مادها همیشه جزو ویژگیهای منحصر به فرد بازیها روی پلتفرم پیسی هستند که تجربه جدیدی را به بازیهای مختلف اضافه میکنند. حال یک طراح ماد علاقهمند به مجموعه رزیدنت ایول، قسمتهایی از بازی تحسینشدهی Resident Evil 2 Remake را از حالت «دوربین روی شانه» خارج کرده و آن را با «دوربینهای ثابت» کلاسیک سری رزیدنت ایول بازسازی کرده است.
دیدن محیطهای Resident Evil 2 Remake از زوایای مختلف دوربینهای ثابت و کلاسیک این مجموعه، کیفیت بالای ساختهی جدید کپکام در اتمسفرسازی را بار دیگر برایمان ثابت میکند. از نظر سازندهی این ماد، ساخت یک ماد ویژه برای کل بازی با محوریت دوربینهای ثابت، کاری سخت و پرچالش خواهد بود؛ چرا که اکثر نقاط بازی بهشدت تاریک هستند و قالبا برای گشت و گذار با چراغ قوه در زاویهی دید سومشخص طراحی شدهاند و اگر تصمیم بر این باشد که این محیطها را بخواهیم با دوربینهای ثابت و کلاسیک مجموعه نمایش بدهیم، باید از منابع نور بسیار زیادی در جای جای محیطها استفاده کنیم که کاری سخت و سنگین خواهد بود.
همچنین ساخت این ماد نیاز به ایجاد یکسری تغییرات در سیستم کنترل بازی دارد. اینکه توسعهی ماد مذکور قرار است بهشکلی جدی دنبال شود یا خیر هنوز مشخص نیست؛ با وجود اینکه واکنشهای اولیهی به آن توسط کاربران و طرفداران قدیمی سری، تماما مثبت بوده است.