیل فاصله زیادی که این منطقه از نزدیک‌ترین شهر دارد، مدام در حال مسافرت است. لیزی که زنی قوی است و سختی‌های زندگی در چنین شرایطی عادت کرده، همیشه وجود یک نیروی مرموز و شرور را در محل زندگی‌اش حس می‌کند؛ نیرویی که پس از نقل مکان یک خانواده دیگر به این منطقه و ساکن شدن آن‌ها در خانه‌ای نزدیک خانه لیزی بیشتر هم حس و درنهایت، باعث خلق مجموعه‌ای از اتفاقات وحشتناک می‌شود. The Wind از یک طرف باتوجه‌به جهانی که در آن جریان دارد حس و حالی شبیه به فیلم وسترن را ارائه می‌دهد و از آن مهم‌تر ترس موجود در آن آنقدر تأثیرگذار و عمیق است که «باد» را به اثری لایق تماشا تبدیل کند.


۲۹٫ فیلم ترسناک Velvet Buzzsaw  – اره‌چرخی مخملی

  • کارگردان: دن گیلروی
  • بازیگران مطرح: جیک جیلینهال، رنه روسو، تونی کوله‌تو
  • امتیازِ راتن‌تومیتوز: ۶۳
  • امتیازِ آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۷

فیلم ترسناک Velvet Buzzsaw

کارگردان فیلم Nightcrawler، در ساخته جدیدش که جیک جیلینهال در آن به‌عنوان یک منتقد آثار هنری شدیدا از خودراضی به نام مورف وندروالت ایفای نقش کرده، روایتی از یک سری تابلوی نقاشی مرموز و نفرین‌شده ارائه می‌کند که توسط هنرمندی ناشناسی کشیده شده‌اند و از افرادی که از آن‌ها سود تجاری ببرند، انتقام می‌گیرند. شخصیت‌های مختلف فیلم هرکدام به‌نوعی در ارتباط با این تابلو‌های نفرین‌شده قرار می‌گیرند که صرفا تماشای تصویر آن‌ها هم ترسناک و دلهره‌آور است و طبیعتا این ارتباط‌ها خیلی هم به نتیجه خوبی ختم نمی‌شوند و ازاین‌رو در طول فیلم، شاهد مرگ‌های زیادی آن هم به فجیع‌ترین شکل ممکن هستیم. شاید «اره‌چرخی مخملی» خیلی هم فیلم بی‌نقصی نباشد و نتواند تاثیر عمیقی روی مخاطبش بگذارد اما حداقل ارزش یک بار تماشا کردن و حسابی ترسیدن را دارد! این فیلم اولین‌بار در جریان جشنواره ساندنس نمایش داده و یک ماه بعد در اوایل فوریه هم ازطریق نتفلیکس منتشر شد و منتقد سایت RogerEbert.com، از آن به‌عنوان اثری یاد کرده که گاهی ممکن است ناامید‌کننده باشد اما گاهی هم آنقدر ایده‌های بلندپروازانه‌ای دارد که بتوان از تماشای آن‌ها لذت برد.


 ۷ فیلم ترسناک ایرانی


در این بخش مقاله بهترین فیلم‌های ترسناک ایرانی را به شـما معرفی می‌کنیم. فیلم‌هایی مانند شب بیست و نهم کـه ترس را در شـما القا می‌کند، یا فیلم خوابگاه دختران کـه در لحظاتی آدرنالین ناشی از ترس را در رگ‌هایتان به اوج می‌رساند.

۱- فیلم ترسناک شیطانی طلسم

فیلم ترسناک طلسم

در سینمای سال های ابتدایی بعد از انقلاب، همان روزگاری که فیلم ها با اهداف و مواضع خاص ساخته می‌شدند و همان سال هایی که هنوز تکلیف چگونه بودن و حتی بودن سینما روشن نبود. فیلم ترسناک ایرانی طلسم داریوش فرهنگ درسال ۶۵ شکل گرفت. فیلمی که داستانش هیچ جهت گیری اجتماعی و حتی سیاسی مشخصی نسبت بـه جریان‌های جاری در سینمای کشور ایرانِ آن سالها را نداشت، بلکه تنها روایتی بود که می‌خواست خیال رابا ترس و تعلیق درآمیزد. فیلم طلسم داستانی در آن‌سوی ناکجاآباد را روایت می کند که قرائن تنها حکایت از این دارد که لوکیشن خیالی قصه،خطه شمال اسـت.

عروس جوان قسم رحمانی بـه بهای خونی ریخته‌شده بـه عقد مردی جوان «آتیلا پسیانی» از خانواده‌ مقتول درمی‌آید. در راه بازگشت بـه خانه، عروس و شوهرش و خانواده‌ داماد دچار توفان و حمله‌ گرگ ها می شوند و دراین میان مرد و عروسش از دیگران جدا می شوند و مسیرشان بـه قصری می‌افتد کـه اهالی آن‌جا را شوم میدانند. دراین خانه یک شازده بریده از دنیا بـه همراه پیشکارش زندگی میکند.

همسر شازده پنج سال پیش گم‌شده اسـت. سرانجام مشخص میشود کـه این گم شدن توطئه‌ پیشکارش اسـت کـه در ایام جوانی پدر شازده وی را مقطوع‌النسل کرده اسـت و او نیز کـه پسر معمارباشی سازنده‌ خانه اسـت، دست بـه تلافی زده و عروس شازده را در گوشه‌ای از این خانه پنهان کرده اسـت.این فیلم طی سال های ۶۵ تا ۶۸ نامزد دریافت چهار سیمرغ از چهار دوره از جشنواره فیلم فجر شد.


۲- فیلم ترسناک شب بیست و نهم

فیلم ترسناک شب بیست و نهم

فیلم شب بیست و نهم ساخته حمید رخشانی درسال ۶۸، بی شک مهمترین اثر سینمای وحشت ایران اسـت. والدین کاراکتر «ارجمند» هنگام بدنیا آمدن و خاک کردن جفت او، با دیدن شبحی نگران آینده هستند. در تابستان ۴۲، شایعه‌ای درباره زمین لرزه تهران سرزبان ها می‌افتد و شهر تخلیه میشود. ارجمند در راه بازگشت بـه خانه، میان خیال و واقعیت شبحی را بر بام خانه‌شان می بیند. دقایقی بعد در چند متری خود در آشپزخانه با شبح روبرو می شود و قصه با دلهره های بیشتر ادامه پیدا می کند. دراین فیلم، قواعد و مباحث ریشه ای ژانر، بـه خوبی بومی شده اند و فیلمساز توانسته تصویر تاثیرگذاری از رفتارهای غیراخلاقی که ترس می آفریند را بازسازی کند. فیلم ترسناک شب‌بیست و نهم مانند تعداد زیادی از فیلمهای آمریکایی دهه ۱۹۷۰ و متعلق بـه ژانر وحشت، این قابلیت را دارد که بازسازی شود.


۳- فیلم ترسناک اثیری

فیلم ترسناک اثیری

محمد علی سجادی، فیلمسازی در حوزه اجتماعی اسـت کـه گرایش بـه سینمای واقع گرایانه شاید اصلی ترین عنصر فیلم هایش باشد. او قبلا نیز از این قبیل داستان‌ها با ژانرهای جنایی در کارنامه هنری خود داشته اسـت با این تفاوت کـه پرداخت سجادی بـه این داستان‌های رازآلود، همواره دارای شکل دقیق و حساب شده‌ای بوده اسـت. در ابتدای فیلم «اثیری» اما فیلمساز با نشان دادن حالت خلسه‌ای از خورشید هانیه توسلی و ارتباط او با یک روح سرگردان، پرده از راز یک جنایت مخوف برمی‌دارد. اثیری با حرکت در روندی آرام تا انتها ، تماشاگر رابه شکلی عمیق و درونی با فضای قصه و شرایط روحی شخصیت‌های فیلم درگیر می کند… این فیلم محصول سال ۸۰ اسـت.


۴- فیلم ترسناک ایرانی خوابگاه دختران

فیلم ترسناک ایرانی خوابگاه دختران

فیلم خوابگاه دختران ساخته محمدحسین لطیفی و محصول سال ۸۳ اسـت.این فیلم تلاش میکند با طرح موضوعاتی مانند جن و جن‌زدگی و پررنگ کردن حضور آن‌ها در جای‌جای فیلم موقعیت خودرا در سینمای وحشت تثبیت کند.فیلم لطیفی اگر چـه تلاشی اسـت برای حضور در ژانر وحشت اما بـه‌رغم تمامی ترفندهای وحشت‌آورش نسخه‌ای رونویسی شده از فیلم‌های موفق و دلهره‌ آور این‌گونه سینمایی اسـت. فیلم ترسناک ایرانی خوابگاه دختران با تکیه بر ترس دختران جوان از ساختمانی متروکه کـه نزدیک خوابگاه دانشگاه اسـت، صداهای مخوفی ازآن بـه گوش می رسد و روایت های مختلفی در مورد این صداها در بین اهالی محل وجوددارد، پیش میرود و درست جاییکه همه ی چیز بـه گونه ای پرداخت شده کـه حضور جن عینی و واقعی شود، زن سرایدار کـه بـه واسطه فیزیک، حرف های مرموز و … اولین گزینه اسـت بـه قتل می رسد.


۵- فیلم ترسناک شیطانی پارک وی

فیلم پارک وی

فیلم ترسناک ایرانی پارک وی فیلمی بـه کارگردانی فریدون جیرانی و محصول سال ۸۵ اسـت. محمدرضا شریفی نیا، بیتا فرهی،آنا نعمتی،نیما شاهرخ شاهی و رعنا آزادی ور از بازیگران اصلی آن هستند.مشکل اصلی پارک وی اما شاید این نکته باشد که آنچه تحت عنوان ژانر وحشت دراین فیلم دنبال می شود، گیرایی اجتماعی چندانی ندارد و در فضاسازی ایرانی و سینمایی امروز ایران، قابل باور نیست. بعنوان مثال، وقتی قاتل روانی «کوهیار» بـه مرز جنون می رسد و با تبر بـه جان پدر رها میوفتد فقط سکانس مشابه فیلم «درخشندگی» بازسازی می شود. این فیلم روایت خشونتی افسارگسیخته اسـت کـه فقط بر وجوه پررنگ آن تکیه شده نه جایگاه قرار گرفتن در کلیت فیلم و از این‌جاست کـه برخی جزییات موجود در فیلم هم کارکرد خودرا از دست داده و بدل بـه شوخی با فیلم «قصه عشق»، «لالایی» و… می شوند.


۶ – فیلم ترسناک اقلیما

فیلم اقلیما

محمدمهدی عسگرپور در سومین فیلم بلند خود اقلیما نسبت بـه آثار قبلی سراغ قصه‌ای محدودتر رفته و بحران‌های زندگی زوجی معاصر را محور اصلی کار خود قرار داده اسـت. این فیلم تلاش می کند ترس و وحشت را تا گره‌گشایی پایانی فیلم بـه ماورا و تخیل و توهم نسبت دهد و با این انتظار ایجاد شده در مخاطب، از عوامل عینی و واقعی بعنوان برگ برنده خود برای غافل گیری مخاطب استفاده می کند. اقلیما که در دوره خود، گام بزرگی در جهت التیام وضعیت سینمای کشور ایران محسوب میشد، هم توانست منتقدان را راضی نگه دارد و هم ارتباط خوبی با مخاطب عام برقرار کند و حتی باعث شود کـه سطح سلیقه عام نیز بالا رود. داستان فیلم ترسناک ایرانی اقلیما اما تقریباً تکراری اسـت، توطئه برای بـه جنون رساندن زنی ثروتمند کـه قبل از این در فیلم «پرده آخر» نیز بـه شکلی دیگر روایت شده اسـت.


۷- فیلم ترسناک خواب لیلا

خواب لیلا فیلمی بـه کارگردانی مهرداد میرفلاح اسـت.دراین فیلم ردپای تعداد زیادی از فیلمهای ترسناک و روان‌شناختی داخلی و خارجی با سوژه خواهران یا برادران از هم جدا مانده، از جمله فیلم «شاهزاده جزر و مد» از باربارا استرایسند و حتی «شاید وقتی دیگر» ساخته بهرام بیضایی را می توان دید. «خواب لیلا» قصه دختری ۲۶ ساله اسـت که در خانه بـه ارث رسیده از پدر و مادرش بـه تنهایی زندگی می کند. او مدتی اسـت که از طرف دختربچه ای با قدرت بدنی فوق العاده مورد حمله های وحشیانه قرار می‌گیرد و در نهایت با کمک یک روانشناس سفر بـه ناخودآگاه و ریشه یابی این بحران ها در کودکی هایش را آغاز می کند.صدا،صحنه سرد و سکانس‌های شوکه کننده از نقاط قوت «خواب لیلا» اسـت که البته قربانی زمان نامناسب اکران شد و آن چنان که باید بـه چشم نیامد.

 

نگاه کلی

فیلم ترسناک شیطانی بدون سانسور؟

در این مطلب ۷۰ فیلم ترسناک شیطانی بدون سانسور خارجی و ایرانی معرفی و برای دانلود لیست شده اند.

فیلم سینمایی ترسناک شیطانی دوبله فارسی؟

سعی شده تا اغلب فیلم سینمایی ترسناک شیطانی دارای دوبله فارسی معرفی شوند.

دانلود فیلم جادوگری به دنبال شیطان؟

در این مطلب می توانید به دنبال دانلود فیلم جادوگری به دنبال شیطان باشید.

دانلود فیلم ترسناک خانه شیطان؟

در این مطلب میتوانید به دنبال معرفی و دانلود فیلم ترسناک خانه شیطان باشید.

دانلود فیلم ترسناک شکارچی شیطان؟

در این مقاله طوالانی می توانید به دنبال فیلم ترسناک شکارچی شیطان باشید.

فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۳

در این مطلب کلی فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۳ معرفی شده است.

فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۴

در این مطلب کلی فیلم سینمایی ترسناک شیطانی ۲۰۲۴ معرفی شده است.

فیلم ترسناک شیطانی ۲۰۲۵

در این مطلب کلی فیلم شیطانی ۲۰۲۴ معرفی شده است.

4.7/5 - (52 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۴۱ دیدگاه در حال حاضر

  1. من چند سال قبل یه فیلم ترسناک دیدم چندتا دختر و پسر بودن میرن جنگل تا شب همه چی خوب بود و خوش میگذروندن نصف شب بعد چادر زدن یه مرد که صورتش با یه کیسه پوشیده بود با اره میاد همشونو میکشه… اگه کسی اسم فیلمو میدونه ممنون میشم کمک کنه.

  2. به نظر من بهترین فیلم ترسناکی که من دیدم و تونسته روی من تاثیر بذاره احضار ۱ بوده که الان بعد از همون دفعه اول که نگاه کردم واسم مثل یه فیلم کمدی شد دیگه عرض کنم فیلم هایی مثل جن گیر و ایت و هالووین و ….. اصلا در حدی نیست که بخواد آدمو بترسونه اونم تو این دوره.یکی بهم جن گیر رو معرفی کرد بخدا الا خنده به خاطر اون فوش هایی که به پدر روحانی میداد کاری نکردم مسخره بود.

  3. یکی از دوستام یه فیلمو پیشنهاد کرد که ببینم اما اسمشو یادم رفت…میشه کمکم کنید… داستانش اینجوریه که اول فیلم یه دخترو پسره تو جاده هستن و یک کامیون از روبرو میاد! و….یه مرده هست با شنل سیاهو کلاه گرد و از اینجور چیزای خوف که ادمارو میدزده و …

  4. یه فیلم نیمه ترسناک از کره ی جنوبی هست که اسمش رو نمیدونم ، ولی محوریت اون نه زامبی و نه ارواحه . مثل یه جور ترنومنته . چندین نفر به صورت رندوم انتخاب میشن تا هر شب یه سری هیولا رو بگیرن . هر کسی که میتونست اون هیولا رو بگیره امتیاز میگرفت و هرکس که امتیاز هاش به حد نساب میرسید ، میتونست بین خلاص شدن از شر این ترنومنت و یا برگردوندن یه انسان مرده به جهان یکی رو انتخاب کنه … اسم این فیلم چیه؟

  5. سلام فیلم هاتون خز شده دوست دارم فیلمی باشه که منو تحت تاثیر قرار بده

  6. به نظر من فیلم it بهتر از همشون بود ولی اینجا نداره

  7. یه فیلمی بود که مردم به جای استفاده از پول از وقتی که روی دستشون نوشته بودن استفاده می کردن .مثلا واسه همبرگر ۵ دقیقه .بعد یه آدمی که خیلی ثروتمند بود و ا میلیارد سال وقت داشت با یکی از آن فقیر ها فرار کردن و آخرش نزدیک بود بمیرن اگه کسی از دوستان اسم فیلم رو می دونه لطفا بگه من یه ماهه دارم دنبالش می گردم

  8. به نظر من US ترسناک بود ولی نه از نظر جلوه های بصری…بیشتر از نظر تاثیر روانی که روآدم میذاشت وقتی خودمو تو اون فضا تصور میکردم خیلی حالم بد میشد…تا چن روز روم تاثیر گذاشت البته هر کسی از یه چیزی میترسه دیگه….

    • کاملا باهات موافقم.هرکس اینو دیده تا جند روز جلوی چشمش بوده.فیلم اینه هم همین خصوصیت رو داره

  9. سلام لطفاً فیلم های تو مایه های احضار رو بگین

  10. اسم فیلم ها یی تو مایه های اره رو لطفا بگین دوستان

  11. به اینجور فیلمها (اسلشر) میگن.فیلمهای زیادی هستند مثل:
    تپه ها چشم دارند۱۲۳-
    پیچ اشتباهی ۱۲۳۴۵
    هاستل ۱۲
    کشتار با اره برقی در تگزاس
    کابوس در خیابان ۲۲

  12. با سلام خدمت دوستان عزیز اگر به دیدن فیلمهای ترسناک علاقه دارید پیشنهاد میدم حتماکالکشن فیلم به گورت تف میکنم رو ببینید بزودی هم سری ۴ اکران میشه فعلا تا ۳ساخته شده واقعا فوق العاده هست

  13. حیف که سینمای ایران خیلی به فیلم های ترسناک کم بها می ده. چون به نظرم ما با این پایه ی اعتقادی و اطلاعات گسترده ای که درباره ی عالم ماوراء داریم می تونیم بهترین فیلم ها رو حتی بهتر از فیلم های هالیوودی بر پایه ی فرهنگ خودمون بسازیم.

  14. بچها چند تافیلم ترسناک فوق العاده بدین ممنون میشم

  15. سلام ببخشیدمن این فیلم را از وسطش دیدم کسی می تونه اسمش رو بگه؟ یه پدر ودختر حدودا ۶ ساله که داخل یه ویلا تویه مزرعه گیر افتادن و یه ابر انسان میاد داخل بهشون حمله میکنه دختره میره زیر میز قایم میشه ولی اون ابرانسان ناخن های پدرشو میکشه که جاشو لو بده ودر اخر دختره نجات پیدا می کنه وپدره گیر میفته…ممنون میشم اسم فیلم رو بگید.

    • فک کنم فیلم ۲۰۰۹ The Collector رو میگی ولی تو اون فیلم پدرش نبود بلکه یه دزد بود که دلش سوخت دختر کوچیک خانواده رو نجات داد ولی خودش گیر افتاد

  16. سلام اسم این فیلم کی میدونه ۷ ۸ سال پیش دیدم یک گروهی برای تفریح داخل کشتی قایق هستند به یک کشتی برخورد میکنند و داخلش که میروند یک طلسم رو می خوانند و نقش ا لش یک زنه که همش میمره و دوباره از اول حی تکرار میشه

  17. دوستان اون فیلمی که دیالوگش مجموعا ۳ یا هفت دقیقع میشد اگه صدایی میدادن یه موجوداتی میومدن چی بود اگه کسی میدونه لطفا جواب بده

  18. سلام یه فیلم دیدم یه اکیپ بودن میرفتن برای تهیه مستند به یه بیمارستان که دکترش زندانی ها رو زنده زنده سلاخی میکرد فیلم میگرفت بعد اون اکیپ تگ تک کشته شدن.میدونید اسمش چیه؟

  19. هیچی به احضار روح. آنابل و راهبه و نمیرسه خیلی قشنگه

  20. سلام, من خیلی وقته پیش یه فیلمی دیده بودم شاید سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۱۸ بود که در مورد یه اکیپن که میرن به یه صومعه و اونجا با یه پسری آشنا میشن و اونجا جرات حقیقت بازی میکنن و بعد این بازی تا یه مدتی ادامه پیدا میکنه تا جایی که همه میمیرن. فیلم خوبی بود فک کنم اسمش جرات یا حقیقت بود. من هر بار فیلم ترسناک میدیدم تنها نمی تونستم بخوابم ولی با این یکی نتونستم پیش دوستام بخوابم و رفتم تو آشپز خانه خوابیدم 🙂 اگه کسی دیده بگه.

  21. Prix Du Cialis En Pharmacie En France ethelefelf – cialis generic 5mg smaliasosy Online Pharmacey Tymnmift Cialis Iodili Differin

  22. من چند سال پیش به فیلم دیدم هرچی میگردم پیداش نمیکنم اسمش یادم نمیاد یه گروهی بودن میرن تو یه کلبه بالای کوه کف کلبه یه مقدار طلا پیدا میکنن بعد روح یه عده سرباز آلمانی با فرماندشون میان دنبالشون….

  23. فیلم ترسناک فقط ترسناک شیطانی با رازهای ایول بار

  24. عالی بود. دمت گرم

  25. تمام فیلمای ترسناک مورد علاقه من بود . حال کردم

  26. gooooooooooooooooooooood

  27. ممنون از معرفی بهترین فیلمای ترسناک ۲۰۲۱

  28. goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood

  29. عالی

  30. سلام من قبلا ی فیلم دیدم اسمش یادم نیست داستان این طور بود که جن ها از در کمد یا در خونه هم بیرون میوندن و ساکنین خونه در ها رو میبستن فکر کنم چند خونه بودش و یادنه ی جن نشسته بود داشت فکر کنم لباس میدوخت بعد پادشاه جن و ی همجین چیزی هم توش بود یعنی خیلی عالی بود کسی نمیدونه اسمش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها