• خانه
  • >
  • بازی
  • >
  • کنترلر DualSense : مشخصات کلیدی دسته پلی استیشن ۵

کنترلر DualSense : مشخصات کلیدی دسته پلی استیشن ۵

  • توسط WentWorthMiller
  • ۲ ماه قبل
  • ۶
کنترلر DualSense : مشخصات کلیدی دسته پلی استیشن 5 - PS5 فاش شد

سونی در اقدامی غیرمنتظره از دسته پلی‌استیشن ۵ با نام DualSense رونمایی کرد. این دسته با ویژگی‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers در هنگام بازی بسیار خارق‌العاده عمل می‌کند.

در این روزهای کرونایی که همه کمپانی‌های تولید فیلم و بازی ارائه و انتشار محصولات خود را به تعویق انداخته‌اند، کمپانی سونی براساس آخرین اخبار بازی، در اقدامی جالب از کنترلر PS5 با نام DualSense رونمایی کرد. این دسته نه تنها با نام جدید به جای DualShock 5 رونمایی شد بلکه دارای ویژگی‌های خارق‌العاده و ظاهری جذاب است. در پستی که وبلاگ پلی‌استیشن منتشر شده آمده که: « بسیاری از گیمرها DualShock 4 را بسیار دوست داشتند؛ به‌همین‌دلیل ویژگی‌های کلیدی و قدیمی این دسته تغییر نکرده بلکه به دسته پلی‌استیشن ۵ با نام DualSense ویژگی‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers اضافه شده است ».

اگر وقت ندارید که ادامه مطلب را بخوانید می‌توانید ویدیو زیر که شرح کامل ویژگی‌های دسته پلی‌استیشن ۵ یعنی DualSense است را ببینید:

 

مشخصات کلیدی DualSense دسته پلی استیشن ۵ – PS5

  • Two-tone color design
  • Form factor
  • Light bar placement
  • Haptic feedback
  • Adaptive triggers
  • Rechargeable battery via USB-C
  • Built-in mic
  • Create button

در ادامه هر کدام از ویژگی‌های کنترلر DualSense را به تفکیک توضیح می‌دهیم تا مشخص شود که چه مواردی به آن اضافه شده و ما چه‌مقدار از این دسته می‌دانیم.

طراحی رنگی Two-tone  و تغییر مکان نوار رنگی در دسته DualSense

قابل توجه ترین تفاوت بین کنترلرهای DualSense و DualShock 4، طراحی رنگی Two-tone است. علاوه‌بر طراحی Two-tone، به تغییر محل قرارگیری نوار رنگی از بالا در دسته قبلی به دو طرف تاچ‌پد نیز می‌توان اشاره کرد. طبق گفته سونی، این تغییرات ظاهری باعث ایجاد نگاه و احساس بهتر خواهد شد.

از دست نده:  تریلر جدید فیلم اونجرز: پایان بازی - Avengers: Endgame

تغییر اندازه دسته پلی‌استیشن ۵

با اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات ابعادی دسته پلی‌استشن ۵ در دسترس نیست ولی به نظر می‌رسد که اندازه کنترلر DualSense با دسته قدیمی یعنی DualShock 4 کمی متفاوت است و از زاویه که دسته در عکس نمایش داده شده، کمی فرق می‌کند. برطبق گفته سونی زاویه گریپ و تریگرها در دسته جدید تغییر پیدا کرده و در دست کارایی بهتری دارند.

طراحی رنگی Two-tone  و تغییر مکان نوار رنگی در دسته DualSense

ویژگی‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers کنترلر DualSense

از موارد جدیدی که به دسته پلی‌استشن ۵ اضافه شده Haptic Feedback و Adaptive Triggers است که به گیمرها در هنگام بازی حس بارونکردنی القا می‌کند. براساس آنچه در وبلاگ پلی‌استیشن اشاره شده ویژگی کلیدی Haptic Feedback باعث ایجاد احساسات قدرتمند و واقعی در هنگام بازی می‌شود. مثلا زمانی‌که بازی ماشین انجام می‌دهید لرزش‌های حرکتی ماشین در زمین‌های خاکی به دست شما القا می‌شود. Haptic Feedback مانند فناوری Nintendo Switch HD و کنترلر Xbox Series X است.

همچنین Adaptive Triggers با القای تنش‌های بازی احساس خوبی به شما خواهد داد. ابن ویژگی در دکمه‌های L2 و R2 در کنار Haptic Feedback تعامل در بازی را برای گیمرها باورپذیرتر می‌کند. برای مثال زمانی که با کمان هدف‌گیری می‌کنید با نوک انگشتانتان فشاری نه چندان آزاردهنده را به تیر وارد و آن را برای پرتاب آماده می‌کنید.

باتری قابل شارژ دسته پلی‌استیشن ۵

دسته DualSense همانند کنترلر قبلی یعنی DualShock 4 از باتری قابل شارژ استفاده می کند.

درگاه USB-C دسته DualSense

درست است؛ کنترلر DualSense برای شارژ از درگاه USB-C استفاده می‌کند. در حالیکه کنترلر قبلی DualShock 4 از درگاه میکرو USB بهره می‌برد.

از دست نده:  لیست قیمت و تخفیف هفته اول اسفند ماه فروشگاه پلی استیشن

دارای میکروفن

دسته DualSense شامل یک میکروفن داخلی برای گفتگو با دوستان بدون نیاز به هدست است.

قابلیت ایجاد دکمه

دکمه اشتراک گذاری با Create button جدید جایگزین شده است. هرچند سونی از به اشتراک‌گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد تمایز دکمه Create button با قابلیت‌های دکمه اشتراک‌گذاری خودداری کرد. به سادگی می گوید: « ما یک بار دیگر در حال ارائه روش جدیدی هستیم که بازیکنان می‌توانند محتوای گیم‌پلی‌های حماسی خود را برای به اشتراک گذاشتن با جهان یا صرفاً برای لذت بردن، به راحتی ایجاد کنند».

ویژگی‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers کنترلر DualSense

درنهایت آنچه Jim Ryan مدیر عامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی در مورد دسته پلی‌استیشن ۵ یعنی DualSense گفته این است که: « کنترلر DualSense نشان دهنده عزم جدی ما نسبت به دسته قبلی پلی‌استیشن ۴ برای حرکت به سوی آینده است و اینکه دقیقاً ما چه احساسی در مورد ایجاد جهش نسلی با PS5 داریم. کنترلر جدید به همراه بسیاری از ویژگی های نوآورانه در پلی‌استیشن ۵، برای بازی‌ها تحول‌پذیر خواهد بود. ادامه ماموریت ما در تحول ویژگی‌های پلی‌استیشن برای گسترش مرزهای بازی ادامه خواهد داشت».

منبع: GameSpot

امتیاز دهید
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

۶ دیدگاه در حال حاضر

  1. Hi,

    I hope you are doing well.

    I want to contribute a guest post article to your website that may interest your readers.

    It would be of high quality and free of cost. You can choose the topic of the article from the topic ideas that I’ll send you in my next email once you approve this offer.

    Please note that I will need you to give me a backlink within the guest post article.

    Please let me know if I shall send over some amazing topic ideas?

    Regards,

    Umer Ishfaq

  2. You have a wonderful product! Are you interested in selling your products to large retailers & e-commerce stores nationwide? Watch our quick video for what we do!

  3. Hey, this is Eric and I ran across 3goosh.com a few minutes ago.

  4. Hey, very good

  5. عالیه

  6. perfect

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داغ‌ترین بحث‌ها

تازه های بازی

جدیدترین مطالب فیلم و سریال

ترسناک‌ترین‌ها