• خانه
  • >
  • سینما
  • >
  • بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۴ که مو به تن سیخ می کند

بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۴ که مو به تن سیخ می کند

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲ ماه قبل
  • ۵
بهترین فیلم های ترسناک 2020

فیلم ترسناک همیشه طرفدار داشته و دارد؛ بخصوص در این روزهای کرونایی که همه منتظر فیلم‌های ۲۰۲۴ به‌ویژه ژانر ترسناکش هستند. پس با بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ با ما همراه باشید.

فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ !!! فیلم‌هایی که برخلاف ژانرشان همیشه و در همه حال طرفداران بسیاری داشته، دارد و خواهند داشت. شاید بتوان تصور کرد یک روزی در دوران پساآخرالزمانی همه ژانرهای فیلمسازی نابود و منقرض شوند، اما هیچ موقع این ژانر از بین نخواهد رفت و همیشه داستانی برای ساخت این نوع فیلم‌ها وجود دارد. ژانر وحشت، یکی از ژانرهای محبوب دنیای سینماست. در طول این سال‌ها فیلم‌های ترسناک بسیاری از نوع فیلم ترسناک شیطانی تا فیلم‌های ترسناک خون‌آشامی ساخته شده که برخی در یادها ماندگار و بعضی برخلاف هزینه بالا برای ساخت نتوانست دل مخاطبان را تسخیر کند.

اگر به چند سال قبل نگاهی بیندازیم، بازه زمانی بین ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰، سال‌های تاریک برای ژانر ترسناک بود. در این سال‌ها تلاش چندانی برای ساخت فیلم ترسناک نشد و بیشتر شرکت‌های فیلم‌سازی برروی ساخت دنباله یا بازسازی عناوین قبلی تمرکز داشتند و فیلم جدیدی روانه بازار نمی‌کردند. اما اوضاع به همین شکل باقی نماند و خوشبختانه سال ۲۰۱۰ ژانر وحشت دوباره با آثار جدید پربار جان دوباره گرفت. کمپانی‌های فیلم‌سازی با ارائه عناوین ترسناکی همچون Hereditary ،The Witch ،Happy Death Day ،The Purge ،Get Out و Us ثابت کردند که چرا ژانر ترس اینقدر مخاطب و فن دارد. حال به لطف دهه پربار گذشته، می‌توان انتظار داشت پایان دهه پیش‌رو (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴) نیز عالی باشد و جردن پیل نام‌ها پایان این دهه را هالووینی‌تر از گذشته کنند.

تعداد زیادی فیلم ترسناک در ژانر وحشت وجود دارند که خاطره صحنه‌های دلهره‌آورشان از ذهن تماشاگر پاک نمی‌شود. به همین‌دلیل، انتخاب بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۴ دنیا کار دشواری است. ترس و وحشت، درست مثل کمدی، کاملا ذهنی و وابسته به طرز فکر و نگاه بیننده است. گاهی موضوع یا فیلمی که کسی را از ته دل می‌خنداند، ممکن است برای فرد دیگر خسته‌کننده و حتی احمقانه به نظر برسد. در مورد فیلم ترسناک چه از نوع شیطانی، چه از نوع خون‌آشامی نیز، چنین قانونی وجود دارد. ممکن است صحنه‌ای وحشت‌انگیز برای یک فرد، برای دیگری هیچ ترسی ایجاد نکند. در چنین بررسی‌هایی و برای انتخاب فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک دنیا، باید حالت روحی و سلیقه‌ی افراد نیز در نظر گرفته شود. حال اگر طرفدار فیلم ترسناک هستید و برای لیست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۴ در نت جستجو می‌کنید، پس موفق شدید. در این مقاله فهرستی از فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ را برای شما آماده کرده‌ایم.

 


فهرست بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۴ هوش از سرتان می پراند


فیلم ترسناک Underwater - کریستین استوارت

فیلم ترسناک Underwater

انتشار: ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴

بازیگران: کریستن استوارت، جسیکا هنویک، جان گلاگر، وینسنت کاسل، مامودو آتیه

فیلمی ترسناک با بازی ستاره‌ای همچون کریستن استوارت (Kristen Stewart) که در این فیلم نقش یک مهندس کشتی را ایفا می‌کند. این فیلم داستان یک گروه از دانشمند است که بعد از یک زلزله مهیب در آزمایشگاهی در زیر اقیانوس با موجوداتی عجیب و غریب روبرو می‌شوند. این فیلم با شکل و شمایلی شبیه به Cthulhu به ظاهر از Cthulhu Mythos الهام و اقتباس گرفته است. کارگردان این کار William Eubank با بازی گرفتن از افرادی نظیر  کریستن استوارت (Kristen Stewart)، جسیکا هنویک (Jessica Henwick)، جان گلاگر (John Gallagher)، وینسنت کاسل (Vincent Cassel)، مامودو آتیه (Mamoudou Athie) یک فیلم ترسناک به نسبت متفاوت را روانه بازار کرده است.

 

فیلم ترسناک Horse Girl - آلیسون بری

فیلم ترسناک Horse Girl

انتشار: ۷ فوریه ۲۰۲۴

بازیگران: آلیسون بری، دبی رایان، جان رینولدز، مولی شانن، جان اورتیز و پل ریزر

فیلم هورس گرل یک درام روانشناختی است که در ابتدا شخصیت اصلی فیلم یعنی سارا (با بازی Alison Brie) زنی ساده، خجالتی و درونگرا با زندگی آرام است و در یک فروشگاه صنایع دستی کار می‌کند؛ اما در ادامه راه، شرایط زندگی دچار تغییراتی ترسناک می‌شود که باید ببینید. به عبارت بهتر، آلیسون بری نقش فردی را ایفا می‌کند که دچار ناامیدی اجتماعی شده و دارای آرزوهای دور و دراز و دست نیافته بزرگی است؛ همین موضوع باعث شده کنترل زندگی از دستش خارج و دچار آشفتگی روحی شود. فیلم ترسناک Horse Girl عنوانی رویایی-ترسناک-علمی-تخیلی است که هرچه کمتر در مورد آن بدانید برای تماشای آن در ابتدای کار بهتر است. این فیلم با بازی ستاره‌هایی همچون آلیسون بری (Alison Brie)، دبی رایان (Debby Ryan)، جان رینولدز (John Reynolds)، مولی شانن (Molly Shannon)، جان اورتیز (John Ortiz) و پل ریزر (Paul Reiser) و گارگردانی جف بائنا (Jeff Baena) روانه بازار شده است.

از دست نده:  فیلم های جشنواره فجر؛ انیمیشن آخرین داستان

 

The Invisible Man - فیلم ترسناک علمی-تخیلی 

فیلم ترسناک The Invisible Man

انتشار: ۲۷ فوریه ۲۰۲۴

بازیگران: الیزابت ماس، آلدیس هاج، استورم رید، هریت دایر

The Invisible Man یک فیلم ترسناک علمی-تخیلی به کارگردانی و نویسندگی لی وانل (Leigh Whannell) استرالیایی است. این فیلم داستان زندگی زنی به نام سیسیلیا کاس با بازی الیزابت ماس است که چندی بعد از خودکشی دوست پسرش اتفاقات عجیبی برایش می‌افتد. به عبارت بهتر، سیسیلیا بعد از مرگ و خودکشی دوست‌پسرس فکر می‌کند که او هنوز نمرده و به نوعی قابلیت تبدیل شدن یک مردنامرئی را پیدا کرده است. این فیلم با ۷ میلیون دلار بودجه، فروشی ۱۲۸ میلین دلاری در باکس آفیس را تجربه کرد. در این فیلم علاوه بر نقش اول آن یعنی الیزابت ماس (Elisabeth Moss)، افرادی چون آلدیس هاج (Aldis Hodge)، استورم رید (Storm Reid)، هریت دایر (Harriet Dyer)، مایکل دورمن (Michael Dorman) و الیور جکسون (Oliver Jackson-Cohen) نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

فیلم ترسناک Swallow

فیلم ترسناک Swallow

انتشار: ۶ مارس ۲۰۲۴

بازیگران: هیلی بنت، آستین استول، الیزابت مارول، دیوید راش

فیلم Swallow یک عنوان ترسناک خشک و خالی در ژانر وحشت نیست و باید از دید روانشناسی به آن نگاهی ویژه انداخت. در واقع، Swallow با بازی هیلی بنت (Haley Bennett) به زندگی فردی که از نظر روحی دچار مشکل خاص شده، می‌پردازد. این فیلم ترسناک روانشناختی داستان زندگی زنی جوان است که بعد از ازدواج از نظر عاطفی دچار اختلال روحی شده و زندگی زناشویی آن نیز تحت تاثیر همین مشکل روحی قرار می‌گیرد. اختلال و مشکلی که تا حد زیادی غیرقابل باور و نامانوس است و زن جوان فیلم را با انگیزه‌ای مضاعف به سمت خوردن اشیاء غیرقابل مصرف، سوق می‌دهد. اگز به دیدن فیلم‌های ترسناک اعتیاد دارید پس سرجای خود بنشینید که Swallow با بازی ستارگانی همچون هیلی بنت (Haley Bennett)، آستین استول (Austin Stowell)، الیزابت مارول (Elizabeth Marvel)، دیوید راش (David Rasche) شما را میخکوب خواهد کرد.

 

فیلم ترسناک The Hunt

فیلم ترسناک The Hunt

انتشار: ۱۳ مارس ۲۰۲۴

بازیگران: آیک بارینهولتز، بتی گیلپین، امی مادگان، اما روبرتز، ایتان سوفلی، هیلاری سوانک

اگر به دنیال تماشای یک فیلم ترسناک اصیل آمریکایی هستید، The Hunt گزینه بسیار مناسبی است. این فیلم ترسناک آمریکایی به کارگرانی کریگ زوبل (Craig Zobel) پخته و آماده و با رنگ و لعاب سیاسی وارد بازار شد. این فیلم قرار بود در سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شود اما به دنبال شلیک‌های گسترده شهرهای دیتون و ال‌پاسو در اوایل اوت سال ۲۰۱۹ به تعویق افتاد. داستان فیلم به طور واضح به جبهه سیاسی انتخابات دور قبل و ریاست جمهوری دوتالد ترامپ اعتراض دارد و طرح رای‌دهندگان به اصطلاح دولت قرمز را مورد هجمه قرار می‌دهد. نقش اصلی فیلم ترسناک The Hunt را آیک بارینهولتز (Ike Barinholtz) ایفا می‌کند و در کنار آن بازیگرانی همچون پتی گیلپین (Betty Gilpin)، امی مادگان (Amy Madigan)، اما روبرتز (Emma Roberts)، ایتان سوفلی (Ethan Suplee) و هیلاری سوانک (Hilary Swank) نقش‌آفرینی می‌کنند.

از دست نده:  تصویر لو رفته از فیلم ترسناک احضار روح ۳ - The Conjuring 3 توسط مایکل چاوز

 

فیلم ترسناک The Green Knight

فیلم ترسناک The Green Knight

انتشار: ۲۹ می ۲۰۲۴

بازیگران: دیو پاتل، آلیشیا ویکاندر، جوئل ادگرتان، باری کوهان، رالف اینسون، شان هریس

The Knight Green یک ماجراجویی فانتزی مبتنی بر افسانه آرتورین، داستان سِر گاوین، برادرزاده شاه آرتور را روایت می‌کند که در تلاش برای مقابله با Green Knight، یک هیولای غول پیکر و سبز است. نقش گاوین را در این فیلم دیو پاتل (Dev Patel) بازی می‌کند و در کنار آن افرادی چون آلیشیا ویکاندر (Alicia Vikander)، جوئل ادگرتان (Joel Edgerton)، باری کوهان (Barry Keoghan)، رالف اینسون (Ralph Ineson)، شان هریس (Sean Harris) نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم تاریخی – فانتزی به دست دیوید لوری (David Lowery) نوشته و کارگرادنی شده است.

 

فیلم ترسناک A Quiet Place Part II

فیلم ترسناک A Quiet Place Part II

انتشار: ۴ سپتامبر ۲۰۲۴

بازیگران: املی بلانت، کیلین مورفی، جیمون هونسو، جان کراسینسکی

کسی نیست که املی بلانت و فیلم ترسناک یک مکان ساکت را نشناسد. به عبارت بهتر، هرکسی که بویی از فیلم دیدن برده، حتما این فیلم ترسناک آمریکایی را نیز تماشا کرده است. فیلم ترسناک A Quiet Place Part II دنباله قسمت اول فیلم یک مکان آرام سال ۲۰۱۸ با بازی ستاره‌ای همچون امیلی بلانت است. برخلاف قسمت اول فیلم، بازیگران مطرح دیگری مانند کیلین مورفی، جیمون هونسو به این قسمت جدید اضافه شده‌اند. داستان فیلم ادامه قسمت اول است و خانواده Abbott اکنون باید با وقایع ترسناک و مرگباری در خارج از خانه مواجه شوند. در واقع، خیلی زود خانواده Abbott متوجه می‌شوند که در خارج از خانه فقط با تهدیدات ناشی از موجودات ناشناخته روبرو نیستند و باید با حوادث ترسناک دیگری نیز مبارزه کنند. در قسمت دوم فیلم ترسناک یک مکان ساکت علاوه بر درخشش امیلی بلانتی (Emily Blunt)، کیلین مورفی (Cillian Murphy)، جیمون هونسو (Djimon Hounsou)، جان کراسینسکی (John Krasinski)، نوآ کسفورد جوپ (Noah Casford Jupe) و میلیسنت سیموندز (Millicent Simmonds‎) نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

فیلم ترسناک Candyman - جردن پیل

فیلم ترسناک Candyman 2024 به نویسندگی جردن پیل نابغه

انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴

بازیگران: یحیی عبدالمتینII ، تیونا پاریس، ناتان استوارت-جارات، کلمن دومینگو

شاید به جرات بتوان گفت جردن پیل استاد ساخت فیلم‌های ترسناک است. این کارگردان بزرگ بعد از اولین کار ترسناکش یعنی Get out در سال ۲۰۱۸ به همه نشان داد که چه مقدار توانایی، هوش و استعداد در زمینه ساخت فیلم‌های ترسناک دارد. بعد از آن با ارائه فیلم ترسناک ما (US) سال ۲۰۱۹ به همه ثابت کرد موفقیت به دست آمده در اولین تجربه ساخت فیلم ترسناک، اتفاقی نبوده و چه استعدادی در تولید فیلم ترسناک دارد. حال با گذشته دوسال و ارائه دو کار پرسروصدا، همه منتظر سومین عنوان ترسناک جردن پیل نابغه در ژانر وحشت با نام Candyman 2024 هستند. فیلم کندی‌من ۲۰۲۴ دنباله فیلم Candyman 1992 و چهارمین فرانچایز این فیلم با همین نام و برپایه داستان کوتاه The Forbidden نوشته کلیو بارکر (Clive Barker) است. البته گفتنیست جردن پیل در این فیلم نویسنده است و کارگردانی این فیلم ترسناک ماروائی طبیعی را نیا داکوستا (Nia DaCosta) برعهده دارد. از ستارگان نقش‌آفرین در این فیلم ترسناک نوشته جردن پیل می‌توان یحیی عبدالمتین (Yahya Abdul-Mateen-II) ، تیونا پاریس (Teyonah Parris)، ناتان استوارت-جارات (Nathan Stewart-Jarrett)، کلمن دومینگو (Colman Domingo) را نام برد.

 

فیلم ترسناک Halloween Kills

فیلم ترسناک Halloween Kills

انتشار: ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴

بازیگران: جیمی لی کورتیس، جودی گرر، اندی ماتیچاک، آنتونی مایکل هال، کایل ریچاردز، ، چارلز کیفر، نانسی استفنز

هالووین هالووین و هالووین !!! شاید بتوان گفت ریشه تمام فیلم‌های ترسناک از هالووین مخوف نشات می‌گیرد؛ شاید هم نه … ولی واژه ترس و وحشت با هالووین عجین شده و در روز هالووین همه به فکر ترساندن یا ترسیدن هستند. به همین خاطر فیلم ترسناک هالووینی بسیار طرفدار دارد. فیلم ترسناک Halloween Kills 2024 نیز از همان دست عناوین است. فیلمی که دنباله فیلم هالووین ۲۰۱۸ و دوازدهمین قسمت از فرانچایز هالووین است. این فیلم ترسناک نیز مانند بسیاری از عناوین هالووینی داستان یک قاتل زنجیره‌ای است. در فیلم ترسناک Halloween Kills جیمی لی کورتیس (Jamie Lee Curtis) و نیک کاستل (Nick Castle) با بازخوانی رول‌هایشان، نقش لوری استرود و مایکل مایرز را ایفا می‌کنند. همچنین جودی گرر (Judy Greer)، اندی ماتیچاک (Andi Matichak)، کایل ریچاردز (Kyle Richards)، چارلز کیفر (Charles Cyphers) و نانسی استفنز (Nancy Stephens) نقش‌های خود از فیلم‌های سال‌های ۲۰۱۸ و ۱۹۷۸ را دوباره تکرار می کنند. کارگردانی این فیلم ترسناک هالوینی را نیز دیوید گوردن گرین (David Gordon Green) برعهده دارد.

از دست نده:  سباستین استن جانشین کریس ایوانز در فیلم The Devil All the Time

 

فیلم ترسناک ‌Antlers

فیلم ترسناک ‌Antlers 2024

انتشار: ۱۷ آوریل ۲۰۲۴

بازیگران: کری راسل، جسی پلمونس، جرمی تی توماس، گراهام گرین، اسکات هیز، امی مدیگان، روری کوچرین

گوزن یا شاخ گوزن به تنهایی و خودی خود ترسناک نیست و برعکس شاخ نماد زیبایی و وقار یک گوزن نر است؛ اما شاخ گوزن به عنوان یک نماد در قالب یک فیلم می‌تواند ترسناک باشد و روح از تن خارج نماید. فیلم ترسناک ‌Antlers داستان زندگی خانم معلمی آرام به همراه برادر پلیس‌اش در شهر کوچک اوریگان است که متوجه شده‌اند یکی از شاگردان این خانم معلم بی‌حاشیه موجودی ماوراء‌طبیعی را مخفی کرده است. فیلمنامه این عنوان ترسناک ماوراء‌طبیعی اقتباسی برپایه داستان کوتاه “The Quiet Boy” نوشته آنتوسکا (Antosca) منتشر شده در مجله Guernica است. در فیلم ترسناک آنتلرز ۲۰۲۴ بازیگرانی همچون کری راسل (Keri Russell)، جسی پلمونس (Jesse Plemons)، جرمی تی توماس (Jeremy T. Thomas)، گراهام گرین (Graham Greene)، اسکات هیز (Scott Haze)، امی مدیگان (Amy Madigan)، روری کوچرین (Rory Cochrane) نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

فیلم ترسناک Antebellum 2020

فیلم ترسناک Antebellum 2024

انتشار: ۲۱ آگوست ۲۰۲۴

بازیگران: جنل مونی، مارک ریچاردسون، اریک لانگه، جک هیوستون، کرسی کلمونس، تونگایی کیریسا، گابوری سیدیبه، رابرت آرمایو، لیلی کاولز، جنا مالون

ورونیکا هنلی (Veronica Henley) نویسنده موفقی است که در دام یک کابوس عذاب‌آور به ظاهر واقعی گیر کرده و باید راهی برای رهایی  از این کابوس‌های وحشتناک بیابد. این داستان فیلم ترسناک Antebellum 2024 است که نقش ورونیکا هنلی را جنل مونی (Janelle Monáe) بازی می‌کند و در کنار این خواننده و رپر آمریکایی، مارک ریچاردسون (Marque Richardson)، اریک لانگه (Eric Lange)، جک هیوستون (Jack Huston)، کرسی کلمونس (Kiersey Clemons)، تونگایی کیریسا (Tongayi Chirisa)، گابوری سیدیبه (Gabourey Sidibe)، رابرت آرمایو (Robert Aramayo)، لیلی کاولز (Lily Cowles)، جنا مالون (Jena Malone) نیز هنرنمایی می‌کنند. جرارد بوش (Gerard Bush) و کریستوفر رنز (Christopher Renz) دو کارگردانی هستند که با همکاری هم فیلم ترسناک Antebellum را آماده اکران در ۲۱ آگوست ۲۰۲۴ کرده‌‌اند.

 

فیلم ترسناک ‌Spiral 2021

فیلم ترسناک ‌Spiral 2021

انتشار: ۲۱ می ۲۰۲۱

بازیگران: کریس راک، ساموئل ال.جکسون

فیلم ترسناک ‌Spiral 2021 نهمین قسمت از سری‌های فیلم اره است. کریس راک (Chris Rock) و ساموئل ال.جکسون (Samuel L. Jackson) ستاره‌های این فیلم ترسناک به کارگردانی دارن لین بوسمن (Darren Lynn Bousman) هستند. خلاصه داستان فیلم از این قرار است: «یک پلیس کهنه‌کار به نام مارکوس بنکز (Marcus Banks) با بازی ساموئل جکسون و یک کارآگاه عجول به نام زک (Zeke) و دستیارش با بازی کریس راک و مکس مینگلا (Max Minghella) کار پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای در شهر را دنبال می‌کنند که بعد از یک مدت Zeke خود را در مرکز بازی عجیبی از قتل‌های مرموز و تودرتو می‌بیند».

3.5/5 - (2 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۵ دیدگاه در حال حاضر

  1. Tired of enduring constant leaks and online scams?
    Choose an affordable broker with the ability to eliminate risks and improve your profits. calculates the most profitable positions and insures against unwanted cases.
    We employ a robot that calculates the situation in cold blood and offers best solutions. At the sight of tasty positions, a person’s appetite is played out, and our algorithm always uses only cold calculation – and leads to victory!
    Do you want to try it right now here? Great Chance! Register your account and deposit the starting amount to try all the benefits of the system. We will teach you how to get a stable income from your capital without making any special efforts.

  2. ممنون همه فیلمای ۲۰۲۰ رو معرفی کردین . دمتتون گرم

  3. واقعا خیلی ترسناک وحشت ناک مو به بدن سیخ میشه وخدا جون

  4. عکس اول سایت بی احترامی به چادری و محجبه هاست لطفا اگه با قصد و غرض نیست برش دارین ینی انقدر سایت بی مخاطبی دارین که برای جذب مخاطب دست به کارهای هنجارشکنانه میزنین؟ اگرم قصد و غرض دارین خیلی ادم های بی معرفت و ناشکری هستین و البته قدر نشناس هر کشور و مملکتی خوبی ها و بدی داره و چشم شما فقط نیمه خالی لیوان رو ببینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها