بهترین فیلم های ۲۰۲۴ | فیلم های جدیدی که باید تماشا کنید

  • توسط WentWorthMiller
  • ۳ ماه قبل
  • ۰
بهترین فیلم های 2023 | فیلم های جدیدی که باید تماشا کنید

یک سالی هست که سالن‌های سینما بسته‌شده‌اند، جشنواره‌هایی که انتظارشان را ‌می‌کشیدیم مجازی برگزار می‌شوند. فیلم‌های موفق در انبار خاک می‌خورند و به‌نوعی زندگی امروزه ما نیز به یک فیلم در ژانر تراژدی تبدیل شده است. ولی با تمام این‌ها، داستان‌های علمی تخیلی، واقعی، درام و کمدی به ما کمک کردند به‌خوبی بااین‌همه گیری مقابله کنیم و همچنان اوقات خوش و هیجان‌انگیزی را حتی کنار صفحه‌نمایش کوچک خود داشته باشیم. مشخص نیست که آیا سال ۲۰۲۲ ما را به سینما بازمی‌گرداند یا نه، ولی با توجه به فیلم‌های نابی که در ۱۲ ماه گذشته به‌صورت مجازی اکران شده‌اند، دیدیم که سینما در همه شرایط و حال و احوالی زنده و پویا است. این یک سال فیلم‌سازان تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند که بهترین آثار را از خود به یادگار بگذارند، پویا، منحصربه‌فرد و پیروزمندانه این‌ها انتخاب‌های ما برای بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ هستند.

بهترین فیلم های ۲۰۲۳ ایرانی

درحالی‌که چرخ خیلی از صنایع خوابیده است، صنعت سینمای جهان و ایران همچنان در تکاپو هستند. در اینجا نگاهی به فیلم‌های برتر ایرانی در سال ۲۰۲۳ می‌اندازیم. «مطرب» با بازی بی‌نظیر پرویز پرستویی و محسن کیایی و «خوب، بد، جلف۲» در ژانر کمدی با بازی سام درخشانی و پژمان جمشیدی جز پرفروش‌ترین فیلم‌های ایرانی در سال گذشته بوده‌اند. درحالی‌که ازنظر خیلی از منتقدان و مردم «جان دار» با درخشش فاطمه معتمد آریا، جواد عزتی و حامد بهداد به‌عنوان بهترین فیلم در جایگاه اول قرار می‌گیرد، در ادامه «ماجرای نیمروز۲» در ژانر اکشن با کسب ۳ جایزه در جشنواره فجر جایگاه دوم را تصاحب می‌کند. جایگاه سوم متعلق به فیلم «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت است. سروش صحت برای این فیلم جایزه سیمرغ بهترین کارگردانی را کسب کرده است و علی مصفا دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را به دست آورده است.

دانلود بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

دانلود فیلم مطرب با بازی پرویز پرستویی و محسن کیایی در ژانر کمدی

دانلود فیلم خوب، بد، جلف ۲، یکی دیگر از بهترین فیلم‌های ایرانی سال ۲۰۲۳

دانلود فیلم جان دار با بازی فاطمه معتمدآریا و حامد بهداد و جواد عزتی

دانلود فیلم ماجرای نیمروز ۲ که جوایز متعددی را هم کسب کرده است.

بهترین فیلم های 2023 خارجی

بهترین فیلم های ۲۰۲۳ خارجی

هر ساله تعداد زیادی از فیلم‌های با کیفیت و تماشایی خارجی را شاهد هستیم که برخی از آنها واقعا پرکشش و گیرا هستند. در ادامه این قسمت به معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۳ خارجی می‌پردازیم.

اولین گاو (First Cow): داستان خردمندانه کلی ریخاردت که جایزه بهترین فیلم در محافل فیلم نیویورک را به دست آورده است، با کشف دو اسکلت در جنگل آغاز می‌شود. این فیلم نقدی بر سیستم سرمایه‌داری و رویای آمریکایی است که وقایع تلخ و شیرین زندگی را در محیطی زنده بیان می‌کند.

دیک جانسون مرده است (Dick Johnson Is Dead): این فیلم به کارگردانی کریستن جانسون، اثری از خاطرات است که با لمس سورئال ساخته‌شده است. جانسون به‌جای اینکه فقط از پدرش، یک روانپزشک شاد از واشنگتن فیلمی بسازد، سعی دارد با کاوش در تمام امور با یک ترس جهانی مقابله کند، مرگ.

از دست نده:  بازی گاد آو وار - God of War برنده بهترین بازی سال BAFTA Games Awards 2019

 باکورائو (Bacurau): وقتی یک فیلم داستانی را در مورد پیوستن جامعه برای مبارزه با مهاجمان خارجی روایت می‌کند، عکس‌ها، لحظات و قهرمانان خاصی وجود دارند که می‌خواهید ببینید. خونریزی، انتقام‌جویی و عدالت همه در باکورائو جای گرفته است.

بهترین فیلم های ۲۰۲۳دوبله فارسی

اگر شما هم به ژانر ابرقهرمانی علاقه‌مند هستید بهتر است هرچه سریع‌تر دو فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ (Wonder women 1984) و بیوه سیاه (black widow) را تماشا کنید. این دو جز بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سال۲۰۲۳ بوده‌‌اند. اتفاقات فیلم بیوه سیاه در زمان دو فیلم Capitan America: civil war و avengers: infinity warجریان دارد که ناتاشا بعد از مدت‌ها با خانواده خود دیدار می‌کند تا کاری ناتمام را به سرانجام برسانند. در فیلم جدید زن شگفت انگیز ۱۹۸۴، پرنسس دایانا با دو دشمن قدرتمند روبرو می‌شود و از طرفی با استفاده از سنگ‌های آرزو تلاش می‌کند عشق قدیمی خود را به زندگی برگرداند، اما برای انجام این کار باید هزینه‌ای گزاف بپردازد.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ عاشقانه

هیچ‌چیز نمی‌تواند شما را هنگامی‌که راحت‌ترین لباس خود را پوشیده‌اید، غذای موردعلاقه خود را سفارش داده‌اید و در کاناپه فرورفته‌اید شکست دهد. در این لحظه آماده‌اید با دیدن یک فیلم عاشقانه قلبتان شکسته شود و دوباره کنار هم قرار بگیرد.

فیلم گالری قلب شکسته (The broken hearts gallery): لوسی (ویسواناتان) به‌تازگی با کمک بهترین دوستانش و یک پسر جدید به نام نیک (مونتگومری) یک گالری ایجاد می‌کند که افراد می‌توانند وسایل مربوط به روابط گذشتشان را در آن بگذارند.

کلمات روی دیوارهای حمام (Words on bathroom walls): در سال آخر دبیرستان آدام که درگیر بیماری روانی شده است، برای فرار از زورگویی‌ دیگر دانش‌آموزان به یک مدرسه کاتولیک منتقل می‌شود. در روز اول او با شخصی متفاوت از دیگران روبرو می‌شود و سرآغاز رابط‌هایی هیجان‌انگیز رقم می‌خورد.

دختر والی (Valley girl): هنگامی‌که داستان‌های کلاسیک در سال ۱۹۸۳ با موسیقی ادغام می‌شوند، دو نوجوان عشقی غیرمنتظره را در بلوار هالیوود پیدا می‌کنند. لباس‌ها، ظاهر و آرایش دقیقاً به همان زیبایی است که شما تصور می‌کنید.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ رمانتیک

سپس تو آمدی (Then came you): آنابل که به‌تازگی بیوه شده ، سفر خود را به دور دنیا آغاز می‌کند و به مکان فیلم های موردعلاقه خود و همسرش سفر می‌کند. اولین توقف؟ اسکاتلند، جایی که یک مرد خوش تیپ در انتظار  اوست.

قلب‌های شیمایی (Chemical hearts): بر اساس رمان قلب های شیمیایی ما نوشته کریستال ساترلند. هنری پیج (آبرامز) در اولین ملاقات با دانشجوی جدید گریس تاون (رینهارت) سخت عاشق او می‌شود اما نمی‌داند  رازی که گریس پنهان کرده است می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد.

پالم اسپرینگز (Plam springs): مثل فیلم روز گرندهاگ (Groundhog Day 1993) است، اما خیلی جذاب‌تر. دو غریبه در یک عروسی در پالم اسپرینگز در یک حلقه زمانی بی‌پایان قرار می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند از آن نهایت استفاده را ببرند.

بهترین فیلم‌های 2023 ترسناک

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ ترسناک

قبل از تعطیل شدن سالن‌های نمایش، ژانر ترسناک با پیشرفت‌های خیره‌کننده‌اش که از سال ۲۰۱۰ شروع‌شده است، همراه شده بود. فیلم مرد نامرئی توانست به‌خوبی با کمترین هزینه توجه‌ها را معطوف به این ژانر کند، این در حالی است که رنگ خارج از فضا (Color Out of Space) توانست بعد از احیاگر (Re-Animator) بهترین اقتباس را از نوشته‌های لاوکرفت پدید آورد. همان‌طور که در اواخر سال به سمت افتتاح مجدد سینماها نزدیک شدیم فیلم‌هایی مثل  عجیب و غریب (Freaky)، اجاره بها (The Rental) و متصرف (Possessor) به‌خوبی موفق شدند مردم را مجذوب کنند.

از دست نده:  بررسی فیلم تالکین - Tolkien از دید منتقدان سایت های معتبر دنیا

نفرین لیورونا (La Llorona): انریکه ژنرال بازنشسته و خشمگین سرانجام برای قتل‌عام هزاران مایان در دهه‌های گذشته محاکمه می‌شود. این فیلم یک افسانه آشنا توام با اتفاقات سیاسی و غیرطبیعی را روایت می‌کند.

فیلم مرد نامرئی (The invisible man): سیسیلیا کاس (الیزابت ماس) در یک رابطه خشن و کنترل‌کننده با یک دانشمند ثروتمند گرفتار شده است. مرد نامرئی ثابت می‌کند که گاهی می‌توان با دیدگاهی ساده شروعی دوباره داشت.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ ترسناک شیطانی

در این بخش به معرفی بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ ترسناک شیطانی می‌پردازیم و بهترین‌های این ژانر را در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهیم کرد.

فیلم یادگار (Relic): این فیلم به‌آرامی و در فضایی ترسناک تنش را به حداکثر می‌رساند. در این داستان یک زن رفتار بی‌ثبات مادرش را به شخصیتی شیطانی در خانه فرسوده خانواده خود پیوند می‌زند. فیلم با گم‌شدن ادنا، مادربزرگ خانواده شروع می‌شود.

فیلم تاریک و شرور (The dark and the wicked): عنوان این فیلم خود به‌تنهایی یک داستان ترسناک ناراحت‌کننده را نمایش می‌دهد. در یک مزرعه خلوت، مردی آرام‌آرام در حال مرگ است و در بستر بیماری با آخرین نفس‌هایش می‌جنگد.

رنگ خارج از فضا (Color Out of Space): چند سالی هست که اقتباس خوبی از داستان‌های لاوکرفت نداشته‌ایم اما امسال ریچارد استنلی توانست به‌خوبی از پس کارگردانی این داستان براید. این فیلم در مورد یک خانواده به‌ظاهر طبیعی آمریکایی است که خود را در معرض یک شهاب‌سنگ قرار می‌دهند. کارگردان و همکارانش موفق شدند از بهترین جنبه‌های داستان تاریک لاوکرفت استفاده کنند و درعین‌حال جلوه‌های جدید خودشان را نیز اضافه کنند.

بهترین فیلم‌های 2023 خون‌آشامی

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ خون‌آشامی

از زمان شروع افسانه خون‌آشام، این موجودات ماورا و طبیعی بیش از هر چیزی الهام‌بخش برای انسان‌ها بوده‌اند. اگر به تاریخچه این فیلم‌ها نگاهی بیندازیم شاهد موفقیت چشمگیر آن‌ها در گیشه نیز خواهیم بود. داستان جاودانگی چیزی است که احتمالا هرگز کسل‌کننده نخواهد شد.

Vampire virus: در این فیلم زنی در یک حادثه مرگبار مبتلابه ویروسی می‌شود که باعث تبدیل شدنش به خون آشام خواهد شد.

خدای خون آشام (The vampire god): در این فیلم ژان، یک خون آشام است و برای نجات خود به گذشته بازمی‌گردد جایی که برای اولین بار این نفرین را ارث برده است.

خون آشام های محله براکس (Vampires vs. the Bronx): در این داستان، گروهی از دانش‌آموزان برای نجات محله خود از شر خون‌آشام‌ها گرد هم جمع می‌شوند.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ خون‌آشامی گرگینه

فیلم های خون آشامی گرگینه نیز مخاطبان خاص خود را دارد. ما در فهرست زیر به معرفی دو نمونه از بهترین‌های این ژانر در سال ۲۰۲۳ پرداخته‌ایم:

The magic kids three unlikely heroes: بچه‌های جادویی فیلمی در ژانر فانتزی به کارگردانی تیم تریگسر است. والد خون‌آشام نوجوانی است که به‌تازگی وارد مدرسه‌ای جادویی شده است و با کمک یک پری و گرگینه تلاش می‌کند شهرش را نجات دهد.

یک گرگینه در انگلیس (A werewolf in England): این فیلم که در ژانر ترسناک بر روی پرده سینما رفته است، داستان یک کشیش و جنایتکار را حکایت می‌کند که به روستایی دورافتاده پناهنده شده‌اند، غافل از اینکه گرگینه‌ها انتظارشان را می‌کشند.

از دست نده:  گرین بوک یا کتاب سبز - Green Book بهترین فیلم اسکار 2019

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳‌‌ IMDB

درنهایت می‌رسیم به بهترین فیلم‌ها از نگاه ‌‌IMDB. دیگر کمتر کسی در دنیای سینماست که با این اسم ناآشناست، ‌‌IMDB در انتهای سال فهرستی از بهترین فیلم های سال گذشته که ازنظر منتقدان و مردم بیشترین امتیاز را گرفته‌اند، منتشر می‌کند. در ادامه به سه فیلم برتر از نگاه این موسسه می‌پردازیم.

دادگاه شیکاگو ۷ (The trial of the chicago7): داستان پیرامون ۷ نفر در دادگاه است که هرکدام با اتهامات مختلف درمورد قیام کنگره ملی دموکراتیک در سال ۱۹۶۸ در شیکاگو مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.

زن جوان نوید دهنده (Promising young women): درمورد زن جوانی است که از یک اتفاق غم‌انگیز در گذشته خود آسیب‌دیده است و به دنبال انتقام از کسانی است که سر راه او قرار می‌گیرند.

عشق سیلوی (Sylvie’s love): داستان درمورد که یک زن جوان در دهه ۱۹۵۰ هارلم است که با یک ساکسیفونیست مشتاق در فروشگاه ضبط پدرش آشنا می‌شود. عشق آن‌ها عاشقانه‌ای شورانگیز را رقم می‌زند که فراتر از زمان، جغرافیا و موفقیت شغلی است.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ اکشن

ژانر اکشن حتی در اواسط یک بحران جهانی، با تعطیلی سالن‌ها و بیرون کشیدن فیلم‌ها از تقویم اکران، راهی برای زنده ماندن در گوشه و کنار فیلم‌های مختلف پیدا کرده است. طرفداران هنوز هم می‌خواهند تیم کماندوها را ببینند که با آدم‌های بد مبارزه می‌کنند، پلیس نشان خود را روی میز می‌اندازد و آدمکش‌ها سروصدا می‌کنند، این‌ها تغییر نخواهند کرد. اگرچه تجارت فیلم با مشکل روبرو بود، هنوز تعدادی فیلم از تریلرهای جنایی ناخوشایند گرفته تا چادرهای عظیم مسافرت در زمان وجود دارد که می‌تواند قلب و آدرنالین خود شما را تحریک کند. اگر به دنبال این نوع فضا هستید ، فیلم های زیر برای شروع عالی هستند.

پسران بد برای زندی (Bad boys for life): در این فیلم کارآگاهان میامی، مایک لوری و مارکوس برنت باید در برابر مادر و پسر موادفروش که شهر را به مرز ویرانی کشانده‌اند مقابله کنند.

زمان شکار (Time to hunt): در آینده نزدیک،کره درگیر یک بحران مالی می‌شود و زاغه‌نشینی به وجود می‌آید. از آن مناطق، گروهی از جوانان برای زنده ماندن مجبورند مرتکب جرم شوند.

تنها (Alone): وقتی بیماری شیوع پیدا می‌کند، آیدان در داخل آپارتمان خود سنگر می‌گیرد و شروع به جیره‌بندی غذا می‌کند. مجتمع او توسط Screamerهای آلوده غوطه‌ور می‌شود و جهان در هرج‌ومرج فرو می‌رود، او کاملا تنهاست و برای زندگی خود مبارزه می‌کند.

سخن پایانی

در شرایطی که امسال از رفتن به سینما و دیدن فیلم‌ها روی پرده‌ نقره‌ای محروم بودیم، همچنان دنیای سینما زنده و پویا به کار خود ادامه می‌دهد. در این مقاله باهم بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ را در ژانرهای مختلف بررسی کردیم؛ از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۳ گرفته تا بهترین فیلم های عاشقانه و یا ترسناک ۲۰۲۳؛ از فیلم های ایرانی تا فیلم خارجی. تا زمانی سینماها مجددا باز شوند، می‌توانید با دانلود بهترین فیلم های ۲۰۲۳ از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها