• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • استریمر کیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

استریمر کیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

  • توسط WentWorthMiller
  • ۱ ماه قبل
  • ۶
استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

این روزها استریمر شدن خیلی باب شده و نگاه کردن استریم – Stream بازیکنان مطرح ورزش‌های الکترونیک و رویدادهای مربوط‌به این بخش یکی از تفریحاتی است که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را بیش‌ازپیش به خود جلب کرده است. استریم کردن بازی‌های ویدیویی امروزه از هر زمانی پرطرفدارتر شده است و با وجود پلتفرم‌های مختلفی که برای استریم کردن و تماشای بازی‌ها به وجود آمده است هر کسی می‌تواند بازی کردن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و به یک استریمر مبدل گردد.

 


تاریخچه استریم کردن در بازی ویدیویی


استریم کردن بازی های ویدیویی توسط استریمر از سال ۲۰۱۰ به بعد و در طی سال های پس از آن بود که به تدریج رونق یافت. سرویس Twitch با روی کار‌ آمدن خود در سال ۲۰۱۱ به تدریج رقیب خود Justin.tv را کنار زد و در اواخر سال ۲۰۱۴ بود که شرکت آمازون اقدام به خرید توییچ کرد. ازجمله سرویس‌های استریم زنده در رابطه با بازی‌های ویدیویی می‌توان به Smashcast.tv و afreecaTV اشاره کرد. همچنین شبکه یوتیوب نیز در سال ۲۰۱۵ بخشی با نام یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) راه اندازی کرد که کارکرد مشابهی با توییچ دارد و به رقابت با آن می‌پردازد. از رویداد‌ های قابل توجه استریم شده از طریق شبکه توییچ می‌توان به رویداد Games Done Quick اشاره کرد که یک رویداد ماراتون بازی به میزبانی Twitch با اهداف خیریه است و تا کنون در شانزده ماراتونی که از این طریق انجام شده این رویداد به تنهایی توانسته است بیش از ۱۰ میلیون دلار پول جمع کند. استریمر های حرفه‌ای توییچ از راه‌های مختلف می‌توانند تنها از طریق این شبکه درآمد ماهیانه خوبی به دست آورند. همچنین مسابقات eSports نیز که هرساله در زمان‌های مشخصی برای بازی‌های مختلف برگزار می‌شوند و از طریق توییچ استریم می‌شوند، منبع درآمد خوب دیگری برای استریمرهای توییچ محسوب می‌شود؛ البته به شرط این‌که استریمرهای مورد نظر با شرکت در مسابقه جزو نفرات برتر آن شوند.


استریمر کیست و چگونه یک استریمر خوب شویم؟


در این مقاله‌ موارد مورد نیاز و اطلاعات لازم جهت استریم کردن یک بازی روی کامپیوتر را گردآوری کرده‌ایم. در این مطلب اهمیت مواردی مانند سرعت آپلود اینترنت و Bitrate را بررسی می‌کنیم و درباره اهمیت تهیه قطعات سخت‌افزاری مناسب و معرفی پلتفرم‌های بومی و غیربومی موجود برای استریم کردن یک استریمر صحبت خواهیم کرد.

انتخاب سخت‌افزار مناسب برای استریم کردن

خرید قطعات کامپیوتر و سخت‌افزار مناسب، مهم‌ترین بخش کار یک استریمر برای استریم کردن است. شما با بودجه‌ای که برای این بخش در نظر گرفته‌اید قرار است یک سیستم بهینه را برای فعالیت خود خریداری کنید. اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، درجه‌بندی نیازتان است. بایستی پیش از انتخاب قطعات سیستم اصلی، اطلاعات لازم برای اجرا کردن بازی مورد نظرتان را به‌دست آورید. به‌عنوان مثال اگر به‌دنبال استریم کردن یک بازی مانند لیگ آو لجندز – League of Legends یا دوتا ۲ – Dota 2، هستید و کیفیت ۱۰۸۰p جزو معیارهای اصلی استریم شماست، بایستی به فکر یک گرافیک مناسب و ایجاد تناسب لازم بین قطعات باشید. نکته مهم‌تر اینکه در بازی‌هایی با سبک MOBA شما می‌توانید به‌راحتی با داشتن FPS نزدیک به ۸۰ به بازی کردن بپردازید و با مشکل جدی روبه‌رو نشوید. ولی وقتی حرف بازی‌های اول شخص می‌شود، باتوجه‌به اینکه FPS بالا از اهمیت زیادی برخوردار است، بایستی به فکر یک سیستم مناسب‌تر باشید.

