• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • بهترین بازی های ترسناک ۲۰۲۴ : بازی ترسناک پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر

بهترین بازی های ترسناک ۲۰۲۴ : بازی ترسناک پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲ ماه قبل
  • ۳
بهترین بازی های ترسناک PS4، Xbox one و PC سال 2020

فیلم ترسناک و بازی ترسناک تو هالووین خیلی می‌چسبه؛ ولی حالا که هالووین نیست دلیل نمیشه بهترین بازی‌های ترسناک کامپیوتر و کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ۲۰۲۴ رو معرفی نکنیم.

فیلم‌های ترسناک بسیاری برای تماشا وجود دارد که می‌تواند شما را از ترس زیاد در جایتان میخکوب کند و یا شما برعکس باعث یک پرش ناگهانی از جایتان شود. بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ همچین حدسی را به شما انتقال می‌دهند اما بازی‌های ترسناک فقط یه ترس لحظه‌ای در شما ایجاد نمی‌کنند تا آدرنالین خونتان به سقف بچسبد و بعد از چند دقیقه به حالت قبل باز گردید. بلکه بازی ترسناک با ایجاد و شبیه سازی‌سازی یک محیط کاملا وحشتناک، حس ترس کاملا تعاملی، همه‌جانبه و قابل لمس را برای شما فضاسازی می‌کند. پس اگر به دنبال یه حس لبه مرگی کامل نیستید، به شما پیشنهاد نمی‌کنیم این مقاله را ادامه دهید.

وقتی کنترلر کنسول یا پی‌سی را برای اجرای بازی در دست می‌گیرد می‌توانید ترس و وحشت واقعی را تجربه و زندگی کنید. لحظاتی پرتنش و نفس‌گیر که شما را به قعر مرگ می‌برد یا به اوج لذت زندگی هدایت می‌کند. قرار گرفتن به جای یک شخصیت بازی با خنده‌های احمقانه یا تصمیمات شاید کلیشه‌ای می‌تواند برای یک فرد لذت‌بخش باشد یا بلعکس دردناک. این بستگی به روحیه شما دارد که چه نوع رفتاری نسبت به بازی ترسناک و کاراکترهای آن دارید.

بازی‌های ترسناک در سال‌های اخیر بخصوص ۲۰۲۴ بسیار پخته‌تر و واقع‌گراتر شده‌اند و رویکرد توسعه‌دهندگان این‌گونه بازی‌ها فقط ارائه یک شخصیت مهم ترسناک نیست تا آدرنالین خون شما را به سقف بچسبانند؛ بلکه هدفی همه‌جانبه و تعاملی‌تر را در این ژانر بازی پیش گرفته‌اند.

بخون: بهترین فیلم های ترسناک که مو به تن سیخ می کند

دراین‌راستا سه گوش تصمیم گرفته بهترین بازی‌های ترسناک ۲۰۲۴ برای کنسول  پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان و کامپیورتر را معرفی کند. با ما همراه باشید.

بهترین بازی های ترسناک PS4، Xbox one و PC سال ۲۰۲۴

بازی ترسناک Until Dawn

بازی ترسناک Until Dawn

سازنده: Supermassive Games

ناشر: سونی

پلتفرم: کنسول PS4

سال انتشار: ۲۰۱۵ میلادی

خوشبختانه فیلم‌های تینیجری سبک Slasher از آن دست ژانرهاست که کم‌وبیش همه آن را دیده‌اند. تقزیبا می‌توان گفت کنار آمدن با این ژانر حتی در فیلم هم کمی سخت است؛ چه برسد در دنیای بازی. برای چه حرف این سبک فیلم را پیش کشیدیم، چون به جرات می‌توان گفت Until dawn یک استعاره کاملا موفق از ژانر Slasher با فرمت بازی ویدیوی است. بازی ویدیویی ترسناک Until dawn، داستان زندگی گروهی از نوجوانان در برهه‌ای از زمان را دنبال می‌کند که با هم به کابینی در دل کوهستان می‌روند و  یک دوره ترسناک اسلشروار را باهم تجربه می‌کنند. تصمیم‌گیری برای وجود یا عدم وجود شخصیت‌های این بازی برعهده شماست؛ این بدان معناست که هریک از آنها با نظر شما زنده می‌مانند یا می‌میرند. Until dawn یک بازی ترسناک عالی است. زیرا از یک سمت واقعاً شما را می‌ترساند و قبض روح می‌کند و از سمت دیگر، یک بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است.

 

بازی ترسناک The Evil Within 2

بازی ترسناک The Evil Within 2

سازنده: Tango Gameworks

ناشر: Bethesda Softworks

پلتفرم: کنسول PS4, Xbox One and PC

سال انتشار: ۲۰۱۷ میلادی

هر گیمری بازی ترسناک The Evil Within 2 را اجرا کند، به طور ناخداگاه در پس ذهن به یاد Resident Evil شینجی میکامی می‌افتد. به همین دلیل اگر گیمری خیلی حرفه‌ای باشد، شاید دلیلی برای انتخاب این عنوان نداشته باشد. بازی ترسناک The Evil Within 2 یک عنوان سوم شخص در ژانر ترس و بقاست که شما را در دنیایی کابوس‌وار و پر از دشمنان پرخاشجو و ترسناک پرت می‌کند. دنباله بازی ترسناک The Evil Within در اکتبر سال ۲۰۱۷، درست همزمان با هالووین به بازار عرضه شد تا بار دیگر کاربران قدرت تاریکی و ترس را با شخصیت پرتاگونیست داستان، Sebastian Castanellos، به معنای واقعی تجربه کنند. از حق نگذریم از بعضی جهات مانند وجود یک دختر گمشده، نیروهای ماوراطبیعی تاریک و یک شهر به ظاهر ترسناک و خوب، برای گذراندن اوقات فراغت در هالووین قابل قبول بود؛ اما ترکیب یک فضای ترسناک کلاسیک با المان‌های پیشرفته و مدرن، نیاز به روحی جاندارتر و کِشنده‌تر برای ساخت یک عنوان ترسناک دارد و این کاستی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

بازی ترسناک Dead By Daylight

بازی ترسناک Dead By Daylight

سازنده: Behaviour Interactive

ناشر: Starbreeze Studios, Behaviour Interactive, 505 Games, Deep Silver, Koch Media

پلتفرم: کنسول PS4, Xbox One, Nintendo Switch and PC

سال انتشار: ۲۰۱۶ میلادی

بازی ترسناک Dead By Daylight برای تجربه یک بازی چندنفره در ژانر وحشت، در این لیست قرار گرفته، که یکی از گیمرا نقش یک قاتل سریال وحشی را بازی می‌کند و چهار نفر دیگر برای نجات و بقای زندگی خود می‌جنگند. این پیچ و تاب هیجان‌انگیز در مبارزات PvP با شخصیت‌های اصلی که هر کدام مزیت‌های خود را در بازی به عنوان Survivor یا Killer دارند، معمولی است. در هر نقشه ترفندها و راه‌کارهای بسیاری وجود دارد که با یک سیستم پیشرفت شخصیت باید شما را به عقب بازگرداند. برای افزایش ترس بازی شما می‌توانید شخصیت‌های Saw و A Nightmare on Elm Street or The Texas Chainsaw Massacre را آنلاک یا دانلود کنید.

از دست نده:  نامه بیش از هزار اهل رسانه و خبرنگار به رییس صدا و سیما برای حفظ عادل فردوسی پور

 

بازی ترسناک The Dark Pictures: Man of Medan

بازی ترسناک The Dark Pictures: Man of Medan

سازنده: Supermassive Games

ناشر: Bandai Namco Entertainment

پلتفرم: کنسول PS4, Xbox One and Nintendo Switch

سال انتشار: ۲۰۱۹ میلادی

یکی دیگر از بازی‌های کمپانی Supermassive Games که می‌شود در این لیست به آن اشاره کرد، بازی ترسناک The Dark Pictures: Man of Medan است. عنوان ترسناک Man of Medan داستان گروهی از جوانان است که می‌خواهند به سفری اکتشافی با غواصی زیر آب در اقیانوس آرام جنوبی بروند. اما همه چیز به خاطر کشتی که با آن سفر می‌کنند، برعکس می‌‌شود. این کشتی به نوعی خانه ارواح است و این افراد با قرار گرفتن در این کشتی تمام کابوس‌های عمرشان را به طور عینی تجربه می‌کنند. در بازی ترسناک The Dark Pictures: Man of Medan تصمیمات و انتخاب‌های شما در زندگی یا مرگ کاراکترهای بازی تاثیرگذار است. به عبارت بهتر، شما می‌توانید همه را نجات دهید یا همه را بکشید. آن ویژگی که بیشتر در این بازی چشمگیرست، تکیه کمپانی Supermassive Games بر روی موفقیت بازی ترسناک Until Dawn است؛ جایی که با معرفی یک حالت داستان مشترک و شب فیلم به بازیکنان اجازه می‌دهد که با دوستان در تعاملات ترسناک بیشتری شرکت داشته باشند.

 

بازی ترسناک The Persistence

بازی ترسناک The Persistence

سازنده: Firesprite

ناشر: Firesprite, Perp Games

پلتفرم: کنسول (PS4 (PSVR

سال انتشار: ۲۰۱۸ میلادی

تعداد کمی رسانه‌ها به مانند VR وجود دارد که برای ایجاد یک فضای ترسناک مناسب است. غوطه‌ور شدن در دنیایی کاملا ناشناس با زاویه دید محدود. به عبارت بهتر، جایی که شما هرگز مطمئن نیستید چه چیزی در اطراف شماست و با چه چیزی روبرو خواهید شد؛ حال این را در کنار یک فضای ترسناک قرار دهید که از همه چیز می‌ترسید ولی نمی‌دانید آنها چه هستند. بازی The Persistence یک عنوان ترسناک در سبک rogue-like و اجرا شده در محیط واقعیت مجازی است. داستان بازی در فضاست و شما در سفینه‌ای در کنار هیولایی وحشتناک قرار می‌گیرید. کشتی فضای شما، دائما در حال افتادن در سیاه چاله‌های مدارست و شما هم به واسطه‌ی این چاله‌ها در حال تکان خوردن‌های شدید هستید. به همین دلیل، با توجه به محیط واقعیت مجازی، شما نمی‌توانید خوب تشخیص دهید در کجا هستید یا چه چیزهایی در کنار شما قرار دارد. هربار که می‌میرید شما به یک کلون جدید از خودتان منتقل می‌شوید. با اینکه از ویژگی‌های اصلی بازی‌های واقعیت مجازی ترساندن نیست، ولی شما از قرار گرفتن در این محیط بسیار خواهید ترسید.

 

بازی ترسناک The Persistence

بازی ترسناک Little Nightmares

سازنده: Tarsier Studios

ناشر: BANDAI NAMCO Entertainment, Namco Bandai Games America Inc.

پلتفرم: کنسول PC, Xbox One, Nintendo Switch and PS4

سال انتشار: ۲۰۱۸ میلادی

بازی ترسناک Little Nightmares نیز یکی از گزینه‌های ما برای قرار گرفتن در لیست بازی‌های ترسناک ۲۰۲۴ است. می‌توان گفت عنوان ترسناک Little Nightmares فارغ از المان‌های  کهن الگو ترس مانند خون، توانسته به خوبی وحشت را در بازی و جان کاراکتر القا کند. این بازی شما را تحت کنترل یک دختر جوان به نام Six قرار می‌دهد و اینکه در دنیایی با هیولاهای بزرگ و موجودات عیجب و غریب قرار گرفته‌اید که از نظر دختر داستان وجود دارد. نکته جالب اینه که شما با این موجودات عجیب‌الخلقه درگیر نمی‌شوید و مبارزه نمی‌کنید، فقط باید در دنیای بازی به‌صورت دزدکی حرکت کنید و از چشم دشمن پنهان شوید تا یک بازی پلتفرمر پازلی را حل و تمام کنید. بازی ترسناک Little Nightmares یک بازی ژانر وحشت عالیست؛ به این دلیل که از یک سو، احساس ناتوانی در تکمیل بازی را در شما ایجاد می‌کند و در عین حال از سویی دیگر مشخص می‌کند که شما قادر به فرار و پنهان شدن از دست موجوات و تکمیل بازی هستید. در این بازی بیش از هرچیز شما به یک ذهن و فضای آرام احتیاج دارید تا با خیال راحت آن را به اتمام برسانید.

از دست نده:  دانلود بهترین بازی اندروید و آیفون

 

بازی ترسناک The Dead Space series

بازی ترسناک The Dead Space series

سازنده: Visceral Games

ناشر: Electronic Arts

پلتفرم: کنسول Xbox 360, PS3 and PC

سال انتشار: ۲۰۰۸ میلادی

بازی ترسناک Dead Space به عنوان یک بازی در ژانر وحشت در میان بازی‌های ترسناک کلاسیک معاصر قرار می‌گیرد. این بازی ترسناک کلاسیک را شرکت Visceral Games توسعه داده و کمپانی EA به عنوان ناشر آن را پخش کرده است. داستان بازی در یک کشتی فضایی متروکه شکل می‌گیرد و با پیچ‌وخم‌های ترسناکی که در ادامه بوجود می‌آید گیمر را با زامبی‌هایی روبرو می‌کند که از اطراف به شما حمله می‌کنند.

بازی ترسناک Dead Space یکی از پیشگامان بازی‌های ترسناک دوران مدرن بود که باعث ایجاد ژانری نوظهور شد که هنوز ادامه دارد و این به‌دلیل برخی ویژگی‌های جالب بازی مانند داستان جذاب و تصاویری باورپذیر است. گرچه اولین بازی سری Dead Space چنگی به دل نمی‌زند، اما دو دنباله ساخته شده این سری جایی برای تجربه این نوع از ژانر ترسناک باز گذاشته است.

 

بازی ترسناک Resident Evil 3

بازی ترسناک Resident Evil 3 Remake

سازنده: Capcom

ناشر: Capcom

پلتفرم: کنسول PC, Xbox One and PS4

سال انتشار: ۲۰۲۴ میلادی

به دنبال موفقیت چشمگیر بازی Resident Evil 7 و ریمیک Resident Evil 2، کمپانی کپکام Resident Evil 3 را بازسازی و میخ موفقیت را کاملا به زمین کوبید. البته با اکشنی سریع، گرافیکی عالی و زامبی‌هایی ترسناک. Resident Evil 3 remake یکی از بهترین بازی های ترسناک در بازار است که نباید از تجربه آن چشم‌پوشی کرد. سایت تکرادار، در بررسی این بازی به آن ۴٫۵ از ۵ داده است: ” کمپانی کپکام با ارائه بازی رزیدنت اویل ۳ یک بار دیگر ثابت می‌کند که وقتی صحبت از ترس مدرن می شود، در این زمینه استاد است. Resident Evil 3 گواه این واقعیت است که یک بازی ترسناک خوب باید چگونه باشد و برای ترسناک بودن، ارائه طراحی ماهرانه در سطح شهر، تصاویر خیره کننده، دشمنی نیرومند و تعداد زیادی زامبی نیاز است”.

 

بازی ترسناک Slender: The Eight Pages

بازی ترسناک Slender: The Eight Pages

سازنده: Parsec Productions

ناشر: Parsec Productions

پلتفرم:  PC

سال انتشار: ۲۰۱۲ میلادی

بازی ترسناک Slender که در اواسط سال ۲۰۱۲ منتشر شد مبتنی بر مکث‌های طولانی است که بدنبال آن حرکات ناگهانی کاملاً غیر منتظره رخ می‌دهد. به عبارت دیگر ترساندن همراه با پرش. در اصل بازی ترسناک Slender فیلمی ترسناک در فرم بازی ویدیویی است. ماموریت شما در این بازی ترسناک ساده است: کشته نشوید، هشت تکه از کتابی را جمع کنید و بدوید. «چیزی» که شما را تعقیب می‌کند مستقیماً از الگوی محبوب Slender Man الهام گرفته شده است: مردی تنومند و بی روح و لاغر با کت و شلوار راه راه. در واقع، او یک شخصیت خبیث کامل ترسناک است.

این بازی به شدت متکی به بازیکن است و عملاً منابعی بیش از چراغ قوه و تنه زدن ندارد. نکته جالب محدودیت در هر دوی آنهاست و این مورد فرار را دشوارتر می‌کند. به طور کلی، بازی Slender یک بازی ترسناک سرگرم‌کننده و نه چندان هوشمند است که ارزش یکبار تجربه را دارد.

 

بازی ترسناک Alien: Isolation

بازی ترسناک Alien: Isolation

سازنده: Creative Assembly, Feral Interactive

ناشر: Sega

پلتفرم:  کنسول Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4 and PC

سال انتشار: ۲۰۱۴ میلادی

در بین بازی‌های بی‌شماری که طی این سال‌ها از خلاقیت صحبت و اجرا کرده‌اند، شرکت Creative Assembly اولین توسعه‌دهنده بازی است یک بازی برطبق creative license ایجاد کرد. این بازی ۱۵ سال پس از وقایع فیلم ۱۹۷۹ ریدلی اسکات رخ می‌دهد و بازیکنان را در چکمه‌های فضایی دختر الن ریپلی (Ellen Ripley) ، آماندا ریپلی (Amanda Ripley) قرار می‌دهد. با در نظر گرفتن بازی از نگاه اول شخص و مجذوب کردن شما با زنومورفی (xenomorph) که شما را در ایستگاهی فضایی وسیع و تاریک شکار می کند، شما را مانند دیدن فیلم ترسناکی که برای اولین بار تماشا می‌کنید، میخ می‌کند. فضای ایزوله‌ای  که باعث ایجاد یک بازی ترسناک شگفت‌انگیز می‌شود و احساس انزوا را به گونه‌ای در شما القا می‌کند که گویی در حال بازی در این یک فیلم هستید.

از دست نده:  بیانیه تیم بازی کراس فایر کلاسیک

 

بازی ترسناک Outlast series

بازی ترسناک Outlast series

سازنده: Red Barrels

ناشر: Sega

پلتفرم:  کنسول Xbox One, PS4 and PC

سال انتشار: ۲۰۱۳ – ۲۰۱۸ میلادی

Outlast و Outlast 2 که توسط استودیوی Red Barrels ساخته شده، از بازی‌های ژانر ترسناک هستند. اولین بازی ترسناک Outlast از سری Outlast‌ها در پناهگاهی پر از دیوانگان انجام می‌شود؛ اما دنباله این بازی در مکانی بسیار وسیع‌تر از روستایی فرسوده در شمال آریزونا اتفاق می‌افتد. چیزی که به ماندگاری بازی‌های سری Outlast کمک می‌کند این است که آنها از قاعده اصلی بازی‌های ترسناک پیروی می‌کنند؛ به عبارت بهتر، Outlast می‌گوید بازیکنان خود را بیش از حد توانمند نکنید چون در این صورت، آن دیگر بازی ترسناک نیست.

 

بازی ترسناک Left 4 Dead 2

بازی ترسناک Left 4 Dead 2

سازنده: Valve Corporation

ناشر: Valve

پلتفرم:  کنسول Xbox 360 and PC

سال انتشار: ۲۰۰۹ میلادی

در حالی که بازی ترسناک Left 4 Dead ورژن اول بازی است، اما زمانیکه نسخه دوم این بازی توسط استودیو Turtle Rock Studios یعنی بازی ترسناک Left 4 Dead 2 روانه بازار شد، همه را میخکوب کرد. گیمر با این بازی در دنیایی غوطه‌ور از زامبی‌ها غرق می‎شود. داستان بازی یه این شکل است که چهار شخصیت بازی در واقع ماموریتی جزء زنده ماندن از طریق چندین حالت آنلاین اشتراکی و رقابتی ندارند. دوستان ما در سایت PC Gamer بازی ترسناک Left 4 Dead 2 را در میان برترین بازی‌های FPS زمان خود قرار داده‌اند. ما هم با این نظر محالف نیستیم و کاملاً مطمئنیم که بیشتر بازیکنان رایانه‌های شخصی با این موضوع موافق هستند. این بازی در اصل به دلیل محتوای گرافیکی آن در استرالیا ممنوع شد؛ اما این ممنوعیت درحال حاضر زمان لغو شده و دوستداران بازی‌های ترسناک هاردکور مطمئناً از صحنه‌های ناگوار، ویرانی و تخریب آن در سراسر جهان لذت خواهند برد.

 

بازی ترسناک SOMA

بازی ترسناک SOMA

سازنده: Frictional Games

ناشر: Frictional Games

پلتفرم:  کنسول PS4 and PC

سال انتشار: ۲۰۱۵ میلادی

بازی ترسناک SOMA که در سال ۲۰۱۵ توسط توسعه‌دهنده Amnesia Frictional Games منتشر شد در واقع به‌عنوان یک بازی قابل تأمل و تعامل روانه بازار شد که به راحتی می‌توان آن را به مانند فیلم تعاملی دانست. این بازی ترسناک برخلاف ۹۹ درصد بازی‌های ژانر وحشت نه شامل زامبی‌هاست و نه موجودات فضای یا بیگانگان؛ اما در عوض با تغییراتی که بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۱۰۵ رخ می‌دهد، انسان و زندگی‌اش توسط ستاره‌ای دنباله‌دار نابود می‌شود و آنچه که از بشر باقی می‌ماند باید در مرکزی تحقیقاتی متروکه در زیر آب برای فرار از نابودی کامل، بجنگد. اگرچه SOMA ممکن است به اندازه کافی ترسناک نباشد، اما به لطف جو متنوع، موضوع فوق‌العاده تازه (در ژانر وحشت) و طراحی صوتی خارق‌العاده، هنوز هم یک بازی عالی است.

 

بازی ترسناک Amnesia series

بازی ترسناک Amnesia series

سازنده: Frictional Games

ناشر: Frictional Games

پلتفرم:  کنسول PS4 and PC

سال انتشار: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ میلادی

بازی ترسناک Amnesia series یکی از بهترین مجموعه‌های ترس و بقا در تمام دوران‌هاست؛ اولین بازی در این مجموعه یعنی Amnesia: The Dark Descent ثابت کرد که یکی از ترسناک‌ترین بازی‌هایی است که ما تاکنون بازی کرده‌ایم. تصور کنید که یک هیولا شما را تعقیب می‌کند و هیچ وسیله ای برای دفاع از خود ندارید و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای زنده ماندن فرار کنید و در بهترین حالت چند درب به صورتش بکوبید تا سرعتش کم شود. اگر ابزار مناسبی داشته باشید، می‌توانید از محاصره فرار کنید، اما می‌دانید که اگر گرفتار شوید، مرده‌اید. این نکته وحشتناک Amnesia: The Dark Descent است‌، بازی ای که اگر مدت طولانی در معرض تاریکی قرار بگیرند، از سلامت عقلی شما نیز کاسته می‌شود.

بازی Amnesia: The Dark Descent اولین بار در سال ۲۰۱۰ برای کامپیوتر منتشر شد و در حال حاضر شما می‌توانید کل مجموعه را برای کنسول های نسل فعلی انتخاب کنید. مجموعه Amnesia از Amnesia: The Dark Descent ، Amnesia: Justine Expansion و دنباله آن یعنی A Machine for Pigs تشکیل شده است.

در پایان باید اشاره کنیم که در این مقاله ما بهترین بازی های ترسناک ۲۰۲۴ از بازی ترسناک پلی استیشن ، بازی ترسناک ایکس باکس و  بازی ترسناک کامپیوتر را معرفی کردیم تا گیمرها با دست بازتر به دنبال بازی مورد علاقه خود بگردند.

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۳ دیدگاه در حال حاضر

  1. خیلی خوبه. همه بازی های ترسناک من که دوست دارم توش بود. عالین همشون. حتما بازی کنید

  2. عالیه. بازی ترسناک ۲۰۲۰ همشون خوبن. حتما بازی کنین. من فقط از اخری منتفرم تو این لیست. بقیه رو دوست داشتم

  3. پس پاپی پلی تایم چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها