• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • ترفند و نکات آموزشی بازی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11

ترفند و نکات آموزشی بازی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11

  • توسط WentWorthMiller
  • ۵ سال قبل
  • ۶

به‌عنوان یک مجموعه قدیمی، سری مورتال کامبت – Mortal Kombatt همیشه جزو محبوب‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای بوده و مخصوصا به‌سبب به‌تصویر کشیدن واقع‌گرایانه و حتی اغراق‌شده خشونت، کمی متفاوت از سایر بازی‌های این ژانر مثل Street Fighter یا Tekken عمل کرده است و طرفداران خاص خود را داشته است. جدید‌ترین نسخه این مجموعه یعنی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 چندی پیش منتشر شد و استقبال خوب منتقدین را هم در پی داشت و در بررسی متاکرتیک هم نمره عالی ۸٫۴ را دریافت کرد.

اما جدید‌ترین نسخه این مجموعه، از لحاظ مکانیزم‌های مبارزه‌ای تغییراتی نسبت به نسخه قبلی داشته که باعث می‌شوند تا عادت کردن به این مکانیزم‌ها حتی برای حرفه‌ای‌های مورتال کامبت – Mortal Kombat هم کار ساده‌ای نباشد.

ترفند و نکات آموزشی بازی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11

در این مطلب سراغ یک سری نکته آموزشی برای این بازی برویم که دانستن آن‌ها می‌تواند کمک خوبی به تجربه‌تان از بازی بکند.

 

ترفند و نکات آموزشی بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۱- بخش آموزشی بازی را حتما تجربه کنید

یکی از مواردی که در بررسی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 هم به آن اشاره کردیم، وجود یک بخش آموزشی بسیار کامل و جامع در بازی است که از ساده‌ترین اصول بازی تا استراتژی‌های مختلف را به بازیکنان آموزش می‌دهد. حتی اگر مکانیزم‌های اولیه بازی را هم بلد باشید، آموزش‌های پیشرفته این قسمت به‌تان کمک زیادی در شرایط مختلف خواهند کرد؛ برای مثال اگر حریف شما به شکلی بازی می‌کند که ضربات دوربُرد شما کارایی لازم را روی وی ندارند، در بخش آموزشی استراتژی رو‌به‌رو شدن با چنین شرایطی را یاد خواهید گرفت یا اگر حس می‌کنید که مخصوصا در مبارزات آنلاین مدام تحت فشار ضربات حرف هستید، در این قسمت یاد خواهید گرفت که در این شرایط چه کار‌هایی می‌توان انجام داد. همچنین جدا از بخش آموزشی جامع، در مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 استودیو ندررلم آموزش‌های مخصوص هر شخصیت را هم در بازی قرار داده است که در قالب آن‌ها می‌توانید سیستم مبارزه هر یک از کاراکتر‌های بازی و حرکات مختلف وی را یاد بگیرید. به‌طور خلاصه، بخش آموزشی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 به‌تنهایی می‌تواند کمک زیادی به بهبود سطح شما در بازی کند و چه یک تازه‌کار باشید و چه یک بازیکن قدیمی، در این قسمت چیز‌هایی برای یاد گرفتن وجود دارند. درب اتوماتیک

 

ترفند و نکات آموزشی بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۲- حرکات هر شخصیت را با مطالعه Move List یاد بگیرید

مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 در مقایسه با نسخه قبلی، به مراتب تاکتیکی‌تر شده است و این امر مخصوصا در مبارزه‌های آنلاین بازی به‌چشم می‌آید؛ جایی که بلد بودن حرکات مختلف هر شخصیت و از آن مهم‌تر بلد بودن اینکه چه زمان باید از هر حرکت استفاده کرد، می‌تواند مرز بین برد و باخت را تعیین کند. ازاین‌رو شاید برای پشت سر گذاشتن بخش داستانی بازی یا مبارزات آفلاین آن در درجه سختی‌هایی پایین‌تر نیازی به بلد بودن حرکات مختلف شخصیت‌ها نباشد، اما در حالت‌های سخت‌تر و مخصوصا مبارزه‌های آنلاین باید مجموعه کاملی از حرکات ویژه و کمبو‌های شخصیتی را که کنترل می‌کنید بلد باشید. برای این منظور بد نیست تا زمانی را از مبارزه کردن فاصله بگیرید و در بخش تمرینی بازی، با مطالعه فهرست حرکات هر شخصیت و حتی پین کردن آن‌ها روی صفحه، این حرکات را تمرین کنید و یاد بگیرید؛ موردی که می‌تواند کمک زیادی به بهتر شدن بازی شما و مبارزه‌تان با شخصیت‌های مختلف بازی کند.

 

مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۳- از ضربه Fatal Blow به شکل درست و هوشمندانه بهره ببرید

در مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11، ضربه X-Ray نسخه قبلی با ضربه جدیدی به اسم Fatal Blow جایگزین شده است. این ضربه با اینکه میزان زیادی از سلامتی دشمن شما کم خواهد کرد، اما حتی استفاده از آن هم استراتژی درستی را طلب می‌کند؛ چرا که اولا باید این نکته را در نظر داشته باشیم که Fatal Blow فقط یک بار در هر مبارزه (نه در هر راند) قابل استفاده است و مورد بعدی هم اینکه فقط زمانی می‌توان از این ضربه استفاده کرد که سطح سلامتی شخصیت شما زیر ۳۰ درصد باشد. همچنین در صورتی که ضربه شما توسط حریف بلاک شود یا برخوردی با وی نداشته باشد، وارد حالت کول‌داون می‌شود و باید مدتی را برای فعال شدن مجدد آن صبر کنید که باتوجه‌به اینکه در این حالت قطعا سطح سلامتی شما زیر ۳۰ درصد است، پس احتمال زنده ماندن‌تان تا زمان تمام شدن کول داون هم بالا نخواهد بود. پس اولین نکته اینکه اگر در استفاده از این ضربه اطمینان دارید، آن را زمانی بزنید که مطمئن هستید به حریف‌تان برخورد خواهد کرد و اجرا خواهد شد. اما از آن مهم‌تر، باید توجه ویژه‌ای هم به زمان‌بندی این حرکت بسته به شرایط مبارزه داشته باشید. برای مثال اگر در راند اول هستید و سلامتی رقیب شما هم به شکلی است که یک ضربه Fatal Blow هم موفق به کشتن وی نخواهد شد، پس شاید استفاده از این ضربه چندان منطقی نباشد؛ چرا که در این حالت هنوز هم شاید در همین راند شکست بخورید و بدین ترتیب در راند بعدی باید با حریفی رو‌به‌رو شوید که اولا دیگر قادر به استفاده از Fatal Blow در برابرش نیستید و ثانیا در صورت عدم استفاده وی از چنین ضربه‌ای در راند اول، باید مراقب دریافت Fatal Blow هم باشید.

از دست نده:  عرضه بازی لست آو آس 2 - The Last of Us Part II در پاییز سال ۲۰۱۹

 

بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۴- از نوار‌های حمله و دفاع استفاده کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11، جایگزین کردن یک نوار برای حرکات ویژه با دو نوار مربوط‌به دفاع و حمله است. این نوار‌ها یکی دیگر از مواردی هستند که تغییراتی در گیم‌پلی بازی ایجاد کرده‌اند و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند کمک خوبی به بازیکن باشد. هرکدام از این نوار‌ها از دو خانه تشکیل شده‌اند که پس از استفاده به مرور پر می‌شوند. برخی حرکات نیازمند استفاده از هر دو خانه یک نوار هستید و برخی دیگر هم فقط یک خانه مصرف می‌کنند. در مجموع نوار حمله، برای قوی‌تر کردن اثر ضربات شما استفاده می‌شود؛ برای مثال اگر در Move List شخصیت‌ها نگاه کنید، خواهید دید که درکنار برخی حرکات کلید R1/RB ذکر شده است که خب اگر این ضربه‌ها را با کلید‌های مذکور ترکیب کنید، از نوار حمله شما استفاده شده و ضربه به شکلی قوی‌تر یا طولانی‌تر به دشمن وارد می‌شود. نوار دفاع هم برای مواردی مثل فرار از دست حریف با استفاده از اشیا محیطی (با زدن کلید R2/RT) یا غلت زدن روی زمین و کار‌های اینچنینی استفاده می‌شود.

 

مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۵- شخصیت‌ها را باب میل خودتان شخصی‌سازی کنید

بخش شخصی‌سازی کاراکتر، یکی از جالب‌ترین قسمت‌های مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 است که به بازیکن کمک می‌کند تا شخصیتش را به سلیقه خودش و مطابق با سبک مبارزه‌ای دلخواهش شخصی‌سازی کند. جدا از موارد ظاهری، در این قسمت می‌توانید حرکات مختلفی را برای شخصیت‌تان در نظر بگیرید و با استفاده از آن‌ها در مبارزه‌ها حاضر شوید. همچنین امکان استفاده از فهرست بلندبالای آیتم‌های ظاهری، یک اتفاق مثبت دیگر است که به‌تان اجازه خواهد داد تا ظاهر کاراکتر را با جزییات فراوانی تغییر دهید. البته نحوه باز کردن این آیتم‌ها و وابسته بودن دسترسی زودتر به آن‌ها به خرید‌های درون برنامه‌ای، اعتراض طرفداران را در پی داشته است که ندررلم هم اقداماتی در این راستا انجام داده است. همچنین با اینکه شما قادر با دستکاری قابلیت کاراکتر‌ها در بازی هستید، اما در صورتی که بخواهید در نبرد‌های آنلاین رتبه‌بندی‌شده (Ranked) بازی شرکت کنید، باید از حیث قابلیت‌ها از دو حالت پیش‌فرض هر شخصیت استفاده کنید. البته که در این حالت‌ها هم می‌توانید موارد ظاهری کاراکتر خودتان را تغییر بدهید اما امکان دستکاری قابلیت‌ها را نخواهید داشت؛ پس در صورت علاقه به تجربه بازی به شکل رقابتی، تمرین مبارزه با حالت پیش‌فرض هر شخصیت را فراموش نکنید.

از دست نده:  تریلر گیم پلی بازی ترسناک پثولاجیک 2 - Pathologic 2 از استودیوی روسی Ice-Pick Lodge

 

بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۶- انواع مختلف منابع و پول در بازی

سیستم اقتصادی بازی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 متشکل از چند نوع واحد پول است که هرکدام مصرف خاص خود را دارند. Koin رایج‌ترین این واحد‌ها است که با انجام کار‌های مختلفی چون تجربه بخش داستانی، شرکت در نبرد‌ها و موارد خیلی زیاد دیگر می‌توان آن را به‌دست آورد. Koin برای باز کردن بسیاری از صندوق‌ها در کریپت استفاده می‌شود که از این طریق می‌توانید آیتم‌های مختلفی به‌دست بیاورید. واحد پول دیگر بازی، Soul Fragment‌ها هستند که با رنگ سبز در بازی دیده می‌شوند. این واحد ازطریق پیروزی در نبرد‌ها به‌دست می‌آید و پس از پیدا کردن گردنبند ارماک در کریپت، می‌توانید ازطریق آن‌ها صندوق‌های مختلفی را باز کنید یا پل‌های موجود در این بخش را تعمیر کنید. واحد پول دیگر بازی Heart یا همان قلب است که ازطریق اجرای فیتلیتی یا بروتلیتی می‌توان آن را به‌دست آورد و این واحد هم برای باز کردن نوع خاصی از صندوق‌ها در کریپت استفاده می‌شود. چالش‌های موجود در حالت Towers of Time یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در بازی هستند و همینطور ممکن است حین باز کردن صندوق‌ها در کریپت هم این منابع پولی را به‌دست بیاورید و البته که انجام چالش‌های روزانه هم در این زمینه مفید خواهد بود.

البته در مورتال کامبت ۱۱، یک نوع پول دیگر به اسم Time Krystal هم وجود دارد که فقط ازطریق یک سری چالش‌های خاص یا با استفاده از پول واقعی و خرید‌های درون برنامه‌ای به‌دست می‌آید. این واحد پولی برای خرید مستقیم آیتم‌ها از فروشگاه بازی استفاده می‌شود.

 

بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۷- حالت Towers of Time یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است

با اینکه برخی چالش‌های موجود در حالت Towers of Time ممکن است سخت باشند، اما در حالت کلی این بخش یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد در بازی مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 است. اگر با این حالت آشنا نیستید، باید گفت که در این بخش باید با انتخاب برج‌های موجود، در شرایطی خاص دشمنان‌تان را شکست بدهید. برای مثال در یکی از برج‌ها شما باید دو راند پیروز شوید درحالی‌که حریف‌تان برای رسیدن به پیروزی کلی فقط به برتری در یک راند نیاز دارد. یا در برج دیگر مدام موشک‌هایی به سمت شما شلیک می‌شوند که دردسر مضاعفی در نبرد‌ها هستند. همچنین در این بخش می‌توان از آیتم‌های کمکی هم استفاده کرد که شامل مواردی مثل احضار یک شخصیت کمکی برای مبارزه می‌شوند. اما با وجود تمام این چالش‌ها، حالت مذکور و مبارزه‌های آن می‌توانند درنهایت میزان خوبی پول در اختیار شما قرار بدهند. نکته جالب این بخش اینکه در صورتی که نخواهید شخصا وارد مبارزه شوید، می‌توانید شخصیت‌تان را تحت کنترل هوش مصنوعی وارد نبرد کنید. در این حالت باید مبارزه را تماشا کنید و البته که شخصیت شما ممکن است بازنده مبارزه هم باشد اما خب به هر حال این روش، راهی است که بدون شرکت مستقیم در مبارزه‌ها می‌توانید کسب درآمد کنید.

از دست نده:  جدول فروش هفتگی انگلستان: ادامه پرقدرت سوپر ماریو 2 - Super Mario Maker 2

 

بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۸- بخش داستانی را حتما تجربه کنید

با اینکه در بررسی بازی انتقاداتی به بخش داستانی بازی داشتیم، اما اشاره کردیم که در مجموع این حالت به‌عنوان بخش داستانی یک بازی مبارزه‌ای عملکرد خوبی دارد و رضایت‌بخش است. اما جدا از این مورد، تجربه بخش داستانی بازی از چند جهت ضروری است. اول اینکه این بخش با قرار دادن بازیکن در نقش شخصیت‌های مختلف، شناخت اولیه خوبی از آن‌ها ارائه می‌دهد و حتی می‌توانید به این نتیجه برسید که کدام شخصیت یا شخصیت‌ها برای سبک مبارزه‌ای شما مناسب هستند و در حالت‌های رقابتی‌تر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از آن مهم‌تر حجم بالای آیتم‌هایی است که به مرور در جریان تجربه حالت داستانی بازی می‌شوند و در نتیجه پس از تمام کردن این بخش، گزینه‌های بیش‌تری برای شخصی‌سازی شخصیت‌هایتان خواهد داشت؛ گزینه‌هایی که در صورت عدم تجربه بخش داستانی جمع کردن آن‌ها اصلا و ابدا ساده نیست.

 

بازی مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۹- از اهمیت بخش کریپت غافل نشوید

با اینکه مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 یک بازی مبارزه‌ای است و اکثر اوقات مشغول نبرد با حریف‌های کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی یا بازیکنان واقعی خواهید بود، اما در بخش دیگری از این بازی حالت کریپت هم وجود دارد که از قضا به نسبت نسخه قبل بسیار گسترده‌تر شده است. در کرپیت مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 وارد یک جزیره خواهید شد و از دید سوم‌شخص شخصیتی را کنترل خواهید کرد که ازطریق وی می‌توانید به قسمت‌های مختلف این جزیره بروید و ازطریق پولی که دارید، صندوق‌های مختلفی را باز کنید؛ صندوق‌هایی که برای به‌دست آوردن آیتم‌های مختلف از لباس و تجهیزات شخصیت‌ها گرفته تا آیتم‌های مصرفی ضروری هستند. همچنین در کریپت بازی رمز و راز‌های مختلفی هم نهفته است که به مرور با گشت‌و‌گذار در جزیره متوجه آن‌ها خواهید شد. مثلا پس از مدتی چشم‌بند کنشی را به‌دست خواهید آورد که به‌تان اجازه می‌دهد پشت دیوار‌ها را ببینید و از این طریق به قسمت‌های مخفی دسترسی داشته باشید. البته در نظر بگیرید که استفاده از این چشم‌بند به‌معنی مصرف Soul Fragment است پس فقط در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. همچنین در صورت علاقه به آشنایی با بخش‌های مختلف کریپت، می‌توانید این ویدیو سایت گیم‌اسپات را تماشا کنید.

 

مورتال کمبت 11 - Mortal Kombat 11

۱۰- مکانیزم‌های جدید بازی و همچنین ترکیب کمبو‌ها را یاد بگیرید

با تمام نکاتی که تا اینجا ذکر کرده‌ایم، برای حرفه‌ای شدن در مورتال کمبت ۱۱ – Mortal Kombat 11 فقط و فقط تمرین کردن، آشنا شدن با گیم‌پلی بازی و مکانیزم‌های آن و همچنین رسیدن به یک شخصی‌سازی خوب و شناخت کافی از شخصیت است که می‌تواند باعث شود به مرور در بازی بهتر و بهتر شوید. برای مثال با اینکه کمبو‌های بازی در کل کوتاه‌تر از گذشته هستند، اما شما می‌توانید با ابزار‌هایی مثل لانچ اتک‌ها، stun کردن حریف یا حتی تقویت ضربه‌ها با کلید R1/RB رشته کمبو‌ها را اجرا کنید و ضربات متوالی زیادی را به دشمنان‌تان بزنید. با اینکه بخش آموزشی بازی این رشته کمبو‌ها را به‌صورت دقیق آموزش نمی‌دهد، اما ابزار‌های لازم برای اجرای آن‌ها را می‌توانید در این بخش یاد بگیرید و بعد با تمرین کردن آن‌ها در قسمت تمرینی به یک کمبو‌زن حرفه‌ای تبدیل شوید. جدا از این، اینکه بدانید چه زمان باید دفاع کنید، چه زمان از ضربه‌های هوایی استفاده کنید و چه زمان رو به ضربات زمینی بیاورید یا موارد مشابه دیگر نکاتی هستند که فقط به مرور زمان و با تجربه شکست‌ها و پیروز‌ی‌های مختلف در حالت‌های متفاوت بازی به‌دست می‌آیند. منبع: زومجی/

4.9/5 - (28 امتیاز)
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۶ دیدگاه در حال حاضر

  1. قسمت داستانیش اسمش چیه من هرچی میگردم قسمت داستانیش نداره میشه کمکم کنید

  2. سلام.برای استفاده از قسمت کریپت ایا حتما باید انلاین باشیم و به نت وصل باشیم؟چون من ظرفیت افلاین رو نصب کردم رو دسگام.رو کریپت باز نمیشه.اگه میشه راهنمای کنید

  3. RB.RTچیست من موندم راهنمایی کنید

  4. cialis and nitroglycerin ethelefelf – Cialis smaliasosy levitra vardenafil hydrochloride Tymnmift Cialis Iodili Zithromax And Renal Function

  5. Cheap Doxycycline 180 100 Mg Without Rx ethelefelf – Cialis smaliasosy Prezzo Viagra Svizzera Tymnmift Iodili Cialis 20g

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها