• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • همه آنچه که در مورد فیفا ۲۴ باید بدانید: تریلر، نمرات، تکنولوژی، تاریخ انتشار و قیمت

همه آنچه که در مورد فیفا ۲۴ باید بدانید: تریلر، نمرات، تکنولوژی، تاریخ انتشار و قیمت

  • توسط WentWorthMiller
  • ۱ ماه قبل
  • ۰
هر آن‌چه که در مورد فیفا 22 می‌دانیم

مدت زمان زیادی تا عرضه FIFA 24 نمانده و در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی که تاکنون در مورد بازی منتشر شده را بررسی کنیم. به تازگی خبرهایی از تغییرات زیاد نسخه نسل بعد فیفا ۲۴ شنیده شده و در ادامه مطلب به شکل گسترده‌تر برررسی خواهیم کرد که این تغییرات به چه شکل خواهند بود. پس تا انتهای مطلب با سه گوش همراه باشید.

برند EA Sports حدودا ۳۰ سال است که از ۱۹۹۰ به ساختن عناوین مختلف و شبیه‌ساز ورزش‌های واقعی می‌پردازد. کمپانی الکترونیک آرتس در اوایل دهه ۹۰ میلادی هنگامی که متوجه شد کاربران تا چه حد تحت تاثیر باز‌ی‌های ویدیویی برگرفته از ورزش‌ها قرار گرفته‌اند، تصمیم گرفت تا این برند جدید را بنیان‌گذاری کند. اولین آن نیز در سال ۱۹۹۱ با نام NHL Hockey عرضه شد که سری آن تا به امروز با عنوان NHL 21 ادامه داشته و شبیه‌سازی بی‌نظیر از ورزش هاکی روی یخ است. با این وجود هرقدر که الکترونیک آرتس روی این برند و به عبارتی شرکت زیر مجموعه خود کار کرده و طرفداران بسیاری را هم به دست آورده، اما باید بدانید که رقیبان بسیاری هم دارد! شاید بزرگ‌ترین رقیب این شرکت را بتوان ۲K Sports دانست که در ساختن شبیه‌ساز ورزش بسکتبال رقابت تنگاتنگی را با EA Sports دارد. همچنین از طرفی شرکت Konami که ناشر جدیدترین عناوین سری Pro Evolution Soccer یا همان PES است نیز از گذشته دور رقیب بزرگ این برند بوده و هنوز هم سر عناوین PES 24 و بازی FIFA 24 در جذب طرفداران رقابت می‌کنند. لازم به ذکر است که EA Sports در حال حاضر چندین استودیو در مناطق مختلف از جمله فلوریدا (Florida) و ونکوور (Vancouver) دارد که هرکدام وظیفه ساخت سری‌های مختلف این شرکت را بر عهده دارند.

تریلر گیم پلی فیفا 22


تریلر گیم پلی Fifa 2024


چند هفته گذشته اولین تریلر فیفا ۲۴ منتشر شد و علاقه‌مندان با تاریخ انتشار بازی و فناوری Hypermotion آن که تجربه کلی بازی را بهبود می‌بخشد آشنا شدند. اکنون اولین تریلر گیم پلی بازی منتشر شده است. به صورت کلی تریلر گیم پلی فیفا ۲۴ یک بار دیگر روی بهبود تجربه کلی بازی با استفاده از فناوری Hypermotion اشاره دارد. یکی از نکاتی که تریلر به آن اشاره کرده، انیمیشن‌های بسیار زیاد بازی است. طبق ادعا الکترونیک آرتس بازی جدید فیفا به صورت کلی نسبت به سایر بازی‌های این مجموعه بیشترین تعداد انیمیشن را دارد و حاوی ۸.۷ میلیون فریم ضبط شده است که این موضوع باعث تنوع بیشتر گیم‌پلی می‌شود. تریلر گیم پلی فیفا ۲۴ را مشاهده کنید:

 

تریلر جدید به صورت کلی روی ویژگی‌های مربوط به هوش مصنوعی گیم پلی فیفا ۲۴ تمرکز دارد و علاوه بر نگاهی کلی به فناوری Hypermotion و تاثیر آن روی بازی که ویژگی‌هایی مانند حرکت کامل بازیکنان، هوش مصنوعی تاکتیکی، نبردهای هوایی بازیکنان، کنترل توپ را شامل می‌شود از تاکتیک‌های جدید حمله مورد استفاده نیز صحبت می‌کند. به صورت کلی به نظر می‌رسد الکترونیک آرتز قصد دارد با بهبود کلی هوش مصنوعی بازی خود؛ نوید یک تجربه فوتبال واقعی و بهبود پیدا کرده را به کاربران و طرفداران منتظر این بازی ارائه کند. انتظار می‌رود فیفا ۲۴ در تاریخ ۹ مهر ماه سال جاری برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی‌سی و استیدیا عرضه شود.


سیستم مورد نیاز فیفا ۲۴


الکترونیک آرتز چند روز پیش به صورت رسمی از فیفا ۲۴ رونمایی کرد و اکنون مشخصات سیستم مورد نیاز این بازی منتشر شده‌اند. فیفا ۲۴ از فناوری جدید و پیشگامی به نام Hypermotion بهره می‌برد که با استفاده از هوش مصنوعی واقعی‌ترین و روان‌ترین انیمیشن‌ها را برای بازیکنان ارائه می‌کند و به صورت کلی تجربه بازی را بهبود می‌بخشید. این ویژگی فقط در پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و گوگل استیدیا در دسترس خواهد بود و نسخه پی‌سی بدون پشتیبانی از آن عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز بازهم برای پایین نگه داشتن حداقل سیستم مورد نیاز بازی فیفا، ویژگی‌های بسیاری را از آن حذف کرده است. شما برای اجرا این بازی حداقل به یک کارت گرافیک Radeon HD 7850 یا GeForce GTX 660، پردازنده Core i3-6100 @3.7GHz یا Athlon X4 880K @4GHz و ۸ گیگ مموری نیاز دارید. سیستم پیشنهادی این بازی نیز به سخت‌افزار چندان قدرتمندی نیاز ندارد. البته باید اشاره کنیم تصمیم الکترونیک آرتز برای عقب نگه داشتن نسخه پی‌سی فیفا ۲۲ انتقادات بسیار زیادی را به همراه داشته است. نسخه پی‌سی این بازی در واقع یک ورژن نسل قبلی است و این موضوع باعث ناراحتی پی‌سی‌بازان شده است.

سیستم مورد نیاز فیفا 22

سیستم مورد نیاز فیفا ۲۴:

  • سیستم عامل: Windows 7/8.1/10
  • پردازنده: Athlon X4 880K @4GHz یا Core i3-6100 @3.7GHz
  • مموری: ۸ گیگ
  • کارت گرافیک: Radeon HD 7850 یا GeForce GTX 660
  • فضای خالی: ۵۰ گیگ

سیستم پیشنهادی فیفا ۲۲:

  • سیستم عامل: Windows 7/8.1/10
  • پردازنده: FX 8150 @3.6GHz یا Core i5-3550 @3.40GHz
  • مموری: ۸ گیگ
  • کارت گرافیک: Radeon R9 270x  یا GeForce GTX 670
  • فضای خالی: ۵۰ گیگ

دانلود بازی فیفا ۲۲


دانلود فیفا ۲۴


اولین نسخه آزمایشی یا BETA از سری جدید بازی فیفا ۲۴ PS5 شرکت EA Sports برای کنسول های PS5 به بیرون درز کرده که می توانید هم اکنون از سایت پی سی دی دانلود کرده و در کنسول خود به صورت رایگان اجرا کنید . یکی از امکانات جدید بازی FIFA 24 برای PS5 اضافه شدن برتری نسبی برای تیم هایی است که در زمین خانگی بازی می کنند. بازی FIFA 24 در سبک ورزشی و فوتبالی محصولی از کمپانی EA است و نسخه جدید (بتا) این مجموعه بازی محبوب می باشد . این بازی شامل تغییرات گسترده ای است که طرفداران با دیدن برخی از ویژگی های جدید و برجسته آن بسیار غافل گیر خواهند شد . به گفته کسانی که تاکنون نسخه بتا را بازی کرده اند ، crossing and heading بیش از حد است و احتمالاً قبل از انتشار نسخه اصلی اصلاح خواهد شد . نقشه های حرارتی موجود در FIFA 24 بتا به جای یک قسمت از نقاط ، شامل پوشش بیشتر و واقعی تری از فوتبال هستند و این نکته مهمی برای بازیکنان است.

از دست نده:  فاصله ایکس باکس وان با پلی استیشن 4 بیشتر شد

دانلود فیفا ۲۲

هدف گیری توپ ها اکنون بسیار گسترده تر شده اند و این ویژگی بین ضربات دروازه ای گذرا و آن هایی که در واقع شانس گل زنی دارند تفاوت قائل می شود . همچنین گفته می شود مکانیک های عبوری جدیدی وجود دارد ، اگرچه نمونه های معدودی در مورد آن چه که به دنبال دارد فاش شده است اما این مکانیک ها به شدت روی حرکت توپ و موقعیت بازیکنان موثر است . کنترل های اضافی جابه جایی بازیکنان نیز وجود دارند. همان طور که KingLangpard می گوید ، اکنون می توانید با زدن دکمه R3 چوب را به سمت یکی از سه بازیکن نزدیک (با یک پیکان نشان دهنده) جهت گرفته و جابه جا شوید.

دانلود بازی فیفا ۲۴


دانلود فیفا ۲۴ اندروید


فیفا موبایل ۲۰۲۴ بازی جدید و فوق العاده زیبای فوتبال ۲۰۲۴ از استودیو معروف EA GAMES برای دستگاه های اندروید است که به صورت رایگان در گوگل پلی اواخر سال ۲۰۲۴ قرار میگیرد.

دانلود فیفا ۲۲ اندروید

در بازی فیفا موبایل شما به عنوان یک فرد می بایست به ساخت و مدیریت تیم اختصاصی خود بپردازید و با کارهای مختلف نظیر نشان دادن تاکتیک های مختلف، حمایت از تماشاگران و … ساعت ها خود را سرگرم سازید!

دانلود فیفا ۲۴ موبایل


بتای بازی FIFA 24


برای دریافت بتای بازی فیفا ۲۲ روی پلتفرم‌های مختلف، در گام نخست به یک کد فعال سازی احتیاج دارید. این کد برای آن دسته از افراد خوش شانسی که برای دسترسی به بتای بازی ثبت نام کرده بودند و در قرعه کشی برنده شدند، ارسال شده است. بر این اساس، اگر کد مذکور به پست الکترونیکی شما ارسال نشده، متاسفانه قادر به تجربه‌‌ی بتای بازی نیستید و باید تا انتشار نسخه دمو و یا نسخه‌ی نهایی منتظر بمانید. با این حال، اگر کد مزبور به شما ارسال شده باشد، کافی است که آن را در حساب کاربری خود فعال کنید. در صورتی که روی کنسول پلی‌استیشن ۵ قصد تجربه‌ی بازی را دارید، باید به فروشگاه رسمی پلی‌استیشن مراجعه کرده و در بخش فعال سازی، کد را وارد کنید. بعد از ورود کد، بتای بازی به لیست عناوین حساب کاربری شما اضافه شده و با مراجعه به صفحه فروش FIFA 24 می‌توانید نسبت به دریافت این نسخه آزمایشی اقدام کنید. در طرف مقابل، شرایط برای کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس نیز مشابه است. این افراد بهتر است از طریق مرورگر رایانه‌ی شخصی به حساب کاربری خود در فروشگاه مایکروسافت وارد شوند و در بخش فعال سازی بازی‌ها، کد ارسال شده توسط الکترونیک آرتز را فعال کنند. دقیقا مشابه کاربران پلی‌استیشن، بعد از طی فرآیند فعال سازی، بازیکنان با مراجعه به فروشگاه ایکس‌باکس و صفحه‌ی رسمی بازی فیفا ۲۲ می‌توانند بتای آن را به صورت رایگان دریافت و تجربه کنند.

بتا فیفا 22

تاریخ انتشار بتا فیفا ۲۴

با استناد بر بیانیه‌ی شرکت الکترونیک آرتز، بتای این عنوان از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه، ۲۱ مرداد ماه سال جاری به وقت ایران (برابر با ساعت ۱۰ صبح روز دوازدهم آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی به وقت آمریکا) برای تمامی کنسول‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس، پلی‌استیشن ۵ و همچنین پلتفرم‌های نسل هشتم ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار گرفته است.

حجم بتای بازی فیفا ۲۴

حجم این نسخه برابر با ۳۲ گیگابایت اعلام شده و در حال حاضر جزئیاتی از تیم‌های حاضر و ورزشگاه‌های آن در دسترس نیست. با وجود شروع بتای بازی، ممکن است که برخی از افراد بعد از فعال سازی هنوز قادر به دریافت بازی نیستند. بتای بازی فیفا ۲۴ در انحصار کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بوده و طبق اعلام تیم توسعه‌دهنده، خبری از انتشار آن برای پلتفرم رایانه‌ی شخصی و نینتندو سوییچ نیست. بنابراین، کاربران پلتفرم‌های مذکور برای تجربه‌ی بازی باید منتظر انتشار نسخه‌ی دموی فیفا ۲۲ باشند. در حال حاضر تاریخ انتشار دقیق این نسخه از سوی الکترونیک آرتز اعلام نشده، اما گفته شده که به‌زودی به صورت رایگان در دسترس تمامی گیمرها قرار خواهد گرفت.


صفر تا صد تکنولوژی انیمیشن HyperMotion در فیفا ۲۴


امسال EA Sports بالاخره در گنجه را گشوده و نشان می‌دهد که موشن کپچر چگونه در طراحی انیمیشن‌های فیفا تاثیرگذار است. در واقع الکترونیک آرتز امسال با تکنولوژی موشن کپچر جدیدش، در تلاش است تا بازی را هر چه بیشتر به فوتبال واقعی نزدیک‌تر کند. سازنده‌ها امسال تصمیم گرفتند تا از یک استادیوم واقعی فوتبال با ۲۲ بازیکن همزمان برای ضبط حرکات با موشن کپچر استفاده کنند. این تکنولوژی که هایپرموشن نام دارد، می‌تواند چهره و انیمیشن حرکات بازیکنان را وارد سطح جدیدی کند. این در حالی است که تا پیش از فیفا ۲۴ تاکنون هر چه انیمیشن در بازی فیفا دیده بودید همگی توسط یک تا سه نفر و در اتاق کوچکی موشن کپچر شده بودند.

تکنولوژی انیمیشن HyperMotion در فیفا 22

و اما خبرهای بد… متاسفانه نسخه PC مانند نسخه کنسول‌های نسل نهم پلی‌استیشن و ایکس‌باکس و البته استیدیا، از این تکنولوژی بهره‌مند نیست. شرکت EA در جواب به این سوال توضیح می‌دهد که حذف این تکنولوژی باعث می‌شود تا حداقل سیستم مورد نیاز برای انجام بازی خیلی بالاتر از قبل نرود و بازیکنان بیشتری بتوانند با کامپیوترهای قدیمی خود فیفا ۲۴ را تجربه کنند.

کمپانی الکترونیک آرتس معمولا در میان کاربران به عنوان یک شرکت فوق‌العاده بزرگ شناخت می‌شود که معمولا جدیدترین عناوین مختلف را با گرافیکی خیره‌کننده عرضه می‌کند. اما هنگامی که صحبت از سری FIFA و بخش گرافیکی آن در میان باشد، طی سال‌های گذشته باگ‌های فراوانی را در آن دیده‌ایم. البته این باگ‌ها در نشان دادن پوست بازیکن به جزئی‌ترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن دخیل نیستند، اما شوت کردن یکی از بازیکنان به داخل دروازه قاعدتا نمرات منفی را به بخش فنی گرافیک و همچنین گیم پلی بازی اضافه می‌کند. جدای از این مسئله نیز به نظر می‌رسد که EA Sports با کاربران پلتفرم رایانه شخصی مشکل دارد! به نحوی که بازی FIFA 24 هم درست به مانند FIFA 21 قرار نیست تا شامل پیشرفت‌های گرافیکی نسل جدید باشد و موتور گرافیکی HyperMotion برای طراحی نسخه PC آن استفاده نشده است. این یعنی افرادی که دارای یک کامپیوتر با جدیدترین مدل از کارت گرافیکی انویدیا (Nvidia) هستند هم فقط به تجربه گرافیک نسل هشتمی این عنوان بسنده خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که این مورد اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد و در سال ۲۰۱۳ نیز عنوان FIFA 14 برای پلتفرم رایانه شخصی با ارتقا موتور گرافیکی Ignite Engine همراه نشد تا سر و صدای کاربران را در اعتراض به EA Sports به دنبال داشته باشد. این در حالی است که رهگیری پرتو و گرافیکی بی‌نظیری که در FIFA 21 سال گذشته روی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس دیده بودیم، اینبار برای عنوانی جدید بهینه‌سازی شده و قرار است تا یکی از بهترین بازی‌های سری FIFA را شاهد باشیم که در آن حتی عرق کردن بازیکنان نیز به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که تکنولوژی HyperMotion با ضبط نحوه بازی ۲۲ بازیکن معروف فوتبال از جمله امباپه باعث شده تا رفتار بازیکنان و ریتم حرکت آن‌ها نسبت به قبل فوق‌العاده طبیعی‌تر بوده و میزان نزدیک بودن بازی FIFA 24 به واقعیت، نسبت به عناوین قبلی به شدت بیشتر شود.

از دست نده:  تریلر فیلم متری شیش و نیم

آیا ارتقا به نسخه نسل نهمی بازی FIFA 24 رایگان است؟

طبق اعلام رسمی سازندگان درباره این موضوع، به نظر می‌رسد که قرار نیست تا کاربران مانند سال گذشته در ارتقا نسخه بازی خود از نسل هشتم به نهم، سرویس رایگان دریافت کنند. اگر در سال گذشته بازی FIFA 21 را قبل از گرفتن کنسول ایکس باکس سری ایکس – اس یا پلی استیشن ۵ خریداری می‌کردید، می‌توانستید آن را بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافه از کنسول نسل هشتمی خود به دستگاه جدید با گرافیک بالاتر و بهتر ارتقا دهید. حال اگر قصد انجام همین کار را با خرید نسخه ۷۰ دلاری بازی FIFA 24 داشته باشید، به دیوار بزرگی به نام الکترونیک آرتس بر خواهید خورد! در این حالت شما تنها باید نسخه Ultimate بازی را به قیمت ۱۰۰ دلار خریداری کنید تا ضمن دریافت ۴۶۰۰ امتیاز FIFA Points، یک بازیکن از دسته FUT Heroes را هم دریافت کرده و حتی چهار روز قبل از تاریخ عرضه رسمی، قادر به تجربه بازی باشید.


در fifa 24 باشگاه خود را بسازید


کریر مود جدید فیفا ۲۴، حالا به یکی از درخواست‌های طولانی‌مدت هواداران چراغ سبز نشان می‌دهد. حالا در فیفا ۲۴ می‌توانید باشگاه خودتان را بسازید، لباس و کیت آن را طراحی کنید و شخصی‌سازی استادیوم باشگاه را مطابق میلتان انجام دهید.

کریر مود جدید فیفا 22

شاید مهم‌ترین بخش از بازی‌های فوتبالی و در کل ورزشی حضور در لیگ و رقابت با تیم‌های قوی باشد. به هر حال انتخاب یک تیم ضعیف و رساندن آن به قدرت، یا خریدن مسی و رونالدو و گذاشتن آن‌ها در یک تیم همان چیزی است که اکثر طرفداران سری FIFA به دنبال آن هستند! از طرفی نیز در عناوین مختلف فیفا گزینه‌ای به نام Career وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید همین کار را انجام دهید. با این حال هرساله در سیستم این بخش تغییراتی ایجاد می‌شود و بازی FIFA 24 هم از این قاعده مستثنی نیست. در حالت کلی، دو بخش در منو Career وجود خواهد داشت که اولین آن Create a Club نام داشته و همانطور که از اسمش هم پیداست، شما را به ساختن یک باشگاه جدید هدایت می‌کند؛ جایی که می‌توانید با تمرینات مختلف بازیکنان ضعیف و ناهماهنگ خود را پرورش دهید و با کسب درآمد بیشتر، بازیکنان معروفی را خریداری کنید. همچنین رفتن از لیگ دسته پایین‌تر به لیگ ۱ و برتر یکی از بهترین تجربه‌هایی خواهد بود که در سری بازی FIFA می‌توان داشت. لازم به ذکر است که در عناوین قبلی، چنین قابلیتی هرگز وجود نداشت که کاربر بتواند یک باشگاه مختص به خود را تاسیس کند، اما در بازی FIFA 24 بالاخره به درخواست‌های کاربران پاسخ داده شده تا شاهد یک رقابت جدید بین حالت Master League در سری PES و همین بخش باشیم. همچنین در کنار این قسمت، در منو Career گزینه دیگری به نام Overgauled Player Career وجود دارد که توضیحات چندانی درباره آن داده نشده و سازندگان تنها وجود چنین بخشی را در بازی فیفا ۲۴ تایید کرده‌اند. با این وجود انتظار می‌رود که بازیکنان در این حالت بتوانند کنترل یک فوتبالیست را بر عهده گرفته و به صورت تک نفره در کنار سایر هم‌تیمی‌های خود بازی کنند تا پیشرفت کرده و روزی به یک ستاره تبدیل شوند! این در حالی است که در گذشته چنین حالتی را در بازی‌های PES دیده و بودیم و به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتس خیلی دیر قصد جواب دادن به قابلیت‌های متنوع این عنوان رقیب را دارد.

بازیکنان اسطوره‌ی FIFA 22 چه کسانی هستند؟


بازیکنان اسطوره‌ی FIFA 24 چه کسانی هستند؟


شاید بازی FIFA 24 در ارائه بخش‌های جدید مثل Create a Club کمی دیر کرده باشد، اما باز هم مثل همیشه در آن شاهد بازیکنان قدیمی خواهیم بود که به جمع اسطوره‌های حاضر در لیست لضافه خواهند شد. به هر حال هر سالی که می‌گذرد بازیکنان بسیاری از مستطیل سبز فوتبال خداحافظی می‌کنند و الکترونیک آرتس نیز این فرصت را غنیمت شمرده و آن‌ها را به عنوان اسطوره به بازی‌های سری FIFA اضافه می‌کند. به نحوی که سال گذشته شاهد اضافه شدن ۱۱ اسطوره جدید از جمله اشلی کول (Ashly Cole) و ساموئل اتوئو (Samuel Eto’o) بودیم. با این حال طی دو سال گذشته شاهد کنار رفتن ستاره‌های بسیاری بوده‌ایم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داوید ویا (David Villa)، وین رونی (Wayne Rooney) و همچنین ایکر کاسیاس (Iker Cassilas)، دروازه‌بان معروف اشاره کرد. این چهره‌ها ممکن است به جمع اسطوره‌های بازی FIFA 24 اضافه شوند، اما در حال حاضر، تنها ۹ بازیکن برای این عنوان به صورت غیر رسمی تایید شده‌اند و احتمال دارد که تعداد آن‌ها تا زمان عرضه رسمی، بیشتر شود.

  • گابریل باتیستوتا (Gabriel Batistuta)
  • رابین ون پرسی (Robin Van Persie)
  • لوسیو (Lucio)
  • پارک جی سونگ (Park Ji Sung)
  • ژاپ استم (Jaap Stam)
  • یایا توره (Yaya Toure)
  • دیگو فورلان (Diego Forlan)
  • وزلی اسنایدر (Wesley Sneidjer)
  • ایکر کاسیاس (Iker Casillas)

همچنین به مانند سال گذشته، بازیکن ستاره فرانسوی یعنی کیلیان امباپه (Kylian Mbappé) به عنوان چهره حاضر برای کاور بازی FIFA 24 در نظر گرفته شده است.


بررسی قیمت فیفا ۲۲  و مشخصات نسخه‌های مختلف Fifa 24


پیش‌خرید بازی در دو نسخه‌ی استاندارد و آلتیمیت دارای مزایایی است که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

بررسی قیمت فیفا ۲۲ و مشخصات نسخه‌های مختلف فیفا 2022

قیمت فیفا ۲۲ نسخه استاندارد (۶۰ دلار):

  • یک بازیکن از تیم منتخب هفته
  • آیتم کیلیان امباپه به شکل قرضی
از دست نده:  فصل هشتم سریال گیم آو ترانز - Game of Thrones، روی جلد مجله اینترتینمنت ویکلی

قیمت فیفا ۲۲ نسخه آلتیمیت (۸۰ دلار):

  • فیفا ۲۴ برای هر دو نسل فعلی و قبلی
  • آیتم FUT Hero
  • ۴ روز دسترسی زودتر به بازی
  • ۴۶۰۰ فیفا پوینت برای FUT
  • یک بازیکن از تیم منتخب هفته
  • آیتم کیلیان امباپه به شکل قرضی

هوش مصنوعی قوی‌تر در فیفا ۲۰۲۴


هوش مصنوعی قوی‌تر در فیفا 2022

تصمیماتی که هوش مصنوعی در بازی می‌گیرد می‌تواند به قیمت مرگ و زندگی در یک مسابقه باشد! قدرت کنسول‌های نسل بعدی به سازنده‌ها این امکان را داده تا هوش مصنوعی پیشرفته‌‌تری را برای بازی طراحی کنند، تا جایی که گفته می‌شود هوش مصنوعی بازیکنان در فیفا ۲۴ به جایی رسیده که امکان تصمیم‌گیری بهتری را تا ۶ برابر بیشتر از گذشته دارند. البته هنوز مشخص نیست که هوش مصنوعی هم قرار است در انحصار کنسول‌های نسل بعدی باشد یا برخلاف هایپرموشن برای PC هم عرضه خواهد شد.


دمو بازی FIFA 24


سال گذشته و با وجود پاندمی ویروس کرونا، رقیب الکترونیک آرتس در زمینه عرضه عناوین فوتبالی عملا زمین خورد. این یعنی دیگر هرگز شاهد اضافه شدن یک بازی جدید به نام PES 2021 نبودیم و این عنوان در قالب یک آپدیت فصلی به همان PES 2020 قبلی اضافه شده بود. با این وجود بازی FIFA 21 بدون مشکل و تقریبا سر همان موعد هر ساله خود عرضه شد، اما با این تفاوت که اینبار دیگر خبری از یک حالت Demo از یک ماه زودتر نبود. در آن زمان سازندگان اعلام کردند که دلیل قرار دادن نسخه دمو در دسترس بازیکنان این است که آن‌ها می‌خواهند تا مقداری بیشتر روی طراحی بازی و رفع باگ‌ها تمرکز کنند، ولی مشکل اصلی پاندمی ویروس کرونا و روند کندتر در ساخت بازی بود. بدین ترتیب با کمتر شدن فشار به وجود آمده از انتشار ویروس کرونا در سال جاری، انتظار می‌رود که بالاخره شاهد عرضه نسخه دمو بازی FIFA 24 در ماه آینده و به عبارتی اواسط شهریور (سپتامبر) باشیم. لازم به ذکر است که تاریخ دقیقی برای عرضه این نسخه وجود نداشته و سازندگان نیز هنوز وجود آن را تایید نکرده‌اند. در نتیجه یک ماه پیش از انتشار نسخه رسمی، می‌توان دید که آیا نسخه دمو عرضه می‌شود یا که نه.

پیش‌نمایش بسته‌های Ultimate Team Pack فیفا 2022

پیش‌نمایش بسته‌های Ultimate Team Pack

بسته‌های Ultimate Team Pack برای جمع کردن تیمی پر از ستاره‌های نام‌آشنا بهترین راه برای کاربران و طرفداران بخش Ultimate Team سری بازی FIFA است. با این وجود حدودا یک ماه پیش طی یک رویداد زمان‌دار در بازی FIFA 21 این دسترسی به بازیکنان داده شد تا هرآنچه که داخل این بسته‌ها وجود دارد را ابتدا ببینند و سپس آن را خریداری کنند. این کار به شدت می‌تواند به کاربران در خریدن و هدر ندادن پول کمک کند اما از طرفی بر ضرر شرکت سازنده خواهد بود که قصد دارد تا با اتفاقی کردن جوایز، کاربر را به خریدن چندین و چند باره این پک‌ها وادار کند. به هر حال تاریخ خرید به این شکل تا اواسط ماه میلادی جاری (جولای) تایید شده بود و حال مدتی از به پایان رسیدن آن می‌گذرد، اما نظر مثبت کاربران به این تغییر ممکن است باعث بازگشت این حالت خرید در بازی FIFA 24 شده و به صورت یک روش دائم به آن اضافه شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر هنوز هیچ چیز برای این بخش تایید نشده و کمپانی الکترونیک آرتس با برداشتن این قابلیت از FIFA 21 فعلا راه امیدی را برای کاربران ایجاد نکرده است. با این وجود از آنجا که اکثر کاربران به دنبال شکایت از این روند هستند و ممکن است در آینده برای سازندگان تا حد بسیاری دردسرساز شود، برای همیشه شاهد پیش‌نمایش‌های Ultimate Team در عنوان بعدی FIFA باشیم.

تاریخ عرضه بازی فیفا 22 چه زمانی خواهد بود؟


تاریخ عرضه فیفا ۲۴ چه زمانی است؟


فیفا ۲۴ برای عرضه در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۳(۱ اکتبر ۲۰۲۴) برنامه‌ریزی شده. این جواب در ذهن داشته باشید، اما بدانید که امروزه عرضه بازی‌های AAA به یک زمان پایبند نیستند. در مورد فیفا ۲۴، بازی در سه تاریخ مختلف عرضه خواهد شد؛ آن دسته از مخاطبینی که نسخه Ultimate Edition را خریداری کرده باشند، کمی زودتر و در ۵ مهر می‌توانند به بازی کردن آن بپردازند. اما حتی اگر برای تجربه بازی عجله دارید و چهار روز دسترسی زودتر هم کافی نیست، باید اشتراک EA Play را در کنار بازی اصلی خریداری کرده در این صورت می‌توانید از تاریخ ۳۱ شهریور به مدت ۱۰ ساعت بازی را زودتر از موعد اصلی تجربه کنید.


نمرات ستارگان در فیفا ۲۴ : رسیدن لواندوفسکی به مسی و رونالدو


شرکت EA Sports معمولا نمرات بازیکنان را به صورت شمارش معکوس پیش از رونمایی از نسخه جدید بازی فیفا به هواداران ارائه می دهد اما برخی می خواهند هر چه زودتر این نمرات را بدانند. حالا کاربری به نام “مازووت” توانسته نمرات برخی از ستارگان بازی را کشف کند و لو بدهد. رونالدو و مسی همچنان با نمره ۹۳ از ۱۰۰ بالاتر از بقیه هستند اما این بار یک ستاره دیگر یعنی لواندوفسکی نیز با همین نمره به آنها ملحق شده است. کیلیان امباپه ستاره ای که تصویرش روی جلد بازی فیفا می رود، همچون کوین دی بروینه از منچسترسیتی نمره ۹۲ از ۱۰۰ را دارد. بدین ترتیب برای اولین بار امباپه نمره بالاتری از هم تیمی خود در پی اس جی یعنی نیمار را دارد. نمرات لو رفته بدین شرح است:

نمرات ستارگان در فیفا 22

  • ۹۳- کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی
  • ۹۲- کوین دی بروینه، کیلیان امباپه
  • ۹۱- یان اوبلاک
  • ۹۰- مارک آندره ترشتگن، محمد صلاح، نیمار، کریم بنزما، ویرجیل فن دایک
  • ۸۹- برونو فرناندز، مانوئل نویر، هیونگ مین سون، تیبو کورتوا
  • ۸۸- آلیسون بکر، سرجیو راموس، جیدون سانچو
  • ۸۷- ترنت الکساندر آرنولد، پل پوگبا
  • ۸۶- رافائل واران، مارکوس رشفورد
  • ۸۵- داوید دخیا، ادینسون کاوانی، ژائو کانسلو، کایل واکر، لوک شاو
  • ۸۴- هری مگوایر، اشرف حکیمی، آرون ون بیساکا، فرلاند مندی
  • ۸۲- اسکات مک تامینای

تاریخ عرضه فیفا ۲۴ چه زمانی است؟

یفا ۲۴ برای عرضه در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ (۱ اکتبر ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است.

قیمت فیفا ۲۴

1. نسخه استاندارد (۶۰ دلار) ۲٫ نسخه آلتیمیت (۸۰ دلار)

5/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها