بازی کنترل – Control به دلایلی همچون ساخته شدن توسط استودیو Remedy(رمدی) که پیش از این مجموعه بازیهای Max Payne و Alan Wake را عرضه کرده است و حضور سم لیک به عنوان کارگردان خلاق و نویسنده، یکی از موردانتظارترین بازیهای سال جاری محسوب میشود. حال طبق جدیدتریناخبار بازی، در بخشی از رویداد Game Developers Conference 2019 یا به اختصار GDC 2019 تریلر تازهای از بازی مذکور منتشر شده است که جلوههای بصری آن با استفاده از ویژگی Ray Tracing را به رخ میکشد.
استودیو رمدی با استفاده از این تریلر اعلام میکند که بازی Control از فناوری Ray Tracing کمپانی انویدیا یعنی GeForce RTX پشتیبانی میکند. این امر باعث شده است که جلوههای بصری بازی بیش از پیش واقعگرایانه باشد و از عمق بیشتری بهره ببرد. استودیو رمدی با نمایش بخشهایی از بازی Control در دو حالت RTX خاموش و روشن، تاثیر بسزای این فناوری را نمایش میدهد. در حالی که محوریت اصلی تریلر جدید بازی کنترل – Control را ویژگی Ray Tracing و نحوه استفاده استودیو رمدی از آن در محیطهای تازهترین ساختهاش تشکیل میدهند، اما در قالب این ویدیو میتوانید بخشهایی از مبارزات و سلاحهای شخصیت جسی فیدن را مشاهده کنید. نکته حائز اهمیت این است که در تریلر ذکر شده عبارت «در حال ساخت» مشاهده میشود که به واسطه آن میتوان انتظار داشت در نسخه نهایی تغییراتی اعمال شود. جدیدترین تریلر بازی کنترل – Control با تمرکز روی Ray Tracing را در زیر تماشا میکنید:
تکنیک گرافیکی Ray Tracing را میتوان فناوری در حال توسعه توصیف کرد که نحوه رفتار نور در تقابل با محیطها و اشیای مختلف را به صورت واقعگرایانه شبیهسازی میکند. طبیعتا این پروسه سنگین با محاسبات پردازشی بسیار به سختافزارهای قدرتمندی احتیاج دارد که بسیاری از پی سیهای موجود فاقد آن هستند. کمپانی انویدیا با استفاده از فناوریهای خود توانسته است موانع موجود در استفاده از این تکنیک را رفع کند. برای استفاده از فناوری RTX لازم است یکی از کارت گرافیکهای GeForce RTX از جمله RTX 2080 ،Titan RTX و Quadro RTX 5000 را در اختیار داشته باشید. تنها تعدادی از بازیهایی که اخیرا عرضه شدهاند مانند Shadow of the Tomb Raider و Metro Exodus از فناوری ذکر شده پشتیبانی میکنند.
بازی کنترل – Control در فصل تابستان سال میلادی جاری روی پلتفرمهای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و پی سی عرضه خواهد شد.