بازی گاد آو وار – God of War، انحصاری کنسول پلیاستیشن ۴ و جدیدترین ساختهی استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) دوباره توانست جایزهی «برترین بازی سال» را در مراسمی جدید دریافت کند. امشب در رویداد Game Developers Choice، جدیدترین نسخه از این سری توانست بزرگترین جایزهی این رویداد را با خود به خانه ببرد. بازی God of War اخیراً و قبلاً هم در رویدادهای دیگری مثل مراسم D.I.C.E و SSX Gaming Awards توانسته بود برندهی جایزهی بهترین بازی سال شود.
بقیهی برندگان امشب GDC شامل بازی Celeste برای بهترین صداگذاری، بازی Into the Breach برای بهترین طراحی و بازی رد دد ۲ – Red Dead Redemption 2 برای بهترین تکنولوژی میشود. استودیوی استرالیایی ماونتنز (Mountains) هم توانست دو جایزهی بهترین شروع و بهترین بازی موبایل را برای بازی Florence تصاحب کند. امی هنیگ (Amy Hennig)، از افراد باسابقهی صنعت بازیهای ویدیویی و کارگردان سابق سری بازیهای آنچارتد، همانطور که وعده داده شده بود، جایزهی یک عمر دستاورد هنری را با خود به خانه برد.
کتی استرن (Katie Stern)، مدیر کل مراسم GDC، در بیانیهی خود دربارهی رویداد امسال نوشت:
جوایز رویداد Game Developers Choice بازتابدهندهی غربال شدن بهترین بازیهای سال است و بازیهای گوناگونی که امشب را مفتخر کردند دوباره ثابت کردند که بازیها هنوز هم میتوانند بازتابی از تصاویری کاملاً جدید و منحصربهفرد باشند.
استرن در ادامه اضافه کرد:
تعدادی از بازیهای مستقل مانند بازیهای Celeste، Gris و Florence نشان دادند که چگونه آثاری درباره آشفتگیهای عمیق درونی میتوانند بهطرز شگفتانگیزی برای میلیونها طرفدارها جذاب به نظر برسند. در حالی که بازیهایی هم مثل گاد آو وار – God of War و رد دد ۲ – Red Dead Redemption 2 قوهی تخیل ما را با لحظاتی فوقالعاده که از طریق کنار هم گذاشتن مقیاس سرسامآوری از کار و مهارتهای تکنیکی حاصل شد، به دست گرفتند. ما تمام این آثار و کارهای خلاقانه را به آغوش میکشیم و به تخیل و کار دشوار یکسان آنها که باعث نامزدی و برنده شدنشان شد، افتخار میکنیم.
همچنین در GDC این هفته، شرکت گوگل سرویس گیمینگ استادیا را معرفی کرد که قرار است آخر سال جاری منتشر شود. فیل هریسون (Phil Harrison)، تهیهکننده اجرایی سابق شرکتهای مایکروسافت و سونی، این بار به تیم استادیا ملحق شده و معتقد است که تأخیر و مشکلات اینترنتی برای این کنسول مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
این مراسم تمام هفته ادامه دارد و بعد از پایان آن در آخر هفته، بهطور مستقیم وارد مراسم PAX East در بوستون میشویم. میتوانید لیست کامل جوایز را در زیر ببینید:
بهترین صداگذاری:
Celeste (استودیوی Matt Makes Games)
بهترین شروع:
Florence (استودیوی Mountains)
بهترین طراحی:
Into the Breach (استودیوی Subset Games)
بهترین بازی موبایل:
Florence (استودیوی Mountains)
جایزه نوآوری:
Nintendo Labo (شرکت Nintendo)
بهترین روایت:
Return of the Obra Odin (لوکاس پاپ / شرکت ۳۹۰۹)
بهترین تکنولوژی:
Red Dead Redemption 2 (شرکت Rockstar Games)
بهترین طراحی هنری:
Gris (استودیوی Nomana / شرکت Devolver Digital)
بهترین بازی واقعیت مجازی/واقعیت افزوده:
Beat Saber (استودیوی Beat Games)
جایزه مخاطبین:
Beat Saber (استودیوی Beat Games)
بهترین بازی سال:
بازی گاد آو وار – God of War (استودیوی Santa Monica / شرکت Sony Interactive Entertainment)
جایزه پیشگام:
Rieko Kodama
جایزه یک عمر دستاورد:
امی هنیگ
منبع: زومجی
عالی عالی عالی
دیگه به چه زبونی باید گفت این بازی شاهکاره. الان باید حال کارگردان قبلی رو دید که می گفت این بازی رو قبول نداره و اصلا بازیش نکرده!
واقعا بازی همه چی تمومیه، از موسیقی گرفته تا شخصیت پردازی که روی پدر و پسر انجام شده???
چه عکس خوفی!??? واقعا کریتوس هیولایبسیار دوست داشتنیه???
کسی میدونه تا حالا چندتا جایزه برده ؟؟؟ فک کنم ۱۰۰ تا رو رد کرده باشه??
بهترین صدا گذاری سلست شده؟؟؟????? بیخیال، ولومون کم
دوستانی که الان میان میگن حق RDR رو خوردن، حق رو معمولا یکی دو دفعه میخورن، گاد معلومه دیگه حقش بهترین بازی ساله اونم با اختلاف اندک با rdr، به هر حال زیاد اهمیتی به چیزای کوچیک ندین از هر دوش لذت ببرین
چه خخبره چپ و راست مراسم??? همه جوابزو بدین کرایتوس، تمومش کنید???
کرایتوس همون جور که تو بازی همه چیزو درو می کرد، اینجا هم تو همه مراسمات جوایزو داره درو میکنه????