معمولا استریمرهای حرفه‌ای برای حذف کردن مشکلات احتمالی مانند کاهش فشاری که روی CPU، وارد می‌شود (بازی‌هایی مانند StarCraft 2) از دو سیستم مجزا استفاده می‌کنند. اولین سیستم برای بازی کردن استفاده می‌شود و سیستم دوم وظیفه استریم کردن بازی را از روی سیستم اول، بر عهده دارد. نکته قابل‌توجه در این بین عدم نیاز به خرید کارت گرافیک برای سیستم دوم است و شما با استفاده از یک capture card، می‌توانید به‌راحتی به استریم کردن بپردازید.

استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

دقت داشته باشید که در زمان استریم کردن همیشه به یک هدست مناسب نیاز دارید. دلیل استفاده از هدست جلوگیری از بازگشت صدا است. زمانی‌که شما در حال استریم کردن هستید صدای بازی توسط خود سیستم به بیننده انتقال داده می‌شود و صدای شما نیز به واسطه میکروفن شما به آن اضافه می‌شود. در صورتی که از اسپیکر استفاده کنید صدای بازی با صدای شما همراه می‌شود و مخاطب صدای بازی را دو مرتبه دریافت خواهد کرد که باعث کم شدن کیفیت کار شما می‌شود.

لوازم جانبی موردنیاز برای استریم کردن

به‌عنوان یک استریمر خوب شما همیشه راه‌های زیادی برای جذب مخاطب خواهید داشت. یکی از این موارد استفاده کردن از وب‌کم و میکروفن مناسب است. در صورتی که قصد دارید استریم مناسبی را به مخاطب خود ارائه دهید، بهتر است که در زمان خرید قطعات سخت‌افزار اصلی، بخشی از بودجه را به خریدن یک وب‌کم و میکروفن مناسب اختصاص دهید.

بیشتر استریمرهای حرفه‌ای از دو مانیتور برای استریم کردن استفاده می‌کنند. اولین مانیتور مخصوص بازی کردن است و مانیتور دوم برای کنترل کردن استریم استفاده می‌شود. بخش‌هایی مانند چت مخاطبان و ارتباط با بیننده جزو مهم‌ترین فعالیت‌های یک استریمر است که به کمک یک مانیتور دوم می‌توانید به‌راحتی آن را کنترل کنید.

استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

اینترنت مناسب برای استریم کردن

دومین نیاز مهم یک استریمر بعد از تهیه کردن تجهیزات سخت‌افزاری، تهیه اینترنت مناسب است. شما به‌عنوان یک گیمر تا قبل از اینکه تصمیم به استریم کردن بگیرید همیشه دغدغه پینگ پایین و اینترنت پایدار را به همراه داشته‌اید و هر زمان که نیاز به آپدیت کردن بازی است بایستی از مقدار سرعت دانلود مناسبی برخوردار باشید تا در اولین فرصت ممکن به دوستان و رقبای خود در بازی بپیوندید. ولی در مورد استریم کردن یک عامل جدید و مهم به دغدغه‌های شما اضافه خواهد شد و آن هم مقدار سرعت آپلود مناسب و پایدار است.

زمانی‌که شما برنامه مخصوص استریم کردن خود را باز می‌کنید و به بخش تنظیمات وارد می‌شوید، با گزینه‌ای به نام Bitrate مواجه خواهید شد. برای استریم کردن بازی با کیفیت بالا (مثلا ۱۰۸۰p) روی پلتفرم‌های استریمینگ، به یک اینترنت با سرعت آپلود بالا نیاز خواهید داشت. برای اطلاع از مقدار سرعت آپلود اینترنت خود می‌توانید از سایت‌هایی مانند speedtest استفاده کنید.

از دست نده:  انتشار تبلیغ تلویزیونی انیمیشن شیر شاه در اسکار 2019

اولین قانون برای انتخاب مقدار Bitrate، مطلع بودن از مقدار سرعت آپلود اینترنت است. زمانی‌که مقدار سرعت آپلود اینترنت خود را متوجه شدید دقت داشته باشید که تمام مقدار سرعت آپلود خود را به Bitrate اختصاص ندهید. به‌عنوان مثال اگر شما ۳ mbps سرعت آپلود در اختیار دارید بایستی Bitrate خود را روی کمتر از ۳۰۰۰ kbps تنظیم کنیم. چیزی حدود ۲۶۰۰ الی ۲۸۰۰ می‌تواند رقم مناسبی باشد. (هر ۱ mbps برابر است با ۱۰۰۰ kbps)

حداقل سرعت آپلود مورد نیاز برای کیفیت‌های مختلف
سرعت آپلود کیفیت
۳٫۵ mbps ۱۰۸۰p
۲٫۵ mbps ۷۲۰p
۱٫۲ mbps ۴۸۰p

نرم افزارهای پیشنهادی استریم کردن

بایستی یادآوری کرد که استریم کردن با رکورد کردن ویدیو و آپلود روی سایت‌هایی مانند یوتیوب بسیار متفاوت است. زمانی‌که شما در حال استریم کردن هستید خبری از ویرایش تصویر نیست و هیچ روش آپلود کردن جداگانه‌ای را تجربه نخواهید کرد. همه چیز به‌صورت زنده یا کمی تأخیر که توسط شما تعیین خواهد شد روی سرورهای اصلی قرار می‌گیرد. در نتیجه برای انجام این کار شما به نرم‌افزار مناسب استریمینگ نیاز دارید.

با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید استریمر به‌راحتی چندین نرم‌افزار را به همراه آموزش‌های لازم پیدا کند. ولی در بین تمامی موارد موجود، سه نرم‌افزار Player.me، OBS و XSplit باتوجه‌به قابلیت‌های فراوان و رایگان بودنشان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. این برنامه‌ها جهت رکورد کردن ویدیو و استریم کردن به کار می‌روند و توسط پلتفرم‌هایی مانند Twitch، نیز تایید شده‌اند.

تنظیم خودکار برنامه OBS برای استریم کردن

در این بخش باتوجه‌به محبوبیت بیشتر برنامه OBS Studio در بین کاربران و استریمر‌ها بخش‌های مختلف برنامه را توضیح خواهیم داد

برای ارائه یک استریم کردن مناسب شما به بهترین کانفیگ ممکن برنامه OBS Studio نازمند هستید که نسبت به نوع قطعات و اینترنتی که در دسترس دارید تنظیم خواهد شد. در این مرحله شما دو راه پیش روی خود دارید، با داشتن اطلاعات کافی در مورد بخش‌های مختلف برنامه به تنظیم دستی برنامه بپردازید یا اینکه با استفاده از گزینه Auto-Configuration Wizard، که در منوی Tools، قرار دارد به برنامه اجازه کانفیگ کردن خودکار را با آنالیز وضعیت فعلی بدهید. با اینکه این کار شما را سریعا وارد مرحله اصلی استریم کردن می‌کند، ولی دقت داشته باشید که انتخاب ایده‌آلی نیست.

استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

لازم به ذکر است که در یکی از مراحل این بخش شما بایستی استریم‌کی (Stream Key) خود را به نرم‌افزار ارائه دهید تا شما را به مقصد اصلی متصل کند.

استریم‌کی چیست؟

یکی از مهم‌ترین تنظیمات مربوط‌به نرم‌افزارهای استریمینگ، متصل کردن برنامه به پلتفرم استریمینگ است که به کمک یک کلید مجازی امکان‌پذیر است. شما برای به دست آوردن این کلید که با نام استریم‌کی (Stream Key) شناخته می‌شود بایستی بعد از ساختن حساب کاربری در سایت مربوط‌به پلتفرم مورد نظرتان با مراجعه به پنل کاربری خود جهت دریافت آن اقدام کنید. به‌عنوان مثال در سایت توییچ شما با وارد شدن به بخش Settings و انتخاب منوی Channels and Videos می‌توانید استریم‌کی خود را به‌دست آورید.

استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان استریم‌کی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. دلیل اصلی آن این است که هر کسی با داشتن Stream Key شما می‌توانید روی کانال شخصی شما استریم کند.

تنظیم دستی برنامه OBS برای استریم کردن

در صورتی که به‌دنبال گرفتن بهترین خروجی از برنامه هستید، می‌توانید به‌راحتی با ورود به بخش Setting برنامه OBS Studio کیفیت تصویر خروجی استریم خود را تغییر دهید. در زمان تنظیم کردن برنامه به‌صورت دستی دقت داشته باشید که شما بایستی پلتفرم استریمینگ را انتخاب کرده باشید و استریم‌کی خود را داشته باشید.

در مرحله اول بایستی در بخش Stream، پلتفرم خود را انتخاب کنید و استریم‌کی را وارد کنید. به‌عنوان مثال در عکس زیر ما از پلتفرم توییچ به‌عنوان Service استفاده کرده‌ایم و با انتخاب یک سرور اروپایی استریم‌کی خود را وارد کرده‌ایم.

استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

دقت داشته باشید که بخش Service بایستی نسبت به پلتفرم مورد نظر شما انتخاب شود و در صورتی که قصد استریم کردن روی پلتفرم‌های داخلی مانند Aparat را دارید، بایستی در این بخش تغییراتی را اعمال کنید.

استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

در مرحله بعدی با ورود به بخش Output بایستی مقدار Bitrate تصویر و صدا را مشخص کنید و در صورت نیاز بخش رکورد کردن را فعال کنید تا هر‌آنچه که استریم می‌کنید به‌صورت هم‌زمان روی سیستم شخصی شما ذخیره شود. در این بخش یکی از مهم‌ترین موارد انتخاب Encoder است که بایستی باتوجه‌به اطلاعاتی که در بالاتر در اختیار شما قرار گرفت، انتخاب شود.

استریمر چیست و چگونه استریمر خوبی باشیم؟

قبل از ادامه کار لازم است بدانید که Bitrate انتخاب شده در این بخش مقدار اطلاعاتی را شامل می‌شود که شما برای سرورهای پلتفرم مورد نظر خود ارسال می‌کنید. پس هرچه مقدار این عدد بیشتر باشد، پهنای باند اینترنت بیشتری نیاز است. با افزایش مقدار Video Bitrate شما کیفیت بهتری را به بیننده خود انتقال خواهید داد، ولی بایستی قبل از انتخاب کردن مقدار بیت‌ریت خود اینترنت مناسبی را تهیه کنید.

مقدار Bitrate و Framerate مناسب برای کیفیت‌های مختلف

Framerate Bitrate Vertical Resolution
۵۰-۶۰ ۴۵۰۰-۶۰۰۰ ۱۰۸۰p
۲۵-۳۰ ۳۵۰۰-۵۰۰۰ ۱۰۸۰p
۵۰-۶۰ ۳۵۰۰-۵۰۰۰ ۷۲۰p
۲۵-۳۰ ۲۵۰۰-۴۰۰۰ ۷۲۰p
۵۰-۶۰ ۱۵۰۰-۳۰۰ ۴۸۰p
۲۰-۲۵ ۴۰۰-۱۲۰۰ ۴۸۰/۳۶۰/۲۴۰

گام بعدی ورود به بخش Video و انتخاب کردن مقدار FPS و Resolution است. در این بخش همان‌طور بایستی مقدار Bitrate و Framerate کیفیت‌ مورد نظر خود را وارد کنید که برای انتخاب بهتر می‌توانید از جدول بالا استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای ارائه یک کیفیت با تصویر عمودی ۱۰۸۰p که ۶۰fps را شامل می‌شود بایستی Bitrate خود را بین ۴۵۰۰ الی ۶۰۰۰ تنظیم کنید.

نرم‌‌افزارهای جانبی برای استریم کردن

حال یک استریمر برای استریم کردن آماده هستید، می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مانند Streamlabs، StreamElements، Muxy و Opera Event فضای جذاب‌تری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. ایجاد رویدادهایی با هدف جمع‌آوری امتیاز و جایزه دادن به بینندگان، نام بردن از افرادی که به جمع دنبال‌کنندگان شما اضافه می‌شوند یا به جمع مشترکین شما (Subscribe) پیوسته‌اند، تنها بخشی از مواردی است که توسط این برنامه‌ها قابل اضافه کردن به استریم شما است.

لینک دانلود برنامه‌های مورد نیاز برای استریم کردن

نرم‌افزارهای مخصوص استریم کردن نرم‌افزارهای جانبی
OBS Muxy
XSplit Opera Event
Player.me Streamlabs
Streamlabs OBS StreamElements
از دست نده:  بررسی بازی ریج 2 - Rage 2 قبل از عرضه رسمی

پلتفرم‌های مناسب برای استریم کردن

این موضوع که پلتفرم‌های زیادی در حال حاضر برای ارائه سرویس استریمینگ رایگان موجود نیست، خیلی هم عجیب و دور از ‌ذهن نیست. دلیل اصلی آن هم نیازمند بودن این فعالیت به داشتن تعداد زیادی سرور است. در صورتی که شرکتی به‌دنبال رقابت کردن در عرصه جهانی باشد، بایستی در سراسر جهان سرورهای مخصوص خود را مدیریت کند.

در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به استریمر ها اجازه می‌دهند به‌صورت رایگان محتوای خود را در چهارچوب قوانین مشخصی منتشر کنند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پلتفرم توییچ (Twitch) اشاره کرد که زیر مجموعه شرکت مطرح آمازون (Amazon) است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۱ به جامعه گیمینگ معرفی شد و از آن روز به بعد به‌عنوان پلتفرم پیشرو در بخش پخش زنده یا همان استریم کردن شناخته می‌شود.

پلتفرم مناطق پرطرفدار
Twitch انگلیسی و روس زبانان – کشورهای غربی
Youtube Gaming انگلیسی زبانان – کشورهای غربی
Facebook Live انگلیسی زبانان – کشورهای غربی
MLG انگلیسی زبانان – کشورهای غربی
Huya کشورهای شرقی
Douyu کشورهای شرقی
Smashcast انگلیسی زبانان – کشورهای غربی
Mixer کشورهای اروپایی و غربی
Streamgo کشورهای غربی و شرقی

در کشورمان ایران نیز در سال‌های اخیر شاهد به وجود آمدن و فعالیت سایت‌های بومی هستیم که جهت استریم کردن بازی‌های ویدیویی و پخش زنده مراسم‌های مختلف در دسترس مردم قرار گرفته‌اند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سایت آپارات اشاره کرد که چند ماهی است با دسته‌بندی‌های مختلفی در بخش استریمینگ فعالیت خود را شروع کرده است و بخش گیمینگ خود را با نام آپارات گیمز معرفی کرده است. مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد سایت استریم‌جی است که با تمرکز روی بخش بازی‌های ویدیویی کار خود را شروع کرده است.

جذب مخاطب و کسب درآمد یک استریمر

درنهایت بعد از تکمیل مراحل مختلف و آماده شدن برای استریم و به قولی روی آنتن رفتن محتوای مربوط‌ به شما، بایستی در نظر داشته باشید که چطور مخاطبان را به خود جلب کنید و مهم‌تر اینکه با سرگرم کردنشان آن‌ها را با خود همراه کنید. در حال حاضر افرادی که به دیدن بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستند شامل دو دسته‌اند. دسته اول افرادی هستند که علاقه‌مند به دیدن رقابت بازیکنان مطرح در عرصه جهانی و مسابقات مختلف هستند و در زمان‌هایی که رقابت جذابی برگزار نمی‌شود به دیدن استریم افراد مطرح می‌پردازند. گروه بعدی افرادی هستند که با دیدن استریمرهای مختلف به‌دنبال یاد گرفتن و افزایش دانش فردی خود در یک بازی خاص هستند. به‌عنوان مثال زمانی‌که یک بازی جدید منتشر می‌شود و سروصدای زیادی می‌کند بهترین زمان برای یاد‌گرفتن بازی و استریم کردن آن است، تا مخاطبان جدیدی را به‌دست آورید و احتمال اینکه آن‌ها شما را در آینده همراهی کنند نیز بیشتر خواهد شد.

در زمان استریم کردن همیشه سعی کنید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و با جواب دادن سوالات آن‌ها به قوی‌تر شدن ارتباطتان کمک کنید. اگر فعالیت‌های استریمرهای مطرح بین‌المللی را دنبال کرده باشید همیشه ازطریق راه‌های مختلف به‌دنبال ایجاد یک رابطه دوطرفه با بینندگانشان هستند که یکی از این راه‌ها حضور در رویدادهای مختلف و شرکت در فستیوال‌های حضوری است.

استریم کردن بازی‌های ویدیویی راه‌های مختلفی را برای کسب درآمد استریمرها به همراه دارد. اولین مورد Donate شدن توسط بینندگان است. ولی این تنها راه نیست و شما می‌توانید ازطریق راه‌های دیگری مانند معرفی کردن محصولات برندهای مختلف و تعیین مبالغ مختلف برای اهدافی خاص (مثلا اهدای جوایز به بینندگان فعال) درآمد خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که در حال حاضر استریمرهای مطرح با دریافت مبالغ قابل توجهی میزبان استریمرهای دیگر می‌شوند و به معرفی آن‌ها می‌پردازند. افرادی هم مانند Ninja، با گرفتن مبالغ هنگفتی بازی‌هایه جدید را به بینندگان خود معرفی می‌کنند. منبع: زومجی/

 


بهترین استریمر های ایران : استریمر های اپارات ، یوتوب و توییچ


بهترین استریمرهای ایران

در این بخش می‌خواهیم بهترین استریمرهای ایران که از طریق اپارات و یا پلتفرم های خارجی مانند یوتیوب و توییچ استریم می‌کنند به شما معرفی کنیم. در ادامه لیست استریمرهای اپارات، توییچ و یوتوب را قرار داده‌ایم:

استریمر میا - Mia Plays

  • استریمر میا پلیز – Mia Plays

میا با اینکه بیشتر از اینکه استریمر باشد، یک تولیدکننده محتوای ویدیوی درباره بازی‌ها است اما در دسته استریمرها هم قرار می‌گیرد. بیشتر فعالیت میا این روزها در یوتیوب است و برای حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفری که عضو کانال یوتیوب او هستند، از بازی‌ها می‌گوید و تا جایی که ما می‌دانیم، علاقه و ارادت خاصی هم به فورتنایت دارد. ویدیوهایی که میا تولید می‌کند جدای از Let’s Playها، هرچیزی درباره بازی‌ها را شامل می‌شود. از تاریخچه مجموعه‌های محبوب تا گاهی بررسی اجمالی بازی‌ها و البته ویدیوهای طنز و فکاهی که میا را بیشتر به یک تولیدکننده محتوا سوق می‌دهد تا یک استیمر؛ حداقل در این روزها.

استریمر iNiloowf - نیلو

  • استریمر iNiloowf – نیلو

نیلو یکی از استریمرهای دختر ایرانی است که در سرویس توییچ استریم می‌کند، ۲۲ سال دارد و به گفته خودش از ۶ سالگی و با مورتال کامبت نسخه سگا وارد این سرگرمی شده است. نیلو حالا ۳۱۹۶ دنبال کننده در توییچ دارد که برای آن‌ها بازی‌هایی مانند کانتر استرایک، لیگ او لجندز و بازی‌های روز را استریم می‌کند. او اگرچه سن و سال کمتری نسبت به دیگر استریمرهای این لیست دارد اما توانسته در مدت زمان کوتاهی، جایگاهی برای خود بین علاقه‌مندان به تماشای استریم بازی‌ها باز کند.

استریمر Aria Keoxer - آریا

  • استریمر Aria Keoxer – آریا

احتمالا میا پلیز، تنها یوتیوبر این لیست نیست. با اینکه آریا در توییچ هم فعالیت دارد و برای حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفری که عضو کانال توییچ او هستند، استریم‌هایی از فورتنایت یا بازی‌های روز را پخش می‌کند اما به گفته خودش، این روزها بیشتر فعالیت محتوایی را در کانال یوتیوب انجام می‌دهد. اینکه چطور می‌توان هم استریمر بود هم تولیدکننده محتوای ویدیویی سوال خیلی سختی نیست. اگر بتوانید مخاطبان‌تان را سرگرم کنید و البته ذوق و سلیقه در تدوین ویدیوهای مختلف درباره بازی‌ها داشته باشید، می‌توانید در عین استریمر بود، در سرویس‌های به‌اشتراک‌گذاری ویدیو مانند آپارات و یوتیوب، به یک منبع تبدیل شوید.  هم استریم فورت‌نایت و بازی‌های روز و هم ویدیوهایی درباره بازی‌های ویدیویی و البته ویلاگ‌هایی با محوریت طنز، از مواردی است که می‌توانید از آریا تماشا کنید.

از دست نده:  پلی استیشن 5 - PS5: تمام اطلاعات رسمی این کنسول

استریمر ToxicGirlow

  • استریمر ToxicGirlow

کوثر ۲۴ ساله می‌گوید اولین استریمر دختر در ایران است. راستش رو بخواهید ما در زومجی این موضوع را پیگیری نکردیم اما چیزی که واضح و مشخص است، پرمخاطب‌بودن استریم‌های تاکسیک‌گرل است. کوثر در کانال توییچ خود برای حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفری که مشترک کانال او هستند، بازی‌هایی مانند فورتنایت، رینبو سیکس و بازی‌های روز دیگر را استریم می‌کند. احتمالا بهترین استریمی که از او خواهید دید، استریم‌ از بازی‌های ترسناکی است که روی کانال خود قرار می‌دهد. در نهایت اینکه بازی اصلی کوثر، اورواچ استودیو بلیزارد است که توانست به رتبه خوبی هم در لیدربورد جهانی دست پیدا کند.

استریمر امیر فانتوم - Amirphanthom

  • استریم امیر فانتوم – Amirphanthom

فانتوم شاید یکی از باسابقه‌ترین استریمرهای ایرانی باشد. یکی از بهترین بازیکن‌های دوتا ۲ در ایران و کاپیتان سابق تیم ملی که سعی کرده تا به صورت جدی به بازی‌های ویدیویی بپردازد. استریم‌های امیر در توییچ برای حدود ۱۰ هزار مشترکی که دارد، اغلب به بازی مورد علاقه او یعنی دوتا ۲ اختصاص دارد و احتمالا او برای بیشتر دنبال کننده‌های این بازی، چهره‌ای شناخته‌شده باشد. جدای از بحث فنی درباره دوتا ۲ که امیر را به یک استریمر حرفه‌ای در رشته مخصوص خود تبدیل می‌کند، استریم‌های او سرگرم‌کننده هم هست و ارتباط خوبی که با مخاطبان خود دارد، باعث می‌شود تا علاقه‌مندان پرشمار این بازی در ایران، استریم‌های او را به صورت جدی دنیال کنند.

بهترین استریمر های ایران - استریمر های اپارات

  • استریمر باگ مازل – BugMazel

  • استریمر اساسن – Asasan

  • استریمر عرفان سککاکی – Erfan Sakkaki

  • استریمر Thinkomancer

  • استریمر OwaAmin

  • استریمر CoolGamer98

  • استریمر EsiCodFans

  • استریمر PSTrophY

  • استریمر Masih

 


بهترین استریمر های جهان : از نینجا استریمر فورتنایت تا استریمر پابجی Shroud 


بهترین استریمر های جهان

در این قسمت می‌خواهیم بهترین استریمرهای جهان که از طریق یوتیوب و توییچ استریم می‌کنند به شما معرفی کنیم. در ادامه لیست استریمرهای توییچ و یوتوب را قرار داده‌ایم؛ از استریمر فورتنایت تا استریمر پابجی و استریمر فیفا:

نینجا استریمر

  • استریمر فورتنایت نینجا – Ninja

اگر از طرفدار های پروپاقرص بازی Fortnite باشید حتما اسم Ninja رو شنیدید و ویدیو های اون رو توی شبکه های اجتماعی دیدید. Richard Tyler Blevins یا همون Ninja فعالیت گیم خودش رو از بازی Halo توی سال ۲۰۰۹ شروع کرد و بعد از اون برای تیم های متعددی از قبیل Cloud9 و Luminosity Gaming بازی کرد. نینجا استریم هاش رو از سال ۲۰۱۱ با بازی H1Z1 و بعد از اون پابجی – PUBG شروع کرد و نقطه عطف زندگی او زمانی بود که استریم بازی فورتنایت – Fortnite رو شروع کرد. جالبه بدونید رکورد بیشترین بازدیدکننده آنلاین توی Twitch رو با بیش از ۶۶۷,۰۰۰ بازدیدکننده آنلاین در رویداد Ninja Vegas 2018 در اختیار خودش دارد.

نینجا بیش از ۲۱ میلیون دنبال کننده توی YouTube دارد. اون ماهی حدود ۵۰۰ هزار دلار از استریم Fortnite درامد داره. یک نکته جالب دیگه اینه که نینجا اولین بازیکن حرفه ای مسابقات بازی های آنلاین یا همون Esports هست که تونسته روی کاور مجله ESPN The Magazine قرار بگیره. از درامد های عجیب این استریمر بخوام بگم باید به جدیدترین قرارداد اون با Electronic Arts اشاره کنم. Electronic Arts به این استریمر ۱ میلیون دلار ( wow!!! ) پرداخت کرد که بازی جدید و رایگان این شرکت به اسم Apex Legends رو استریم کند.

 

استریمر Shroud

  • استریمر Shroud

این استریمر که نام اصلی اون Michael Grzesiek هست حدود ۲۴ سال سن دارد. این پسر رو همه از استریم هاش درباره بازی Counter-Strike: Global Offensive میشناسن و بعد از عرضه بازی های PUBG و Fortnite الان دیگه همه اون رو استریمر بازی های سبک Battle Royal می‌دانند. اون قبلا عضو تیم حرفه ای بازی های رایانه ای با نام the Cloud9 بود و پس از ترک این تیم به طور کل بازی Counter-Strike: Global Offensive رو کنار گذاشت و الان تمام وقت در حال انجام بازی های سبک بتل رویال هست. این پسر استریم هاش بیش از ۲۰ میلیون بازدید داره و بازدید های همزمان اون به حدود ۳۰ هزار نفر هم رسیده است. این استریمر به وسیله ی سیستم Donate شبکه Twitch میتونه روزی چند هزار دلار دربیاره. فقط کافیه یک بار استریم اون رو ببینید و بفهمید که چجور میشه هم پلیر خوبی بود و هم پول درآورد.

 

استریمر Dr DisRespect

  • استریمر Dr DisRespect

مگر می‌شود گیمر باشید و استریم های این بشر رو ندیده باشید؟ این آدم مرز خلاقیت، حرفه ای بودن و خنده دار بودن رو جا به جا کرده است. نام اصلی اون Guy Beahm هست. اون کار خودش رو از بازی Halo 2 روی XBOX شروع کرد و جالبه بدونید بعد از اون به عنوان Community Manager در یکی از معروف ترین شرکت های بازی های رایانه ای یعنی Sledgehammer Games ( یکی از استودیو های سازنده سری Call of Duty ) انتخاب شد و حتی بعد از اون به عنوان طراح مراحل در همین شرکت برای بازی Call of Duty: Advanced Warfare فعالیت کرد. بعد از اون استریم هاش رو از بازی H1Z1 شروع کرد و الان هم بازی های PUBG و Fortnite رو استریم می‌کند.

کاراکتر جذاب و خنده دار، عصبانیت های گاه و بیگاه و بازی فوق العاده اون زبانزد همگان هست. اون توی سال ۲۰۱۷ بهترین استریمر سال شد. استریم های اون به بیش از ۷۰ میلیون بازدیدکننده میرسد و بازدید کننده همزمان اون از مرز ۷۰ هزار نفر هم گذر کرده است. کسایی استریم های دکتر رو نگاه میکنند که بیش از ۱۰۰ هزار دلار تا حالا به او در سیستم Donate شبکه Twitch پرداخت کرده‌اند. حتی پرداخت های ۵۰۰۰ دلاری هم در استریم هاش به دفعات زیاد دیده شده. جالبه که بدونید الان بزرگترین شرکت های دنیا از قبیل ASUS و RAZER اسپانسرینگ استریم های اون رو بر عهده دارند.

سخن پایانی در مورد استریمر

استریمر چیست؟

استریمر چیست غلطه؛ استریمر یک فرد و شخص است که معمولا بازی ویدیویی در حال انجام خودش را بصورت لایو پخش می کند.

معنی استریمر؟

استریمر یعنی فرد در حال انجام پخش زنده بازی ویدیویی

4.6/5 - (7 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۶ دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام این وسط چی به حمایت کننده استریم میرسه..؟فایده حمایتش چیه؟

  2. بشینیم بازی کردن یه نفر دیگه رو تماشا کنیم؟
    چرا خب؟

    • سلام. به دلایل بسیاری. ۱- شاید بازی رو نداشته باشی که بازی کنی ۲- شاید حال نداشته نباشی بازی کنی ۳- شاید کنسول نداشته باشی ۴- شاید بخای یه سری مراحل رو بازی نکنی و فقط ببینی ۵- شاید بخوای یه سری مراحل رو یاد بگیری بعد بری بازی کنی (تکنیک، ترفند بازی) و کلی دلیل دیگه. اما شایدم شما جز این موارد نباشی و استاد باشی و بشینی بازی رو تا تهش بری

      • واقعا دلایلی مسخره ای هست. اصلا کلا بازی رو نکنیم چی میشه مگه؟ اونایی که بخاطر بازی بقیه پول واریز میکنن دیوانه هستن.

  3. ایران فقط استریمر میا و خارجی فقط نینجا استریمر فورتنایت

  4. میا اصن استریمر نیس
    یوتیوبره تا الان کلن ۳ تا استریم گزاشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها