گزارش باکس آفیس این هفته که مصادف با روز تعطیلی دوشنبه به مناسبتِ «روز یادبود» است را با فیلم علاالدین – Aladdin جدیدترین بازسازی لایو اکشنِ دیزنی شروع میکنیم که اکرانش را با کسب ۸۶ میلیون دلار بهعنوان افتتاحیهی جمعه تا یکشنبه آغاز کرد و تا پایان روز دوشنبه به ۱۰۵ میلیون دلار خواهد رسید. اگرچه این رقم در حد و اندازهی رکوردشکنی نیست، ولی بهتر از افتتاحیهی ۹۰ میلیون دلاری پیشبینیشدهی تحلیلگران است. همچنین این رقم بهتر از افتتاحیهی «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) که سال گذشته همین موقوع اکران شد است. آن فیلم کارش را با ۸۴ میلیون دلار افتتاحیهی جمعه تا یکشنبه و افتاحیهی جمعه تا دوشنبهی ۱۰۳ میلیون دلار آغاز کرد. مشکلِ اصلی آن فیلم این بود که فیلمبرداریهای دوباره و تغییر کارگردان باعث شده بود تا بودجهاش به چیزی حدود ۲۷۵ میلیون دلار افزایش پیدا کند. اگرچه بودجهی ۱۸۳ میلیون دلاری «علاالدین» کم نیست، اما بالاخره کمتر از بودجهی ۲۷۵ میلیون دلاری «سولو» است و بدونشک فیلم لایو اکشن علاالدین – Aladdin در حالی وضعیتِ بسیار بهتری در کشورهای خارجی دارد که «سولو» کاملا در خارج از آمریکای شمالی نادیده گرفته شده بود. فیلم علاالدین – Aladdin نقدهای نه چندانِ دلگرمکنندهای دریافت کرده، ولی با میانگینِ امتیازِ خوبی از سوی تماشاگران روبهرو شده است. اگرچه فیلم از لحاظ سناریو مشکلاتِ فراوانی دارد، اما کارش را بهعنوان بازسازی لایو اکشنِ بیگ پروداکشن انیمیشن «علاالدین» با صحنههای موزیکالِ رنگارنگ و پُرزرق و برق به خوبی انجام میدهد. با این وجود نباید فراموش کنیم که فیلم لایو اکشن علاالدین – Aladdin تنها فیلم از نوع خودش در بازار نخواهد بود. سرگرمیهای خانوادهپسندِ زیادی مثل «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲»، «داستان اسباببازی ۴»، «مردان سیاهپوش بینالمللی» و احتمالا یک موزیکالِ بزرگ در قالب «راکتمن» در جریان چند هفتهی آینده اکران خواهند شد. اما اگر تصور کنیم که فیلم علاالدین – Aladdin عملکردی شبیه به بلاکباسترهای نُرمال آخرهفتهی «روز یادبود» خواهد داشت، آن وقت چه نتیجهای را میتوان برای آن پیشبینی کرد؟ اگر فیلم علاالدین – Aladdin عملکردی شبیه به «افراد ایکس: روزهای گذشتهی آینده» (۲۳۳ میلیون دلار از ۱۱۰ میلیون دلار افتتاحیه) داشته باشد و ۲/۱۱ برابرِ درآمدِ افتتاحیهاش بفروشد، درآمد نهایی ۲۲۲ میلیون دلاریاش پیشبینی میشود. اما اگر فیلم بهتر ظاهر شود و عملکردی شبیه به امثالِ «دزدان دریایی کاراییب ۵» و «آلیس درون آینه» داشته باشد و ۲/۲۹ برابرِ افتتاحیهاش بفروشد، فروشِ نهایی ۲۴۱ میلیون دلاریاش پیشبینی میشود این احتمال هم وجود دارد که فیلم خیلی ضعیفتر از اینها ظاهر شود و با عملکردی شبیه به «دزدان دریایی کاراییب: در آخرِ دنیا» و «افراد ایکس: آپوکالیپس»، ۱/۹۷ برابر درآمد افتتاحیهاش بفروشد و به ۲۰۷ میلیون دلار فروشِ نهایی برسد.
فیلم لایو اکشن علاالدین – Aladdin با ۱۲۱ میلیون دلاری که این آخرهفته در کشورهای خارجی به دست آورده، در حال حاضر به ۲۰۷ میلیون دلار افتتاحیهی جهانی دست یافته است که شاملِ افتتاحیهی نه چندانِ قوی ۱۸/۷ میلیون دلاریاش در بازار چین میشود. اما از آنجایی که این فیلم تقریبا در دیگر نقاط دنیا خوب ظاهر شده است، حتما به بازار چین برای نجات دادنش نیاز ندارد. درنهایت به نظر میرسد که دیزنی با فیلم علاالدین – Aladdin به یک بلاکباسترِ لایو اکشن غیرابرقهرمانی دست یافته که بالاخره نفرینِ اکرانهای ضعیفِ آخرهفتهی «روز یادبود»شان را بعد از قطارِ شکستهای «شاهزادهی پارسی»، «تومارولند»، «آلیس درون آینه» و «سولو» خواهد شکست. فیلم لایو اکشن علاالدین – Aladdin شاید در پایانِ دورهِ اکرانش به درآمد بهتری نسبت به «سولو» (۲۱۳ و نیم میلیون دلار) در آمریکای شمالی دست پیدا نکند، اما احتمالا عملکردِ بهتری در کشورهای خارجی خواهد داشت. «آلیس درون آینه» ۷۵ درصد از درآمدش را از کشورهای خارجی به دست آورد و ۶۵ درصد از درآمد متوسط ۳۴۷ میلیون دلاری «دامبو» هم متعلق به کشورهای خارجی بود. اگر فیلم علاالدین – Aladdin هم مثل «دیو و دلبر»، ۴۰ درصد از درآمدش را از آمریکای شمالی و ۶۰ درصد از آن را از کشورهای خارجی به دست بیاورد، با دوامی شبیه به «سولو»، به ۲۲۰ میلیون درآمد خانگی و ۵۸۰ میلیون دلار درآمد جهانی دست خواهد یافت. این رقم شگفتانگیزی نیست، اما هرچه نباشد، ۳/۲۱ برابرِ بودجهی فیلم حساب میشود. تازه این در حالی است که احتمالِ مواجه شدنِ فیلم با استقبالِ غیرمنتظرهی سینماروهای خارجی را نادیده بگیریم. شاید ویل اسمیت دیگر قدرتِ ستارهای گذشتهاش را در آمریکای شمالی نداشته باشد، اما هنوز توانایی کشیدنِ مردم به سینماها را در کشورهای خارجی دارد؛ او یکی از فاکتورهایی بود که جوخهی انتحار را بدون بهره بردن از بازار چین، به ۷۴۵ میلیون دلار درآمدِ جهانی رساند و کمک کرد تا هر دوی «مردان سیاهپوش ۳» و «هنکاک»، سروصدای رسانهی منفی دور و اطرافشان را پشت سر بگذارند و به ۶۲۴ میلیون دلار در دنیا دست پیدا کنند. اگر بخواهیم بهطرز دیوانهواری خوشبین باشیم، فیلم علاالدین – Aladdin با کسب ۲۵۹ میلیون دلار در گیشهی خانگی (۳۵ درصد از درآمد کلیاش) و کسب ۶۵ درصد از درآمدِ کلیاش از کشورهای خارجی، میتواند به ۷۴۰ میلیون دلار درآمد جهانی نیز برسد. البته که این احتمال وجود دارد که فیلم لایو اکشن علاالدین – Aladdin بعد از آخرهفتهی افتتاحیهاش با کله سقوط کند و نابود شود یا حتی با وجود ویل اسمیت در نقش غولِ چراغ جادو نتواند نظرِ سینماروهای خارجی را جلب کند. اما فعلا در حال حاضر چیزی که مهم است این است که فیلم افتتاحیهی بزرگی را با مشتریانِ اکثرا راضیاش تجربه کرده و بخشِ سختِ کار را پشت سر گذاشته است.
اما دومین تازهاکران این هفته فیلم ترسناک برایتبرن – Brightburn محصول سونی و اسکرینجمز است که به نتیجهی نه چندان هیجانانگیزی دست یافت. این فیلم به کارگردانی دیوید یارووسکی و تهیهکنندگی جیمز گان که اورجینِ استوری سوپرمن را به یک فیلمِ اسلشرِ خونآلودِ بزرگسالانه تبدیل کرده، اگرچه نقدهای مثبت و ضد و نقیضی دریافت کرد.
اما از سروصدای رسانهای زیادی قبل از شروعِ آخرهفتهی افتتاحیهاش بهره نمیبرد. در نتیجه فیلم به ۷ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار افتتاحیهی جمعه تا یکشنبه و ۹ میلیون دلار افتتاحیهی جمعه تا دوشنبه دست یافت که چندان غافلگیرکننده هم نیست. این فیلم که با ۷ میلیون دلار بودجه تهیه شده، احتمالا با ۱۸ میلیون دلار درآمد نهایی به کارش پایان خواهد داد. سومینِ تازهاکران آخرهفته اما «بوکاسمارت» (Booksmart) است که پس از اکران در دو هزار و ۵۰۵ سینما، به درآمدِ قابلتوجهای دست نیافت. این کمدی دورانِ بلوغ که توسط اُلیویا وایلد کارگردانی شده، از زمانیکه در جشنوارهی «جنوب از جنوب غربی» اکران شد تاکنون سروصدای زیادی به راه انداخته بود و نقدهای فوقالعاده مثبتی دریافت کرده بود. اما مشکلِ اینجور فیلمها در گیشه این است که وقتی مردم میتوانند در خانه روی کاناپه لم بدهند و سریالهای مشابهی آن را تماشا کنند، به زور میتوان مردم را برای دیدنِ یک کمدی زنانهی بزرگسالانه به سینماها کشاند؛ حالا هرچقدر هم آن فیلم خصوصیاتِ لازم برای بدل شدن به کلاسیکِ آیندهی ژانرش را داشته باشد. بالاخره در چند سال اخیر فیلمهایی مثل «فهرست کارها» (The To Do List) در سال ۲۰۱۳ و «مرز هفده سالگی» (The Edge of Seventeen) در سال ۲۰۱۶ را داشتیم که با وجود تمام شگفتانگیز بودنشان، به موفقیتهای بزرگی در گیشه تبدیل نشدند. بااینحال، افتتاحیهی جمعه تا یکشنبهی ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار دلاری (و افتتاحیهی جمعه تا دوشنبهی ۸ میلیون دلاریاش) این فیلم اصلا خوب نیست. این فیلم در بهترین حالت به چیزی حدود ۲۰ میلیون دلار دست خواهد یافت که یک تراژدی ناراحتکننده برای چنین فیلمِ تحسینشدهای حساب میشود.
در زمینهی فیلمهای قدیمی جدول، با انتقام جویان ۴ – اونجرز: بازی پایانی – Avengers: Endgame شروع کنیم که ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دیگر در جریان پنجمین آخرهفتهی جمعه تا یکشنبه و ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در جریان آخرهفتهی جمعه تا دوشنبهاش کسب کرد. رقمی که مجموعِ درآمدِ ۳۲ روزهی فیلم برادران روسو را به ۸۰۳ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار در گیشهی خانگی میرساند. پس بله، انتقام جویان ۴ با عبور از مرز ۸۰۰ میلیون دلار در جریان یک ماه، بعد از «جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد» به دومین فیلمی در تاریخ تبدیل شد که موفق به انجام آن شده است. مجموعِ درآمد ۸۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری اونجرز: پایان بازی، این فیلم را با احتساب نرخ تورم بالاتر از مجموعِ «مهاجمان صندوقچهی گمشده» (۷۹۷ میلیون دلار)، «نیش» (۸۰۳ میلیون دلار) و «شیرشاه» (۸۰۳ میلیون دلار) قرار میدهد. در نتیجه، انتقام جویان: بازی پایانی در بین پُرفروشترین فیلمهای سینما با احتساب نرخ تورم، در جایگاه نوزدهم قرار میگیرد. اگر تصور کنیم که این فیلم میتواند به حداقل ۸۵۰ میلیون دلار دست پیدا کند، پس احتمالا تا پایان دورهی اکرانش جایی بین «بازگشت جدای» (۸۴۷ میلیون دلار) و آواتار (۸۷۷ میلیون دلار) در جایگاه شانزدهم این فهرست قرار خواهد گرفت. اما اگر فیلمهایی که فقط بهدلیل اکرانهای دوباره، بلیتهای بیشتری نسبت به اونجرز: بازی پایانی فروختهاند را رقابت با آن حذف کنیم («امپراتوری ضربه میزند»، «۱۰۱ سگ خالدار» و «سفید برفی و هفت کوتوله»)، آن وقت انتقام جویان ۴ در فهرست پُرفروشترین فیلمهای تاریخ با احتساب نرخ تورم، به ردهی سیزدهم صعود میکند. چیزی که دربارهاش مطمئن هستیم این است که اونجرز ۴ قرار نیست تا به مجموعِ ۹۳۷ میلیون دلاری «نیرو برمیخیزد» نزدیک شود، چه برسد که از آن عبور هم کند. «نیرو برمیخیزد» به خاطر غیبت طولانیمدت مجموعه «جنگ ستارگان»، تبلیغات دهان به دهانِ معرکهاش و دوامِ شکستناپذیر فصل کریسمس، از چنان طوفانِ سهمگینی بهره میبرد که اونجرز: بازی پایانی با وجود افتتاحیهی غولآسایش نمیتوانست آن را تکرار کند.
اما در جایگاه دوم جدول جان ویک ۳: پارابلوم – John Wick 3: Parabellum را داریم که ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در دومین آخرهفتهی جمعه تا یکشنبهاش فروخت که بهمعنی ۵۷ درصد افت فروش نسبت به افتتاحیهی ۵۷ میلیون دلاریاش است. این افت فروش بهتری در مقایسه با «ددپول ۲» (منفی ۶۵ درصد) است، اما به خوبی «پیچ پرفکت ۲» (منفی ۵۵ درصد) و «مد مکس: جادهی خشم» (منفی ۴۳ درصد) در همین آخرهفتهی نیست. با این وجود، جدیدترین اکشنِ کیانو ریوز که با ۷۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، به مجموع ۱۰ روزهی ۱۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است. این فیلم با ۳۰ میلیون دلاری که در آخرهفتهی دومِ جمعه تا دوشنبهاش میفروشد، به مجموع یازدهی روزهی ۱۰۷ میلیون دلار خواهد رسید که آن را بالاتر از درآمدِ ۹۲ میلیون دلاری «جان ویک ۲» قرار میدهد. همچنین درآمد جهانی ۱۸۱ میلیون دلاری «جان ویک ۳»، بیشتر از درآمد جهانی ۱۷۱ میلیون دلاری «جان ویک ۲» است. باید صبر کنیم و ببینیم که آیا «جان ویک ۳» آنقدر دوام میآورد تا بتواند به یکی از فیلمهای غیر«گرگ و میش»/غیر«هانگر گیمز» استودیوی لاینزگیت که به فراتر از ۳۰۰ میلیون دلار درآمد جهانی دست پیدا کرده تبدیل شود یا نه. اما شاید شگفتانگیزترین رکوردی که «جان ویک ۳» میتواند بشکند این است که با رسیدن به ۱۸۴ میلیون دلار درآمد خانگی (غیرمحتمل) و ۳۴۲ میلیون دلار درآمد جهانی (کمی محتمل)، دو برابر درآمد خانگی و جهانی «جان ویک ۲» بفروشد و از آنجایی که «جان ویک ۲» هم درآمد خانگی و جهانی قسمت اول جان ویک را دو برابر کرده بود، آن وقت سهگانهای خواهیم داشت که دنبالههایش، درآمدهای قسمتهای قبلیشان را دو بار پشت سر هم، دو برابر کردهاند. اما حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، «جان ویک ۳» حتی با دوامی شبیه به «پیچ پرفکت ۲» و «ددپول ۲» به ۱۵۵ میلیون دلار فروش خانگی دست خواهد یافت و اگر مثل گذشته، سهم درآمد خانگی و خارجیاش، ۵۷ به ۴۳ باشد، آن وقت درآمدِ جهانی ۲۶۹ میلیون دلاریاش پیشبینی میشود؛ رقمی که بهمعنی ۵۷ درصد رشد فروش نسبت به قسمت قبل است که تقریبا بیسابقه است. فراموش نکنیم که جان ویک ۳ در حالی در حال تجربه کردنِ رشد فروشهایی شبیه به فیلمهای «کاپیتان آمریکا» است که برخلافِ آن فیلمها، از هیچِ ابرقهرمان تازهای برای جلب نظر سینماروها بهره نمیبرد. هر اتفاقی که الان دارد میافتد همه از صدقهسری رشد طبیعی آیپی «جان ویک» و خوردنِ نان بازوی خودش است.
در ردهی چهارم جدول به پوکمون: کاراگاه پیکاچو – Pokemon: Detective Pikachu محصول برادران وارنر و لجندری میرسیم که ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دیگر در سومین آخرهفتهاش به دست آورد و به مجموعِ ۱۷ روزهی ۱۱۶ میلیون دلار رسید. این فیلم تا فردا از مرزِ ۱۲۰ میلیون دلار عبور میکند و مأموریت بعدیاش عبور از درآمدِ ۱۳۱ میلیون دلاری «توم ریدر» (Tomb Raider) خواهد بود؛ رقمی که آن را به پُرفروشترین فیلم ویدیو گیمی گیشهی آمریکای شمالی تبدیل خواهد کرد. فیلم پوکمون: کاراگاه پیکاچو – Pokemon: Detective Pikachu اما ۲۴ میلیون دلار دیگر هم از کشورهای خارجی به دست آورد تا به مجموعِ خارجی ۲۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و مجموعِ جهانی ۳۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسد؛ رقمی که آن را پشت سر «رمپیج» (۴۲۸ میلیون دلار) و «وارکرفت» (۴۳۳ میلیون دلار) در جایگاه سوم پُرفروشترین فیلمهای ویدیو گیمی دنیا قرار میدهد. فیلم کاراگاه پیکاچو – Pokemon: Detective Pikachu در حالی تا پایان دورهی اکرانش برای گرفتنِ جای «وارکرفت» خیز برخواهد داشت که احتمالا قبل از عبور از آن، از نفس خواهد افتاد. مخصوصا باتوجهبه اینکه این فیلم از هفتهی بعد، رقیبِ بزرگی در قالب «گودزیلا: پادشاه هیولاها» (Godzilla: King of Monsters) خواهد داشت. درآمد «کاراگاه پیکاچو» باتوجهبه بودجهی ۱۵۰ میلیون دلاریاش بیشتر از اینکه یک موفقیتِ غیرمنتظره باشد، یک موفقیت کم و بیش قابلقبول حساب میشود. در جایگاه هفتم جدول «سفر یک سگ» (A Dog’s Journey)، محصول یونیورسال جای گرفته که ۴ میلیون دلار دیگر در دومین آخرهفتهاش فروخت و به مجموعِ ۱۶ میلیون و ۲۴۱ هزار دلار دست یافت که کماکان کمتر از افتتاحیهی ۱۷ میلیون دلاری «هدف یک سگ» است. کمدی «کلاهبرداری» (The Hustle) با بازی آن هاتاوی و رِبل ویلسون ۳ میلیون و ۸۱۲ هزار دلار دیگر کسب کرد. این فیلم که با ۲۱ میلیون دلار بودجه تهیه کرده، به مجموعِ ۱۸ روزهی ۳۱ میلیون دلار در خانه و ۶۶ میلیون دلار در دنیا دست یافته است. «مزاحم» (The Intruder)، محصول سونی هم به دوامِ خوبش ادامه داد و با کسب ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار در چهارمین آخرهفتهاش، به مجموعِ ۲۵ روزهی ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. منبع: زومجی/
۱۰ فیلم برتر گزارش باکس آفیس آمریکا در هفته آخر ماه می ۲۰۱۹
ردیف | نام فیلم | درآمد آخرهفته | مجموع آمریکای شمالی |
---|---|---|---|
۱ | Aladdin | ۸۶/۱ میلیون دلار | ۸۶/۱ میلیون دلار |
۲ | John Wick: Chapter 3 – Parabellum | ۲۴/۳ میلیون دلار | ۱۰۰/۹ میلیون دلار |
۳ | Avengers: Endgame | ۱۶/۸ میلیون دلار | ۷۹۸/۱ میلیون دلار |
۴ | Pokemon Detective Pikachu | ۱۳/۳ میلیون دلار | ۱۱۶/۱ میلیون دلار |
۵ | Brightburn | ۷/۵ میلیون دلار | ۷/۵ میلیون دلار |
۶ | Booksmart | ۶/۵ میلیون دلار | ۶/۵ میلیون دلار |
۷ | A Dog’s Journey | ۴ میلیون دلار | ۱۴/۹ میلیون دلار |
۸ | The Hustle | ۳/۸ میلیون دلار | ۲۹/۸ میلیون دلار |
۹ | The Intruder | ۲/۲ میلیون دلار | ۳۱/۹ میلیون دلار |
۱۰ | Long Shot | ۱/۵ میلیون دلار | ۲۸/۶ میلیون دلار |
واقعا غیر قابل باوره که دیزنی چجوری با سیاست هاش تونست بزرگ ترین آی پی های دنیا رو بخره و از آن خودش کنه…اواتار اونجرز استاروارز… باکس آفیس رو ترکونده. عملا گزارش فروش سینمای امریکا رو جابجا کرده
فکر کنم مردم تو آمریکا بعد از اند گیم به فیلمی مثل علاءالدین نیاز داشتند که حالشونو خوب کنه احتمالا یکی از دلایل فروش خوبش همین باشه
.
.
.
و در باکس آفیس آینده
گودزیلا وارد میشود
هی زندگی …
خوش بحالشون که هفته ی دیگه گودزیلا رو توی سینماهای خفن آی مکس میبینن :/ گودزیلا بیاد باکس افیس و گزارش فروش سینمای امریکا رو می ترکونه
شاید هفته دیگه parasite هم اومد شنیدم رکورد پیش توزیع رو زده…. البته ۳۰ may میاد میره برای ۲ هفته بعد پ. بیاد رکورد فروش باکس افیس م می ترکونه
منتظر گودزیلا هستم
پادشاه هیولاها
رتبه اول باکس افیس رو مال خودش میکنه
مرسی بابت اینکه گزارش باکس افیس رو بیش از اندازه طولانی نکردین ، عالی میشه اگه جنبه خبری داشته باشه و به اندازه کافی کوتاه ، گاهی جنبه تفسیری پیدا میکنه و خیلی طولانی میشه … من نمیدونم چرا علاقه دارم اونجرز رکورد اواتار و بشکنه در صورتی که اواتار هم فیلم خوبی بود هم به سلیقه من نزدیکتر !
مرسی از باکس آفیسم و زحمتتون خسته نباشید که به موقع اماده ش کردید ممنون.
Booksmart رو دیدم واقعا خوب بود نسخه دخترونه Superbad بود فک کنم دلیل فروش کمش اینه که نتفلیکس منتشرش کرده و مردم نیاز نیست بروند سینما البته من بودم میرفتم
باکس افیس خودشو گرم کنه که گودزیلا پادشاه هیولاها داره میاد :))))
باید دید گودزیلا موقع اکرانش چه عملکردی داره … فقط ادم تبلیغ گودزیلا می بینه چطور قسمت بعدی می خوان با کینگ کونگ مبارزه شون درست کنن درسته کینگ کونگ نسبت به نسخه ی قبلی بزرگ ترش کردن ولی باز نسبت به گودزیلا خیلی کوچکی تر و ضعیف تر هستش
من دیروز کارآگاه پیکاچو رو دیدم و می تونم بگم یکی از بدترین فیلمهایی بود که امسال تا الان اکران شده. فیلم جمعا دو خط فیلمنامه نصفه و نیمه داره، که اولش حداقل بامزه و جذاب هست اما از نیمه داستان به قدری سطحی، احمقانه و بی مزه می شه گه حتی بچه ها رو هم نمی خندونه. متاسفانه این روند نزولی با طولانی بودن فیلم، فرصت خوبی برای کش اومدن داشته و هر چه فیلم جلوتر می ره، بدتر و بدتر می شه تا تویست نهایی فیلم که می تونه یکی از بدترین های تاریخ باشه و توی کلاس های فیلمنامه نویسی به عنوان مثال به کار بره. کلا پیشنهاد می کنم خاطرات خوب کودکی تون رو با دیدن این فیلم نابود نکنید. از همه بدتر حظور کن واتانابه و رایان رینولدز خست که از الان اسمشون رو برای تمشک طلایی می شه پیش بینی کرد. برایت برن هم که هیچ بیننده ای راضی نبوده. من هنوز ندیدم ولی همه معتقدن ایده روی کاغذ بامزه بوده ولی روی پرده فاجعه. باید دید جیمز گان با جوخه انتخار چه کار می کنه. من فعلا امیدم به جان ویک و راکتمن هست و بعد هم گادزیلا و دارم فونیکس می یاد. تا اینجا که فصل خیلی بالا و پایین داشته. ببینیم بعدش چی می شه.
در نبود خلاقیت کلک جدید هالییود ، بازسازی فیلم های انیمیشن محبوب ، بزرگسالانی که در کودکی و نوجوانی این انیمیشن ها را دیده اند حالا برای تجدید خاطره بازسازی ها را با پرداختی پر زرق برق می بینند. شیرشاه رو هم ساخته اند قبل از این هم دامبو ،
این جور فیلم ها مثل بستنی چوبی می مونه ، یکبار میل می فرمایید و تمام ،
برخی اوقات که افسردگی می گیرم فیلم ماسک جیم کری رو نگاه می کنم ، با اینکه ده ها بار دیدمش ولی هر بار که می بینم برای من تازگی داره ، درحالیکه cgi ماسک متعلق به سپیده دم تاریخ انیمیشن سه بعدی است و اصلا قابل مقایسه با اوضاع و احوال الان نیست ولی به خاطر داستان خوب و کارگردانی و بازی حیرت انگیز جیم کری تبدیل شده به فیلمی بدون تاریخ مصرف … یا فیلم پارک ژوراسیک ، این یکی را هم هر چند وقت یکبار می بینم بیشتر به خاطر داستان فوق العاده اش.
دیزنی داره دنیای فیلم رو هم میگیره