• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • بهترین فیلم های ۲۰۲۴ : ۵۰ فیلمی که باید قبل از سال ۲۰۲۵ ببینید

بهترین فیلم های ۲۰۲۴ : ۵۰ فیلمی که باید قبل از سال ۲۰۲۵ ببینید

  • توسط WentWorthMiller
  • ۱ ماه قبل
  • ۳۲
بهترین فیلم های 2024 : 50 فیلمی که باید قبل از سال 2023 ببینید

لذت دیدن بهترین فیلم های جهان ۲۰۲۴ برای عاشقان دنیای سینما وصف نشدنی است. معمولا در هر سال فیلم های سینمایی خوبی خواهیم داشت که ارزش تماشا کردن دارند. سال گذشته از لحاظ اسامی بزرگ یکی از آن سال‌های استثنایی بود. به همین خاطر انتخاب بهترین فیلم های ۲۰۲۴ کار سختی نیست. اما در بین فیلم های برتر سال ۲۰۲۴ هم قطعا غافلگیری‌هایی وجود دارد. در حال حاضر با توجه به اسامی جدیدترین فیلم‌های هالیوود می‌توان به یک لیست از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ رسید. اکنون سال ۲۰۲۴ رو به اتمام است و تعداد زیادی از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ که منتظرشان بودیم عرضه شده‌اند. فیلم‌هایی که هر مخاطب سینمایی را به خود جذب می کند. فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول و دی سی موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند. از طرف دیگر فیلم‌ ترسناک و مستقلی هم وجود دارند که توسط کارگردانان مطرحی مثل جوردن پیل ساخته و ارزش بالایی برای دیدن دارند. بعضی از فیلم‌های این لیست به خاطر گروه بازیگران قوی که دارند، انتخاب و برخی بخاطر ژانر درام است که اهمیت دارند. طبعا الویت انتخاب نام کارگردان است ولی نباید موارد دیگر را نادیده گرفت. حال در این مطلب بر اساس سایت های IMDb، راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) و برخی نقدهای خوب بهترین فیلم های ۲۰۲۴  را به شما معرفی خواهیم کرد.


لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۴ : از فیلم های ترسناک تا فیلم های کمدی و درام


در لیست ۵۰ تایی زیر از فیلم های برتر سال ۲۰۲۴ از نگاه سه گوش از کارگردانانی مانند کوئنتین تارانتینو فیلم وجود دارد تا بلاک‌باسترهایی که کمپانی های مارول و دی سی خلق کرده‌اند. با ما همراه باشید.

۱. فیلم The Heiresses

فیلم The Heiresses

کارگردان: Marcelo Martinessi
بازیگران: Ana Brun, Margarita Irun, Ana Ivanova
تاریخ اکران: ۱۶ ژانویه (۲۶ دی ۱۳۹۷)

فیلمی که خارج از کارخانه رویاسازی هالیوود و در پاراگوئه ساخته شده و در لیست بهترین فیلم ۲۰۲۴ سه گوش جای دارد. چلا و چیکیتا که هر دو نوادگان خانواده‌هایی ثروتمند هستند و بیش از ۳۰ سال است که کنار هم زندگی می‌کنند اخیرا وضع مالی‌شان خراب شده است. آنها مجبورند اموالی را که به آنها ارث رسیده بفروشند. اما در نهایت بدهی‌هایشان کار را به جایی می‌رساند که چیکیتا به اتهام کلاهبرداری دستگیر می‌شود. حالا چلا باید با یک حقیقت جدید کنار بیاید. برای اولین‌بار در عمرش رانندگی می‌کند و در یک تاکسی سرویس استخدام می‌شود که مسئولیت حمل و نقل بانوان مسن ثروتمند را برعهده دارد. کم‌کم چلا پوسته‌اش را می‌شکند و با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کند. امتیاز متاکریتیک فیلم ۸۲ از ۱۰۰ است.


۲. فیلم Glass / گلس

فیلم Glass / گلس

کارگردان: M. Night Shyamalan
بازیگران: Samuel L. Jackson, Bruce Willis
تاریخ اکران: ۱۸ ژانویه (۲۸ دی ۱۳۹۷)

ام.نایت شیامالان با فیلم‌های ژانر وحشت مشهور شد. فیلم جدیدش هم ترسناک است با این تفاوت که این‌بار یک فیلم ترسناک ابرقهرمانی ساخته است. این سومین قسمت از سه‌گانه‌ای است که دو قسمت قبلی‌اش فیلم‌های «نشکستنی» (Unbreakable) و «شکافته» (Split) بودند. فیلم‌هایی که فضای ترسناک روانشناختی داشتند. سه‌گانه‌ای که به سری فیلم‌های «نشکستنی» هم معروف شدند. بروس ویلیس، ساموئل ال.جکسون و کارلین وودوارد همان نقش‌هایی را در که فیلم «نشکستنی» داشتند اینجا دوباره ایفا می‌کنند. جیمز مک‌آوی با نقشی که در فیلم «شکافته» بازی کرده بود در فیلم حضور دارد و سارا پالسن هم بازیگر جدیدی است که به «شیشه» پیوسته. فیلم داستان دیوید دان یک نگهبان است که از نیروهای ماورالطبیعه‌اش استفاده می‌کند تا کوین وندل کرامب را تعقیب کند. کرامب مرد آزاردهنده‌ای است که ۲۴ شخصیت جداگانه دارد. بیمار روانی که بر هم زننده امنیت و آسایش مردم می‌شود. در فیلم «شکافته» هم نقش قهرمان را داشت اما در آن فیلم بروس ویلیس حضور نداشت که قهرمان فیلم اول این سری یعنی «نشکستنی» بود. شیامالان بعد از این که برای فیلم «حس ششم» نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شد از فصل جوایز دور ماند. حالا بعد از نزدیک به دو دهه شاید قسمت سوم سه‌گانه‌اش دوباره او را نزد منتقدان محبوب کند و اثرش را در جمع برترین فیلم های ۲۰۲۴ قرار دهد.


۳. فیلم Serenity

فیلم Serenity

کارگردان: Steven Knight
بازیگران: Matthew McConaughey, Anne Hathaway
تاریخ اکران: ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۳۹۷)

استیون نایت کارگردان انگلیسی بااستعدادی است که برای نوشتن فیلمنامه «قول‌های شرقی» (Eastern promises) و سریال «پیکی بلایندرز» و کارگردانی فیلم «لاک» او را شناختیم. یک‌بار برای نوشتن فیلمنامه «چیزهای زیبای کثیف» نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم جدیدش یک تریلر به سبک نئو-نوآر است که بازیگران ستاره‌ای چون ماتیو مک‌کاناهی و آن هاتاوی در آن بازی می‌کنند. فیلم داستان گذشته مرموز یک کاپیتان است که قایق ماهیگیری دارد. گذشته‌ای که بعد از مدت‌ها وقتی همسر سابقش برای کمک سراغش می‌آید، دوباره تسخیرش می‌کند. فیلمنامه را هم خود استیون نایت نوشته است. با توجه به این که فیلم قبلی نایت یعنی «لاک» تریلر جذابی از کار درآمد انتظار می‌رود که شاهد فیلم خوبی باشیم. بخصوص برای بازیگر مرد فیلم، ماتیو مک‌کاناهی امیدهای زیادی وجود دارد. شخصیت‌پردازی قهرمانان مرد فیلم‌های نایت غالبا درخشان است به همین دلیل انتظار می‌رود در بین بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ باشد.


۴. فیلم The Lego Movie 2: The Second Part

فیلم The Lego Movie 2: The Second Part

کارگردان:‌ Mike Mitchell, Trisha Gum
صداپیشگان: Chris Pratt, Elizabeth Banks, Channing Tatum
تاریخ اکران: ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

موفقیت فیلم لگو و فیلم‌های دیگری که با همان کاراکترهای لگویی ساخته شدند باعث شد کمپانی وارنر به فکر ساخت قسمت دیگری از داستان‌های «لگو» بیفتد. این انیمیشن کمدی علمی-تخیلی به روش کامپیوتری سه بعدی ساخته شده و دنباله‌ای بر «فیلم لگو» محصول ۲۰۱۴ است. بعد از سال ۲۰۱۴ البته دو فیلم لگویی دیگر یکی «بتمن» و دیگری «نینجاگو» داشتیم که اسپین‌آف قصه اصلی به شمار می‌رفتند. داستان فیلم پنج سال بعد از اتفاقات «فیلم لگو» رخ می‌دهد. همه چیز عالی است تا این که شهروندان با یک تهدید بزرگ جدید روبه‌رو می‌شوند. مهاجمانی که از فضا می‌آیند و هر چیزی را که آنها می‌سازند خیلی سریع خراب می‌کنند. قسمت اول این سری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و وقتی نامزد اسکار بهترین انیمیشن نشد تعجب‌ خیلی‌ها را برانگیخت. حالا احتمال زیادی وجود دارد که این قسمت بتواند نظر اعضای آکادمی را به خودش جلب و شکست قبلی را در اسکار جبران کند و در جمع برترین فیلم های ۲۰۲۴ قرار گیرد.


۵. فیلم همه می دانند – Everybody Knows / اصغر فرهادی

فیلم همه می دانند - Everybody Knows / اصغر فرهادی

کارگردان: Asghar Farhadi
بازیگران: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín
تاریخ اکران: ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

درست است که فیلم همه می‌دانند ساخته اصغر فرهادی، کارگردان اسکاری کشورمان نتوانست به اسکار ۲۰۲۴ راه پیدا کند اما همچنان یکی از فیلم‌های مهمی است که سال ۲۰۲۴ اکران گسترده آن در آمریکا آغاز می‌شود و ستاره‌های بزرگ سینما مثل پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم هم در آن ایفای نقش می‌کنند. فیلمی از کارگردانی که حالا در جهان اسم و رسمی برای خودش دارد. اصغر فرهادی با دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در کارنامه‌اش حالا یکی از کارگردانان پرستاره سینما و نه فقط سینمای ایران به شمار می‌رود. «همه می‌دانند» که به صورت کامل در اسپانیا فیلمبرداری شده داستان زنی به نام لائوراست که با همسرش در آرژانتین زندگی می‌کنند و حالا با فرزندانش برای عروسی خواهرش به اسپانیا آمده‌اند. در میانه شادی برای خانواده اتفاقی رخ می‌دهد که رازهای زیادی در حین آن برملا می‌شود. حال شاید همین رازها باعث شود ساخته جدید اصغر فرهادی در بین بهترین فیلم های ۲۰۲۴ قرار گیرد.


۶. فیلم Birds of Passage

فیلم Birds of Passage

کارگردان: Cristina Gallego, Ciro Guerra
بازیگران: Carmiña Martínez, José Acosta, Natalia Reyes
تاریخ اکران: ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن ۱۳۹۷)

این فیلم درام که امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرد و در جمع برترین فیلم های سال ۲۰۲۴ قرار گرفت. داستان این فلیم درباره قاچاق ماریجواناست که ثروت زیادی برای قاچاقچیان به ارمغان می‌آورد. یک دهه خشونت‌بار در کلمبیا که خانواده بومی راپایت تلاش دارند کل تجارت قاچاق ماریجوانا را به دست بگیرند و به همین دلیل یک جنگ داخلی شکل می‌گیرد. جنگی که فرهنگ و زندگی‌هایشان را نابود می‌کند. فیلم بیانیه‌ای قدرتمند و هیجان‌انگیز درباره خانواده‌های گنگستری است و اینکه چطور غالبا خودشان مسیر نابودی را می‌پیمایند. منتقدان می‌گویند که این فیلم حس یک درام تاریخی و وقایع گرد و خاک گرفته را نمی‌دهد بلکه کاملا زنده و امروزی به نظر می‌رسد.


۷. فیلم آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel

فیلم آلیتا: فرشته جنگ - Alita: Battle Angel

کارگردان: Robert Rodriguez
بازیگران: Christoph Waltz, Jennifer Connelly
تاریخ اکران: ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

فیلم رابرت رودریگوئز یک اکشن سایبرپانکی است. سایبرپانک یکی از زیر ژانرهای فیلم‌های علمی-تخیلی است که در آینده می‌گذرد و تمرکزش روی تقابل زندگی آدم‌های معمولی با تکنولوژی‌های پیشرفته است. احتمالا جالب است که بدانید جیمز کامرون تهیه‌کننده فیلم است و همین یعنی با یک فیلم عظیم روبه‌رو هستیم. فیلمنامه را هم خود کامرون نوشته است. رودریگوئز هم که قبلا با فیلم‌هایی مثل «شهر گناه» نشان داده که می‌تواند فیلمساز متفاوت و هیجان‌انگیزی باشد این‌بار سراغ یک مانگای ژاپنی رفته است. مانگاها کمیک‌استریپ‌های ژاپنی هستند که در آن آدم‌ها با چهره‌های اغراق‌شده مثل چشمان زیاد درشت یا دهانی به شکل یک خط تصویر می‌شوند. فیلمنامه آلیتا اقتباسی از مانگایی به همین نام است. داستان سفر یک زن جوان که می‌خواهد این حقیقت را کشف کند که کیست و برای تغییر جهان مبارزه کند. با توجه به داستان به احتمال زیاد آلیتا خود را در بین بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ جای خواهد داد.


۸. انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان – How to Train Your Dragon: The Hidden World

 انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان - How to Train Your Dragon: The Hidden World

کارگردان: Dean DeBlois
صداپیشگان: Cate Blanchett, Kit Harington
تاریخ اکران: ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۷)

انیمیشن اکشن فانتزی سه بعدی که اقتباسی آزاد از سری کتاب‌هایی به همین نام نوشته کرسیدا کاول است و کمپانی دریم ورکز پشت ساخت آن قرار دارد و توسط کمپانی یونیورسال هم پخش می‌شود. این سومین قسمت از سه‌گانه چگونه اژدهای خود را تربیت کنید؟ است که اولین قسمت آن سال ۲۰۱۰ و قسمت دوم سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در قسمت جدید هیکاپ، قهرمان این سری انیمیشن تصمیم گرفته آرمانشهری برای اژدهایان بسازد و در جمع برترین فیلم های سال ۲۰۲۴ قرار گیرد. اما ناگهان بی‌دندان، اژدهای او یک جفت وحشی و فراری پیدا می‌کند و با او از شهر می‌رود. خطر شهر و حکومت هیکاپ را به عنوان حاکم تهدید می‌کند و او و بی‌دندان مجبور به ترک شهرشان می‌شوند. آنها به جهانی ناشناخته می‌روند که فقط در اسطوره‌ها وجود دارد.


۹. فیلم کاپیتان مارول – Captain Marvel

فیلم کاپیتان مارول - Captain Marvel

کارگردان: Anna Boden, Ryan Fleck
بازیگران: Brie Larson, Samuel L. Jackson
تاریخ اکران: ۸ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)

یکی از آن فیلم‌های ابرقهرمانی که خیلی‌ها منتظرش هستند بخصوص که بعد از واندروومن پتی جنکینز و موفقیت‌هایی که کسب کرد این دومین فیلم ابرقهرمانی است که نقش اولش را یک زن برعهده دارد. کاپیتان مارول براساس کمیک‌های مارول جلوی دوربین رفته و قرار است در جمع بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ باشد. کارول دانورس یا کاپیتان مارول یک خلبان جنگنده سابق ارتش آمریکاست. داستان در اواسط دهه نود اتفاق می‌افتد. کاپیتان مارول تبدیل به یکی از قوی‌ترین قهرمانان و کهکشان شده و به گروه نیروهای ستاره می‌پیوندد. وقتی به خانه برمی‌گردد سوالات جدیدی درباره گذشته و هویتش دارد. در حالی که کره زمین درگیر یک جنگ بین کهکشانی شده است. این بیست و یکمین فیلمی است که در جهان مارول اتفاق می‌افتد و روی پرده سینماها می‌رود. قرار بود اولین‌بار کاپیتان مارول در فیلم انتقام‌جویان: عصر آلترون دیده شود. کاراکترش حتی در فیلمنامه هم آماده بود اما سازندگان احساس کردند زمان مناسبی برای وارد کردن این شخصیت نیست. به علاوه این دومین فیلم ابرقهرمانی است که یک کارگردان زن پشت دوربین‌اش قرار گرفته است.


۱۰. فیلم The Aftermath

فیلم The Aftermath

کارگردان: James Kent
بازیگران: Keira Knightley, Alexander Skarsgård
تاریخ اکران: ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۷)

یک درام جنگی رومانتیک با گروه بازیگران جذاب که البته باید امیدوارم باشیم مثل فیلم «متفقین» برد پیت و ماریون کوتیار درنهایت ناامیدکننده از کار درنیاید. داستان فیلم بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. یک ژنرال انگلیسی و همسرش در دوران بازسازی بعد از جنگ مجبور به زندگی در هامبورگ می‌شوند. اما تنش‌ها میان آنها و آلمانی‌هایی که پیش از آنها صاحب خانه‌شان بوده‌اند بالا می‌گیرد. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است.


۱۱. فیلم ترسناک ما – Us

فیلم ترسناک ما - Us

کارگردان: Jordan Peele
بازیگران: Elisabeth Moss, Lupita Nyong’o
تاریخ اکران: ۲۲ مارس (۲ فروردین ۱۳۹۸)

فقط با یک فیلم جوردن پیل نام خودش را میان کارگردانان کنجکاوی‌برانگیز سینما ثبت کرد. بعد از موفقیت حیرت‌انگیز فیلم برو بیرون جوردن پیل بلافاصله سراغ ساخت فیلم دومش رفت. فیلم ترسناک برو بیرون نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اریجینال شده بود و برای دومی توانست اسکار را به خانه ببرد. حالا فیلم دیگری برای سال آینده در دست دارد که خلاصه‌ای از آن هنوز در دسترس نیست اما با توجه به این که گفته می‌شود فیلم در ژانر ترسناک و وحشت اجتماعی است بنظر می‌رسد در حال و هوای فیلم قبلی‌اش باشد. برو بیرون هم فیلم ترسناکی بود که بر بستری از اتفاقات اجتماعی و با تاکید روی تبعیض نژادی قصه‌اش را جلو می‌برد. به همین دلیل هم فیلم را از یک فیلم ترسناک صرف بیشتر تحویل گرفتند. این‌بار فیلم جوردن پیل چهره‌های آشنایی جلوی دوربین دارد و انتظار می رود در بین برترین فیلم های سال ۲۰۲۴ قرار گیرد.


۱۲. فیلم Gloria Bell

فیلم Gloria Bell

کارگردان: Sebastián Lelio
بازیگران: Julianne Moore, Sean Astin, Jeanne Tripplehorn
تاریخ اکران: ۲۲ مارس (۲ فروردین ۱۳۹۸)

سباستین للیو، کارگردان پرافتخار شیلیایی یکی از نمادهای سینمای جدید شیلی به شمار می‌رود. او را با فیلم زن فوق‌العاده – fantastic woman به یاد می‌آوریم. فیلم گلوریا بل – Gloria Bell که ممکن است جوایز متعدد برای جولین مور به ارمغان بیاورد و در بین بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ قرار گیرد، درباره زنی در پنجاه و چند سالگی است ولی زنی که جوان‌تر از سن‌ و سالش است. زنی که روح آزادی دارد. او در کلوب‌های رقص لس‌آنجلس هنوز به دنبال عشق می‌گردد. فیلم از منتقدان امتیاز ۸۹ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. به گفته منتقدان مور بازی شور‌انگیزی دارد که مخاطب نسبت به او حس شفقت و همذات‌پنداری پیدا می‌کند. فیلمی که ثابت می‌کند قصه‌های قدیمی هنوز هم می‌توانند گفته شوند و اگر خوب روایت‌شان کنیم همچنان و تا بی‌نهایت تاثیرگذار خواهند بود.


۱۳. فیلم Beach Bum

فیلم Beach Bum

کارگردان: Harmony Korine
بازیگران: Matthew McConaughey, Snoop Dogg, Isla Fisher
تاریخ اکران: ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸)

شش سال از زمانی که هارمونی کورین فیلم تحسین‌برانگیز spring breakers را ساخت، می‌گذرد. حالا کورین دوباره با فیلم دیگری به سینماها برگشته که سفری با محوریت فلوریداست درباره آدم‌های مطرود شده‌ای که با قوانین خودشان زندگی می‌کنند. ماتیو مک‌کاناهی برای بازی در نقش قهرمان چنین فیلمی انتخاب بی‌نقصی به نظر می‌رسد. یک شاعر سرگردان که به نظر می‌رسد کاملا قابلیت این را دارد که تبدیل به یک شمایل و آیکون شود. عکس‌هایی که از او منتشر شده هم این احتمال را تقویم می‌کند. آیا قرار است قهرمانی مثل کاپیتان فانتاستیک داشته باشیم؟!

از دست نده:  کمپانی نتفیلیکس مجموعه انیمیشن Transformers: War for Cybertron را می‌سازد

۱۴. فیلم دامبو – Dumbo

فیلم لایو اکشن دامبو - Dumbo

کارگردان: Tim Burton
صداپیشگان: Eva Green, Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito
تاریخ اکران: ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸)

اگر قرار بود برای بازسازی کل انیمیشن‌های فانتزی والت دیزنی فقط یک کارگردان را انتخاب کنیم قطعا تیم برتون بهترین گزینه بود. نه فقط بخاطر این که تجربه ساختن انیمیشن دارد که بیشتر به این دلیل که جهان ذهنی برتون حتی فانتزی‌تری از انیمیشن‌های دیزنی است. دامبو بازسازی سینمایی انیمیشن موفق دیزنی است که سال ۱۹۴۱ ساخته شده بود. خود انیمیشن مثل اکثر کارتون‌های آن سال‌های دیزنی اقتباس آزادی از یک قصه بود. هلن ابرسون و هارولد پرل کتابش را نوشته بودند. بعد از بازسازی انیمیشن‌هایی مثل «سیندرلا» و «دیو و دلبر» حالا «دامبو» قرار است گام بزرگتری در این زمینه باشد. اولین تریلرهای فیلم اوایل امسال منتشر شد. داستان یک فیل جوان که به واسطه گوش‌های بزرگی که دارد می‌تواند پرواز کند. او موفق می‌شود با این شیرین‌کاری‌اش به نجات یک سیرک کمک کند. اما وقتی سیرک برنامه جدیدی برای آنها می‌چیند دامبو و دوستانش متوجه اسرار سیاهی می‌شوند که پشت صحنه رنگارنگ و درخشان سیرک در جریان است. حال با توجه به پشتوانه قوی در انیمیشن، این فیلم در بین بهترین فیلم ۲۰۲۴ قرار نگرفت و نظرات مخاطبان را جلب نکرد.


۱۵. فیلم انتقام جویان ۴ – اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame

فیلم انتقام جویان 4 - اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame

کارگردان: Anthony Russo, Joe Russo
بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Evans, Scarlett Johansson, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo
تاریخ اکران: ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸)

انتقام‌جویان: پایان بازی یک فیلم ابرقهرمانی و اقتباسی از کمیک‌های مارول است. قرار است فیلم دنباله‌ای بر «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» باشد. بیستمین فیلمی است که داستانش در جهان مارول رخ می‌دهد. هنوز خلاصه داستانی از این فیلم که قرار است هم به صورت آیمکس و هم سه ‌بعدی به نمایش دربیاید منتشر نشده است اما گروه بازیگران به ما می‌گوید که کل تیم انتقام‌جویان دور هم جمع هستند. آیرون من، ثور، هالک، کاپیتان آمریکا، بیوه سیاه، دکتر استرنج، اسپایدرمن، پلنگ سیاه به اضافه کاراکترهای فرعی‌تری مثل فالکون و سرباز زمستانی و تعداد زیادی ابرقهرمان دیگر قرار است باز کنار هم احتمالا جهان را نجات بدهند. از آنجایی که کارگردانی فیلم قبلی که برعهده برادران روسو بود موفق شد نظر مردم و منتقدان را جلب کند این‌بار هم برادران روسو پشت دوربین قرار دارند. جزو پرفروش‌ها و بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ خواهد شد.


۱۶. فیلم Non-Fiction

فیلم Non-Fiction

کارگردان: Olivier Assayas
بازیگران: Guillaume Canet, Juliette Binoche, Vincent Macaigne
تاریخ اکران: ۳ می (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸)

الیویه آسایاس بعد از فیلم‌ موفق «ابرهای سیلس ماریا» یک‌بار دیگر با ژولیت بینوش یک تیم تشکیل داده‌اند و این‌بار کمدی ساخته درباره یک نویسنده که وقتی از رابطه عاشقانه‌اش با یک بازیگر (بینوش) به عنوان مواد اصلی رمانش استفاده می‌کند، واقعیت و خیال در ذهن‌اش مرزشان را از دست می‌دهند. روابط پیچیده می‌شوند و همه چیز شکل عجیبی پیدا می‌کند. آسایاس، کارگردان فرانسوی در نشان دادن روابط بین انسان‌ها و پیچیدگی‌های روحی و شخصیتی آنها تبحر خاصی دارد. او برای فیلم قبلی‌اش، «خریدار شخصی» برنده بهترین کارگردانی از جشنواره کن شد. «غیرداستانی» از آن جواهرات کوچکی است که امکان دارد در هیاهوی فیلم‌های دیگر گم شود.


۱۷. فیلم The Biggest Little Farm – بزرگترین مزرعه کوچک

فیلم The Biggest Little Farm

کارگردان: John Chester
بازیگران: –
تاریخ اکران: ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸)

جان چستر مستندساز و همسرش مالی به همراه سگ‌شان دست به یک سفر اودیسه‌وار می‌زنند. این فیلم مستند بیانیه‌ای بر پیچیدگی‌های طبیعت است. در حالی که چستر و همسرش می‌خواهند زندگی‌شان با طبیعت به یک‌جور هارمونی برسد. آنها از آپارتمان کوچک‌شان در لس‌آنجلس به زمینی ۲۰۰ هکتاری می‌روند. نتیجه این مهاجرت مستندی محیط زیستی شده که هم عمیقا انسانی است و هم به طرز تاثیرگذاری سینمایی است. این مستند در جشنواره فیلم تورنتوی سال گذشته توانست جایزه بهترین مستند از نگاه مردم را کسب کند. همان موقع منتقدان نوشتند که روایت شخصی چیزی است که باعث می‌شود دیدن «بزرگترین مزرعه کوچک» حسی شبیه هوای تازه برای روح داشته باشد. این مستند به احتمال فراوان در بین برترین فیلم های سال ۲۰۲۴ قرار خواهد گرفت.


۱۸. فیلم جان ویک: قسمت سوم – پارابلوم – John Wick: Chapter 3 – Parabellum

فیلم جان ویک: قسمت سوم - پارابلوم - John Wick: Chapter 3 – Parabellum

کارگردان: Chad Stahelski
بازیگران: Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane
تاریخ اکران: ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸)

جان ویک یک قاتل حرفه‌ای است اما حالا خودش تحت تعقیب یک سری آدمکش است. او یکی از اعضای مهم اتحادیه آدمکش‌ها را به قتل رسانده و حالا برای کشتن او جایزه ۱۴ میلیون دلاری تعیین کرده‌اند. در حقیقت همه زنان و مردانی که در سرتاسر دنیا آدم می‌کشند حالا دنبال جان ویک هستند. او در منهتن دائم در حال فرار است و این وسط پیش یکی از دوستان قدیمی‌اش می‌رود. اکشن‌های جان ویک همیشه مورد توجه طرفداران این ژانر بوده‌اند و حالا قسمت سوم از لحاظ صحنه‌های اکشن و تعلیق و هیجان نسبت به دو قسمت دیگر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و می‌تواند طرفداران فیلم‌های اکشن و سری فیلم‌های جان ویک را راضی کند و در بین بهترین فیلم های ۲۰۲۴ قرار گیرد.


۱۹. فیلم The Souvenir

فیلم The Souvenir

کارگردان: Joanna Hogg
بازیگران: Neil Young, Tosin Cole, Tilda Swinton, Jack McMullen
تاریخ اکران: ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸)

فیلم یادگاری جوانا هاگ در فستیوال ساندنس تحسین منتقدان را به دست آورد و در آن جشنواره توانست جایزه بزرگ هیات داوران جهان سینمای دراماتیک را از آن خودش کند. تیلدا سویینتون بازی برجسته و چشمگیری در فیلم دارد. او نقش فیلمساز پرشور و مشتاقی را بازی می‌کند که عاشق یک آدم غیرقابل پیش‌بینی معتاد می‌شود. فیلم در اوایل دهه هشتاد اتفاق می‌افتد. از آن فیلم‌های تاریکی است که زمان می‌برد تا مخاطب متوجه شود چقدر زیباست. از آن فیلم‌هایی است که در تمام ابعادش هنری است. پیچیده و به شدت سینمایی و احساس‌برانگیز. فیلمی طعنه‌آمیز که تا حدی می‌تواند سلف پرتره خود کارگردان محسوب شود.


۲۰. فیلم علاالدین – Aladdin

فیلم علاالدین - Aladdin

کارگردان: Guy Ritchie
بازیگران: Will Smith, Naomi Scott
تاریخ اکران: ۲۴ می (۳ خرداد ۱۳۹۸)

فیلم فانتزی ماجراجویانه کمدی رمانتیک که موزیکال هم هست و اقتباس از انیمیشن دیزنی که سال ۱۹۹۲ ساخته شد. کل ماجرا اقتباسی از یکی از داستان‌های هزار و یک شب است و البته تفسیر یک نویسنده فرانسوی از آن که تبدیل به انیمیشن و حالا فیلم شده است. ویل اسمیت اولین بازیگری بود که به پروژه پیوست و نقش غول چراغ جادو را بازی می‌کند. منا مسعود بازیگر ناشناخته کانادایی قرار است نقش علاالدین را بازی کند و نکته جالب این که یکی از بازیگران فیلم هم نوید نگهبان، بازیگر ایرانی-آمریکایی است. گای ریچی سابقه کارگردانی فیلم‌های سرقتی و اکشن مفرح را دارد و بنظر می‌رسد انتخاب مناسبی برای این پروژه بوده است. داستان فیلم را هم که اکثرا می‌دانیم. پسر فقیری به نام علاالدین چراغ جادویی پیدا می‌کند که جادوگر چراغ همه آرزوهایش را برآورده می‌کند. پسر ثروتمند شده و عاشق شاهزاده خانم شهر می‌شود اما رقیب خطرناکی هم دارد. با توجه به بازیگران و فیلمنامه کار انتظار می‌رفت این فیلم در بین بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ باشد که نتوانست رضایت منتقدان و کاربران را به خود جلب کند.


۲۱. فیلم Booksmart

فیلم Booksmart

کارگردان: Olivia Wilde
بازیگران: Kaitlyn Dever, Billie Lourd
تاریخ اکران: ۲۴ می (۳ خرداد ۱۳۹۸)

الیویا وایلد بازیگر آمریکایی اولین فیلمش را کارگردانی کرده است. یک کمدی بامزه که موقع دیدنش به صدای بلند خواهید خندید. داستان دو دختر که تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند حالا دیگر قوانین را بشکنند. می‌خواهند کمتر کار کنند و بیشتر تفریح و بازی کنند. انگار که بخواهند همه آن چهار سال تحصیل را جبران کنند در عرض یک شب می‌خواهند فقط دست به خوشی و سرگرمی بزنند. منتقدان گفته بودند که این یکی از کامل‌ترین کمدی‌ها درباره بلوغ و پا گذاشتن به جامعه است. الیویا وایلد بازیگر فیلم‌های تجاری است اما فیلمی ساخته که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته. فیلمی هوشمندانه و در عین حال دوست‌داشتنی.


۲۲. فیلم راکت من – Rocketman

فیلم راکت من - Rocketman

کارگردان: Dexter Fletcher
بازیگران: Richard Madden, Taron Egerton, Bryce Dallas Howard
تاریخ اکران: ۳۱ می (۱۰ خرداد ۱۳۹۸)

دکستر فلچر خودش بازیگری است که کارنامه مفصلی دارد اما از هفت سال پیش شروع به فیلمسازی هم کرده و راکت‌من چهارمین فیلم بلند سینمایی‌اش محسوب می‌شود. فیلمی که البته به خاطر موضوعش از همین حالا کنجکاوی‌برانگیز است. راکت‌من یک فیلم موزیکال فانتزی درباره التون جان، خواننده و موزیسین مشهور انگلیسی است. برای تقریبا چیزی حدود دو دهه کارگردانان و استودیوهای فیلمسازی و آدم‌های مختلفی درگیر ساخت فیلمی بیوگرافیک درباره التون جان بودند تا بالاخره این یکی پروژه به نتیجه رسید. فیلم از زمان تحصیل التون جان در آکادمی موسیقی رویال آغاز می‌شود. و بعد به شراکت او با برنی تاپین هم می‌پردازد و چالش‌هایی که التون جان در طول سال‌ها پشت سر گذاشته از جمله اعتیاد. به نظر می‌رسد فیلم فلچر تلفیقی از دو فیلم بوهمین راپسودی درباره گروه کویین و از این سو به آن سوی جهان – Across the universeدرباره گروه بیتلز باشد.


۲۳. فیلم ترسناک ما – Ma

فیلم ترسناک ما - Ma

کارگردان: Tate Taylor
بازیگران: Luke Evans, Octavia Spencer
تاریخ اکران: ۳۱ می (۱۰ خرداد ۱۳۹۸)

تیت تیلور سال ۲۰۱۱ با ساختن فیلم خدمتکار – The Help که به فصل جوایز و درنهایت اسکار راه پیدا کرد مشهور شد. اتفاقا در آن فیلم هم با اکتاویا اسپنسر همکاری کرده بود. اسپنسر برای همکاری‌اش با تیلور در آن فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خانه ببرد. عجیب نیست که حالا «ما» جزو فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز اکران تابستانی است که انتظار می رود در بین برترین فیلم های سال ۲۰۲۴ قرار بگیرد. اینجا اسپنسر نقشی کاملا منفی دارد. او یک زن تنهاست که با گروهی از نوجوانان دوست می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به آنها اجازه بدهد در خانه‌اش مهمانی برپا کنند. درست وقتی که بچه‌ها فکر می‌کنند شانس به آنها روی آورده اتفاقاتی پیش می‌آید که به نیت میزبان‌شان شک کنند.


۲۴. فیلم Late Night

فیلم Late Night

کارگردان: Nisha Ganatra
بازیگران: Emma Thompson, Mindy Kaling, John Lithgow
تاریخ اکران: ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۳۹۸)

کمپانی آمازون در جشنواره ساندنس پول زیادی صرف فیلم آخر شب کرد و احتمالا فکر می‌کنند که این فیلم کمدی یکی از موفقیت‌های اکران تابستانی شود. میندی کالینگ در فیلم نقش یک نویسنده کمدی پرشور و مشتاق را بازی می‌کند که تبدیل به اولین زن می‌شود که به تیم اتاق نویسندگان شوی آخر شب دعوت می‌شود. شویی که یک مجری افسانه‌ای دارد که نقش‌اش را اما تامپسون بازی می‌کند. مجری که حالا نگران است مبادا برنامه‌اش را بعد از سال‌ها از او بگیرند. فیلمی که هوشمندانه ساخته شده در دوره‌ای که کاملا نیاز به چنین فیلمی حس می‌شد و البته گروه بازیگران در تصویر کردن داستان فیلم خارق‌العاده عمل می‌کنند.


۲۵. فیلم دارک فنیکس – Dark Phoenix

فیلم دارک فنیکس - Dark Phoenix

کارگردان: Simon Kinberg
بازیگران: Sophie Turner, Jessica Chastain, James McAvoy
تاریخ اکران: ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۳۹۸)

آیا دارک فینیکس آخرین فیلم از سری فیلم‌های «ایکس من» با این گروه از بازیگران خواهد بود؟ به نظر می‌آید که این فیلم آواز قو و خداحافظی مایکل فاسبندر، جیمز مک‌آووی و سوفی ترنر با سری فیلم‌های «مردان ایکس» باشد. ژان گری شروع به توسعه قدرت‌های غیرقابل باورش می‌کند. قدرت‌هایی که او را تبدیل به دارک فونیکس می‌کند. حالا گروه ایکس من باید تصمیم بگیرند که آیا زندگی یکی از اعضای تیم ارزش‌اش از زندگی همه مردمانی که در جهان زندگی می‌کنند بیشتر است یا نه. این دوازدهمین فیلم از سری فیلم‌های «ایکس من» است و دنباله‌ای برای فیلم «ایکس من: آخرالزمان» و انتظار میرود در بین برترین فیلم های ۲۰۲۴ باشد. گفتنی است داستان این فیلم جدید ده سال بعد از اتفاقات «ایکس من: آخرالزمان» رخ می‌دهد.


۲۶. فیلم The Last Black Man in San Francisco

فیلم The Last Black Man in San Francisco

کارگردان: Joe Talbot
بازیگران: Jimmie Fails, Jonathan Majors, Danny Glover
تاریخ اکران: ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۳۹۸)

«آخرین مرد سیاه در سانفرانسیسکو» اولین فیلم جو تالبوت است و در جشنواره ساندنس سال گذشته جایزه بهترین کارگردان تازه‌وارد را گرفت. فیلمی که نقدهای خیلی خوبی رویش نوشته شده است. تالبوت کارگردان و فیلز بازیگر با یکدیگر در سانفرانسیسکو بزرگ شدند و از همان زمان نوجوانی یکی از حرف‌های همیشگی‌شان ساخت فیلم بود. این فیلم داستان مرد جوانی است که در شهری که تغییر کرده دنبال یک خانه می‌گردد. شهری که او پشت سرش جا گذاشته بود. به گفته منتقدان این فیلمی باشکوه و زیبا و درنهایت پرانرژی است و تاد مک‌کارتی هم گفته که یکی از بهترین فیلم‌های بر پایه روایت است که او دیده و هر صحنه‌اش تازه و غیرقابل پیش‌بینی است.


۲۷. فیلم The Dead Don’t Die

فیلم The Dead Don’t Die

کارگردان: Jim Jarmusch
بازیگران: Bill Murray, Adam Driver, Alyssa Maria App
تاریخ اکران: ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد ۱۳۹۸)

جیم جارموش با یک کمدی زامبی محور عجیب و غریب برگشته. فیلمی که جشنواره کن ۲۰۲۴ با آن افتتاح شد. داستان فیلم در یک شهر کوچک آرام اتفاق می‌افتد که ناگهان زامبی‌ها از گورشان بلند می‌شوند و شهروندان دچار رعب و وحشت می‌شوند. سه افسر پلیس و یک متصدی کفن و دفن اسکاتلندی عجیب و غریب که عاشق شمشیربازی است باید با هم متحد شوند و تلاش کنند تا زنده بمانند. البته که مسیر نجات ممکن است بن‌بست باشد. منتقدان بعد از تماشای فیلم در کن به دو دسته موافقان و مخالفان تقسیم شدند. پیتر بردشاو جزو منتقدان میانه بود که کمدی جارموش را اثری حزن‌انگیز می‌داند که با وجود دیالوگ‌های شوخ‌طبعانه و بازی‌های خوب از تعداد زیادی بازیگر خارق‌العاده، نتیجه آن‌طور که باید از کار در نیامده است.


۲۸. انیمیشن داستان اسباب بازی  ۴ – Toy Story 4

انیمیشن داستان اسباب بازی  4 - Toy Story 4

کارگردان: Josh Cooley
صداپیشگان: Tom Hanks, Annie Potts, Patricia Arquette
تاریخ اکران: ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۳۹۸)

این انیمیشن کمدی چهارمین قسمت از سری فیلم‌های داستان اسباب‌بازی محسوب می‌شود و دنباله‌ای بر داستان اسباب‌بازی ۳ است. انیمیشنی که مهم‌ترین امضای برند کمپانی پیکسار است و برای اولین‌بار یک کارگردان به جز مغزهای متفکر پیکسار آن را کارگردانی می‌کند. این اولین انیمیشن بلندی است که جاش کولی کارگردانی‌اش را برعهده دارد. قصه داستان اسباب‌بازی ۴ عاشقانه است. وودی عروسک کابوی و باز عروسک فضانورد با هم سفری را آغاز می‌کنند تا عشق وودی یعنی بو پیپ را پیدا کنند. از سری انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی میلیون‌ها دلار سود نصیب کمپانی پیکسار شده است. انیمیشنی که قسمت اول آن دهه نود ساخته و اکران شد و عنوان اولین انیمیشن که برای ساختن‌اش کامل از گرافیک کامپیوتری استفاده شده بود را به خودش اختصاص داد. حال با توجه به داستان جذاب قسمت چهارم داستان اسباب بازی، انتظار می رود این انیمیشن در بین بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ قرار گیرد.

از دست نده:  لو رفتن ایستر اگ بازی اسپایدرمن - Spider-Man توسط توسعه‌دهنده

۲۹. فیلم Yesterday

فیلم Yesterday

کارگردان: Danny Boyle
بازیگران: Ana de Armas, Lily James, Kate McKinnon
تاریخ اکران: ۲۸ ژوئن (۷ تیر ۱۳۹۸)

دنی بویل با ریچارد کورتیس، فیلمنامه‌نویس دوست‌داشتنی «Love Actually» برای این درام رومانتیک با هم تشکیل تیم دادند. فیلم آنها درباره مردی است که یک روز از خواب بلند می‌شود و کشف می‌کند تنها آدم روی زمین است که گروه بیتلز و آهنگ‌های مشهورشان را به خاطر دارد. درنتیجه تصمیم می‌گیرد با اجرای ترانه‌های آنها مشهور شود. دنی بویل خیلی دوست داشت که اعضای گروه بیتلز و همسران‌شان درباره فیلم نظر بدهند و درنهایت رینگو استار از میان آنها گفت که فیلم دوست‌داشتنی از کار درآمده است. فیلم ادای احترام آبرومندانه‌ای به گروه بیتلز و میراث موسیقایی‌شان است. فیلمی که البته از جایی به بعد مسیرش را گم می‌کند اما دیدنش سرگرم‌کننده است و انتظار می رود در بین برترین فیلم های سال ۲۰۲۴ باشد.


۳۰. فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه - Spider-Man: Far From Home

کارگردان: Jon Watts
بازیگران: Tom Holland, Jake Gyllenhaal, Michael Keaton
تاریخ اکران: ۲ جولای (۱۱ تیر ۱۳۹۸)

به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۴ قرار است با محصولات استودیوی مارول اشباع شویم. اسپایدرمن یا مرد عنکبوتی یکی دیگر از ابرقهرمان‌های مارول است که سال ۲۰۱۷ هم شاهد حضورش روی پرده سینما بودیم. مرد عنکبوتی: دور از خانه در حقیقت دنباله قسمت قبلی آن یعنی اسپایدرمن: بازگشت به خانه (۲۰۱۷) است. در فیلم قبلی و این یکی تام هالند به عنوان بازیگر اسپایدرمن جایگزین توبی مگوایر و اندرو گارفیلد شده که در فیلم‌های قبلی اسپایدرمن نقش این ابرقهرمان را بازی می‌کردند. فیلم بعد از آن پروژه فعلا بی‌نام «انتقام‌جویان» اکران می‌شود و داستانش این است که بعد از ماجراهایی که تیم انتقام‌جویان در آن فیلم پشت سر می‌گذارند حالا پیتر پارکر و رفقایش برای تعطیلات به اروپا می‌روند. جان واتس که کارگردانی فیلم اسپایدرمن: بازگشت به خانه را برعهده داشت و نقدهای مثبتی هم دریافت کرده بود دوباره پشت دوربین این یکی نسخه هم قرار گرفته است. حال انتظار می رود این قسمت مرد عنکبوتی در بین بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ باشد.


۳۱. فیلم The Art of Self-Defense

فیلم The Art of Self-Defense

کارگردان: Riley Stearns
بازیگران: Jesse Eisenberg, Alessandro Nivola, Imogen Poots
تاریخ اکران: ۱۲ جولای (۲۱ تیر ۱۳۹۸)

کمدی سیاهی که قهرمانش جوانی به نام کیسی است که در خیابان به صورت اتفاقی مورد حمله قرار می‌گیرد. کیسی تصمیم می‌گیرد که سراغ هنرهای رزمی برود و در یک باشگاه ثبت‌نام می‌کند. باشگاه یک استاد کاریزماتیک و اسرارآمیز دارد که تلاش می‌کند به او یاد بدهد چطور باید از خودش دفاع کند. می‌گویند این بهترین بازی جسی آیزنبرگ است و با توجه به اینکه آیزنبرگ بازی در فیلمی مثل «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر را در کارنامه‌اش دارد می‌شود حدس زد که چه اجرای قابل توجهی در این فیلم داشته است. فیلمی که در جهانی عجیب و غریب اتفاق می‌افتد. و به لطف کارگردانی و تیم تولیدش به همان اندازه که بامزه است غیرقابل پیش‌بینی هم می‌شود.


۳۲. فیلم شیر شاه – The Lion King

فیلم شیر شاه - The Lion King

کارگردان: Jon Favreau
صداپیشگان: Donald Glover, Seth Rogen, Beyoncé
تاریخ اکران: ۱۹ جولای (۲۸ تیر ۱۳۹۸)

جان فاورو دو سال پیش بازسازی انیمیشن «کتاب جنگل» را به روش سینمایی جلوی دوربین برد که بخصوص در گیشه فیلم موفقی از کار درآمد. منتقدان هم نسبتا نقدهای مثبتی رویش نوشتند. حالا فاورو سراغ انیمیشن مشهور دهه نود دیزنی، فیلم شیرشاه رفته است تا آن را به صورت ترکیبی از فیلم زنده و گرافیک کامپیوتری بسازد. ترکیب کنجکاوی‌برانگیزی است. فیلم شیرشاه یک جور داستان هملت در جنگل است. سیمبا که به دنیا می‌آید بعد از مدتی عمویش، پدرش را به قتل می‌رساند. سیما به جنگل فرار می‌کند و آنجا دوستانی پیدا می‌کند که به او کمک می‌کنند برگردد تا تاج و تختش را پس بگیرد. موسیقی فیلم را هانس زیمر می‌سازد که پیش‌تر موسیقی نسخه انیمیشن فیلم را هم ساخته بود.


۳۳. فیلم روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time In Hollywood

فیلم روزی روزگاری در هالیوود - Once Upon a Time In Hollywood

کارگردان: Quentin Tarantino
بازیگران: Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Al Pacino, Dakota Fanning
تاریخ اکران: ۲۶ جولای (۴ مرداد ۱۳۹۸)

فیلم روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time In Hollywood جزو مهم‌ترین فیلم‌های سال آینده است. کوئنتین تارانتینو برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه برای «جانگوی رهاشده از بند» و «پالپ فیکشن» (داستان‌های عامه‌پسند) و نامزد دو اسکار برای کارگردانی «حرامزاده‌های بی آبرو» و «پالپ فیکشن» فیلمی ساخته درباره هالیوود دهه شصت که بخشی از آن روایت زندگی رومن پولانسکی و به قتل رسیدن همسرش شارون تیت است. همین خلاصه داستان کافی بود که فیلم از همان مرحله انتخاب بازیگر سروصدای زیادی به پا کند تا بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ شود. بعد هم که تارانتینو سراغ ستاره‌های تراز اول هالیوود رفت. او با برد پیت پیش‌تر در فیلم «حرامزاده‌های بی‌آبرو» و با دی‌کاپریو در فیلم «جانگوی رهاشده از بند»، دو فیلم اسکاری‌اش، همکاری کرده بود. این درام جنایی روی خانواده منسون قاتلان شارون تیت تمرکز کرده است. نکته دیگر این که فیلم را قرار بود مثل بقیه فیلم‌های تارانتینو کمپانی هاروی واینستاین تهیه کند که بعد از ماجراهای رسوایی‌های واینستاین، تارانتینو استودیوی پخش‌کننده را به سونی تغییر داد.  فیلمی درباره سینماست که توسط یک عشق سینما ساخته می‌شود. طبیعی است که برای دیدنش مشتاق باشیم.


۳۴. فیلم The Nightingale

فیلم The Nightingale

کارگردان: Jennifer Kent
بازیگران: Sam Claflin, Aisling Franciosi, Damon Herriman
تاریخ اکران: ۲۶ جولای (۴ مرداد ۱۳۹۸)

همه منتظر بودند تا ببینند جنیفر کنت بعد از فیلم موفق «بابادوک» با چه اثری به سینما می‌آید. او یک درام ماجراجویانه به نام «بلبل» ساخته که قهرمانش زن جوانی است که سال ۱۸۲۵ در تاسمانیا زندگی می‌کند. زن جوان در تعقیب یک افسر انگلیسی در طبیعت وحشی و خشن تاسمانیاست تا از او انتقام بگیرد. افسر خانواده زن را به طرز فجیعی شکنجه کرده. هر چه فیلم جلوتر می‌رود جنیفر کنت یقه مخاطبش را محکم‌تر می‌چسبد جوری که اواخر فیلم حس خفگی به مخاطب دست می‌دهد. عنصر انتقام تبدیل به تم تکرارشونده فیلم‌های کنت شده است. البته فیلم شاید با تدوین سفت و سخت‌تر تبدیل به فیلم بهتری هم می‌شد.


۳۵. فیلم Where’d You Go, Bernadette

فیلم Where’d You Go, Bernadette

کارگردان: Richard Linklater
بازیگران: Cate Blanchett, Kristen Wiig, Laurence Fishburne
تاریخ اکران: ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد ۱۳۹۸)

کارگردان سه‌گانه محبوب «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه‌شب» و فیلم تحسین‌شده «پسربچگی» با اقتباسی از رمان ماریا سمپل که سال ۲۰۱۲ منتشر شده به سینماها می‌آید. این فیلم داستان یک مادر دوست‌داشتنی است که آرشیتکت بوده و حالا طی ماجراهایی مجبور می‌شود تا با شور خلاقانه‌ گذشته‌اش بعد از سال‌ها دوباره مواجه شود. همه این سال‌ها زن خودش را وقف خانواده‌اش کرده. او ناپدید می‌شود و حالا وظیفه دخترش است که او را پیدا کند و بفهمد که چرا و کجا رفته است. لینکلیتر و بلانشت روی کاغذ تیم رویایی به نظر می‌رسند و همین باعث می‌شود که این فیلم جزو امیدهای اکران تابستان باشد. فیلمی از کارگردان و بازیگری که منتقدان دوست‌شان دارند.


۳۶. فیلم The Goldfinch

فیلم The Goldfinch

کارگردان: John Crowley
بازیگران: Nicole Kidman, Sarah Paulson, Ansel Elgort
تاریخ اکران: ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور ۱۳۹۸)

جان کراولی فیلمساز کم‌کاری است. از سال ۲۰۰۳ که اولین فیلمش را ساخت تا امروز فقط پنج فیلم ساخته است و «سهره» ششمین اثرش محسوب می‌شود. موفق‌ترین فیلم کراولی «بروکلین» محصول سال ۲۰۱۵ بود که سیرشا رونان بخاطر آن نامزد دریافت جایزه اسکار شد درنتیجه از حالا می‌شود پیش‌بینی کرد که کراولی با ستاره‌های زن فیلمش همکاری خوبی دارد و احتمالا بازی‌شان مورد توجه قرار بگیرد. درام «سهره» درباره پسری در نیویورک است که مادرش در بمب‌گذاری در موزه هنرهای متروپلیتن کشته می‌شود و بعد توسط یک خانواده متمول سطح بالای ساحل شرقی به فرزندی پذیرفته می‌شود. برای مدتی به لاس‌وگاس می‌رود و درنهایت وسط ماجراهایی می‌افتد که در آنها جعل اسناد هنری هم وجود دارد. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است که دونا تارت آن را نوشته. انسل الگورت بازیگر نقش اصلی با فیلم «بخت پریشان ما» تبدیل به چهره شناخته شده‌ای شده است. الگورت سال ۲۰۱۷ با فیلم «بیبی راننده» مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. این فیلم ممکن است راه او را در فصل جوایز باز کند.


۳۷. فیلم Ad Astra

فیلم Ad Astra

کارگردان: James Gray
بازیگران: Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland
تاریخ اکران: ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور ۱۳۹۸)

جیمز گری با هر فیلم جدید جاه‌طلبی بیشتری از خودش نشان می‌دهد. بعد از پیمودن جنگل‌ها در فیلم «شهر گمشده زد» طبیعی است که امسال به فکر فتح آسمان و فضا بیفتد. در درام علمی-تخیلی «Ad Astra» برد پیت در نقش آرمی کورپس بازی می‌کند. مهندسی که قبول می‌کند به ماموریتی برود که شبیه ماموریتی است که پیش‌تر پدرش به آن رفته بود و در حین ماموریت ناپدید شد. هدف ماموریت سفر به منظومه شمسی است. با توجه به تم معمول فیلم‌های جیمز گری به نظر می‌رسد که در این فیلم هم قرار است با مردانگی زخم‌خورده روبه‌رو باشیم که قاعدتا در یک حماسه فضایی در ابعاد بزرگ ترکیب جذابی می‌شود.  اگر این فیلم که محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است موفق شود جیمز گری در کارنامه کاری‌اش به قله‌های تازه‌ای دست پیدا می‌کند و این فیلم جز بهترین فیلم های سال ۲۰۲۴ خواهد شد.


۳۸. فیلم Gemini Man

فیلم Gemini Man

کارگردان: Ang Lee
بازیگران: Will Smith, Clive Owen
تاریخ اکران: ۴ اکتبر (۱۲ مهر ۱۳۹۸)

فیلم قبلی آنگ لی، «قدم زدن طولانی بیلی لین» نتوانست موفقیت «زندگی پای» را تکرار کند. اما آنگ لی همیشه کارگردان کنجکاوی‌برانگیزی است. او برای فیلم‌های «ببر خیزان، اژدهای پنهان» (Crouching Tiger, Hidden Dragon) و «زندگی پای» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده بود و دو بار هم برای کارگردانی «کوهستان بروکبک» و «زندگی پای» اسکار کارگردانی را به خانه برده است. درنتیجه از آن کارگردان‌هایی است که منتقدان همیشه او را زیر نظر دارند. «جمینی من» یک فیلم اکشن علمی-تخیلی است که قهرمانی به نام هنری بروگن دارد. بروگن قاتل پا به سن گذاشته‌ای است که می‌خواهد خودش را بازنشسته کند اما خودش را مقابل یک همزاد جوان‌ترش می‌بیند که هر حرکتش را می‌تواند پیش‌بینی کند.


۳۹. فیلم جوکر – Joker

فیلم جوکر - Joker

کارگردان:‌ Todd Phillips
بازیگران: Joaquin Phoenix, Robert De Niro
تاریخ اکران: ۴ اکتبر (۱۲ مهر ۱۳۹۸)

بالاخره وسط خیل فیلم‌های مربوط به کمیک‌بوک‌های مارول به فیلمی رسیدیم که اقتباسی از کمیک‌بوک‌های دی سی است. جوکر مشهورترین شریر کمیک‌بوک‌ها از دل فیلم‌های بتمن بیرون آمده است. این قرار است اولین فیلم از سری فیلم‌هایی باشد که به طور جداگانه قرار است جهان دی سی را گسترش بدهند. انتخاب تاد فیلیپس به عنوان کارگردان نکته جالبی بود چون او سابقه کارگردانی سری کمدی‌های مشهور «خماری» را دارد و حالا یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی سال را به او سپرده‌اند. بعد از مرحوم هیث لجر که یکی از بهترین جوکرهای تاریخ سینما را در فیلم نولان بازی کرد در سال‌های اخیر جرد لتو بازیگر نقش جوکر شده بود. طبعا جنجالی‌ترین حاشیه فیلم این بود که چه کسی قرار است جوکر باشد تا این که نام خواکین فونیکس به صورت رسمی برای بازی در این نقش اعلام شد. سازندگان فیلم بسیار مراقبند که از داستان فیلم چیزی لو نرود. فیلم دقیقا در موعد فصل جوایز اکران می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود این فیلم در بین بهترین های سال ۲۰۲۴ باشد.


۴۰. فیلم Jojo Rabbit

فیلم Jojo Rabbit

کارگردان: Taika Waititi
بازیگران: Roman Griffin Davis, Thomasin McKenzie, Taika Waititi
تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر ۱۳۹۸)

راستش را بخواهید اگر یک نفر قرار بود فیلمی در سال ۲۰۲۴ بسازد که آدولف هیتلر در آن بازی کند قطعا آن شخص تایکا وایتیتی بود. و همان‌طور که خود وایتیتی با بلاغت و هوشمندی گفته چه چیزی بیشتر از این می‌توانست هیتلر را آزار بدهد که کارگردانی با اصل و نسب نیمه یهودی و نیمه مائوری فیلمی را با حضور او کارگردانی کند؟ در این فیلم وایتیتی جهان یک پسر آلمانی جوان را کشف می‌کند که در تلاش و تقلاست تا جایگاه خودش را در رژیم فاشیستی پیدا کند. او برای خودش یک دوست خیالی خلق می‌کند. و فکر می‌کنید دوست خیالی‌اش چه کسی باشد؟ آدولف هیتلر! در عین حال متوجه می‌شود که مادرش به یک پسر یهودی هم پناه داده است.


۴۱. فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood

فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood

کارگردان: Marielle Heller
بازیگران: Tom Hanks
تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر (۱ آذر ۱۳۹۸)

چرا این فیلم مهم است در حالی که کمتر کسی نام ماریل هلر را شنیده؟ ماریل هلر البته یک کمدی-رومانتیک درجه یک انگلیسی سال ۲۰۱۸ ساخته است. «تو می‌تونی منو ببخشی؟» با بازی ملیسا مک‌کارتی یکی از فیلم‌هایی بود که وقتی در جشنواره لندن به نمایش درآمد خیلی از منتقدان از آن استقبال کردند. درنتیجه دیدن فیلم بعدی‌اش کنجکاوی‌برانگیز است. از طرف دیگر بازیگر نقش اصلی آن تام هنکس است. حضور تام هنکس در هر پروژه‌ای آن را مستعد جایزه گرفتن در فصل جوایز می‌کند. فیلم داستان فرد راجرز است. یک مجری و برنامه‌ساز تلویزیونی محترم و خالق یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بچه‌ها در اواخر دهه شصت. ماجرای فیلم از جایی آغاز می‌شود که تام جونود یک روزنامه‌نگار جنجالی برنده جایزه‌های مختلف قراردادی امضا می‌کند تا برای یک مجله پروفایلی از زندگی و کارنامه راجرز تهیه کند. مواجهه او با راجرز چالش ایجاد می‌کند. تاریخ اکران فیلم دقیقا زمانی است که فیلم‌های محبوب فصل جوایز اکران می‌شوند.


۴۲. انیمیشن فروزن ۲ – Frozen 2

نیمیشن فروزن 2 - Frozen 2

کارگردان: Chris Buck, Jennifer Lee
صداپیشگان: Kristen Bell, Idina Menzel, Josh Gad
تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر (۱ آذر ۱۳۹۸)

شش سال از زمان ساخته شدن قسمت اول انیمیشن فروزن – یخ زده می‌گذرد. انیمیشنی که رکوردهای فروش را جا به جا کرد. دو جایزه اسکار برای بهترین ترانه و بهترین انیمیشن دریافت کرد و یادآور دوران اوج کمپانی دیزنی بود. نقدهای مثبتی هم از منتقدان دریافت کرد. داستان انیمیشن  اقتباسی آزاد از قصه «ملکه برفی» هانس کریستین اندرسون بود. و طبق معمول انیمیشن‌های دیزنی تلطیف شده بود. دو خواهر به اسم آنا و السا در جهان به جز یکدیگر هیچ‌کس را ندارند. السا ملکه برفی است و در دست‌هایش جادویی دارد که می‌تواند باعث یخ زدن هر چیزی شود.  فروزن تبدیل به انیمیشنی شد که روی صنعت اسباب‌بازی و خیلی چیزهای دیگر هم تاثیر گذاشت. خیلی زود کاراکترهای فروزن بخصوص السا و آنا و اولاف در فرهنگ مردم در سرتاسر جهان جا خوش کردند. خلاصه داستان قسمت دوم هنوز مشخص نیست. در قسمت اول که عشق دو خواهر جهان را از یخ زدن نجات داد. یکی از رقبای سال آینده برای دریافت اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

از دست نده:  فیلم اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame رکورد فروش افتتاحیه جهانی را شکست

۴۳. فیلم Knives Out

فیلم Knives Out

کارگردان: Rian Johnson
بازیگران: Daniel Craig, Ana de Armas, Chris Evans
تاریخ اکران: ۲۷ نوامبر (۶ آذر ۱۳۹۸)

علاقمندان موسیقی دل‌شان را صابون نزنند چون این فیلم که اقتباسی از نام آهنگ ردیوهد است هیچ ربطی به آن قطعه ندارد اما همچنان فیلم «Knives out» رایان جانسون ارزش هیجان‌زده شدن را دارد. اینکه بدانیم مردی که شجاعانه پشت فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» ایستاد حالا با پولی که در دست دارد می‌خواهد چه کند. خلاصه داستان فیلم هنوز مشخص نیست اما آن را به عنوان یک داستان جنایی مدرن توصیف کرده‌اند که به سبک فیلم‌های پلیسی کلاسیک اتفاق می‌افتد. شنیده شده که این فیلم مایه‌های اپراهای فضایی را دارید.


۴۴. جومانجی ۳ – Jumanji 3 با بازی دواین جانسون

جومانجی 3 - Jumanji 3 با بازی دواین جانسون

کارگردان: Jake Kasdan
بازیگران: Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart
تاریخ اکران: ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ۱۳۹۸)

جومانجی ۳ دنباله قسمت قبلی با عنوان «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» که سال ۲۰۱۷ اکران شد و در گیشه اثر بسیار موفقی بود. البته منتقدان اصلا دوستش نداشتند اما بنظر می‌رسد برای کمپانی اهمیت چندانی هم نداشته باشد چون دوباره همان کارگردان و گروه سازنده را برای قسمت دوم هم استخدام کرده‌اند. از خلاصه داستان قسمت دوم هنوز چیزی در دست نیست اما قسمت قبلی داستان چهار نوجوان بود که داخل یک بازی ویدیویی جادویی گیر می‌افتند. و تنها راهی که ممکن است بتوانند از این بازی خودشان را بیرون بکشند این است که با یکدیگر کمک کنند تا بازی را به پایان برسانند. انتظار می‌رود این فیلم با بازی دواین جانسون در بین بهترین های سال ۲۰۲۴ باشد.


۴۵. فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ – جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر  – Star Wars: The Rise of Skywalker

فیلم جنگ ستارگان: اپیزود 9 - جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر  - Star Wars: The Rise of Skywalker

کارگردان: J.J. Abrams
بازیگران: Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, Lupita Nyong’o
تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۳۹۸)

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر یک حماسه فضایی دیگر است که دوباره جی.جی آبرامز آن را می‌سازد. کارگردانی که در ساختن فیلم‌های علمی-تخیلی ید طولایی دارد اما نکته‌اش این است که در کارگردانی میراث جورج لوکاس کارش دشوار است. از پس جنگ ستارگان قبلی برآمد. این سومین باری است که آبرامز یکی از قسمت‌های سری جنگ ستارگان را کارگردانی می‌کند. سال ۲۰۱۵ «نیرو برمی‌خیزد» را ساخت که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. به همین دلیل انتظار می‌رود این فیلم در بین بهترین های سال ۲۰۲۴ باشد. دو سال بعد هم «آخرین جدای». جورج لوکاس دیگر هیچ نقشی در این سری جدید جنگ ستارگان ندارد و کل سهام کمپانی لوکاس فیلم را به دیزنی فروخت. با این حال آبرامز سعی می‌کند حال و هوای کارهای لوکاس را حفظ کند تا طرفداران جنگ ستارگان را راضی نگهدارد. درباره داستان فیلم هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. جان ویلیامز برای آهنگسازی قسمت جدید جنگ ستارگان قرارداد بسته است.


۴۶. فیلم زنان کوچک – Little Women

فیلم زنان کوچک - Little Women

کارگردان: Greta Gerwig
بازیگران: Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh
تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر (۴ دی ۱۳۹۸)

می‌دانم چه می‌خواهید بگویید. باز هم یک بازسازی دیگر از داستان هنوز محبوب روشنفکرانه لوییزا می آلکوت؟ فقط یک نفر مثل گرتا گرویگ می‌توانست دوباره سراغ چنین داستانی برود. و بیشتر عوامل اولین فیلمش «لیدی برد» را هم در این فیلم دوباره به کار گرفته است. سیرشا رونان برای بار دوم در این فیلم با گرتا گرویگ همکاری کرده است و نقش اصلی یعنی جو مارچ را ایفا می‌کند. تیموتی شالامه هم در فیلم بازی می‌کند. روز کریسمس سال ۲۰۲۴ بهترین زمان برای نمایش چنین فیلمی است که احتمالا در گیشه هم خوب عمل خواهد کرد. داستان چهار خواهر در آستانه بلوغ در زمانی جنگ داخلی آمریکا که پدرشان به جنگ رفته است. باید ببینیم کارگردانی گرتا گرویگ چه چیزی به این درام رومانتیک دوست‌داشتنی اضافه خواهد کرد.


۴۷. فیلم آیریشمن – The Irishman

فیلم آیریشمن - The Irishman

کارگردان: Martin Scorsese
بازیگران: Joe Pesci, Robert De Niro, Al Pacino
تاریخ اکران: ۲۰۲۴

اکران فیلم جدیدی از مارتین اسکورسیزی خودش دلیل کافی برای جشن گرفتن است. اما فیلم «مرد ایرلندی» چند دلیل مضاعف هم دارد. از جمله اینکه بعد از سال‌ها دوباره اسکورسیزی و رابرت دنیرو و جو پشی تشکیل یک تیم داده‌اند. (همکاری درخشان آنها در فیلم‌های «رفقای خوب» و «کازینو» هنوز در یادها مانده است.) دیدن فیلم برای همه عشاق سینما و طرفداران اسکورسیزی واجب است. اسکورسیزی دوباره با این فیلم به جهان گنگستری برگشته است که بهترین آثار سینمایی‌اش را در این حوزه تولید کرده است. از فیلم «هوانورد» تا «گاو خشمگین» هیچ‌کس مثل اسکورسیزی نمی‌تواند به آثار بیوگرافیک روی پرده سینما جان بدهد. و البته حرف‌های زیادی هم درباره شیوه‌های گرافیک کامپیوتری فیلم زده شده که به وسیله آنها سن رابرت دنیرو را کم کرده‌اند. فیلم درباره یکی از گنگسترهای خشنی است که درگیر قتل خشونت‌بار جیمی هوفا شد.


۴۸. فیلم The Last Thing He Wanted

فیلم The Last Thing He Wanted

کارگردان: Dee Rees
بازیگران: Ben Affleck, Anne Hathaway, Willem Dafoe
تاریخ اکران: ۲۰۲۴

دی ریس نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «مادباند» اصلا با آن فیلم به شهرت رسید. این فیلمنامه‌نویس-کارگردان حالا سراغ یک تریلر سیاسی با بودجه سنگین‌تر رفته است. تریلری که شبکه نتفلیکس پشت آن است. فیلمنامه را خود ریس و مارکو ویلالوبوس از روی رمان موجز جوآن دیدیون محصول سال ۱۹۹۶ اقتباس کرده‌اند. فیلم درباره گزارشگر واشنگتن‌پست، النا مک ماهون است که آن هاتاوی نقش‌اش را بازی می‌کند. وقتی مادر او از دنیا می‌رود مشغول گزارش انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۹۸۴ است. او به خانه می‌رود تا از پدر بیمارش مراقبت کند. نقش پدر را ویلم دافو بازی می‌کند. دختر سعی می‌کند روی نقش پدرش به عنوان دلال اسلحه در آمریکای مرکزی سرپوش بگذارد و تبدیل به نیروی نفوذی دولت آمریکا می‌شود. او ناگهان خودش را در میانه مذاکره با جاسوس‌ها و ارتش آمریکا در یک موقعیت پیچیده می‌یابد.


۴۹. فیلم Parasite

فیلم Parasite

کارگردان: Joon-ho Bong
بازیگران: Kang-ho Song, Sun-kyun Lee, Hyae Jin Chang
تاریخ اکران: ۲۰۲۴

کارگردان کره‌ای فیلم‌های «snowpiercer» و «اوکجا» حالا سراغ فیلمی در مقیاس‌های کوچکتر رفته است. یکی از همان فیلم‌های کره‌ای که پیش‌تر از این دو فیلم می‌ساخت و نام او را در جهان سینما مطرح کردند. اگر چه اسم فیلم اشاره به المانی در ژانر علمی-تخیلی دارد اما فیلم بونگ جون هو درامی درباره یک خانواده چهار نفره است. در این خانواده هر کسی خصوصیات منحصر به فرد و خاص خودش را دارد. جهان هر کدام از آنها با دیگری کاملا متفاوت است. بونگ جون هو در این فیلم با عوامل محبوب و همیشگی‌اش همکاری کرده است.


۵۰. فیلم The Truth

فیلم The Truth

کارگردان: Hirokazu Koreeda
بازیگران: Catherine Deneuve, Juliette Binoche, Ludivine Sagnier
تاریخ اکران: ۲۰۲۴

برنده ژاپنی نخل طلای کن امسال برای فیلم «دزدان فروشگاه» که شانس زیادی برای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان از اسکار را هم دارد، تبدیل به یکی از فیلمسازان مولف امروز ژاپن شده است که می‌داند برای حفظ جایگاهش باید خودش را وارد بازی جهانی فیلم‌ها کند. درنتیجه سوار هواپیما شد و به نیویورک پرواز کرد و نخل طلا را روی میز ایتان هاوک گذاشت و از این بازیگر خواست که در اولین فیلم انگلیسی‌زبانش بازی کند. هاوک هم موافقت کرد. این فیلم براساس نمایشنامه‌ای از خود کوریداست که شانس رفتن روی صحنه را پیدا نکرده است. نمایشنامه‌ای که کوریدا ۱۵ سال پیش‌ آن را نوشته است. فیلمبرداری فیلم «حقیقت» در پاریس آغاز شد و ژولیت بینوش و کاترین دونوو دو تن از مهم‌ترین بازیگران زن فرانسه هم به آن پیوستند. بینوش نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از مدت‌ها به خاطر کتاب اتوبیوگرافیکی که مادر بازیگرش منتشر کرده به پاریس بازگشته است. طبق گفته‌های خود کوریدا این فیلم فاز تازه‌ای در کارنامه اوست.


۵۱. فیلم Chaos Walking

فیلم Chaos Walking

کارگردان: Doug Liman
بازیگران: Tom Holland, Mads Mikkelsen
تاریخ اکران: ۲۰۲۰

فیلمی که کارگردانش داگ لیمن است. اکشن‌ساز درجه یکی که در کارنامه‌اش فیلم «هویت بورن» و «لبه فردا» دیده می‌شود. فیلمنامه‌نویس‌اش چارلی کافمن است. فیلمنامه‌نویس و فیلمساز پیچیده پوچ‌گرایی که «سینکداکی نیویورک» و «جان مالکوویچ بودن» در کارنامه‌اش است. از تلفیق این دو نفر باید شاهد فیلم کنجکاوی‌برانگیزی باشیم. در جهان پساآخرالزمانی که تبدیل به ویرانشهر شده هیچ زنی وجود ندارد. و همه موجودات زنده می‌توانند صدای افکار یکدیگر را از طریق تصاویر، کلمات و صداهایی که نویز نام دارند، بشنوند. فیلمنامه اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته پاتریک نس است. کتاب نس سه‌گانه است و این فیلم اقتباس از جلد اول است. یک اثر علمی-تخیلی برای نوجوانان. احتمالا کافمن در فیلمنامه‌اش رگه‌های عمیق‌تری به آن بخشیده است. قرار بود رابرت زمه‌کیس فیلمنامه را بسازد اما درنهایت تهیه‌کننده کار شد و داگ لیمن پشت دوربین رفت. این فیلم ابتدا قرار بود در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴ اکران شود ولی اکران آن تا سال ۲۰۲۰ عقب افتاده است.


۵۲. فیلم Bergman Island

فیلم Bergman Island

کارگردان: Mia Hansen-Løve
بازیگران: Mia Wasikowska, Vicky Krieps, Anders Danielsen Lie
تاریخ اکران: ۲۰۲۰

جزیره فارو زمین مقدس سینمایی‌هاست. این جزیره دریای بالتیک با بادی که در آن می‌وزد لوکیشن بسیاری از فیلم‌های اینگمار برگمان در دهه ۶۰ بوده است از جمله «پرسونا». میا هانسن لاو کارگردان فیلم «جزیره برگمان» (که فیلم‌هایی مثل «Eden» و «Things to Come» را در کارنامه‌اش دارد) از علاقمندان اینگمار برگمان است. او نه فقط به فیلم‌های برگمان علاقمند است که خود هنرمند و روند کاری‌اش هم برایش جالب است. برخورد او به جزیره فارو (که احتمالا همان زمانی که برای اولین‌بار با همسر سابقش الیویه آسایاس به آن سفر کرده بود طرح اصلی فیلم به ذهنش خطور کرده) باعث شد که تصمیم بگیرد فیلمی با محوریت برگمان اما درباره یک زوج آمریکایی تولید کند. یک زوج آمریکایی فیلمساز برای تعطیلات به این جزیره پناه می‌برند تا هر کدام فیلمنامه خودشان را برای فیلم‌های آینده‌شان بنویسند. در جزیره‌ای که الهام‌بخش برگمان برای خیلی از فیلم‌هایش بوده است. هر چه تابستان و فیلمنامه‌شان جلوتر می‌رود مرز میان واقعیت و خیال کمرنگ‌تر می‌شود. قرار بود گرتا گرویگ بازیگر فیلم باشد و بعدتر ویکی کریپس بازیگر فیلم «شبح خیال» جانشین او شد. بر اساس آخرین خبرها اکران این فیلم هم تا سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده است.


۵۳. فیلم Artemis Fowl

فیلم Artemis Fowl

کارگردان: Kenneth Branagh
بازیگران: Judi Dench, Josh Gad
تاریخ اکران: ۲۹ می ۲۰۲۰ (۹ خرداد ۱۳۹۹)

اکشن ماجراجویانه خانوادگی که رگه‌هایی از فیلم علمی-تخیلی هم در آن دیده می‌شود. آرتمیس فول دوم شخصیت اصلی داستان است. او یک مجرم ایرلندی است که مغز متفکر بسیاری از جرایم محسوب می‌شود. آرتمیس فول یک لپرکان افسانه‌ای را می‌رباید. لپرکان‌ها در افسانه‌های ایرلندی موجودات خیالی هستند با کت‌های قرمز یا سبز که توانایی برآورده کردن سه آرزوی هر آدمی را دارند. او لپرکان را به عنوان غرامت نگهداشته تا سرمایه لازم برای جست‌وجوی پدر گمشده‌اش را پیدا کند. فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته ایون کولفر است. کنت برانای انگلیسی با فیلم قبلی‌اش «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» که اقتباسی از یکی از رمان‌های مشهور آگاتا کریستی بود در گیشه و نزد منتقدان شکست خورد. اکران این فیلم که ابتدا قرار بود در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۴ باشد تا ۲۹ می ۲۰۲۰ عقب افتاده است.


۵۴. فیلم Wonder Woman 1984

فیلم Wonder Woman 1984

کارگردان: Patty Jenkins
بازیگران: Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig
تاریخ اکران: ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ۱۳۹۹)

یک فیلم ابرقهرمانی دیگر که محصول کمیک‌بوک‌های دی سی است. این فیلم ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ اکران شود، سپس زمان اکران آن به ۱ نوامبر ۲۰۲۴ تغییر داده شد و در نهایت تا تاریخ ۵ ژوین ۲۰۲۰ به تعویق افتاد. به دنبال موفقیت فوق‌العاده قسمت قبلی «واندروومن» به کارگردانی پتی جنکینز قرار شد که قسمت دوم آن با همان کارگردان جلوی دوربین برود. این اولین‌بار بود که یک ابرقهرمان زن با فیلمی مخصوص به خودش روی پرده سینما تصویر می‌شد و همین باعث شد داستان ابرقهرمانی اسطوره‌ای واندروومن به شدت مورد توجه قرار بگیرد. پیش از آن واندروومن را در فیلم «بتمن علیه سوپرمن» دیده بودیم. گل گدو نقش زن شگفت‌انگیز را بازی می‌کند. داستان قسمت جدید فیلم در دهه ۸۰ و دوران جنگ سرد اتفاق می‌افتد. شاهزاده دایانا که همان واندروومن است در طول جنگ سرد با اتحادیه جماهیر شوروی دچار تعارض می‌شود. او یک دشمن ترسناک پیدا کرده که به شکل یک گوریل درآمده است. سال ۲۰۱۷ خیلی‌ها متعجب شدند که علیرغم تحسین منتقدان چرا کارگردانی پتی جنکینز در فصل جوایز مورد توجه قرار نگرفت. شاید با قسمت دوم این اتفاق بیفتد.


۵۵. فیلم Death on the Nile

فیلم Death on the Nile

کارگردان: Kenneth Branagh
بازیگران: Kenneth Branagh
تاریخ اکران: ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ۱۳۹۹)

گویا کنت برانا با وجود شکست «مرگ در قطار سریع‌السیر شرق» نمی‌خواهد دست از سر آگاتا کریستی بردارد. «مرگ روی نیل» یکی از مشهورترین رمان‌های آگاتا کریستی است که سال ۱۹۳۷ منتشر شد. یکی از سری داستان‌های هرکول پوآروست که دوباره خود برانا می‌خواهد نقش کارآگاه مشهور را بازی کند. داستان در قاهره اتفاق می‌افتد. روی کشتی که بر رودخانه نیل در حرکت است و هرکول پوآروی مشهور هم یکی از سرنشینانش، یک دختر ثروتمند به قتل می‌رسد و طبعا کارآگاه مشهور می‌خواهد معمای قتل او را حل کند. پوآروی قبلی برانا کمی با تصویری که ما از هرکول پوآرو در ذهن داشتیم، بخصوص با نقش‌آفرینی دیوید ساچت فرق می‌کرد. فانتزی‌تر بود. به هر حال کنت برانا یک شکسپیرین تئاتری است و دیدن هر تجربه‌ای از او شوق‌برانگیز است. حتی اگه هرکول پوآوری قبلی‌اش ناموفق بوده باشد. فیلم «مرگ روی نیل» ابتدا قرار بود در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۴ اکران شود، ولی اکران این فیلم کنت برانا هم به سال ۲۰۲۰ منتقل شده است.


۵۶. فیلم Wicked

فیلم Wicked

کارگردان: Stephen Daldry
بازیگران: –
تاریخ اکران: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ دی ۱۴۰۰)

فانتزی موزیکال رومانتیکی که استفان دالدری آن را می‌سازد. دالدری کارگردان انگلیسی نامزد سه جایزه اسکار برای فیلم‌های «ساعت‌ها»، «خواننده» و «بیلی الیوت» است. درام‌های هنرمندانه‌ای می‌سازد با شخصیت‌پردازی‌های قوی که کاملا می‌توانند مخاطب‌شان را درگیر کنند. اسم استفان دالدری برای دیدن یک فیلم کفایت می‌کند. هنوز از گروه بازیگران فیلم خبری به بیرون درز نکرده و فیلم مراحل پیش‌تولیدش را طی می‌کند. «شریر» قبلا در صحنه‌های برادوی اجرا شده بود. فیلم داستان زنی با پوست سبزرنگ است که توسط جادوگر شهر از تبدیل به جادوگر شریر غرب می‌شود. ارجاعاتی به فیلم و داستان کلاسیک «جادوگر شهر از» دارد و قصه‌هایی ناگفته از شخصیت‌های مشهور و در حاشیه «جادوگر شهر از» در این فیلم برملا می‌شود. ابتدا تصور می‌شد این فیلم در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ اکران خواهد شد ولی بعد مشخص شد که اکران آن تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ عقب افتاده است.

4.8/5 - (33 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۳۲ دیدگاه در حال حاضر

  1. نمیدونم چرا دیگه فیلمهای هالیوودی من رو به وجد نمیاره فیلمها شدن پراز جلوه های ویژه ولی حرفی برای گفتن ندارن :(((

  2. احتمالا کسی که اینو نوشته با جان ویک ۳ مشکل داشته…

  3. انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ را جا انداختین

  4. Glassگلس مسخره ترین فیلمی بود که از بروس ویلیس و الجکسون دیدم

  5. فک کنم هر چی آمده ذهنت نوشتی.فیلم خوب تو یه سال نه تا یا ده تا نهایتا پونزه تا.نه پنجاه تا

  6. هالیوود هر سال داره پس رفت میکنه… شما خودتون فیلمای امسال رو مثلا با سال ۱۹۹۹ مقایسه کنید… من که جدیدا بالیوود رو ترجیح میدم امسال چند تا فیلم هندی جدید دیدم خیلی خوب بودن

  7. ای وای پس مردعنکبوتی دور از خانه چی شد :(((

  8. از نظر من هالیوود جای بیشتر روی گرافیک و ظاهر فیلم تمرکز کنه مثل گذشته روی محتوا و هدف و درون مایه فیلم تمرکز کنه بهتره قبلنا فیم نگاه می کردی می خواستیی ببینی اینجا چی می شه یا اخرش چه رخ می ده و نکات جالب و…الان باید بیشتر نگاه هیکل و قیافه و ژس بازیگرا نگاه کنی تا نگاه به داستان فیلم…

  9. میگم چرا تو این فیلم little women دو تاشون شال گردن بسیجی انداختن :)))

  10. داداش این کاپیتان مارول کاپیتان ماروله دی سی نیس که اسم اونی که تو دیسیه الان شده شزم که خودش جداس از کاپپیتان مارولی که برا ماروله خیلی سوتیه بزرگی بود

  11. داداش جان ویک ۳ شاخ فیلمه چجور نداشتی خیلیا براش لحضه شماری می کنن .بعضی فیلما که گزاشتی اینجا جاش نیست

  12. فیلم قبلی برانا نه تنها شکست نخورد بلکه در گیشه ۳۴۸ میلیون فروخته

  13. بعضی از فیلم ها عالی بودند ولی جای تایتانیک خالیه

  14. پس جان ویک ۳ چی شد؟ هل بوی چی شد؟ a new mutant چی شد؟ gambit چی شد؟ لیست ناقصه

  15. همه ی طرف انتقام جویان ۴ ی طرف

  16. واقعاً جای بعضی فیلما خیلی خالیه؛ ولی همین قدر هم خدایی خیلی زیاده…ای کاش فیلمساز های هالیوودی بیشتر به جای بالا بردن کمیت فیلم ها به فکر بالا بردن کیفیت شان بودند

  17. چرا اشاره ای به it دو و جنگ جهانی زد دو نکردین؟؟

  18. واقعا نامزدهای اسکار سال دیگه همه باید اسکار بگیرن چون همشون غولین واسه خودشون..

  19. واقعا نامزدهای اسکار سال دیگه همه باید اسکار بگیرن چون همشون غولین واسه خودشون..

  20. به نظر من x man:dark phoenix، john wick 3 و Godzilla: King of the Monsters رو یادتون رفت.

  21. رابرت دنیرو.ال پاچینو. دیکاپریو.برد پیت.تام هنکس .ویل اسمیت چی میشه !! اگه دنزل واشنگتن بود که دیگه عالییییییییییییی میشد

  22. فیلم گودزیلا‌۲ و فصل ششم سریال فرار از زندان یادتون رفت!!!!!!!امیدوارم عصر یخبندان ۶ هم بسازند

    • اگه عنوان مقاله رو خونده باشید، نوشته بهترین فیلم ها، البته اگه از نظر شما فرار از زندان فیلم سینماییه، من حرفی ندارم

  23. ۲۰۱۹ صاحب تمام فیلم های سینمایی جهان

  24. داستان اسباب بازی ۴ رو فراموش کردین!

  25. وای چه فیلمایییی آخرشه

  26. فراموش نکرده. چشاتو وا کنی میبینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها