بازیهای رایگان یا Free to Play این روزها با انتشار موفق Fortnite شهرت خاصی بین بازیکنان پیدا کردهاند و نیازی به معرفی و توضیح ندارند. جدا از بحث فنی، موفقیت مالی فورتنایت ثابت کرد که عرضهی یک بازی Free to Play میتواند برای ناشر و سازندگانش سود مالی هنگفتی را بهارمغان بیاورد؛ موضوعی که هستهی اصلی تیم سازندهی بازی آنتم – Anthem هم مدتی در فکرش بودند و حتی در ابتدا برنامهشان این بود تا بازی مذکور را بهصورت رایگان منتشر کنند.
در مصاحبهی جاناتان وارنر، کارگردان بازی، با نشریهی EDGE دربارهی این موضوع چنین میخوانیم:
ما در ابتدای پروژه پیرامون رایگان بودن بازی بحث کردیم اما رایگان کردن بازی مسیری نبود که کمپانی [بایوور یا EA] طی کردنش را دوست میداشت.
بن ایروینگ، تهیهی کنندهی اصلی بازی در صحبتهایش چنین گفت:
اگر رایگان کردن بازیتان برای شما سودآور باشد آن وقت شما میتوانید آن را رایگان کنید؛ در غیر این صورت ارائهی خدمات به بازیکنان نشدنی خواهد بود. اگر بازی را بهصورت کاملا رایگان عرضه کنید پس چه چیزی روی میز دارید که بخواهید آن را به بازیکن بفروشید؟ این پول است که شما باید بهدست بیاورید تا سود بکنید؛ در غیر این صورت اثرتان بازیکنانش را از دست خواهد داد و افت خواهد کرد. فکر میکنم که در حوزهی مربوط به بازیهای کلان و AAA، مردم دوست دارند مبلغی را هزینه کنند، بازی را بخرند و از جامعهی بزرگ بازیکنان، بستههای الحاقی رایگان و آیتمهایی تزئینی که با استفاده از پول داخل بازی میتوانند بهدست بیاورند لذت ببرند؛ [تا اینکه یک بازی را رایگان تهیه کنند و به روشهای مختلف برای خودشان آیتم بخرند.]
فعلا که نمیتوانیم به طور دقیق دیدگاههای سازندگان بازی را قضاوت کنیم و پس از عرضهی جهانی بازی و منتشر شدن واکنشهای منتقدان و بازیکنان، میتوانیم تمامی این موضوعات را زیر ذرهبین ببریم. بازی آنتم – Anthem در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) راهی ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و پی سی خواهد شد. دموی عمومی بازی در دسترس بازیکنان قرار گرفته و میتوانید آن را از فروشگاههای دیجیتالی مختلف دریافت و تجربه کنید.