سوالات متداول جراحی زیبایی سینه

  • توسط WentWorthMiller
  • ۹ ماه قبل
  • ۰

زنان به دلایل مختلفی از جمله افزایش اعتماد به نفس بدن به دنبال جراحی زیبایی سینه  هستند. اکثر زنانی که به دنبال نتایج طبیعی هستند، مایلند تعادل بدن خود را بهبود بخشند. دلایل رایج برای این احساس عبارتند از رشد نکردن سینه های مورد نظر در دوران بلوغ، تغییر اندازه یا شکل پس از بارداری و شیردهی و تغییرات پس از کاهش وزن.

علائم هشدار دهنده عوارض پروتز سینه چیست؟

مانند تمام انواع جراحی، هفته های بعد از عمل برای تشخیص علائم هر گونه مشکل بسیار مهم است. به طور طبیعی حساسیت و تورم و کبودی موضعی وجود خواهد داشت، اما اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، باید با جراح خود مشورت کنید:

  • درد شدید در هر دو سینه
  • قرمزی ملتهب روی سینه ها
  • احساس سوزش شدید در سینه ها که باعث ناراحتی می شود.
  • تورم بیش از حد روی یا اطراف سینه ها
  • سینه های خالی شده
  • ترشح رنگی از زخم یا بوی نامطبوع
  • درجه حرارت بالا و تب
  • هر گونه درد بیش از حد یا توده های غیر معمول

درصورتیکه ساکن مشهد هستید و یکی از کاندیدای انجام جراحی زیبایی سینه در مشهد هستید میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید. .

من احساس درد شدید در سینه هایم دارم. آیا این طبیعی است؟

بله، این کاملا طبیعی است. در چند هفته اول پس از جراحی، شما این موارد را کاملاً حس خواهید کرد و حتی چند ماه پس از آن هنوز هم ممکن است رخ دهند. رفته رفته آن ها باید بسیار کمتر شوند. اگر هنوز این دردها را از سه تا شش ماه پس از عمل تجربه می کنید، باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

سینه هام خیلی سفت شده این یعنی چی؟

طبیعی است که سینه ها در چند هفته اول پس از بزرگ کردن سینه سفت شوند – این به دلیل تورم است. با این حال، اگر چندین هفته یا ماه از عمل جراحی شما گذشته باشد و سفتی آن با تغییر شکل در یک یا هر دو سینه همراه باشد، ممکن است احتمال انقباض کپسولی وجود داشته باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم دوباره به جراح خود مراجعه کنید.

چه نوع زخمی خواهم داشت؟

این تا حد زیادی به نوع پوست شما، کیفیت جراح، محل برش ‌ها، مراقبت ‌های بعدی و نحوه بهبودی بدن شما بستگی دارد، بنابراین از فردی به فرد دیگر متفاوت است و پیش‌بینی آن غیرممکن است. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، بهبود طبیعی زخم منجر به یک اسکار قرمز براق می شود که به تدریج روشن می شود و به رنگ سفید براق تبدیل می شود.

چه نوع زخمی غیرعادی خواهد بود؟

نواحی برجسته از جای زخم یا رشد بزرگ مانند کلوئیدها غیرعادی در نظر گرفته می شوند.

چگونه می توان از ایجاد اسکار غیر معمول جلوگیری کرد؟

برخی از اقداماتی که می توانید برای به حداقل رساندن جای زخم پس از جراحی سینه انجام دهید عبارتند از:

  • استفاده از کرم های مخصوص
  • ماساژ دادن منطقه
  • نوشیدن آب فراوان
  • زندگی سالم

برای رفع جای زخم غیر معمول چه کاری می توان انجام داد؟

این بستگی به نوع اسکارهایی دارد که ایجاد می شود. برخی از آن ها را می توان در خانه با  کرم های مخصوص درمان جای زخم، ماساژ یا سایر مرطوب کننده ها درمان کرد، اما برخی ممکن است برای اصلاح آن ها نیاز به جراحی داشته باشند. تعدادی از روش های جراحی مختلف برای به حداقل رساندن ظاهر جای زخم غیر معمول نیز وجود داردو

انقباض کپسولی چیست؟

انقباض کپسولی شکلی از زخم در بافت سینه اطراف ایمپلنت است که می تواند سفت و منقبض شود. حدود ۵ درصد از زنان به آن مبتلا می شوند، اما نمی توان پیش بینی کرد که چه زمانی رخ می دهد. انقباض کپسولی را می توان با برداشتن ایمپلنت و بافت اسکار و سپس قرار دادن مجدد ایمپلنت اصلاح کرد.

اگر بعد از بزرگ شدن سینه ام خونریزی داشته باشم چه؟

با پیروی از دستورالعمل ‌های مراقبت ‌های بعدی جراح در مورد فعالیت و ورزش می‌توان از این امر جلوگیری کرد. اگر برش شما دوباره شروع به خونریزی کرد (چه قبل یا بعد از برداشتن بخیه ها)، برای مشاوره بیشتر با جراح خود تماس بگیرید.

هماتوم یا سروما چیست؟

هماتوم زمانی اتفاق می‌افتد که خون در زیر سطح زخم گیر می‌کند، می‌تواند شبیه یک کبودی باشد. برخی از هماتوم ها در امتداد محل زخم کشیده می شوند. سروماها با مایع شفاف پر شده و مانند یک توده نرم با مایع زیر پوست احساس می شوند.

هماتوم و سروما هر دو نیاز به مراقبت های پزشکی دارند، حتی اگر در بسیاری از موارد مایع موجود در هماتوم های کوچک به احتمال زیاد دوباره به بدن جذب می شود. بسته به اندازه و محل، آن ها باید با سونوگرافی بررسی شوند و احتمالاً با جراحی برداشته شوند.

اگر پروتز سینه من نشت کند چه اتفاقی می افتد؟

این بستگی به نوع ایمپلنت شما دارد. اگر ایمپلنت های نمکی دارید، ممکن است به بافت سینه اطراف نشت کنند. اگر این اتفاق بیفتد، باید آن را تخلیه کنید و سپس ایمپلنت را خارج کنید.

چه چیزی می تواند باعث پارگی یا نشت در ایمپلنت سینه شود؟

شایع ترین دلیل نشت یا پارگی ایمپلنت سینه، ساییدگی و پارگی ایمپلنت در طول زمان است که باعث شکسته شدن سطح ایمپلنت می شود.

چگونه می توانم بفهمم که پارگی یا نشتی دارم؟

اگر یکی از ایمپلنت های شما پاره شده باشد، بسته به نوع ایمپلنت مورد استفاده، ممکن است علائم و نشانه های مختلفی را تجربه کنید. اگر ایمپلنت سالین شما پاره شده باشد، یک سینه به دلیل نشت مایع به بدن کوچک تر به نظر می رسد و حتی ممکن است بتوانید لبه پوسته ایمپلنت را ببینید. پارگی ایمپلنت سیلیکونی را می توان تنها با ام آر آی به درستی تشخیص داد زیرا در بسیاری از موارد ایمپلنت شکل خود را حفظ می کند.

علائم مرتبط با پارگی در هر دو ایمپلنت نمکی و سیلیکونی وجود دارد که شامل قرمزی و التهاب، درد و ناراحتی در سینه‌ها و/یا توده‌ ها و برجستگی‌ های سینه می‌شود.

چگونه می توان از پارگی یا نشتی جلوگیری کرد؟

از آنجایی که علت اصلی پارگی، ساییدگی است، کار زیادی نمی توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید. بدیهی است که داشتن ایمپلنت‌ های با کیفیت خوب برای شروع به شما کمک می‌کند و تعویض ایمپلنت‌ ها پس از مدتی برای به حداقل رساندن خطر شکستگی از طریق سایش و پارگی مهم است.

تولیدکنندگان می گویند که ایمپلنت های سینه به طور متوسط ​​حدود ۱۰ سال دوام می آورند، اما برخی ممکن است نیاز به تعویض زودتر داشته باشند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را  به آدرس www.drkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها