سه گوش

پاستا در مقابل برنج: کدام یک از ارزش غذایی بیشتری دارد؟

برنج در مقابل پاستا - کدام بهتر است

بیشتر افراد فکر می کنند هنگام جستجوی یک رژیم غذایی متعادل ، غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند ماکارونی و برنج برای شما مضر است. اما این نمی تواند دور از حقیقت باشد ، زیرا کاملاً برعکس این امر ثابت می شود. این کربوهیدرات های آهسته به شما کمک می کنند تا منابع انرژی و در نتیجه مقاومت در حین تمرینات را دوباره پر کنید.

غذاهای نشاسته ای مانند برنج و ماکارونی باید یک سوم از غذای مصرفی ما را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل تشکیل دهند. 

اما کدام یک از ارزش غذایی بهتری برخوردار است: ماکارونی یا برنج؟ ما نگاهی به کیسه استاندارد خرید بهترین انواع برنج ایرانی از جمله برنج هاشمی و ماکارونی سفید سوپرمارکت انداخته ایم و برای یافتن پاسخ فواید غذایی را تجزیه کرده ایم.

پاستا (در هر ۱۰۰ گرم)

کالری: ۱۶۰

چربی: ۰٫۷ گرم

کربوهیدرات: ۳۲٫۵ گرم

نشاسته: ۳۱ گرم

فیبر ۱٫۴ گرم

پروتئین: ۵٫۱ گرم

برنج (در هر ۱۰۰ گرم)

کالری: ۱۱۷

چربی: ۰٫۵ گرم

کربوهیدرات: ۲۵٫۱ گرم

نشاسته: ۲۴٫۹ گرم

فیبر: ۱٫۲ گرم

پروتئین: ۲٫۶ گرم

 

ضررها :

اگرچه به نظر می رسد اختلاف زیادی بین برنج و ماکارونی در نگاه اول وجود نداشته باشد ، اما وقتی جزئیات را بررسی می کنیم می توان فواید و موافقاتی برای هر دو منبع کربوهیدرات وجود دارد. انتخابی که برای شما مفید است به این نتیجه می رسد که مطابق با رژیم غذایی و رژیم ورزشی شما بهترین عملکرد را دارد.

 

برنج

وقتی میزان کالری هر دو را بررسی می کنیم ، برنج هندی و دودی با ۱۱۷ کالری در هر ۱۰۰ گرم در مقابل ۱۶۰ کالری ماکارونی ، به طور قابل توجهی کمتر است. اگر هدف شما از رژیم غذایی کنترل شده با کالری کاهش وزن است ، انتخاب برنج به جای ماکارونی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

از نظر محتوای کربوهیدرات ، این امر به ما نشان می دهد که برنج بسیار کمتر از ماکارونی است. بنابراین ، اگر ورزش روزمره شما برای دستیابی به نتایج مطلوب به کاهش میزان کربوهیدرات در رژیم غذایی شما متکی است ، ممکن است بخشی از برنج گزینه مفیدتری برای شما نسبت به ماکارونی باشد.

 

ماکارونی

از این طریق می توان دریافت که فیبر غذایی ماکارونی از برنج بیشتر است ، که بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و سلامت سیستم هضم بدن است.

همچنین می توانیم ببینیم که پروتئین ماکارونی با ۵٫۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم در برابر پروتئین بالاتر است. ۲٫۶ گرم برنج ، بنابراین اگر اطمینان از داشتن مقدار زیادی پروتئین از منابع غذایی شما یک هدف اصلی برای رژیم غذایی برای کمک به نتایج تمرین شما باشد ، ممکن است ماکارونی گزینه بهتری باشد. پروتئین به گروه های عضلانی ما کمک می کند تا از طریق ورزش بهبود یابند و بهبود یابند ، بنابراین اگر فعالیت هایی مانند تمرین با وزنه بخشی از رژیم بدنسازی شما باشد ، پروتئین یک عنصر وارداتی است که باید از منابع غذایی مراقبت شود.

 

نتایج:

در حالی که ما می توانیم از مزایای برنج و ماکارونی در یک رژیم غذایی سالم بهره مند شویم ، اما اهداف برنامه کار شما تعیین می کند که بیشتر به شما سود می رساند. برای داشتن کالری و میزان کربوهیدرات کمتری ، برنج برنده می شود. اما اگر هدف شما پروتئین و فیبر است ، ماکارونی برنج را برنده می کند.

اگرچه کربوهیدرات ها بخشی مهم در رژیم غذایی شما هستند ، اما کنترل بخش اصلی و جایگزین غلات کامل برای برنج و ماکارونی گزینه های سالم تری برای بدن شما نسبت به گزینه های تصفیه شده دانه است. به یاد داشته باشید که بشقاب شما نیز باید از مواد غذایی غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات تشکیل شود و افزودن پروتئین از گوشت یا جایگزین های گوشت به غذاهای ماکارونی و برنج ، یک وعده غذایی راضی کننده و مغذی تر ایجاد می کند.

 

 

امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل